Kuinka nopeasti Tetralysal tehoaa?

Näppylänaama

Kuinka nopeasti Tetralysalin pitäis alkaa tehota? Olen syönyt sitä nyt kohta 3 viikkoa ilman mitään tuloksia, päinvastoin tuntuu että finnit olis melkein pahentuneet. Lisäks mulle on tullut lääkkeestä kauhea ummetus. Millasia kokemuksia teillä on kyseisestä lääkkeestä?

21

35484

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokemuksiani

      Söin Tetralysalia 3 kk:n kuurin suunympärysihottuman takia. Ihottuma lähti eikä finnejäkään pahemmin tullut. Ei tulokset heti näy. Kärsivällisyyttä siis! Mulla ainakin hyviä tuloksia Tetralysalilla. Maha oli kans mulla sekaisin ja huono olo välillä.

    • menossa

      Mulla tulee huomenna täyteen 2 viikkoa tetralysalia.
      2 x päivässä 300mg.

      Viikko sitten alkoi paheneminen, siis että kaikki paska pukkas pinnalle ja olin ihan helisemässä, kun leuan ihonalaiset paiseet puski pintaan ja poskiin tuli pientä nyppylää.

      Nyt toiselta puolelta kokonaan hävinneet ne paiseet ja toisella puolella enää jäljellä yksi kova ihonalainen ja pinnassa kaksi kuivunutta finniä. Poskissa on vielä jonkun verran sekä myös leuan alla ja kaulassa yksi iso ihonalainen, jotka tuli vasta tetran aloittamisen jälkeen.

      Kyllä tää tästä. Määrätyn Differinin käyttämisen lopetin viikon jälkeen, kun iho alko hilseillä ja kuivua niin, että näytti aivan kauheelta.
      Nyt sit vedän tetraa 2 x päivässä 3 kuukauden ajan ja samalla 4 x sinkkitabletti päivässä.

    • kokemus..

      Kun aloitin kuurin niin naamassa olevat muutamat kipeät kunnon paiseet alkoi heti paranemaan ja parani kokonaan varmaan 2-3 päivässä, sen jälkeen naamaan tuli ihan normaalisti finnejä niin kuin ennenkin mutta vähemmän, kuuri kesti 5kk ja sen aikana naama oli siis ihan ok, ei täysin finnitön, mut finnit (muutamat,pienemmät kuin ennen) mitkä tuli parani tosi nopeasti, ei ollut siis mitään pahenemisvaihetta. Eli kokonaisuudessaan naama näytti paljon paremmalta, vaikka ei mikään täydellinen ollutkaan ikinä kuurin aikana. Mitään sivuvaikutuksia mulle ei siitä tullut. Kun lopetin kuurin, niin ikävä kyllä naama RÄJÄHTI 2vk päästä. Nyt yritän rauhoitella sitä kaiken maailman ravintolisien ja ruokavalion avulla, ja vähän paremmalta jo näyttää..

      • Näppylänaama

        Siis johtuiko se, että naamasi "räjähti" siitä että olit syönyt Tetralysalia, vai palasivatko finnisi vaan takaisin? Mitä järkeä koko lääkkeessä olisi jos se veisi ihmisen ojasta aallikkoon?


      • myöskans
        Näppylänaama kirjoitti:

        Siis johtuiko se, että naamasi "räjähti" siitä että olit syönyt Tetralysalia, vai palasivatko finnisi vaan takaisin? Mitä järkeä koko lääkkeessä olisi jos se veisi ihmisen ojasta aallikkoon?

        mulle myös lääkäri sanoi, että jos tän 3kk jälkeen naama menee taas huonoksi, katsotaan sit seuraavia toimenpiteitä...


      • Näppylänaama
        myöskans kirjoitti:

        mulle myös lääkäri sanoi, että jos tän 3kk jälkeen naama menee taas huonoksi, katsotaan sit seuraavia toimenpiteitä...

