viron koirat

tupsux

Onko kokemuksia virosta tuoduista koirista?
Onko turvallista ostaa sekarotuinen koira, joka on tuotu virosta. Koira olisi sirutettu, rokotettu ja madotettu ( eu-passi)
Voiko näihin luottaa?

13

4872

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • että "ostaisit"

      koiran esim. yhdistysten kautta, niin muistathan että ko.yhdistysten tarkoitus on etsiä paikallisille hylätyille koirille uusia koteja Suomesta. Ainoastaan koirasta tulleet kulut peritään uudelta omistajalta, jotka ovat jo itsekin mainitsemat siru, rokotukset yms.

      Jos et ole ottamassa koiraa, näiden virallisten tahojen kautta, niin mieti ihmeessa kaksi kertaa.

      Vai mitäköhän tarkoitat?

    • ???

      niinkuin missä mielessä luottaa? yhdistyksiin kyllä voi luottaa, jos olet esim PK:n tai RR:n kautta koiraa hankkimassa.
      lue yhdistysten sivuilta kodin saaneiden kohdalta muiden kokemuksia ja kuulumisia koirista.
      samanlaisia koiria ne on kuin Suomenkin koirat, ovat vaan syystä tai toisesta hylätty kadulle kun ei koiran hoitaminen enää olekaan kiinnostanut.

      • kautta esim

        On turvallista koira hankkia. Mun hyvä kaveri on ottanut jo kaksi koiraa sieltä ja hyvin ovat tulleet otimeen kaikin puolin. Muistathan että koira kuin koira vie paljon aikaa, ja jos yhtään emmit niin älä vielä hanki koiraa :)


    • ottanut...

      Otin sieltä kesällä 2005 IIIIHANAN koiruuden :) Petsin kautta.

      http://www.pets.ee


      Haku ynnä muut järjestelyt sujuivat hyvin.

    • epp

      Yhtäturvallista kuin kotimaastakin.Meillä on ollut kolme koiraa sieltä tuotuna (eri rotuisia)ja voisi sanoa että
      ovat sieltä vähempi "sairaita"joita liika rodunjalostaminen on tuonut seurauksenaan.
      Kun koiran olet saanut se kannattaa heti vielä madottaa acilur joka on laaja tehoisin matolääke. matolääkkeellä ja rokotuttaa
      varmuuden vuoksi.
      Onnea matkaan ja hienoa että tarjoat kodin sieltä
      tuodulle koiralle.

    • ...

      rokotuksista sun muista mut sekopäitä ne voi olla..

    • virosta tuotu

      Siskolla on virosta tuotu koira , aivan ihana , mutta työtä se vaati ,, se pelkäsi kättä ja jalkaa , hakattu varmaan , ja sitten kun se ei osannut suomenkieltä ,,,

      • zebraas

        www.pelastakaakoirat.com:sta
        olen katsellut jo pitkään itselleni koiraa.
        Vielä en kuitenkaan ole 100% valmis ottamaan koiraa.
        Odottelen vielä sitä, että saan ensin omat hommat kondikseen ja sitten kun minulla on riittävästi aikaa ja rahaa, niin koira voi muuttaa luokseni. Rakkautta minulta löytyy jo valmiiksi yllinkyllin ja rakkaudesta en halua ottaa koiraa vielä, kun omat hommat on vielä kesken. En halua missään nimessä liittyä kategoriaan "luovutaan koirasta ajan- yms. puutteen takia". Haluan, että sitten kun koira minulle tulee, niin se myös pysyy. :)


      • paljon!!!
        zebraas kirjoitti:

        www.pelastakaakoirat.com:sta
        olen katsellut jo pitkään itselleni koiraa.
        Vielä en kuitenkaan ole 100% valmis ottamaan koiraa.
        Odottelen vielä sitä, että saan ensin omat hommat kondikseen ja sitten kun minulla on riittävästi aikaa ja rahaa, niin koira voi muuttaa luokseni. Rakkautta minulta löytyy jo valmiiksi yllinkyllin ja rakkaudesta en halua ottaa koiraa vielä, kun omat hommat on vielä kesken. En halua missään nimessä liittyä kategoriaan "luovutaan koirasta ajan- yms. puutteen takia". Haluan, että sitten kun koira minulle tulee, niin se myös pysyy. :)

        http://www.pets.ee/gall/main.php?g2_view=core:ShowItem&g2_itemId=16

        Käy tuolta lukemassa kokemuksia!
        Klikkaa koiran kuvaa ja pääset selailemaan päiväkirjaa! :D

        Siellä on joukossa minunkin ihana koiruli..


    • antura

      Mä olen kuullut pelkkää hyvää,ainakin viipurin koirat yhdistyksestä.Itse olen myös harkinnut ottavani koiran tuota kautta.Käy yhdistyksen sivuilla tutustumassa.

    • kokemusta on

      olen ostanut rekku rescuilta virosta tuodun aikuisen koiran. koiran ostaminen oli niin miellyttävä kokemus että suosittelen kyllä ostamaan nimenomaan pelastetun koiran mikälki hiukanki kiinnostaa. Sain erittäin paljon apua koiran hoitoon ja kouluttamiseen, kaikki tiedot oli passissa ja rokotukset hoidettu hyvin. eli suosittelen mikäli haluat antaa kodin ikäviä kokeneille koirille!!

    • ostanut
    • ystävällä on

      5 virosta tuotua löytökoiraa. aluksi ne pelkäsitä kättä ja muutenkin ihmistä. mutta nykyään ne ovat aivan ihania.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      400
      1607
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1308
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1245
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      171
      1208
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      997
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      906
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      836
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      91
      834
    9. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      830
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      183
      746
    Aihe