LUOPUJALLE TUKEA

luin minäkin

Uskon, että moni sai niin paljon, kun luki luopujan ja Keijulin pitkää keskustelua!!

Itse en ainakaan ole vastaavaa kokenut. Oli aivan mahtavaa, ihanaa, jännittävää ja mielenkiintoista seurata sitä. Tuntui kuin kaksi ihmistä olisi ollut sidoksissa toisiinsa, tuntien ja tietäen toistensa ajatukset, mutta antoivat sen kaiken meille luettavaksi ja koettavaksi. Joka ilta aivan innolla odotin....

Nyt, kun tuntuu, että luopuja on niin "maassa", niin ajattelin, että voisimmeko me muut lähettää hänelle tukea-antavia viestejä?!!

Tottakai toivon, että hän jaksaisi vastata Keijulille ja saisimme vielä elää hetkiä heidän kanssaan, mutta nämä olisivat lisänä hänelle.

Ajattelen sinua luopuja ja toivon, että sydämesi ymmärtää sen kaiken, mitä sinulle nyt on tapahtunut!!

37

2036

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AHAAAA

      Ketä kiinnostaa, hukuttautukoot vaikka järveen tai ampukoot itseään haulikolla päähän, eipä paljon hetkauta.

      • Keijuli

        ..."sekä puolesta että vastaan olijoita". Palstalla on ollut pariin otteeseen kolmaskin keskustelija, hänestä olen nyt huolissani. Tosin luopujastakaan ei ole havaintoja 7.11 jälkeen? Tämä on uskomaton maailma tämäkin: ruudulla vilistää koko elämän kirjo!


      • luin minäkin
        Keijuli kirjoitti:

        ..."sekä puolesta että vastaan olijoita". Palstalla on ollut pariin otteeseen kolmaskin keskustelija, hänestä olen nyt huolissani. Tosin luopujastakaan ei ole havaintoja 7.11 jälkeen? Tämä on uskomaton maailma tämäkin: ruudulla vilistää koko elämän kirjo!

        Kiitos Keijuli. Ehkä oli huono idea. En todella osannut ajatella, että tuollaisiakin ihmisiä voi olla, kuin tuo yllä oleva kirjoittaja!

        Hän on varmaan hyvin katkera, ahdistunut, yksinäinen ja kaikinpuolin onneton ihminen. Hän ehkä sitä tukea nyt enemmän tarvitsisi, kuin luopuja??!

        Uskon kyllä, että luopujalla voimia riittää! Hän on henkisesti hyvin pitkälle kehittynyt, niin kuin varmaan sinäkin, kun teillä synkkasi niin hyvin. Teidän kaltaisianne pitäisi olla enemmän täällä maanpäällä!


      • Keijuli
        luin minäkin kirjoitti:

        Kiitos Keijuli. Ehkä oli huono idea. En todella osannut ajatella, että tuollaisiakin ihmisiä voi olla, kuin tuo yllä oleva kirjoittaja!

        Hän on varmaan hyvin katkera, ahdistunut, yksinäinen ja kaikinpuolin onneton ihminen. Hän ehkä sitä tukea nyt enemmän tarvitsisi, kuin luopuja??!

        Uskon kyllä, että luopujalla voimia riittää! Hän on henkisesti hyvin pitkälle kehittynyt, niin kuin varmaan sinäkin, kun teillä synkkasi niin hyvin. Teidän kaltaisianne pitäisi olla enemmän täällä maanpäällä!

        Voih! Kirjoitin huolimattomasti, anteeksi. Tarkoitin, että "luopuja löytyy täältä" -palstalla olleesta kolmannesta keskustelijasta olen huolissani. Hän ei ole luopuja, mutta siihenhän hän vain itse voi varmasti vastata. Tässä on tuntosarvet kovilla.


      • on lukenut
        Keijuli kirjoitti:

        Voih! Kirjoitin huolimattomasti, anteeksi. Tarkoitin, että "luopuja löytyy täältä" -palstalla olleesta kolmannesta keskustelijasta olen huolissani. Hän ei ole luopuja, mutta siihenhän hän vain itse voi varmasti vastata. Tässä on tuntosarvet kovilla.

        tämän ketjun ja haluaa kiittää teitä tuestanne. Luopuja ei todellakaan ole se kenestä täytyy olla huolissaan. Olen aikaisemmin antanut virheellistä tietoa itsestäni. Pyydän anteeksi sitä. Nimittäin sen, etten tunne itseäni. Tunnen todella hyvin itseni. En vaan osaa käyttää itseäni oikein. Ja sitä olen nyt opettelemassa. Ollut jo muutaman vuoden. Aikaisemmin olen vaan ajautunut eri tilanteisiin ja selvinnyt niistä. En kai muuten olisi kirjoittamassa tänne.
        Valaisen teitä siitä luopujasta hieman. Luopuja tulee siitä, että olen luopunut monesta asiasta elämässä, mistä suurin osa ei tule edes tietoiseksi. Ja aina olen luopunut vapaasta tahdostani. Koska se on ollut oikea ratkaisu tulevaisuutta ajatellen joka kerta. Enhän ole yksin tässä maailmassa. Olenhan täällä vaan käymässä ja antamassa oman panokseni kykyjeni mukaan. Keneltäkään ei voi vaatia tai odottaa enemmän kuin joku pystyy. Toiset meistä pystyy enemmän, toiset vähemmän. Siinähän se itsensä tuntemisen idea on. Ottaa selvää missä meidän raja kulkee. Ylittämättä sitä kuitenkaan. Koska ylitettyä sen, on todella vaikea päästä takaisin. Uskokaa minua. Tässä puhuu kokemuksen syvä rintaääni.
        Ja kiva kuulla myös Sinusta Keijuli. En uskonut, että voisin kaivata keskusteluja Sinun kanssa niin paljon kuin kaipaan. On aika harvinaista, että jotakin oikeasti kiinnostaa mun ajatukset. Siitä tulee todella lämmin olo. Ajatukseni ja kokemukseni olisivat hyödyttömiä jos pitäisin ne ainoastaan itselläni. Niin kuin joskus aikaisemmin jo kerroin, että minun on lähes mahdotonta tehdä vaikutusta ja Sinä yhtenä todella harvoista ihmisistä teit sen. Jos haluat, voidaan jatkaa taas keskustelua meille tutussa paikassa. Terv. Luopuja.