        Ei kai se ihon huononeminen sen kuurin jälkeen nyt siitä lääkkeestä hyvänen aika voi johtua!! Oletteko hiukan tyhmiä ihmisiä vai mitä, jos lääkäri sanoo noin kun edelliselle, niin ei se nyt sitä tarkoita että se lääke jotenkin pahentaisi aknea!!! Ei kai koko Tetralysalia muuten edes määrättäis. Vähän logiikkaa peliin kiitos...


      • kokemus..
        Näppylänaama kirjoitti:

        Siis johtuiko se, että naamasi "räjähti" siitä että olit syönyt Tetralysalia, vai palasivatko finnisi vaan takaisin? Mitä järkeä koko lääkkeessä olisi jos se veisi ihmisen ojasta aallikkoon?

        yleensä monella noin meneekin et finnit palaa takaisin lopettamisen jälkeen, ja kun tuo antibiootti vielä sekoittaa suoliston toimintaa/bakteereja, niin akne voi palata jopa pahempana..Niin kuin mulla on käynyt, onneks nyt yli kk lopettamisen jälkeen rupesin syömään maitohappobakteereja ja muita ravintolisiä, sekä noudattaa vhh-ruokavalio, niin näyttää vähitelleen naama rauhoittuvan.. Eli ei tod. ole mitään järkeä syödä antibiootteja, jos akne on ollut jo pitkään. Jos on yhtäkkiä ilmestynyt niin kyseessä voi ollakin tulehdus, niin ehkä akne paraneekin pysyvästi antibioottien avulla. Jos on hormonaalinen akne, niin ei kannata.


      • kokemus..
        Näppylänaama kirjoitti:

        Ei kai se ihon huononeminen sen kuurin jälkeen nyt siitä lääkkeestä hyvänen aika voi johtua!! Oletteko hiukan tyhmiä ihmisiä vai mitä, jos lääkäri sanoo noin kun edelliselle, niin ei se nyt sitä tarkoita että se lääke jotenkin pahentaisi aknea!!! Ei kai koko Tetralysalia muuten edes määrättäis. Vähän logiikkaa peliin kiitos...

        siis kyl joillain lääke voi pahentaa! Eikä se lääkäri voi etukäteen tietää miten lääke vaikuttaa jonkun kohdalla. Ja kuten sanoin suoliston bakteerit menee sekaisin antibiootista, antibiootti tuhoaa myös niitä hyviä bakteereja ja se tietenkin näkyy naamassa pahenemisena joko kuurin aikana tai lopettamisen jälkeen, ei tietenkään kaikilla, mut aika monella.


      • Näppylänaama
        kokemus.. kirjoitti:

        yleensä monella noin meneekin et finnit palaa takaisin lopettamisen jälkeen, ja kun tuo antibiootti vielä sekoittaa suoliston toimintaa/bakteereja, niin akne voi palata jopa pahempana..Niin kuin mulla on käynyt, onneks nyt yli kk lopettamisen jälkeen rupesin syömään maitohappobakteereja ja muita ravintolisiä, sekä noudattaa vhh-ruokavalio, niin näyttää vähitelleen naama rauhoittuvan.. Eli ei tod. ole mitään järkeä syödä antibiootteja, jos akne on ollut jo pitkään. Jos on yhtäkkiä ilmestynyt niin kyseessä voi ollakin tulehdus, niin ehkä akne paraneekin pysyvästi antibioottien avulla. Jos on hormonaalinen akne, niin ei kannata.

        Mun ongelma on siis tämä, että mulla ei ole finnejä naamassa tai missään muuallakaan vaan ainoastaan persuuksissa ja reiden takaosissa. Sain Tetralysalia tähän tarkoitukseen, sillä ilmeisesti kyseessä on joku tulehdus, tai ihan vaan ns. hikiakne. En nyt jaksa uskoa että naamaani alkaisi kuurin lopettamisen jälkeen yhtäkkiä ilmestyä finnejä, kun niitä ei siellä ennenkään ole ollut.


