Olen jo monta kuukautta sitten huomannut, että aina kun syön banaania (joka päivä) niin huuliini ilmestyy joksikin aikaa sellaisia viiruja. Onko tämä normaalia?
Ja nykyään saan banaaneista mahavaivoja, samanlaisia kuin syödessäni laktoosia. Minulla on laktoosi-intoleranssi, mutta ei tietääkseni muita ruoka-allergioita. Mistä tämä johtuu? Olenko allerginen banaaneille, olenko syönyt sitä liikaa? Millä voin korvata banaanin?
Allerginen banaaneille?
5
2167
Vastaukset
- yleisesti oireita
suun seudulla.
Huulten kirvely, suun limakalvojen riikoutuminen, nielun turpoaminen pahimmillaan,
ovat monella allergikolla oireina banaanista.
Ja se kuka reagoi allergiaa aiheuttaviin ruoka-aineisiin suolellaan,
saa yleensä allergiaoireena suoliston oireet.- Anonyymi
Minulle tulee juuri oireet kurkkuun ja huuliin.
Usein luullut, että nyt alkoi joku kurkkutauti
, kun nielu kamalan kipeä ja sitten noin kolmen tunnin kuluttua se on ohi
ja totean ai jaa se banaani
pieni pala ei tee mitään
- Itse olen
...allerginen kumille eli lateksille? Se nimittäin on ristiinallergisoiva banaanin kanssa. Itse oireilen ihon kautta jos syön banaania tai olen kosketuksissa lateksin kanssa.
- Banana(n)
En tietääkseni ole allerginen lateksille. Mutta saan kyllä oireita melkein kaikista huulipunista ja huulirasvoista. Toisista enemmän ja toisista vähemmän. Eli huuleni ovat aika herkät kaikelle. En myöskään voi käyttää moniakaan naamalle laitettavia tuotteita, koska jos ne vähänkään koskevat huulen reunaa niin reuniin tulee sellaisia pieniä punaisia pisteitä.
Mutta olisiko jotain, jolla voisin korvata banaanin? Itse suosin banaania, koska voin syödä sitä nopeasti, koska en pysty olemaan koko koulupäivää syömättä, minulla on nopea ruoanvaihdunta nimittäin. - jjjjjjjjjjjjjjjjj
Banana(n) kirjoitti:
En tietääkseni ole allerginen lateksille. Mutta saan kyllä oireita melkein kaikista huulipunista ja huulirasvoista. Toisista enemmän ja toisista vähemmän. Eli huuleni ovat aika herkät kaikelle. En myöskään voi käyttää moniakaan naamalle laitettavia tuotteita, koska jos ne vähänkään koskevat huulen reunaa niin reuniin tulee sellaisia pieniä punaisia pisteitä.
Mutta olisiko jotain, jolla voisin korvata banaanin? Itse suosin banaania, koska voin syödä sitä nopeasti, koska en pysty olemaan koko koulupäivää syömättä, minulla on nopea ruoanvaihdunta nimittäin.Mitä muita hedelmiä voit syödä? Kuori ja paloittele valmiiksi kannelliseen rasiaan, niin ovat valmiita syötäväksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mihin sinussa haluan koskea
Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä422266Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä
IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi2362055- 1111548
Toisen ihmisen sydämellä
leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo1441291- 1151217
PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan
kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki1381114Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."
Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://271107- 741009
- 65973
- 70960