Terve autotietäjät!
Onko mahdollista vaihtaa manuaalivaihteisto automaattiin mikäli kyseiseen automalliin löytyy molempia? Onko kyseessä miten iso "remontti" jossain korjaamossa? Omaan autoon löytyy 5-vaihteisen manuaalin lisäksi normaali automaatti sekä cvt suorakytkentä automaatti. Kyseinen automalli on Rover 200. Mikäli löytää jonkun automaattilaatikon AVKlta niin mitä muuta tarvitaan että voidaan tälläinen muutos tehdä? Pitääkö auto muutoskatsastaa? kertokaa jos tiedätte jotain tai jos on omia kokemuksia?
Voiko ilmetä jotain kummallisia toimintahäiriötä kun ei ole tehtaalla asennettu, jotain ohjelmissa tai?
Kiitoksia kaikista vastauksista!
Manuaali automaatiksi?
7
6475
Vastaukset
- Elvis oli kala
Unohda koko juttu
Jos tiedät mitä olet tekemässä, teet sen itse ja sinulla on siihen paikka, niin sitten ehkä omaksi iloksi voit tehdä Roverista vaikka kuuraketin. Koska kysyt tuommoisia perusasioita, niin kysymyksesi kertoo jo sen, että et tiedä, mihin olet ryhtymässä.
Taloudellisesti siinä ei ole mitään järkeä. Jos joutuu vieraalla teettämään, niin halvemmaksi tulee ostaa kaksi käytettyä automaattivaihteista Roveria, koska auto mitä ei enää valmisteta, ei voi olla käytettynä kallis, edes Suomessa. Toisaalta omat rahat saa vaikka ryypätä, jos siltä tuntuu.- mies 35
ne tuntee auton
- on aika
pitkälle oikeassa. Tulee varmasti halvemmaksi korjata entinen, tai hankkia ehyt laatikko tilalle, kuin alkaa vaihtamaan manuaaliksi. Tai ainakin homma pitää tehdä itse ja ottaa tarkkaan selville, toimiiko moottori entisellä ohjausyksiköllä. Joissakin merkeissä on myös yksikkö vaihdettava.
- saada asiallista
palautetta? On kyllä jonkun verran kokemusta autoista ja ikää vasta 23 joten kai tässä vielä ehtii yhtä sun toista oppimaan. Voin kyllä varmasti tehdä muutoksen itse mikäli homma ei ole mitenkään älyttömän vaikea tai mikäli hommaa vaatii jotain erikoistyökaluja kuten nosturia sun muuta?
Olisin toivonut asiallista vastausta kysymykseen että miten vaikea on muuttaa manuaaliauto automaatiksi mikäli saa hankittu kohtuu hintaan laatikon ja shifterin? Mitä muuta tämän lisäksi tarvitaan? En löytänyt netistä yhtään 1.4 litran koneella varustettua automaatti rover 200sta; joten onkohan tämä ongelma? 1.6-2.0 löytyy sekä automaattia että cvt:tä! Mikäli nämä sopii kyseiseen autoon niin voisin vaikka kesälomalla iltapuuhaksi vaihtaa laatikon! Onko joku täällä tehnyt vastaavanlaista hommaa; vihjeitä, vinkkejä, ongelmia?
Manuaalilaatikkoni ei ole mitenkään rikki, olisi vain kiinnostavaa saada automaatti sen tilalle ja uskoisin että tulee halvemmaksi ostaa laatikko osat kun ostaa kaksi automaattiroveria kun nekin maksaa jo saksassa yli 3000-4000e! Suomesta en löytänyt yhtään.- Kirkkonummi
kannattaisi 1.4-automaattia tehdä.
Samaa mieltä olen muiden kanssa, että halvemmaksi tulee ostaa toimiva automaatti.
Laatikon ja shifterin lisäksi tarvitset todennäköisesti:
vauhtipyörän
pakoputken etuosa
polkimet
kickdowniin liittyvät hilpetöörit, tuossa todennäköisesti elektroninen eli
ohjainyksikön piuhasarjan/-sarjat.
Todennäköisesti tarvitset jotain muutakin.
Älytöntä hommaa jos autolla ei ole tunne arvoa tai muuta erikoista.
- Anonyymi
Miks ihmees kukaan haluais vaihtaa manuaalista automaatiks? Ite vaihtaisin just toisinpäin, auTOMAATTILOOTAT on paskaa ja joutaa roskiin
- Anonyymi
automaatin ja manuaaliversion välillä on paljon muitakin eroja kuin pelkkä loota. Esim. jäähdytinkin on erilainen, koska automaattilootan öljy tarvitsee jäähdytystä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831569Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä721370Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2271351Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2311291Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121100Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041059Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1341029Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65973- 89960
Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t123848