      • lolol
        Näppylänaama kirjoitti:

        Mun ongelma on siis tämä, että mulla ei ole finnejä naamassa tai missään muuallakaan vaan ainoastaan persuuksissa ja reiden takaosissa. Sain Tetralysalia tähän tarkoitukseen, sillä ilmeisesti kyseessä on joku tulehdus, tai ihan vaan ns. hikiakne. En nyt jaksa uskoa että naamaani alkaisi kuurin lopettamisen jälkeen yhtäkkiä ilmestyä finnejä, kun niitä ei siellä ennenkään ole ollut.

        en tiedä miksi, mutta nauroin ääneen viimeiselle viestille


      • lolol
        Näppylänaama kirjoitti:

        Mun ongelma on siis tämä, että mulla ei ole finnejä naamassa tai missään muuallakaan vaan ainoastaan persuuksissa ja reiden takaosissa. Sain Tetralysalia tähän tarkoitukseen, sillä ilmeisesti kyseessä on joku tulehdus, tai ihan vaan ns. hikiakne. En nyt jaksa uskoa että naamaani alkaisi kuurin lopettamisen jälkeen yhtäkkiä ilmestyä finnejä, kun niitä ei siellä ennenkään ole ollut.

        Ja miksi ihmeessä sun nimim on näppylänaama, jos niitä näppyjä on pyllyssä :DD eikös näppyläpakara olis iskevämpi


      • kokemus...
        lolol kirjoitti:

        Ja miksi ihmeessä sun nimim on näppylänaama, jos niitä näppyjä on pyllyssä :DD eikös näppyläpakara olis iskevämpi

        niin no on se ihan mahdollista että kun suolisto menee sekaisin kuurin aikana et naamaankin tulee finnejä.. Mut toisaalta jos ei ole taipumusta siihen (et naamassa on finnejä) niin hyvällä tuurilla ei tuu :) Ja miks ihmeessä näppyläNAAMA :D Oliks toi joku provo?


      • Näppylänaama
        kokemus... kirjoitti:

        niin no on se ihan mahdollista että kun suolisto menee sekaisin kuurin aikana et naamaankin tulee finnejä.. Mut toisaalta jos ei ole taipumusta siihen (et naamassa on finnejä) niin hyvällä tuurilla ei tuu :) Ja miks ihmeessä näppyläNAAMA :D Oliks toi joku provo?

        No en ekaks viittinyt ollenkaan paljastaa missä mulla se akne on, siks otin ton Näppylänaama-nickin. Näppyläperse olis ollu jotenkin liian nolo...


    • Nimetön

      Mulla on ihan hyviä kokemuksia Tetralysalista. Söin itse 6 kk:n kuurin, jonka aikana finnejä ei tullut paljon yhtään, naaman rasvasuus ja pintakuivuus väheni ja arvetkin alkoi paranemaan. Mulle ei tullut lääkkeestä mitään sivuvaikutuksia. Muistelisin, että itselläni Tetralysalin vaikutuksen näkyminen alko näkyä ehkä vasta joskus kuukauden, puolentoista kuluttua kuurin alotuksesta. Kuurin lopettamisen jälkeen finnit kyllä palas, mutta ei ehkä enää niin pahana kuin mitä oli ollut ennen hoitoa. Toisaalta opin kyllä hoitamaan ihoani paljon paremmin tuon kuurin aikana, joten se lienee syynä siihen, että naamani ei ole enää niin pahan näköinen kuin ennen Tetralysalia.

