Manuaali automaatiksi?

Stike83

Terve autotietäjät!
Onko mahdollista vaihtaa manuaalivaihteisto automaattiin mikäli kyseiseen automalliin löytyy molempia? Onko kyseessä miten iso "remontti" jossain korjaamossa? Omaan autoon löytyy 5-vaihteisen manuaalin lisäksi normaali automaatti sekä cvt suorakytkentä automaatti. Kyseinen automalli on Rover 200. Mikäli löytää jonkun automaattilaatikon AVKlta niin mitä muuta tarvitaan että voidaan tälläinen muutos tehdä? Pitääkö auto muutoskatsastaa? kertokaa jos tiedätte jotain tai jos on omia kokemuksia?
Voiko ilmetä jotain kummallisia toimintahäiriötä kun ei ole tehtaalla asennettu, jotain ohjelmissa tai?
Kiitoksia kaikista vastauksista!

7

5204

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Elvis oli kala

      Unohda koko juttu

      Jos tiedät mitä olet tekemässä, teet sen itse ja sinulla on siihen paikka, niin sitten ehkä omaksi iloksi voit tehdä Roverista vaikka kuuraketin. Koska kysyt tuommoisia perusasioita, niin kysymyksesi kertoo jo sen, että et tiedä, mihin olet ryhtymässä.
      Taloudellisesti siinä ei ole mitään järkeä. Jos joutuu vieraalla teettämään, niin halvemmaksi tulee ostaa kaksi käytettyä automaattivaihteista Roveria, koska auto mitä ei enää valmisteta, ei voi olla käytettynä kallis, edes Suomessa. Toisaalta omat rahat saa vaikka ryypätä, jos siltä tuntuu.

      • mies 35

        ne tuntee auton


    • on aika

      pitkälle oikeassa. Tulee varmasti halvemmaksi korjata entinen, tai hankkia ehyt laatikko tilalle, kuin alkaa vaihtamaan manuaaliksi. Tai ainakin homma pitää tehdä itse ja ottaa tarkkaan selville, toimiiko moottori entisellä ohjausyksiköllä. Joissakin merkeissä on myös yksikkö vaihdettava.

    • saada asiallista

      palautetta? On kyllä jonkun verran kokemusta autoista ja ikää vasta 23 joten kai tässä vielä ehtii yhtä sun toista oppimaan. Voin kyllä varmasti tehdä muutoksen itse mikäli homma ei ole mitenkään älyttömän vaikea tai mikäli hommaa vaatii jotain erikoistyökaluja kuten nosturia sun muuta?

      Olisin toivonut asiallista vastausta kysymykseen että miten vaikea on muuttaa manuaaliauto automaatiksi mikäli saa hankittu kohtuu hintaan laatikon ja shifterin? Mitä muuta tämän lisäksi tarvitaan? En löytänyt netistä yhtään 1.4 litran koneella varustettua automaatti rover 200sta; joten onkohan tämä ongelma? 1.6-2.0 löytyy sekä automaattia että cvt:tä! Mikäli nämä sopii kyseiseen autoon niin voisin vaikka kesälomalla iltapuuhaksi vaihtaa laatikon! Onko joku täällä tehnyt vastaavanlaista hommaa; vihjeitä, vinkkejä, ongelmia?
      Manuaalilaatikkoni ei ole mitenkään rikki, olisi vain kiinnostavaa saada automaatti sen tilalle ja uskoisin että tulee halvemmaksi ostaa laatikko osat kun ostaa kaksi automaattiroveria kun nekin maksaa jo saksassa yli 3000-4000e! Suomesta en löytänyt yhtään.

      • Kirkkonummi

        kannattaisi 1.4-automaattia tehdä.
        Samaa mieltä olen muiden kanssa, että halvemmaksi tulee ostaa toimiva automaatti.

        Laatikon ja shifterin lisäksi tarvitset todennäköisesti:
        vauhtipyörän
        pakoputken etuosa
        polkimet
        kickdowniin liittyvät hilpetöörit, tuossa todennäköisesti elektroninen eli
        ohjainyksikön piuhasarjan/-sarjat.

        Todennäköisesti tarvitset jotain muutakin.
        Älytöntä hommaa jos autolla ei ole tunne arvoa tai muuta erikoista.


    • Anonyymi

      Miks ihmees kukaan haluais vaihtaa manuaalista automaatiks? Ite vaihtaisin just toisinpäin, auTOMAATTILOOTAT on paskaa ja joutaa roskiin

    • Anonyymi

      automaatin ja manuaaliversion välillä on paljon muitakin eroja kuin pelkkä loota. Esim. jäähdytinkin on erilainen, koska automaattilootan öljy tarvitsee jäähdytystä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1468
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1012
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      761
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      735
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      697
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      680
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      644
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      68
      627
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe