Olen jo monta kuukautta sitten huomannut, että aina kun syön banaania (joka päivä) niin huuliini ilmestyy joksikin aikaa sellaisia viiruja. Onko tämä normaalia?
Ja nykyään saan banaaneista mahavaivoja, samanlaisia kuin syödessäni laktoosia. Minulla on laktoosi-intoleranssi, mutta ei tietääkseni muita ruoka-allergioita. Mistä tämä johtuu? Olenko allerginen banaaneille, olenko syönyt sitä liikaa? Millä voin korvata banaanin?
Allerginen banaaneille?
5
2100
Vastaukset
- yleisesti oireita
suun seudulla.
Huulten kirvely, suun limakalvojen riikoutuminen, nielun turpoaminen pahimmillaan,
ovat monella allergikolla oireina banaanista.
Ja se kuka reagoi allergiaa aiheuttaviin ruoka-aineisiin suolellaan,
saa yleensä allergiaoireena suoliston oireet.- Anonyymi
Minulle tulee juuri oireet kurkkuun ja huuliin.
Usein luullut, että nyt alkoi joku kurkkutauti
, kun nielu kamalan kipeä ja sitten noin kolmen tunnin kuluttua se on ohi
ja totean ai jaa se banaani
pieni pala ei tee mitään
- Itse olen
...allerginen kumille eli lateksille? Se nimittäin on ristiinallergisoiva banaanin kanssa. Itse oireilen ihon kautta jos syön banaania tai olen kosketuksissa lateksin kanssa.
- Banana(n)
En tietääkseni ole allerginen lateksille. Mutta saan kyllä oireita melkein kaikista huulipunista ja huulirasvoista. Toisista enemmän ja toisista vähemmän. Eli huuleni ovat aika herkät kaikelle. En myöskään voi käyttää moniakaan naamalle laitettavia tuotteita, koska jos ne vähänkään koskevat huulen reunaa niin reuniin tulee sellaisia pieniä punaisia pisteitä.
Mutta olisiko jotain, jolla voisin korvata banaanin? Itse suosin banaania, koska voin syödä sitä nopeasti, koska en pysty olemaan koko koulupäivää syömättä, minulla on nopea ruoanvaihdunta nimittäin. - jjjjjjjjjjjjjjjjj
Banana(n) kirjoitti:
En tietääkseni ole allerginen lateksille. Mutta saan kyllä oireita melkein kaikista huulipunista ja huulirasvoista. Toisista enemmän ja toisista vähemmän. Eli huuleni ovat aika herkät kaikelle. En myöskään voi käyttää moniakaan naamalle laitettavia tuotteita, koska jos ne vähänkään koskevat huulen reunaa niin reuniin tulee sellaisia pieniä punaisia pisteitä.
Mutta olisiko jotain, jolla voisin korvata banaanin? Itse suosin banaania, koska voin syödä sitä nopeasti, koska en pysty olemaan koko koulupäivää syömättä, minulla on nopea ruoanvaihdunta nimittäin.Mitä muita hedelmiä voit syödä? Kuori ja paloittele valmiiksi kannelliseen rasiaan, niin ovat valmiita syötäväksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1193026
- 1162341
Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee231976Marinin ahdistelija - "Lemmenkipeä huippuosaaja Lähi-idästä"
Olikin valtamedialle hankala paikka, kun kyseessä olikin "rikastaja" Vähän aikaa sitä voitiin piilotella, mutta pakko ol2391904Mietitkö tosissasi..
..että olisin tullut sinne jonkun muun vuoksi kuin sinun? Ei näinä vuosina tapahtuneet, myös tapahtumatta jääneet, ole41895Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin211801Mitä ajattelit hänestä
Ensi kohtaamisesta alkaen? Itsellä pikkuhiljaa syventyi rakkaudeksi vaikka alusta asti ajattelin että hän on samallainen1001586Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1051394- 651144
Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!
Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi1351106