    • melkeintoivoton

      Mä itse söin Tetralysalia 2x300/pv melkein vuoden, kun puolen vuoden jälkeen ei tullut minkäännäköistä tulosta. Tietty vähän spekuloin että "onkohan tuo finni lähtenyt nyt vähän nopeammin kuin aikaisemmin" yms, mutta loppupeleissä kun kuvia kattoo, niin ei se mihinkään auttanut. Jotenkin se hillitsi ehkä niitten kipeiden paiseiden tuloa sen n. 10kk kuurin ajan, mutta samantien kun lopetin niin alkoi paiseita tulla samaan tahtiin kuin ennen kuuria. Antibiootithan auttaa vain tilapäisesti.
      Tänään aloitin Roaccutan kuurin, joka on kuulemma ainoa pysyvä apua akneen, joten ootan innolla tuloksia (Y)

    • optimisti--

      Iholääkärin mukaan minulla on lievä/keskivaikea akne. Aloitin Tetrysal kuurin kolme päivää sitten ja iho tuntuu nyt jo paremmalta. Uusia finnejä syntyy vähemmän ja iho tuntuu muutenkin jo paremmalta. Käytä tosiaan Epiduo geelivoidetta iltaisin Tetrysalin ohella.
      Muistakaa että Tetrysalia ottaessa ei saa juoda maitoa pariin tuntiin (lukekaa pakkausseloste) eikä liiallinen alkoholin käyttö kannata. Hyvä aika aloittaa tipaton tammikuu minun puolestani, jotta kuuri toimisi parhaimmiten. Yritän myös olla käyttämättä meikkiä niin usein kuin pystyn (esim kotona tai käydessä lähikaupassa etc).
      Kärsivällisyyttä siihen että vanhat finnit ja arvet katoaa, se ei kummiskaan tapahdu yössä. Saattaa mennä viikkoja, mutta hauskaa nähdä päivä päivältä miten iho paranee asteittain!

      • optimisti--

        Unohdin sanoa, että ennen Tetrysal kuuria olen käyttänyt Diane Nova e-pillereitä kolme kuukautta, jotka eivät minuun toimineet mitenkään.

        Yritän myös elää mahdollisimman terveellisesti. Äitini dietistin mukaan akneen saattaa myös auttaa gluteeniton ruokavalio, eli en syö ollenkaa valkoista leipää ja ostan pelkästään täysjyvä pastaa. Nykyään vehnäjauhoissa on usein haitallisia aineita iholle, sekä koko keholle. Syön kyllä vehnäjauhoa sisältävia ruokia silloin tällöin, mutta niin vähän kuin mahdollista. Tottakai kaikkea saa syödä, mutta kohtuudella, ja turhat valkoiset leivät voi jättää pois kokonaan.


    • Kesämorsian

      Onko kukaan käyttänyt Tetrysal-kuuria ruusufinnin hoitoon? Ihotautilääkäri määräsi minulle sekä Tetrysal-kuuria että Rozex-geeliä nenän iholle sekä leukaan ja huulen ympärille. Rozex-geeliä olen käyttänyt 3 viikkoa ja ruusufinni on rauhoittanut paljon, mutta iho on edelleen punoittava ja jonkin verran on näppyjä. Lääkäri käski kokeilla 2 viikkoa geeliä ja ottaa sen jälkeen tämä kuuri. Mutta en ole uskaltanut vielä kokeilla tuota antibiootteja, kun häät on tulossa ja jos käy juuri niin, että tilanne pahenee... Kyseinen vaiva minulla on nimittäin ollut jo muutaman vuoden ajan.

    • aknevastaantetralysal

      Oon jumalauta käyttänyt tetralysalia yli vuoden ja silti naama täynnä arpia. Finnejä on välillä tosia paljon ja välillä vähän. Naama näyttää silti karseelta arpien takia.

    • Anonyymi

      Ihan turha lääke. Ei mitään hyötyä

    • Anonyymi

      ei mitään tuloksia ja 2kk syöny, päinvastoin akne oli ennen vaan otsassa nyt se on levinnyt kuurin aikana poskiin jo, turhaa rahan ja ajantuhlausta vaan en suosittele

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      123
      9656
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      50
      2827
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      165
      2597
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2049
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1806
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      14
      1633
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1547
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      12
      1493
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      11
      1439
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe