EYEN-optikkoliikkeen halvat hinnat !?

4eye

EYEn-optikkoliikkeen tarjoaa yksiteholaseja 79€ ohennus 20€ eli yht. 99€.

Sisältää kehykset linssit Vahvuudella 6...-9,75,kova- ja heijastuksenestopinnalla.

Ihmettelen vaan miten voi olla näin halpaa? Omat rillini ovat maksaneet muissa liikkeissä 300-400€. Viimeksi ostamani linssit on maksoivat 300€ ja kehykset noin 100€. Tämäkin oli ale-hinta.

Kysyin ks. putiikin optikolta asiaa. Hän vastasi, että EYEN säästää tekemällä kaiken ilman välikäsiä ja tuovat kuulemma omia linssejä maahan. Kehykset eivät ole "merkkikehyksiä".

Itse optikko ja -liike vaikuttivat ihan asiallisilta, kun kävin katsastamassa. Kehyksetkin olivat samanlaisia kuin muilla, ainoastaan ilman kuuluisaa nimeä. Kehykset vaikuttivat kestäviltä. Olipa joukossa titaanisia kehyksiäkin.

Siis onko tässä nyt joku salajuoni, vai voiko hyvät rillit saada tuohon hintaan? Onko kukaan ehtinyt ostamaan ks. tarjouslaseja. Olisi hienoa kuulla ihan oikean optikon mielipide asiasta.

100

102812

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • epäilyttää

      Uskoisin, että linssit ja kehykset tulevat jostain aasian halpamaasta, lapsityövoimalla tms. tuotettuna. Varmaan saattavatkin toimia, mutta itse luotan vain hoyan, variluxin ja rodenstokin linsseihin. Ja kehyksistä maksan mielelläni hieman lisää jos ne ovat suomalaiset tai edes pohjoismaalaiset.

      • ...

        Hoyan linssit tehdään ihan siellä aaisan maissa =)


      • Just me

        Vein Tampereen Hervannan EYENiin silmälasini, halusin oikaista kehykset. Policen kehykset, 4v vanhat (joissa uudet linssit).

        Myyjä sanoi, että oikaisutyö tehdään asiakkaan omalla vastuulla. Hetken päästä toinen sanka oli poikki!! Hän oli vääntänyt sangan rajakohtaa, jossa muovinen ja metallinen kohta liittyvät. Eli siihen ei edes tarvinnut koskea.

        Myyjä koetti laittaa korjaukseksi teippiä!
        Vaadin, että kehys pitää olla käyttökuntoinen, en voi ajaa autoa ilman laseja.
        No, sitten löytyi pikaliimapurkki ja liimattiin se kiinni. Toinen myyjä vakuutti moneen kertaan, "ettei tule pysymään".

        Oikaisutyö sujui huonosti, ei tullut valmista.
        Minusta liike oli korvausvelvollinen, kun aiheuttivat vahinkoa. Lasit jäivät käsittelyn jälkeen vielä likaisiksi. En siihen kauppaan jalallani astu!

        Laitoin kuluttaja-asiamiehelle tiedon myös.


      • op449
        Just me kirjoitti:

        Vein Tampereen Hervannan EYENiin silmälasini, halusin oikaista kehykset. Policen kehykset, 4v vanhat (joissa uudet linssit).

        Myyjä sanoi, että oikaisutyö tehdään asiakkaan omalla vastuulla. Hetken päästä toinen sanka oli poikki!! Hän oli vääntänyt sangan rajakohtaa, jossa muovinen ja metallinen kohta liittyvät. Eli siihen ei edes tarvinnut koskea.

        Myyjä koetti laittaa korjaukseksi teippiä!
        Vaadin, että kehys pitää olla käyttökuntoinen, en voi ajaa autoa ilman laseja.
        No, sitten löytyi pikaliimapurkki ja liimattiin se kiinni. Toinen myyjä vakuutti moneen kertaan, "ettei tule pysymään".