      • VOI_JUMALAUTA
        on lukenut kirjoitti:

        tämän ketjun ja haluaa kiittää teitä tuestanne. Luopuja ei todellakaan ole se kenestä täytyy olla huolissaan. Olen aikaisemmin antanut virheellistä tietoa itsestäni. Pyydän anteeksi sitä. Nimittäin sen, etten tunne itseäni. Tunnen todella hyvin itseni. En vaan osaa käyttää itseäni oikein. Ja sitä olen nyt opettelemassa. Ollut jo muutaman vuoden. Aikaisemmin olen vaan ajautunut eri tilanteisiin ja selvinnyt niistä. En kai muuten olisi kirjoittamassa tänne.
        Valaisen teitä siitä luopujasta hieman. Luopuja tulee siitä, että olen luopunut monesta asiasta elämässä, mistä suurin osa ei tule edes tietoiseksi. Ja aina olen luopunut vapaasta tahdostani. Koska se on ollut oikea ratkaisu tulevaisuutta ajatellen joka kerta. Enhän ole yksin tässä maailmassa. Olenhan täällä vaan käymässä ja antamassa oman panokseni kykyjeni mukaan. Keneltäkään ei voi vaatia tai odottaa enemmän kuin joku pystyy. Toiset meistä pystyy enemmän, toiset vähemmän. Siinähän se itsensä tuntemisen idea on. Ottaa selvää missä meidän raja kulkee. Ylittämättä sitä kuitenkaan. Koska ylitettyä sen, on todella vaikea päästä takaisin. Uskokaa minua. Tässä puhuu kokemuksen syvä rintaääni.
        Ja kiva kuulla myös Sinusta Keijuli. En uskonut, että voisin kaivata keskusteluja Sinun kanssa niin paljon kuin kaipaan. On aika harvinaista, että jotakin oikeasti kiinnostaa mun ajatukset. Siitä tulee todella lämmin olo. Ajatukseni ja kokemukseni olisivat hyödyttömiä jos pitäisin ne ainoastaan itselläni. Niin kuin joskus aikaisemmin jo kerroin, että minun on lähes mahdotonta tehdä vaikutusta ja Sinä yhtenä todella harvoista ihmisistä teit sen. Jos haluat, voidaan jatkaa taas keskustelua meille tutussa paikassa. Terv. Luopuja.

        Turpa kiinni, ketään ei kiinnosta.


      • ei kiinnosta
        VOI_JUMALAUTA kirjoitti:

        Turpa kiinni, ketään ei kiinnosta.

        niin miksi luet ja vaivaudut edes kommentoimaan?


      • Monia kiinnostaa
        VOI_JUMALAUTA kirjoitti:

        Turpa kiinni, ketään ei kiinnosta.

        Katso ihan huviksesi lukijoiden määrä!!!!!!
        Oletko ehkä kateellinen?!!


      • ettet vain ?!

        Tunteeton , kylmä kuinka ihminen voi olla . Toivon ettet tipahda omaan kuoppaasi muut ehkä se hetkauttaisi Sinua itseäsikin !


      • samat sanat
        ei kiinnosta kirjoitti:

        niin miksi luet ja vaivaudut edes kommentoimaan?

        Voi , varmaan moni muukin yhtyy kyseisen kirjoittajan tekstiin : jos ei kiinnosta niin miksi luet ja vaivaudut kommentoiman ???


      • EHHHHH
        ettet vain ?! kirjoitti:

        Tunteeton , kylmä kuinka ihminen voi olla . Toivon ettet tipahda omaan kuoppaasi muut ehkä se hetkauttaisi Sinua itseäsikin !

        Kuinka tunteeton, ja PAH sanon minä, kaikkia ei vain kiinnosta tällainen läpätys jostain "Luopujasta nyyh sydän tekee omat valintansa", mitä helvettiä tämä lässytys oikein on?


      • !!!!!!!!!!!!!!!
        EHHHHH kirjoitti:

        Kuinka tunteeton, ja PAH sanon minä, kaikkia ei vain kiinnosta tällainen läpätys jostain "Luopujasta nyyh sydän tekee omat valintansa", mitä helvettiä tämä lässytys oikein on?

        SIINÄPÄ SE, KUN ET TAASKAAN TIEDÄ EDES, MISTÄ PUHUTAAN/KIRJOITETAAN!!!!

        Ja kovasti kiinnostaa sinuakin, kun taas kuitenkin kävit ja kirjoitit!!


      • EHHHHH , ajatelet ?????????...
        EHHHHH kirjoitti:

        Kuinka tunteeton, ja PAH sanon minä, kaikkia ei vain kiinnosta tällainen läpätys jostain "Luopujasta nyyh sydän tekee omat valintansa", mitä helvettiä tämä lässytys oikein on?

        Toden totta , jälleen vierailit sivuilla . Jos todella Sinua ei kiinnosta sanomasi lässytys , olisit FIKSU IHMINEN ja ohittaisit sivut . Nämä ei todellakaan ole pakollisia luettavia ei Sinulle kuin muillekkaan joita ei kiinnosta . Mutta ihmettelen vain , kummasti vierailet aina vain . Luuletko todella saavasi itse hyvän mielen käytökselläsi ! Itse en todellakaan tämän tyyppisiä ihmisiä yleensä voi muuta kuin väheksyä ! Meitä on monia joita todela kiinnostaa myös toinen ihminen aidosti ja kuinka monelle tämä on yksi tapa purkaa omia ajatuksiansa . Saada tukea toisilta vastaavissa tilanteissa olevilta tai ihmisiltä jotka aidosti ja oikeasti välittävät ajattelevat sydämmellä ja näin heillä on halu auttaa tuomalla omia näkemyksiä asioihin . Mutta täysin erityyppisiä kuin kaltaistesi kirjoittajien .


    • yksi joukossa , mutta

      Ei todellakaan omasta tahdostani .
      Yritän itseni kanssa käydä , käsitellä asioitani joita on tullut väistämättä eteeni . Raskaita , kaaosmaisia , kuinka sekavat tunteet ne on tuonut .Siitä pelosta mitä se on aiheuttanut ja yrittänyt selkeyttää itselleni sitä miksi nyt pelkäisin . Mutta vaikea pyyhkäistä tässä elämäntilanteessa syrjään . Arvostan erittäin paljo mitä minulla on jäljellä , mutta senkin ymmärtäminen on työlästä nyt .
      On vain saatava asioita järjestykseen oman itseni kanssa , yritää elää sitä elämää mitä on jäljellä , nauttien hetkistä joista voin . En pelkää , mutta nyt väistämättä sekin on taustalla , työstäminen ehkä vie aikaa enemmän kuin tiedänkään .
      Ilman tukea , ei pärjää täällä yksikään . Kaikki tuea tarvii ja avun ansaitsee . Tämä on yksi keino itselleni jotta saan kirjoittaa ja nyt olen ottanut askeleen yhden pienen eteenpäin . Ehkä vielä jokin päivä voin todeta olen sinut asioitteni kanssa , toivon ainakin .
      Tietäen että aikaa ei ehkä ole paljon ,mutta se mitä on voisin elää ja nauttia kaikeesta .

      • Keijuli

        ...kun kirjoitit!


      • lupujia on
        Keijuli kirjoitti:

        ...kun kirjoitit!

        Toden totta voisin nyt kysyä kun aikanaan Estoonia upposi missä Jumala oli silloin kun antoi se tapahtua ?
        Voisi omalla kohdallani esittää nyt saman kysymyksen ehkä hieman erimuodossa , mitä pahaa olen tehnyt , mistä Jumala rankaisee minua kun antaa kaiken tämän taakan kannettavakseni ?
        Miksi yksi ihminen joutuu kärsimään kaiken , tiedän jokaisella meillä on omat ongelmat . Mutta moni asia ei ole tuntunut niin lopulliselta kuin nyt . Pelko , säilyy ja taas astuu kuvioihin mukaan . Pelkään välistä huomista päivää , taas ajattelen mitä huominen tuo tullessaan . Kuinka sekavat on tunteet . Olen pohjimmiltani asioita miettivä , ennen kuin teen tai olen tehnyt ratkaisuja . Asiat on aina ollut käytävä läpi yksin , vaikeimmat . Vaivun pitkiin mietteisiin . Kuinka se tavallaan sekoittaa oman itsensä tuntemista . Ei ole tyypillistä ollut minulle , päättäväinen , harkitseva kuitenkin ennen kuin olen tehnyt suuntaan tai toiseen ratkaisuja .
        Kunpa voisin käpertyä todella jonku suojiin , lähelle joka suojelisi kaikelta . Yksi en toden totta löydä enää ratkaisuja . Välillä olen kuin lähellä , mutta kuitenkin niin kaukana asioiden selkeydestä . Mutta kaikki on käytävä , jotta kykenisin jatkamaan sen hetken elämääni mitä on minulle tarkoitettu . Tässä vaiheessa toivoo tukea ja turvaa . Ehkä toinen voi löytää asioiden kululle sen avaimen joka itselläni on hukassa , mutta kuitenkin niin kaukana .


      • Sinulle..
        lupujia on kirjoitti:

        Toden totta voisin nyt kysyä kun aikanaan Estoonia upposi missä Jumala oli silloin kun antoi se tapahtua ?
        Voisi omalla kohdallani esittää nyt saman kysymyksen ehkä hieman erimuodossa , mitä pahaa olen tehnyt , mistä Jumala rankaisee minua kun antaa kaiken tämän taakan kannettavakseni ?
        Miksi yksi ihminen joutuu kärsimään kaiken , tiedän jokaisella meillä on omat ongelmat . Mutta moni asia ei ole tuntunut niin lopulliselta kuin nyt . Pelko , säilyy ja taas astuu kuvioihin mukaan . Pelkään välistä huomista päivää , taas ajattelen mitä huominen tuo tullessaan . Kuinka sekavat on tunteet . Olen pohjimmiltani asioita miettivä , ennen kuin teen tai olen tehnyt ratkaisuja . Asiat on aina ollut käytävä läpi yksin , vaikeimmat . Vaivun pitkiin mietteisiin . Kuinka se tavallaan sekoittaa oman itsensä tuntemista . Ei ole tyypillistä ollut minulle , päättäväinen , harkitseva kuitenkin ennen kuin olen tehnyt suuntaan tai toiseen ratkaisuja .
        Kunpa voisin käpertyä todella jonku suojiin , lähelle joka suojelisi kaikelta . Yksi en toden totta löydä enää ratkaisuja . Välillä olen kuin lähellä , mutta kuitenkin niin kaukana asioiden selkeydestä . Mutta kaikki on käytävä , jotta kykenisin jatkamaan sen hetken elämääni mitä on minulle tarkoitettu . Tässä vaiheessa toivoo tukea ja turvaa . Ehkä toinen voi löytää asioiden kululle sen avaimen joka itselläni on hukassa , mutta kuitenkin niin kaukana .

        vielä, ettei ole mitään pelättävää. Huominen antaa ja ottaa saman minkä tänäänkin. Ja mikään ei ala eikä lopu. Kaikki vaan muuttaa muotoaan. Pelottaa Sinua tietämättömyys tulevasta. Mikä odottaa sitten... Se voi olla se, mitä eniten pelkäät tai mitä eniten toivot. Siinä valinta on Sinun. Ja se jumala mistä puhut nyt, se on Sinussa itsessä. Jumala on rauhallisuus, tasapaino Sinussa ja saatana on pelko ja kaikki mikä tulee pelon mukana. Ja Sinä jäät sinne keskelle valitsemaan. Siinä on valinta Sinun.


      • yksin ajatuksissa
        Sinulle.. kirjoitti:

        vielä, ettei ole mitään pelättävää. Huominen antaa ja ottaa saman minkä tänäänkin. Ja mikään ei ala eikä lopu. Kaikki vaan muuttaa muotoaan. Pelottaa Sinua tietämättömyys tulevasta. Mikä odottaa sitten... Se voi olla se, mitä eniten pelkäät tai mitä eniten toivot. Siinä valinta on Sinun. Ja se jumala mistä puhut nyt, se on Sinussa itsessä. Jumala on rauhallisuus, tasapaino Sinussa ja saatana on pelko ja kaikki mikä tulee pelon mukana. Ja Sinä jäät sinne keskelle valitsemaan. Siinä on valinta Sinun.

