Allerginen banaaneille?

Banana(n)

Olen jo monta kuukautta sitten huomannut, että aina kun syön banaania (joka päivä) niin huuliini ilmestyy joksikin aikaa sellaisia viiruja. Onko tämä normaalia?

Ja nykyään saan banaaneista mahavaivoja, samanlaisia kuin syödessäni laktoosia. Minulla on laktoosi-intoleranssi, mutta ei tietääkseni muita ruoka-allergioita. Mistä tämä johtuu? Olenko allerginen banaaneille, olenko syönyt sitä liikaa? Millä voin korvata banaanin?

5

2774

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yleisesti oireita

      suun seudulla.
      Huulten kirvely, suun limakalvojen riikoutuminen, nielun turpoaminen pahimmillaan,
      ovat monella allergikolla oireina banaanista.
      Ja se kuka reagoi allergiaa aiheuttaviin ruoka-aineisiin suolellaan,
      saa yleensä allergiaoireena suoliston oireet.

      • Anonyymi

        Minulle tulee juuri oireet kurkkuun ja huuliin.

        Usein luullut, että nyt alkoi joku kurkkutauti
        , kun nielu kamalan kipeä ja sitten noin kolmen tunnin kuluttua se on ohi

        ja totean ai jaa se banaani

        pieni pala ei tee mitään


    • Itse olen

      ...allerginen kumille eli lateksille? Se nimittäin on ristiinallergisoiva banaanin kanssa. Itse oireilen ihon kautta jos syön banaania tai olen kosketuksissa lateksin kanssa.

      • Banana(n)

        En tietääkseni ole allerginen lateksille. Mutta saan kyllä oireita melkein kaikista huulipunista ja huulirasvoista. Toisista enemmän ja toisista vähemmän. Eli huuleni ovat aika herkät kaikelle. En myöskään voi käyttää moniakaan naamalle laitettavia tuotteita, koska jos ne vähänkään koskevat huulen reunaa niin reuniin tulee sellaisia pieniä punaisia pisteitä.

        Mutta olisiko jotain, jolla voisin korvata banaanin? Itse suosin banaania, koska voin syödä sitä nopeasti, koska en pysty olemaan koko koulupäivää syömättä, minulla on nopea ruoanvaihdunta nimittäin.


      • jjjjjjjjjjjjjjjjj
        Banana(n) kirjoitti:

        En tietääkseni ole allerginen lateksille. Mutta saan kyllä oireita melkein kaikista huulipunista ja huulirasvoista. Toisista enemmän ja toisista vähemmän. Eli huuleni ovat aika herkät kaikelle. En myöskään voi käyttää moniakaan naamalle laitettavia tuotteita, koska jos ne vähänkään koskevat huulen reunaa niin reuniin tulee sellaisia pieniä punaisia pisteitä.

        Mutta olisiko jotain, jolla voisin korvata banaanin? Itse suosin banaania, koska voin syödä sitä nopeasti, koska en pysty olemaan koko koulupäivää syömättä, minulla on nopea ruoanvaihdunta nimittäin.

        Mitä muita hedelmiä voit syödä? Kuori ja paloittele valmiiksi kannelliseen rasiaan, niin ovat valmiita syötäväksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1091
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      136
      979
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      812
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      305
      782
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      686
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      626
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      589
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe