Eli aion kasvattaa kastanjoita ruukussa ja sitten laittaa maahan kasvamaan, mutta pitääkö tehdä jotain erikoiskäsittelyä tai jotain ennen kuin laitan ne ruukkuun itämään? Pikaisia vastauksia tänne.
kastanjan kasvatus
15
11407
Vastaukset
- kysymykseen
kyseessä on hevoskastanja.
- ellit
Itse olen laittanut siemenet suoraan maahan, ovat samalla saaneet kylmäkäsittelyn ja kesällä niissä on ollut alut.
Tuo kylmäkäsittely on niin monimutkista, että noin se käy helpommin ;)
Oikea neuvo on :
Siemeniä säilytetään ennen kylmäkäsittelyä viileässä kosteaan hiekkaan upotettuna.
Se vaatii senjälkeen 4 kuukauden kylmäkäsittelyn. - aloitteleva viherpeukalo
ellit kirjoitti:
Itse olen laittanut siemenet suoraan maahan, ovat samalla saaneet kylmäkäsittelyn ja kesällä niissä on ollut alut.
Tuo kylmäkäsittely on niin monimutkista, että noin se käy helpommin ;)
Oikea neuvo on :
Siemeniä säilytetään ennen kylmäkäsittelyä viileässä kosteaan hiekkaan upotettuna.
Se vaatii senjälkeen 4 kuukauden kylmäkäsittelyn.Eli onko vielä liian myöhäistä laittaa ne hevoskastanjat ulos maahan? Ja itääkö ne jos minä laitan ne maahan kun asun keski-suomessa?
- aloitteleva viherpeukalo
aloitteleva viherpeukalo kirjoitti:
Eli onko vielä liian myöhäistä laittaa ne hevoskastanjat ulos maahan? Ja itääkö ne jos minä laitan ne maahan kun asun keski-suomessa?
Eli minä teen näin että laitan hevoskastanjan siemenet ruukkuun ilman mitään kylmäkäsittelyä. Onko yhtään mahdollista että ne alkavat itää?
- ellit
Eli minä teen näin että laitan hevoskastanjan siemenet ruukkuun ilman mitään kylmäkäsittelyä. Onko yhtään mahdollista että ne alkavat itää?
Voit vielä laittaa ne maahan,jos vain voit kaivaa,laita merkki minne olet laittanut,että tiedät tarkastella kesällä.
Onko sinulla monta siementä, jos on, laita toiset ulos ja toiset ruukkuun ja kokeile,voihan ne itää ilman kylmäkäsittelyäkin,sen näkee sitten..kannattaa kokeilla kaikkea, sitten tietää. - aloitteleva viherpeukalo
ellit kirjoitti:
Voit vielä laittaa ne maahan,jos vain voit kaivaa,laita merkki minne olet laittanut,että tiedät tarkastella kesällä.
Onko sinulla monta siementä, jos on, laita toiset ulos ja toiset ruukkuun ja kokeile,voihan ne itää ilman kylmäkäsittelyäkin,sen näkee sitten..kannattaa kokeilla kaikkea, sitten tietää.tuo on muuten totta. Kiitos kaikesta.
- aloitteleva viherpeukalo
tuo on muuten totta. Kiitos kaikesta.
Mitä mieltä olette siitä vaihtoehdosta että laittaisin ruukun ulos? Siinähän tulisi kylmäkäsittely ja kaikki.
- kylmäkäsittelyä
Mitä mieltä olette siitä vaihtoehdosta että laittaisin ruukun ulos? Siinähän tulisi kylmäkäsittely ja kaikki.
Minä teen juuri noin eli upotan isot muoviruukut vihannespenkkiin, näin löytyvät kylvämäni siemenet parhaiten. Multaa ruukussa saa silloin olla vain vähäsen pohjalla, ei täynnä, lumensulamisvedet kun keväällä voivat viedä siemenet mukanaan ruukusta jonnekin muualle.
- olen tehnyt
Hevoskastanjan kodat (=hevoskastanjan siemenen nimi) voi laittaa syksyllä kuivaan hiekkaan astiaan, kansi kiinni ja jääkaappiin. Rasiaa kannattaa raottaa välillä. Keväällä yleensä se alkaa itää sillä jääkaapissa, jolloin istutetaan ulos.
Hevoskastanja on nuorena hyvin pakkasarka, joten valitse suojainen istutuspaikka. - SIEMEN..ei kota
olen tehnyt kirjoitti:
Hevoskastanjan kodat (=hevoskastanjan siemenen nimi) voi laittaa syksyllä kuivaan hiekkaan astiaan, kansi kiinni ja jääkaappiin. Rasiaa kannattaa raottaa välillä. Keväällä yleensä se alkaa itää sillä jääkaapissa, jolloin istutetaan ulos.
Hevoskastanja on nuorena hyvin pakkasarka, joten valitse suojainen istutuspaikka. - RasseM
kylmäkäsittelyä kirjoitti:
Minä teen juuri noin eli upotan isot muoviruukut vihannespenkkiin, näin löytyvät kylvämäni siemenet parhaiten. Multaa ruukussa saa silloin olla vain vähäsen pohjalla, ei täynnä, lumensulamisvedet kun keväällä voivat viedä siemenet mukanaan ruukusta jonnekin muualle.
Elikkä kysyn että voiko Kastanjan vaan laittaa ruukkuun kasvamaan ja kastella sitä päivittäin.. Vai mitä pitää tehä??
- Anonyymi
RasseM kirjoitti:
Elikkä kysyn että voiko Kastanjan vaan laittaa ruukkuun kasvamaan ja kastella sitä päivittäin.. Vai mitä pitää tehä??
En tiiä itsekään.
- Anonyymi
Voiko joku kertoo mulle että miten voi kasvattaa kastaniaa.
- Anonyymi
Kastanjan siemen laitetaan kakkapökäleen sisälle ja pidetään jääkaapissa parin viikon ajan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kastanjan siemen laitetaan kakkapökäleen sisälle ja pidetään jääkaapissa parin viikon ajan.
😂🤣😂
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .894600Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631403133Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503125Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4032202Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2311348Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111223- 761207
- 671097
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301084Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että112999