        Kunpa saisinkin pelon valtaani , mutta se on ja ei . Nyt kun tiedän , aamuun on heti aikaa vain ja taas lähden . En tiedä mitä on edessä , mitä odottaa . Se on totta tällä hetkellä menetänkö taas jotain , miten selviän - kestänkö ?!En tiedä . Kun aikanaan lehdet irjoittelivat missä Jumala oli silloin ... toivon että nyt se kulkisi rinnalani ja suojelisi itseäni , antaisi minulle elämän , jatkaa kulkua . Tuoden todella sen rauhan , mutta en voi määrätä kulkuani . Kyllä se on monien muiden käsissä kuin itseni . Täytyy vain luottaa , yrittää voittaa edes täksi hetkeksi pelko , nyt ! Jos ... saan iskun jälleen , on uusi portaikko edessäni , josta taas lähden yrittämään kohti porras portaalta kipuamaan . Riittääkö voimani , jäänkö todella sine keskelle pelon . Siinä ehkä valintani on osittain minun , mutta työ mikä sen eteen on tehtävä on valtava . Mutta tuntien itseäni en kovin helposti periksi anna .
        Aamulla kun suljen kotioveni , joka kerta mietin , palaanko ?


      • usein olenkin
        yksin ajatuksissa kirjoitti:

        Kunpa saisinkin pelon valtaani , mutta se on ja ei . Nyt kun tiedän , aamuun on heti aikaa vain ja taas lähden . En tiedä mitä on edessä , mitä odottaa . Se on totta tällä hetkellä menetänkö taas jotain , miten selviän - kestänkö ?!En tiedä . Kun aikanaan lehdet irjoittelivat missä Jumala oli silloin ... toivon että nyt se kulkisi rinnalani ja suojelisi itseäni , antaisi minulle elämän , jatkaa kulkua . Tuoden todella sen rauhan , mutta en voi määrätä kulkuani . Kyllä se on monien muiden käsissä kuin itseni . Täytyy vain luottaa , yrittää voittaa edes täksi hetkeksi pelko , nyt ! Jos ... saan iskun jälleen , on uusi portaikko edessäni , josta taas lähden yrittämään kohti porras portaalta kipuamaan . Riittääkö voimani , jäänkö todella sine keskelle pelon . Siinä ehkä valintani on osittain minun , mutta työ mikä sen eteen on tehtävä on valtava . Mutta tuntien itseäni en kovin helposti periksi anna .
        Aamulla kun suljen kotioveni , joka kerta mietin , palaanko ?

        kuullut sen kuluneen fraasin "en voi, voinut itselle ja tunteilleni mitään" Tässä seuraa kysymys. Jos ei itse voida niin kuka sitten meidän puolesta voi? Mulla on vaikea vastata Sinulle koska en tiedä mitä pelkäät? Miksi pelkäät? En ole kuitenkaan mikään selvänäkijä. Ajattele asiaa näin, ettei kukaan oikeasti pelkää Sinun pelkojasi, Sinun tavalla. Eikä kukaan voi olla Sinun puolesta pelkäämättä. Ainoastaan Sinä itse pystyt siihen.


      • luopujia on , yksin ajatuks...
        usein olenkin kirjoitti:

        kuullut sen kuluneen fraasin "en voi, voinut itselle ja tunteilleni mitään" Tässä seuraa kysymys. Jos ei itse voida niin kuka sitten meidän puolesta voi? Mulla on vaikea vastata Sinulle koska en tiedä mitä pelkäät? Miksi pelkäät? En ole kuitenkaan mikään selvänäkijä. Ajattele asiaa näin, ettei kukaan oikeasti pelkää Sinun pelkojasi, Sinun tavalla. Eikä kukaan voi olla Sinun puolesta pelkäämättä. Ainoastaan Sinä itse pystyt siihen.

        Usko , että olet kuullut fraasin , en voinut itsele ja tunteille mitään .
        Samoin itekkin olen ,
        Mutta omassa tapauksessani on elämän jatkaminen ja pelon voittaminen tai luovttaa kaiken .

        Mitä pelkään , miksi ???
        Jaksanko taistella itseni kanssa , tunteiden ja pelon ympäröimänä . Vain luovutanko kaiken , olen tuhoon tuomittu siinä vaiheessa .Ja paluuta ei todella ole ns. normaaliin elämään , joka on jo useassa suhteessa sidoksissa muihin . Tunteiden , tiettyjen asioiden läpikäyminen . Kuinka paljon se on jo vienyt minusta . Mitä ole menettänyt , sen myötä . Olen sairauden myötä menettänyt niin paljon , mutta kaikesta huolimmatta olen yrittänyt taistella elää normaalia elämää . Taistella tunteitteni ja pelon kanssa . Kuinka lähellä on ollut elämän lankani katkeaminen .
        Aamu edessä ja mitä huominen tuo tullessaan .
        Kuinka moni pelkää myös puolestani kestänkö kaiken , kestänkö ja selviänkö huomisesta .


      • pystyt..
        luopujia on , yksin ajatuks... kirjoitti:

        Usko , että olet kuullut fraasin , en voinut itsele ja tunteille mitään .
        Samoin itekkin olen ,
        Mutta omassa tapauksessani on elämän jatkaminen ja pelon voittaminen tai luovttaa kaiken .

        Mitä pelkään , miksi ???
        Jaksanko taistella itseni kanssa , tunteiden ja pelon ympäröimänä . Vain luovutanko kaiken , olen tuhoon tuomittu siinä vaiheessa .Ja paluuta ei todella ole ns. normaaliin elämään , joka on jo useassa suhteessa sidoksissa muihin . Tunteiden , tiettyjen asioiden läpikäyminen . Kuinka paljon se on jo vienyt minusta . Mitä ole menettänyt , sen myötä . Olen sairauden myötä menettänyt niin paljon , mutta kaikesta huolimmatta olen yrittänyt taistella elää normaalia elämää . Taistella tunteitteni ja pelon kanssa . Kuinka lähellä on ollut elämän lankani katkeaminen .
        Aamu edessä ja mitä huominen tuo tullessaan .
        Kuinka moni pelkää myös puolestani kestänkö kaiken , kestänkö ja selviänkö huomisesta .