        Oikaisutyö sujui huonosti, ei tullut valmista.
        Minusta liike oli korvausvelvollinen, kun aiheuttivat vahinkoa. Lasit jäivät käsittelyn jälkeen vielä likaisiksi. En siihen kauppaan jalallani astu!

        Laitoin kuluttaja-asiamiehelle tiedon myös.

        Ei liikkeet ole vastuussa noin mahdottomasta tehtävästä kuin kehyksien oikaisusta. kuten myös sanoivat, että oikaisu on asiakkaan vastuulla et voi liikettä syyttää. Sanoohan sen järkikin, että lasien kehykyset eivät ole tehty kovaa taivutusta varten vaikka niitä kuinka kuumennetaan. Normaali sankojen taivutus on kyllä yleensä liikkeitten vastuulla ja ostettaessa lasit se kuuluu liikkeen vastuulle.


    • Taavitsainen

      Olen käynyt kyseisessä liikkeessä. Hinta koski vain tiettyjä kehyksiä, nekin melkoisen rumia tai ainakin minun kasvoille sopimattomia. Muiden kehyksien hintoja ei ollut näkyvillä, vaan ne piti erikseen kysyä myyjältä. No toivottavasti nyt jo laitettu hinnat esille. Ostan edelleen lasini Virosta, samaan hintaan saan merkiltään tunnetumman kehyksen ja linssit.

    • hyvinkin...

      Keskustelit liikkeessä työskentelevän henkilön kanssa. Mahtoiko Hän olla optikko?
      Tiedän että ko. ketjun optikkoliikkeitä pidetään avoinna asiakkaille vailla henkilökunnan laillistusta.
      Edullista työvoimaa löytyy kouluttamattomana. Näin saadaan tietysti myös tuotettua näönhuoltoa asiakkaille huomattavasti edullisemmin.

      Suomen laki edellyttää toista!!!
      Optikkopalveluita saa tarjota ainoastaan koulutettu optikko, muu puuhastelu on puoskarointia.

      • 4eye

        hyvinkin... kirjoitti: "Keskustelit liikkeessä työskentelevän henkilön kanssa. Mahtoiko Hän olla optikko?"

        Kyllä asioin ihan aidoin optikon kanssa. Olin varannut ajan optikolle näöntarkastukseen. Hän vaikutti ihan asiansa osaavalta.


        Taavitsainen kirjoitti: "Olen käynyt kyseisessä liikkeessä. Hinta koski vain tiettyjä kehyksiä, nekin melkoisen rumia tai ainakin minun kasvoille sopimattomia. Muiden kehyksien hintoja ei ollut näkyvillä, vaan ne piti erikseen kysyä myyjältä."

        Kun itse kävin Ison omenan- ja Annan kadun liikkeissä, tajous kyllä koski kaikkia kehyksiä.


        epäilyttää kirjoitti: "Uskoisin, että linssit ja kehykset tulevat jostain aasian halpamaasta, lapsityövoimalla tms. tuotettuna. Varmaan saattavatkin toimia, mutta itse luotan vain hoyan, variluxin ja rodenstokin linsseihin. Ja kehyksistä maksan mielelläni hieman lisää jos ne ovat suomalaiset tai edes pohjoismaalaiset."

        Saattaa hyvinkin pitää paikkaansa tuo halpamaatuotanto. Väitän että nykyjään on hyvin vaikea saada tietoa monieen tuotteiden kohdalla sittä että missä ne on valmistettu. Autot, vaatteet, kahvi, hedelmät, kännykät ja jne... listaa voisi jatkaa. Monien tuotteiden osatuotanto saattaa olla halpatyömaissa. Toinen osa tuotetaan jossain kehittyneessä teollisuusmaassa ja isketään tuotteeseen leima Made in "hyvältä kuullostava maa".

        Harvoin olen nähnyt täysin suomalaisia/pohjoismaalaisia kehyksiä tai linssejä. Yleensä ne on ainakin osaksi tuotettu jossain muualla. Vaikka muotoilu/suunnittelu olisi kotimaista laatutyötä niin rillien ruuvit saatettu tehdä ties missa, metallien raaka-aineet louhittu ties mistä, muoviosat valmistte jossain, kokoonpano maassa x, jne...


