"Minä Keltaruusun kerran,
näin mailla Texasin
Soi mulle hymyn silloin
tuo ruusu kaunehin...
Mä tartuin silloin banjoon
ja ryhdyin laulamaan ....
Oi Keltaruusu Texasin,
ooooon luonas ainiaan..."
Katsoin tänään uusintana TV-ohjelman Vierivät Kivet - ja kukas siellä olikaan, 50-luvulla Texasin Keltaruusun laulanut Pirkko Jaakkola! Kauhee muistojen vyöry täytti mieleni. Olin n.10-vuotias kun kyseinen iskelmä oli suuri hitti. On vahvasti jäänyt mieleen.
Kai teistä ikätovereista joku muukin muistaa tämän hienon klassikon????
Yhteislaulua Texasin Keltaruusu!
9
1292
Vastaukset
- hänen laistaan
ei kohtaa milloinkaan,
kuin kastehelmet kirkkaat
on hällä katseessaan...
Ah, muistanpa hyvinkin. Kirjoitin saksalaiselle kirjeenvaihtoystävälleni, josko hän tietäisi laulun sanat saksaksi, mutta eipä tiennyt. Ramonan sanat hän lähetti, ja Seeman, lass lass träumen ja Rote Rosen, rote Lippen, roter Wein...
Tässäpä osoite, mistä laulu kokonaan löytyy:
http://lirama.net/song/66693
Laulaa Yykaakoo- Albertiina
... mä hiljaa astelin,
niin siellä keltaruusun
mä jälleen kohtasin.
Kun kuljin häntä kohden,
hän katsoi kysyen:
Kai vielä sentään muista voit
sä keltaruususen? .....
Yhteislaulu on IHANAA!
t.Albertiina
- PellePeloto
Oli keltaruusua kerrakseen, silloin joskus. Peitti suosiollaan mahdollisuuden meikän mielimusiikin kuulemiselle.
Mutta tuli se senkin buumi, sitte vähän myöhemmin ja aikaisemminkin. - vasta#
7 vuotias (eikös mainittu vuosi 1952?), mutta silti muistan tuon hyvin. Sitä varmaan soitettiin paljon myöhemminkin, ehkä 50-luvun loppupuolella?
- akka
Vieno Kekkonen taisi olla 50-60 lukujen taitteessa.
- Kalle-Aaretti
"Keltaruusu" oli?
Tai mistä inspiratio?- Albertiina
Keltaruusu on amerikkalainen kansanlaulu - Yellow Rose of Texas. Siis monen miehen unelma varmaankin;;))
"Häntä etsimään nyt lähden
ja löydän varmaankin.
Suo mulle hymyn jälleen
tuo ruusu kaunehin.
Mä silloin tartun banjoon
ja ryhdyn laulamaan:
Oi Keltaruusu Texasin!
Oon luonas ainiaan." - Kalle-Aaretti
Albertiina kirjoitti:
Keltaruusu on amerikkalainen kansanlaulu - Yellow Rose of Texas. Siis monen miehen unelma varmaankin;;))
"Häntä etsimään nyt lähden
ja löydän varmaankin.
Suo mulle hymyn jälleen
tuo ruusu kaunehin.
Mä silloin tartun banjoon
ja ryhdyn laulamaan:
Oi Keltaruusu Texasin!
Oon luonas ainiaan."On hivenen sanoisko toisenlainen juttu. Ämerikän ilotaloissa 1800 loppuolen ja 1900 luvun alussa kutsuttiin aasialaisia viihdyttäjiä "Keltaisisksi ruusuiksi."
- Albertiina
Kalle-Aaretti kirjoitti:
On hivenen sanoisko toisenlainen juttu. Ämerikän ilotaloissa 1800 loppuolen ja 1900 luvun alussa kutsuttiin aasialaisia viihdyttäjiä "Keltaisisksi ruusuiksi."
Nk. ilotalot, mitä ihmeen iloa niissä muka on?? Nehän ovat mitä lohduttomimpia Surutaloja.
- - - -
Opiskelin 60-70-lukujen vaihteessa Yhdysvalloissa. Harmittaa vieläkin kun ei ollut mahdollisuutta käydä Texasissa. Olisi ollut komeaa käydä Rio Granden rannalla tsekkaamassa näkyiskö yhtään banjonsoittajaa.
"Kun Rio Granden rantaa
mä hiljaa astelin.
Niin siellä Keltaruusun
mä jälleen kohtasin.
Mä tartuin silloin banjoon
ja ryhdyin laulamaan:
"Oi Keltaruusu Texasin
oon luonas ainiaaaaan..."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244666- 883724
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313483105- 542667
- 2062621
- 512599
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322400- 1522328
- 311955
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1081539