        Selvittämään itselle, että mikä sairautesi on aiheuttanut. Siis todella sen alkusyyn, Sinulla on hyvät mahdollisuudet. Se alkusyykin saattaa löytyä ajalta ennen Sinua. Ja siksi se olisi ainakin tällä tavalla aika pitkä prosessi löytää se. Muista että me ollaan oikeasti aika ihmeellisesti rakennettuja. Meidän kropalla on kyky parantaa itse itsensä. Me ei vaan tunneta edes sitä kovin hyvin. Jos mietitään vaikka kaikkia pieniä vammoja, naarmuja yms. Nehän paranee ihan itsestään. Miksi ei sitten myös isommatkin? Sielun ja kropan jos pystyttäisi tutustuttamaan toisiinsa ja saamaan vielä toimimaan yhteistyössä.
        Pahinta taitaa Sinullakin olla, että muut pelkää puolestasi. Omat pelot on mahdollista voittaa mutta sitten toisten. Se on asia, mihin ei pidä edes ryhtyä. Niin paljon voidaan toisten puolesta tehdä, että neuvotaan heitä miten ne voi tehdä sen itse.
        Minulla on aika vaikea kuvitella itseäni Sinun asemaan. Terveyteni on ollut kohtuullisen hyvä aina. En ole koskaan ollut siinä tilanteessa terveyteni kanssa, etten itse voi asialle mitään. Olenhan toki sairasellut ja lääkärinkin apua tarvinnut mutta kaikki vaivat mitkä minulla on ollut, ne on ollut kuitenkin itseni aiheuttamia. Älä silti luovuta. Koskaan ei pidä luovuttaa. Aina voi luopua jostain, mikä vaikeuttaa elämää. Mutta luovuttaminen kyllä kuulostaa aika lopulliselta. Ja huomisesta niin paljon, että olethan selvinyt tähänkin päivään. Mikä estää Sinua selviämästä seuraavaan? Ja seuraavaan. Ja seuraavaan...
        Voit kokeilla seuraavaa. Jos pystyt olemaan ajattelematta sairauttasi. Tai ajattele sitä mahdollisimman vähän, alkaa kroppa toimimaan enemmän itsenäisesti. Keho kun ei osaa reagoida väärin eri ärsykkeisiin. Se reagoi aina oikein. Ainoa ongelma meillä on se, ettei me ymmärretä kehomme kieltä. Voimia Sinulle huomiseen ja ylihuomiseen. Ja toivottavasti vielä pitkäksi aikaa.


      • luopujia on
        pystyt.. kirjoitti:

        Selvittämään itselle, että mikä sairautesi on aiheuttanut. Siis todella sen alkusyyn, Sinulla on hyvät mahdollisuudet. Se alkusyykin saattaa löytyä ajalta ennen Sinua. Ja siksi se olisi ainakin tällä tavalla aika pitkä prosessi löytää se. Muista että me ollaan oikeasti aika ihmeellisesti rakennettuja. Meidän kropalla on kyky parantaa itse itsensä. Me ei vaan tunneta edes sitä kovin hyvin. Jos mietitään vaikka kaikkia pieniä vammoja, naarmuja yms. Nehän paranee ihan itsestään. Miksi ei sitten myös isommatkin? Sielun ja kropan jos pystyttäisi tutustuttamaan toisiinsa ja saamaan vielä toimimaan yhteistyössä.
        Pahinta taitaa Sinullakin olla, että muut pelkää puolestasi. Omat pelot on mahdollista voittaa mutta sitten toisten. Se on asia, mihin ei pidä edes ryhtyä. Niin paljon voidaan toisten puolesta tehdä, että neuvotaan heitä miten ne voi tehdä sen itse.
        Minulla on aika vaikea kuvitella itseäni Sinun asemaan. Terveyteni on ollut kohtuullisen hyvä aina. En ole koskaan ollut siinä tilanteessa terveyteni kanssa, etten itse voi asialle mitään. Olenhan toki sairasellut ja lääkärinkin apua tarvinnut mutta kaikki vaivat mitkä minulla on ollut, ne on ollut kuitenkin itseni aiheuttamia. Älä silti luovuta. Koskaan ei pidä luovuttaa. Aina voi luopua jostain, mikä vaikeuttaa elämää. Mutta luovuttaminen kyllä kuulostaa aika lopulliselta. Ja huomisesta niin paljon, että olethan selvinyt tähänkin päivään. Mikä estää Sinua selviämästä seuraavaan? Ja seuraavaan. Ja seuraavaan...
        Voit kokeilla seuraavaa. Jos pystyt olemaan ajattelematta sairauttasi. Tai ajattele sitä mahdollisimman vähän, alkaa kroppa toimimaan enemmän itsenäisesti. Keho kun ei osaa reagoida väärin eri ärsykkeisiin. Se reagoi aina oikein. Ainoa ongelma meillä on se, ettei me ymmärretä kehomme kieltä. Voimia Sinulle huomiseen ja ylihuomiseen. Ja toivottavasti vielä pitkäksi aikaa.

        Saiauden sekä sen tuomat vaikeudet elämässä on todella erittäin vaikea selvittää . Mahdollisuuksia minulla ei ole kuin epätoivoinen tunteiden viidakko jäljellä .
        Sekä kauniisti sanottu paranee itsestään jne . mutta totuutta on vain katsottava silmiin . Sielun ja kropan yhteistyötä ei saada toimimaan .
        Se on kyllä totta moni pelkää myös puolestani , ne todellakin pitäisi pyyhkäistä kokonan sivuun .
        Mutta koen nyt se mikä on pahinta kieltää kaikki , elätellä toivoa jota ei ole jäljellä kuin hitusen että jaksan päivästä toiseen .
        Sairauden kanssa eläminen sitä ei noin vain pysty pyyhkimän pois , se muistutta joka hetki . Vaikka en pyörisikään sen ympärillä , tavoite elää normaalia elämää .
        Kehon kieli toisaalta siinä on ymmärrän ja en . Osan haluaisin kuin kieltää itseltäni , helpommin sanottu kuin tehty .