      • hyvinkin...
        4eye kirjoitti:

        hyvinkin... kirjoitti: "Keskustelit liikkeessä työskentelevän henkilön kanssa. Mahtoiko Hän olla optikko?"

        Kyllä asioin ihan aidoin optikon kanssa. Olin varannut ajan optikolle näöntarkastukseen. Hän vaikutti ihan asiansa osaavalta.


        Taavitsainen kirjoitti: "Olen käynyt kyseisessä liikkeessä. Hinta koski vain tiettyjä kehyksiä, nekin melkoisen rumia tai ainakin minun kasvoille sopimattomia. Muiden kehyksien hintoja ei ollut näkyvillä, vaan ne piti erikseen kysyä myyjältä."

        Kun itse kävin Ison omenan- ja Annan kadun liikkeissä, tajous kyllä koski kaikkia kehyksiä.


        epäilyttää kirjoitti: "Uskoisin, että linssit ja kehykset tulevat jostain aasian halpamaasta, lapsityövoimalla tms. tuotettuna. Varmaan saattavatkin toimia, mutta itse luotan vain hoyan, variluxin ja rodenstokin linsseihin. Ja kehyksistä maksan mielelläni hieman lisää jos ne ovat suomalaiset tai edes pohjoismaalaiset."

        Saattaa hyvinkin pitää paikkaansa tuo halpamaatuotanto. Väitän että nykyjään on hyvin vaikea saada tietoa monieen tuotteiden kohdalla sittä että missä ne on valmistettu. Autot, vaatteet, kahvi, hedelmät, kännykät ja jne... listaa voisi jatkaa. Monien tuotteiden osatuotanto saattaa olla halpatyömaissa. Toinen osa tuotetaan jossain kehittyneessä teollisuusmaassa ja isketään tuotteeseen leima Made in "hyvältä kuullostava maa".

        Harvoin olen nähnyt täysin suomalaisia/pohjoismaalaisia kehyksiä tai linssejä. Yleensä ne on ainakin osaksi tuotettu jossain muualla. Vaikka muotoilu/suunnittelu olisi kotimaista laatutyötä niin rillien ruuvit saatettu tehdä ties missa, metallien raaka-aineet louhittu ties mistä, muoviosat valmistte jossain, kokoonpano maassa x, jne...

        Alkuperäisessä viestissä kyselit "oikean optikon" mielipidettä. Näkösi tarkasti arviosi mukaan siis ajanvarauksella oikea EYEN-optikko. Myös vakuuttava tarina liikkeen Eyen-toimintaideasta oli siis "oikean optikon"... Hommahan on siis OK.
        Suomalainen sananlasku valitettavasti sanoo: Ilmainen ei ole minkään arvoista. Tunnen arvostamiesi merkkien hinnoittelun.

        Itse odottelen innolla alaa häiriköivien uusien maailmanvalloittajien edesottamuksista edellisistä sekä nykyisistä edullisista "toiminta ja liikeideoista". :)


      • kyllä

        että kyseessä on pakko olla ihan oikea optikko, koska muunlainen toiminta on Suomessa laitonta, ja semmoisesta jää kyllä aika nopeasti kiinni!


      • Oikea Optikko

        Eyenillä toimii lääkintöhallituksen laillistamia ihan oikeita optikoita. Itse olen laillistuksen saanut 1995. Toiminut optikkona myös Instru Optiikka Oy, Silmäasema, Nissen.


    • sylinteri -0,50

      Että kyseessä on kampanja. Uusi ketju aloittaa yleensä jollain repäisevällä, niin että tulee näkyvyyttä.

      Mitä tulee näöntarkastukseen, niin konehan sen hoitaa ja optikko on vain painelemassa nappeja koneesta. Se on sitä nykyaikaa.

      Linssit tehdään todennäköisesti jossain isossa linssitehtaassa, joka tekee muillekin merkeille ns. vakio- eli "varastovoimakkuus"-linssejä. Nehän tehdään valamalla eikä hiomalla ja valutuotanto on huomattavan halpaa verrattuna hiontaan. Sitäpaitsi sarjatuotanto laskee hintaa aina.

