haluun kuulla mielipiteitänne.
Kumpi turhempi tutkinto, restonomi vai tradenomi?
7
3106
Vastaukset
- kiitos_
Mksi ne ovat turhia tutkintoja?
- että ne ovat...
..turhia tutkintoja, itse olen vaan ajatellut jompaa kumpaa tutkintoa, mut niitä ei nykyään kuule melkein mitään hyvää.
- jaapa jaa
että ne ovat... kirjoitti:
..turhia tutkintoja, itse olen vaan ajatellut jompaa kumpaa tutkintoa, mut niitä ei nykyään kuule melkein mitään hyvää.
"...mut niitä ei nykyään kuule melkein mitään hyvää."
Niinpä niin. Kuule ja kuule, siinäpä se pohja näissä puheissa sitten onkin. Epävarmat ja omasta työnsaannistaan huolestuneet yliopisto-opiskelijat käyvät täällä provoamassa ja dissaamassa ilman minkäänlaista todellisuuspohjaa tai kokemusta.
Kaupallisen alan koulutusmäärät ovat riistäytyneet käsistä jo 10 vuotta sitten mutta koulutus sinänsä ei ole "turhaa".
Jos tosissasi olet kiinnostunut jommasta kummasta alasta, valmis tekemään itsekin töitä ja olemaan aktiivinen niin kumpikaan koulutus ei varmasti ole turhaa. Mutta jos asenteesi on kävellä joka päivä kouluun odottaen että opettaja kaataa tiedot ja taidot päähäsi ilman että itse teet asian eteen mitään niin sitten on turhaa ruikuttaa ettei ole oppinut mitään ja koulutus on turhaa jne...
Ja on vielä hyvä muistaa, että mikään koulutus ei valmista suoraan minkään alan asiantuntijaksi vaan lisäksi tarvitaan vuosien ja vuosien työkokemus.
- AXbeebi
Enpä tiedä, mielestäni se on taas ihan ihmisestä kiinni. Siis siitä miten tuon koulun käy, kuinka hyvin soveltuu alalle, kuinka hyvin osaa myydä itseään työmarkkinoilla, yms ,yms.
Omasta mielestäni ehkä tuo restonomin tutkinto on turhempi, koska ala on kapeampi kuin mitä tradenomilla. Toisaalta tradenomeja valmsituu ihan liikaa ja mielestäni amk:ssa pitäisi olla enemmän tarkempia suuntautumisvaihtoehtoja...
Ihmisestä se on kiinni kuitenkin loppupeleissä...- pientä
Eipä kuitenkaan pääse tradenomi restonomin hommiin! Ammattitutkinnot ovat yleensä"kapea-alaisia"......
- molemmat..
Niin että turhia ne on molemmat, jos ala ei kiinnosta. Tutkinnot saa molemmista helpolla ainakin tuppukylien amk:ssa, mut eri asia on sitte millaisen ammattitaidon saa... Kuten edellä mainittiin, se on ihmisestä ja omista kiinnostuksen kohteista kiinni.
- Melkein valmis
Aika turhia ovat molemmat, ainakin jos koulutuksen tason mukaan katsoo.
Itse matkailun restonomiksi valmistumassa, enkä ole ollenkaan varma, että olen oppinut _mitään_ uutta ja mullistavaa koko koulutuksen aikana. Tosin minulla on ammattitutkinto ja työelämää jo takana.. Mutta kun noita amk-tutkintoja niin hehkutetaan, niin päätin minäkin "lisäkouluttaa" itseäni.
Täällä päin myös taitaa olla, että entisten yo-merkonomien koulus oli paljon tasokkaampaa kuin nykyinen tradenomikoulutus. Samoja opettajia ja sama oppilaitos kyseessä, mutta opinnoissa niin paljon turhaa ja ylimääräistä, että asiat käsitellään usein vain pintaraapaisulla.
Mutta voihan olla, että opiskelenkin maan huonoimmassa ammattikorkeassa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka932576Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin
Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww971594- 671495
EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje141226Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä
Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi19986- 81953
Miehet trikoissaan
On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe42879Ratikka Turkuun
Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta116873- 54803
- 30726