        Kun palasin kotiin se oli jo tietty voitto itselleni , palasin . Kun saisin palat kohdalle monessa muussakin asiassa , tunteiden viidakossa .
        SE ON JO VAIKEAMPAA !


      • Keijuli
        luopujia on kirjoitti:

        Saiauden sekä sen tuomat vaikeudet elämässä on todella erittäin vaikea selvittää . Mahdollisuuksia minulla ei ole kuin epätoivoinen tunteiden viidakko jäljellä .
        Sekä kauniisti sanottu paranee itsestään jne . mutta totuutta on vain katsottava silmiin . Sielun ja kropan yhteistyötä ei saada toimimaan .
        Se on kyllä totta moni pelkää myös puolestani , ne todellakin pitäisi pyyhkäistä kokonan sivuun .
        Mutta koen nyt se mikä on pahinta kieltää kaikki , elätellä toivoa jota ei ole jäljellä kuin hitusen että jaksan päivästä toiseen .
        Sairauden kanssa eläminen sitä ei noin vain pysty pyyhkimän pois , se muistutta joka hetki . Vaikka en pyörisikään sen ympärillä , tavoite elää normaalia elämää .
        Kehon kieli toisaalta siinä on ymmärrän ja en . Osan haluaisin kuin kieltää itseltäni , helpommin sanottu kuin tehty .

        Kun palasin kotiin se oli jo tietty voitto itselleni , palasin . Kun saisin palat kohdalle monessa muussakin asiassa , tunteiden viidakossa .
        SE ON JO VAIKEAMPAA !

        Kieltäminen, toivominen, vihaaminen, syyttäminen, kaupankäynti...hyväksyminen. Sinulle varmasti kaikki tuttua.
        Kysyin kerran...mitä voisin sanoa...Hän sanoi: Älä sano mitään, pidä vain kädestä.
        Kiva kun olet kotona.


      • luopuja on
        Keijuli kirjoitti:

        Kieltäminen, toivominen, vihaaminen, syyttäminen, kaupankäynti...hyväksyminen. Sinulle varmasti kaikki tuttua.
        Kysyin kerran...mitä voisin sanoa...Hän sanoi: Älä sano mitään, pidä vain kädestä.
        Kiva kun olet kotona.

        Kieltämättä tuttuja sanoja , asioita . Uskominen , luottaminen , viha ja rakkaus , itse syytökset , kysymykset , ja sanojen merkitys , jne . Voisi jatkaa loputtomiin kirjoittamiesi lisäksi .
        Sisäinen tuska , ajatusten kiertäminen samaa rata , joka ei hellitä ennenkuin ne onitselleni taas tietyllä lailla järjestyksessä . Tuska , kuin puukko viiltää välillä sisälläni , repien riuhtoen ilman tunnetta , että edes hetkeksi antaisi rauhan .
        Sanat , niitä ei edes tarvita aina "älä sano mitään , pidä vain kädestä". Läheisyys ja se tunne kun saisi hetkeksi käpertyä lähelle toista , tuntea sen läheisyyden tunteen , uppoutua toisen kainaloon lähelle. Olla vain hiljaa , joka pitäisi siinä lähellä itseä , ilman sanoja ilman mitään rutistaisi lähelle . Tuntea toisen lämmön , hellyyden sen lämmön ja voiman minkä toinen voisi antaa .
        Koti , tärkein rakkain paikka itselleni . Turvallinen ja tuttu .


    • ihmettelen...

      En tarkoita pahalla, mut on teitä vähän vaikee välillä ymmärtää ja jotenkin tuo teidän keskustelunne loukkaa niitä jotka eivät sitten ymmärrä puolinaisia juttujanne, siis tarkoitan että tulee olo kuin olisitte jotain ihmeitä tai sitten olette sitä olevinanne, ymmärrättehän että ette ole sen enempää ettekä vähempää kuin kukaan muukaan täällä maailmassa, on meitä paljon, ja ihan huimaa ajatuskin siitä että kaikilla on oma elämä, niin kuin itsellänikin! Ei mua todellakaan haittaa teidän keskustelunne, luen niitä ihan mielenkiinnolla kun ei mitään mielenkiintoisempaa ole näkyvissä... Toivoisin silti että huomioisitte "ylimääräiset" lukijatkin kunnioittaen eikä asenteella "vain me kaksi tiedetään" On ihmisiä, jotka ovat kokeneet elämänsä aikana paljon raskaita asioita eikä heidän mieltään varmasti lämmitä ajatus siitä ettei olisi kokenut vieläkään tarpeeksi elämässään, kyllä mä uskon että tekin olette kovia kokeneita mutta ette ole ainoat, on meitä paljon..

      • Keijuli

        Toivottavasti Sinäkin löydät täältä yhtä mieluisia juttukavereita kuin mitä minä olen löytänyt.


    • kommentoi

      nyt tähän. Kun aloin kirjoittaa Keijulin kanssa, en todellakaan tehnyt sitä yleisön takia. Huomasin vaan hänellä olevan samankaltaisia ajtuksia kanssani. Että oli monet asiat omasta elämästä ja kokemuksista ymmärtänyt samalla tavalla kuin minä. Olen todella yllättynyt itsekin lukijamäärästä. Mutta tämä meidän keskustelu on edelleen ensisijaisesti kahden ihmisen ajatusten vaihtoa. On hienoa, että monia kiinnostaa, koska moni asia koskee kuitenkin meitä jokaista. Jokainen saa itse päättää mikä se niistä on ja mistä voisi olla apua, mistä haittaa.
      Teidän pitää ymmärtää yksi asia. Jos vaikka jokainen teistä lakkaisi lukemasta meidän keskustelua, en silti lopettaisi keskestelua Keijulin kanssa. Jos se loppuu niin se loppuu silloin kuin me se yhdessä niin päätetään. Kiitos teille jotka olette mukana ja joita ei kiinnosta, ei tosiaankaan kukaan pakota teitä lukemaan.

      • kommentoi + keijuli

        Älä todella lopeta !!! Jota ei kiinnosta hänen ei todellakaan tarvitse lukea . Kuinka paljon olette antaneet monelle ihmiselle , joku saa sirun , toinen isomman ja joku todella suuren palan . Silloin se on jo ollut erittäin positiivista . Itse olen erittäin mielenkiinnolla seurannut lukenut kirjoituksia ja totean , että se on myös itselleni tuonut omassa elämässäni paloja kohdalle .


      • luin minäkin
        kommentoi + keijuli kirjoitti:

        Älä todella lopeta !!! Jota ei kiinnosta hänen ei todellakaan tarvitse lukea . Kuinka paljon olette antaneet monelle ihmiselle , joku saa sirun , toinen isomman ja joku todella suuren palan . Silloin se on jo ollut erittäin positiivista . Itse olen erittäin mielenkiinnolla seurannut lukenut kirjoituksia ja totean , että se on myös itselleni tuonut omassa elämässäni paloja kohdalle .

        VÄITÄN, että täällä on häirikköluopuja kirjoittamassa!!!!

        Kirjoitin jo edellisellä luopujan palstalla, että MISSÄ ON KEIJULI!? Ja, että jos toinen kirjoittaja on luopuja, niin toinen ei ainakaan ole Keijuli! Eli silloin jo tunnistin häirikön.

        "Oikea luopuja" on kirjoittanut vain kaksi kertaa tällä palstalla (minun mielestäni) ja ne ovat:
        luopuja on lukenut
        luopuja kommentoi.

        Ja heidän uudella palstallaan on TAAS esim. kirjoitus:
        laiskuus yksin ajatuksissa (klo 23.44)

        ja väitän, että tämäkään ei ole oikean luopujan!!

        Olen lukenut kaikki nämä kirjoitukset, että pystyn jo tunnistamaan OIKEAN LUOPUJAN!

        Oikea luopuja, voisitko vahvistaa epäilyni! Kiitos!


      • on kirjoittanut
        luin minäkin kirjoitti:

        VÄITÄN, että täällä on häirikköluopuja kirjoittamassa!!!!

        Kirjoitin jo edellisellä luopujan palstalla, että MISSÄ ON KEIJULI!? Ja, että jos toinen kirjoittaja on luopuja, niin toinen ei ainakaan ole Keijuli! Eli silloin jo tunnistin häirikön.

        "Oikea luopuja" on kirjoittanut vain kaksi kertaa tällä palstalla (minun mielestäni) ja ne ovat:
        luopuja on lukenut
        luopuja kommentoi.

        Ja heidän uudella palstallaan on TAAS esim. kirjoitus:
        laiskuus yksin ajatuksissa (klo 23.44)

        ja väitän, että tämäkään ei ole oikean luopujan!!

        Olen lukenut kaikki nämä kirjoitukset, että pystyn jo tunnistamaan OIKEAN LUOPUJAN!

        Oikea luopuja, voisitko vahvistaa epäilyni! Kiitos!

        tänne neljä kertaa.


      • luin minäkin
        on kirjoittanut kirjoitti:

        tänne neljä kertaa.

        Kiitos luopujalle!

        En sitten aivan tarkkaan tunnistanut, mutta ylimääräinen luopuja siis on kuitenkin liikkeellä!!!

        Niin, eihän kukaan voi kieltää tänne kirjoittamasta, mutta ainakin minä toivoisin, että tämä toinen luopuja aloittaisi vaikka oman linkin. Ja kun otsikko ja/tai nimimerkkikin viittaa luopujaan!! Keksisi edes niihin jotain muuta!!

        Olisi niin kuin mukavampi lukea, kun ei "vieras" sekoittaisi ja on siinä Keijulillakin ihmettelemistä ja miettimistä!!


      • LUOPUJIA ON , YKSIN ...
        luin minäkin kirjoitti:

        VÄITÄN, että täällä on häirikköluopuja kirjoittamassa!!!!

        Kirjoitin jo edellisellä luopujan palstalla, että MISSÄ ON KEIJULI!? Ja, että jos toinen kirjoittaja on luopuja, niin toinen ei ainakaan ole Keijuli! Eli silloin jo tunnistin häirikön.

        "Oikea luopuja" on kirjoittanut vain kaksi kertaa tällä palstalla (minun mielestäni) ja ne ovat:
        luopuja on lukenut
        luopuja kommentoi.

        Ja heidän uudella palstallaan on TAAS esim. kirjoitus:
        laiskuus yksin ajatuksissa (klo 23.44)

        ja väitän, että tämäkään ei ole oikean luopujan!!

        Olen lukenut kaikki nämä kirjoitukset, että pystyn jo tunnistamaan OIKEAN LUOPUJAN!

        Oikea luopuja, voisitko vahvistaa epäilyni! Kiitos!

        Luopujia on , yksin sidoksissa !
        Tuo on minun kirjoitukseni . OLENKO SITTEN HÄIRIKKÖ KIRJOITTAJA , JOS NÄIN ON OLEN TODELLA PAHOILLAN ... toivon etten olisi tuottanut kenelleen pahaa mieltä kirjoituksillani . Mutta itse en koe kyllä itseäni häriköksi .Toivon jos näin ajattelet ole ystävällinen , jätä väliin kirjoitukseni . Mutta keijulia en ole kysellyt palstoilla missään väiheessa , "MISSÄ ON KEIJULI".


      • luin minäkin
        LUOPUJIA ON , YKSIN ... kirjoitti:

        Luopujia on , yksin sidoksissa !
        Tuo on minun kirjoitukseni . OLENKO SITTEN HÄIRIKKÖ KIRJOITTAJA , JOS NÄIN ON OLEN TODELLA PAHOILLAN ... toivon etten olisi tuottanut kenelleen pahaa mieltä kirjoituksillani . Mutta itse en koe kyllä itseäni häriköksi .Toivon jos näin ajattelet ole ystävällinen , jätä väliin kirjoitukseni . Mutta keijulia en ole kysellyt palstoilla missään väiheessa , "MISSÄ ON KEIJULI".

        Ehkä sana häirikkö oli aivan LIIAN VAHVA! Anteeksi!

        Jokainenhan täällä saa todella kirjoittaa, jos haluaa. Eikä sinun kirjoituksissasi mitään vikaa ollut, päin vastoin. Itsekin tykkään lukea juuri tuollaisia pohdintoja, mitä sinä, luopuja ja Keijuli kirjoitatte.

        Minusta ei ollenkaan tuntunut siltä, että en jaksaisi tai haluaisi lukea kirjoituksiasi, vaan siksi koin sen "häiriköksi/häiriöksi", koska se ikäänkuin sekoitti lukemista luopujan ja Keijulin välillä.