      Jos puljun kehyksiä tarkastelee, niin samaa trendisankatyyppiä ne myyvät kuin muutkin. Linssit näyttäisivät olevan vakionykykokoa eli samaa pienikokoista mitä on muoti.

      • Tiibettiläinen

        Tuossa tuo kampanja http://www.eyen.fi/kampanja.html, vastaava lappu tipahti juuri postiluukusta. Miten ohennus sitten tehdään, jos ei hiomalla? Mulla ei ole kauheasti hajua lasien valmistuksesta. Lasien hinnaksi tulee ohennuksineen (1,67) 99 €. Melkoisen edullista, mutta hämää kyllä tuo minkälaatuisia nuo linssit ovat. Mahtaako täällä olla ketään henkilöä, joka olisi tuolta lasinsa ostanut. Silmälääkärin resepti löytyy, mutten sitten tiedä viittinkö ostaa laseja, jos laatu onkin syvältä. Onko muuten lasiresepti kuinka kauan voimassa? Mites sitten muut liikkeet tekee noi linssit, valuutuotannollako nekin noi varastovoimakkuudet vai? Kiva kuulla, että liikkeessä pienikokoista lasimuotia, mulla on silmät todella lähellä toisiaan.


      • Petetty
        Tiibettiläinen kirjoitti:

        Tuossa tuo kampanja http://www.eyen.fi/kampanja.html, vastaava lappu tipahti juuri postiluukusta. Miten ohennus sitten tehdään, jos ei hiomalla? Mulla ei ole kauheasti hajua lasien valmistuksesta. Lasien hinnaksi tulee ohennuksineen (1,67) 99 €. Melkoisen edullista, mutta hämää kyllä tuo minkälaatuisia nuo linssit ovat. Mahtaako täällä olla ketään henkilöä, joka olisi tuolta lasinsa ostanut. Silmälääkärin resepti löytyy, mutten sitten tiedä viittinkö ostaa laseja, jos laatu onkin syvältä. Onko muuten lasiresepti kuinka kauan voimassa? Mites sitten muut liikkeet tekee noi linssit, valuutuotannollako nekin noi varastovoimakkuudet vai? Kiva kuulla, että liikkeessä pienikokoista lasimuotia, mulla on silmät todella lähellä toisiaan.

        missään tapauksessa ei kannata ostaa tästä liikkeestä. Itse ostin, näköni -6,5 ja - 5 eli varastovahvuudet etivä minulle käy. Ostin siis moniteholinssit kehyksineen. Minulla on myös ikänäkö vaiva. Lasini maksoivat 400 €, mutta valitettavasti niitä ei voi käyttää, koska niillä ei näe lukea edes Hesaria, huimaa ja kehykset ovat Tiimarilaseihin verrattavat, päätä särkee. Laseja on liikkeessä taivuteltu jo useat kerrat. Mutta mikä pahinta kävin kunnon optikkoliikkeessä jossa nämä lasit katsottiin. Kaikki oli pielessä. Lähilukualuetta oli linsseissä alareunassa n. 1 mm:n matkalla, eli näen lukea hesaria jos nostan lasit ylös. Silmieni väli oli mitattu väärin eli linssit eivät olleet silmilleni sopivat, katsoin kieroon. Vasen linssi oli suorassa, oikea oli vinossa eli siitä johtui huimaus. Näköni oli testattu aivan väärille arvoille mistä johtui etten nähnyt laseilla mitään. Oikea optikko sanoi että ala-arvoista työtä. Tilasin oikealta optikolta uudet lasit jotka maksoivat 700 €. Surettaa mutta näkö on niin tärkeä. Säästin väärässa asiassa. Eyen:n liikkeessä ei edes varoitettu että näölläni olevat linssit jo painavat niin paljon etten voi ostaa muovisia kehyksiä. Nämä eye:n lasit eivät todellakaan pysyneet nenällä vaan valuivat alas. Linssien hionta oli huonoa. Aikaisemmin olin ostanut lasini kunnon optikkoliikkeestä ja siellä hionta oli loistavaa, linssit olivat niin ohuet että lasit olivat kevyet.
        Kulutta-asiamies kehoitti palauttamaan lasit liikkeeseen, siihen minulla on kuulema oikeus.
        Hyrylän EYE:ssä on niin töykeät myyjätkin. Tulijoita ei tervehditä lainkaan.
        Viimeksi odottelin siellä muutaman asiakkaan kanssa kun toiselle myyjälle iski ruokatauko päälle, hän jätti meidän siihen seisomaan ja meni takahuoneeseen. Pian kuului mikron kilahtelua ja kohta myyjä käveli lautasen ja lehden kanssa ruokailemaan. Me asiakkaat katsoimme toisiamme ja pikkuhiljaa porukka paineli liikkeestä ulos.

