Onko astmaatikolla mahdollista elää sisäkoiran kans samassa asunnossa??? ulkona asustelevien koirien kans ei ole havaittu ongelmia niiden kans ollessa!!??? voiko ajan kuluessa ilmetä koira-allergiaa vaikka nyttemmin ei allergiaa ole havaittu???
Astma koira-allergiaksi??
5
684
Vastaukset
- Tietenkin
Siis tietenkin jos koira on sisällä niin se jo lisää astmaatikon astman oireilua ja lisää riskiä astman pahenemisesta ja kyllä astman rinnalle voi kehittyä myös koira-allergia vaikka allergiaa ei toistaiseksi ole havaittu.
- astmaatikko, mutta
se on sisäsyntyistä astmaa. Minulla on 2 koiraa, isoakin vielä (Kultaista noutajaa) jotka ovat sisäkoiria ja nukkuvatkin vielä samassa sängyssä kuin minä. Astmani on hallussa.
- myös koira
Hei!
Minulla epäillään tällä hetkellä astmaa. Sitä ei vielä ole diagnosoitu, mutta koelääkitys on meneillään. Minulla on koira, mutta en ole allerginen sille enkä millekään muullekaan. Kyseessä ilmeisesti ns. sisäsyntyinen astma. Lääkärien mukaan koiraa voi hyvin pitää. Ei mitään estettä.
Tottakai kaikenlaisia pölyjä kannattaa astmaatikon välttää, mutta koirasta ei tarvitse luopua. Onneksi ! Lääkärin mukaan se ei vaikuta mahdolliseen astmaani mitenkään.- lääkärin "lupa"
pitää eläimiä (koira ja 2 kissaa), mutta olen kyllä huomannut oireiden niistä ja etenkin koirasta, pahenevan, vaikka allergiaa ei millekään ole. Kyllä se henki paremmin kulkee kaukana elukoista. Hirveitä pidetään eläimet-ei pidetä -ajatuksia... Kai se on yksilöllistä miten käy.
- Speedball
lääkärin "lupa" kirjoitti:
pitää eläimiä (koira ja 2 kissaa), mutta olen kyllä huomannut oireiden niistä ja etenkin koirasta, pahenevan, vaikka allergiaa ei millekään ole. Kyllä se henki paremmin kulkee kaukana elukoista. Hirveitä pidetään eläimet-ei pidetä -ajatuksia... Kai se on yksilöllistä miten käy.
Kärsin lapsena koivu- ja heinäallergiasta ja sen aikaisten ohjeiden mukaan mitään lemmikkieläimiä ei saa kuulemma pitää.
Alkoi epäilyttämään nuo ohjeet teini-iässä, joten hakeuduin kesätöihin eläinten hoitajaksi. Ei tullut mitään oireita vaikka karvaa ja pölyä oli työtiloissa. Heinävarastossa käynti tuotti kylläkin jotain astmaattisia oireita.
Kissoja minulla on ollut jo monta vuotta, eikä niistäkään mitään oireita ole tullut. Viime kesänä oli erään sukulaisen lapsi meillä viikon kylässä ja jouduimme järjestelemään hänelle erillisen huoneen missä voi nukkua ja missä kissa ei oleskele. Kissa-allergia oli kuulemma diagnosoitu. Käytännössä poika oli päivisin kissan kanssa tekemisissä, mutta ei tullut minkäänlaisia oireita.
Lääkärit usein liioittelevat noita allergioita. Jos on testeissä näkynyt yliherkkyyttä jollekin, niin sitten sitä allergeenia pitää välttää kaikin tavoin. Käytännössä tuo yliherkkyys voi olla jotain pientä nuhaa, mikä hoituu antihistamiineilla. On tietenkin vakaviakin allergioita, mutta ne huomataan kyllä ilman mitään testejäkin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .944666Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631403153Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503125Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4032212Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2351368Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111223- 761207
- 691122
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301084Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1141002