        Eli voisinko nyt pyytää, että käyttäisit sellaista nimimerkkiä, että se erottuisi heti ja tietäisi, että kirjoittaja ei ole luopuja eikä Keijuli!?? (pyytää nöyrästi)

        Ja jos luet uudestaan sen viestin KEIJULIN KYSELEMISESTÄ, niin en syyttänyt sinua hänen kyselemisestään, vaan kirjoitin, että ITSE kyselin ("luopujan palstalla" 7.11. klo 23.12), että MISSÄ KEIJULI??? Siellä oli silloin kaksi keskustelijaa ja huomasin/tunnistin, että se toinen ei ole Keijuli.
        Siksi kirjoitin otsikolla: Missä Keijuli?? ja viestiin, että JOS TOINEN ON LUOPUJA, NIIN TOINEN EI AINAKAAN OLE KEIJULI!


      • nyt hyvät
        luin minäkin kirjoitti:

        Ehkä sana häirikkö oli aivan LIIAN VAHVA! Anteeksi!

        Jokainenhan täällä saa todella kirjoittaa, jos haluaa. Eikä sinun kirjoituksissasi mitään vikaa ollut, päin vastoin. Itsekin tykkään lukea juuri tuollaisia pohdintoja, mitä sinä, luopuja ja Keijuli kirjoitatte.

        Minusta ei ollenkaan tuntunut siltä, että en jaksaisi tai haluaisi lukea kirjoituksiasi, vaan siksi koin sen "häiriköksi/häiriöksi", koska se ikäänkuin sekoitti lukemista luopujan ja Keijulin välillä.

        Eli voisinko nyt pyytää, että käyttäisit sellaista nimimerkkiä, että se erottuisi heti ja tietäisi, että kirjoittaja ei ole luopuja eikä Keijuli!?? (pyytää nöyrästi)

        Ja jos luet uudestaan sen viestin KEIJULIN KYSELEMISESTÄ, niin en syyttänyt sinua hänen kyselemisestään, vaan kirjoitin, että ITSE kyselin ("luopujan palstalla" 7.11. klo 23.12), että MISSÄ KEIJULI??? Siellä oli silloin kaksi keskustelijaa ja huomasin/tunnistin, että se toinen ei ole Keijuli.
        Siksi kirjoitin otsikolla: Missä Keijuli?? ja viestiin, että JOS TOINEN ON LUOPUJA, NIIN TOINEN EI AINAKAAN OLE KEIJULI!

        ihmiset ruvetkaa riitelemään. Riidat ei eikinä johda mihinkään muuhun kuin seuraaviin riitoihin. Ja sitten seuraaviin. Ja seuraaviin...
        Sehän on ainoastaan hienoa, että muutkin osallistuvat keskusteluihin. Antaa ainakin minulle uskoa, että meitä ajattelevia ihmisiä on enemmän. Ehdotan seuraavaa. Ettei kaikki menisi sekaisin niin voihan täällä aloittaa lisää keskusteluja tai käydä yksi monista täällä ja sitten tietenkin unohtamatta myös omia nimimerkkejä. On todella mukava, että itsestä kiinnostuneita ihmisiä on täällä enemmän. Jos minä ja Keijuli ollaan koko ajan äänessä niin mitä silloin siitäkin seuraa? Mitä on seurannut aina kun on alettu uskoa vain yhtä? Eiköhän siinäkin asiassa historia puhu puolestaan? Keskustelemisia. Terv. Luopuja
        p.s. Alkaa tuntua muuten itsestäkin jo hassulta tuo nimi "Luopuja" Mutta käyttäkää vaan sitä jos teistä tuntuu siltä. Minua ei haittaa.


      • Sanon minä!
        luin minäkin kirjoitti:

        VÄITÄN, että täällä on häirikköluopuja kirjoittamassa!!!!

        Kirjoitin jo edellisellä luopujan palstalla, että MISSÄ ON KEIJULI!? Ja, että jos toinen kirjoittaja on luopuja, niin toinen ei ainakaan ole Keijuli! Eli silloin jo tunnistin häirikön.

        "Oikea luopuja" on kirjoittanut vain kaksi kertaa tällä palstalla (minun mielestäni) ja ne ovat:
        luopuja on lukenut
        luopuja kommentoi.

        Ja heidän uudella palstallaan on TAAS esim. kirjoitus:
        laiskuus yksin ajatuksissa (klo 23.44)

        ja väitän, että tämäkään ei ole oikean luopujan!!

        Olen lukenut kaikki nämä kirjoitukset, että pystyn jo tunnistamaan OIKEAN LUOPUJAN!

        Oikea luopuja, voisitko vahvistaa epäilyni! Kiitos!

        Mun mielest taas itse keijuli on esiintynyt näillä palstoilla useil eri nimillä...? Tai sit se sama persoona on vaan niin yleinen piirre meissä jokaisessa...


      • snon myös itsekkin
        Sanon minä! kirjoitti:

        Mun mielest taas itse keijuli on esiintynyt näillä palstoilla useil eri nimillä...? Tai sit se sama persoona on vaan niin yleinen piirre meissä jokaisessa...

        Aikaisemmin jo tuli asia esille tämän tyyppiset kirjoitukset ei johda mihinkään . Lopettakaa hyvät ihmiset . Keijuli tuskin ei ainakaan omasta mielstä ole ollut mikään häirikkö .Kirjoitukset ovat olleet tosi asiallisia ja mieti kirjoitustyyliä . Saman typpsesti kirjoittaa jos on lukenut kaikki kyseisen kirjoitukset . Todella asiallinen , erittäin fiksu , asiallinen ihminen !


      • Keijuli
        Sanon minä! kirjoitti:

        Mun mielest taas itse keijuli on esiintynyt näillä palstoilla useil eri nimillä...? Tai sit se sama persoona on vaan niin yleinen piirre meissä jokaisessa...

        Näppärää! Olen kirjoittanut nimimerkeillä Muuttolintunen ja Keijuli.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1418
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      942
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      731
    4. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      667
    5. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      32
      645
    6. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      641
    7. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      110
      624
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      614
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      64
      588
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      587
    Aihe