        Kehoitan varomaan varsinkin niitä joille ei varastovahvuudet käy. Samoin moniteholissien ostajat varokaa.


      • Sankapoika
        Petetty kirjoitti:

        missään tapauksessa ei kannata ostaa tästä liikkeestä. Itse ostin, näköni -6,5 ja - 5 eli varastovahvuudet etivä minulle käy. Ostin siis moniteholinssit kehyksineen. Minulla on myös ikänäkö vaiva. Lasini maksoivat 400 €, mutta valitettavasti niitä ei voi käyttää, koska niillä ei näe lukea edes Hesaria, huimaa ja kehykset ovat Tiimarilaseihin verrattavat, päätä särkee. Laseja on liikkeessä taivuteltu jo useat kerrat. Mutta mikä pahinta kävin kunnon optikkoliikkeessä jossa nämä lasit katsottiin. Kaikki oli pielessä. Lähilukualuetta oli linsseissä alareunassa n. 1 mm:n matkalla, eli näen lukea hesaria jos nostan lasit ylös. Silmieni väli oli mitattu väärin eli linssit eivät olleet silmilleni sopivat, katsoin kieroon. Vasen linssi oli suorassa, oikea oli vinossa eli siitä johtui huimaus. Näköni oli testattu aivan väärille arvoille mistä johtui etten nähnyt laseilla mitään. Oikea optikko sanoi että ala-arvoista työtä. Tilasin oikealta optikolta uudet lasit jotka maksoivat 700 €. Surettaa mutta näkö on niin tärkeä. Säästin väärässa asiassa. Eyen:n liikkeessä ei edes varoitettu että näölläni olevat linssit jo painavat niin paljon etten voi ostaa muovisia kehyksiä. Nämä eye:n lasit eivät todellakaan pysyneet nenällä vaan valuivat alas. Linssien hionta oli huonoa. Aikaisemmin olin ostanut lasini kunnon optikkoliikkeestä ja siellä hionta oli loistavaa, linssit olivat niin ohuet että lasit olivat kevyet.
        Kulutta-asiamies kehoitti palauttamaan lasit liikkeeseen, siihen minulla on kuulema oikeus.
        Hyrylän EYE:ssä on niin töykeät myyjätkin. Tulijoita ei tervehditä lainkaan.
        Viimeksi odottelin siellä muutaman asiakkaan kanssa kun toiselle myyjälle iski ruokatauko päälle, hän jätti meidän siihen seisomaan ja meni takahuoneeseen. Pian kuului mikron kilahtelua ja kohta myyjä käveli lautasen ja lehden kanssa ruokailemaan. Me asiakkaat katsoimme toisiamme ja pikkuhiljaa porukka paineli liikkeestä ulos.

        Kehoitan varomaan varsinkin niitä joille ei varastovahvuudet käy. Samoin moniteholissien ostajat varokaa.

        Itse kävin eilen Eyen-optikolla Hervannassa. Sellainen pulska tummiin pukeutunut mies, mutta hyvin tuntui silti asiansa osaavan. En tiedä oliko pätevöitetty vai itse oppinut.

        Minulla on vahvat lasit, ja siksi hinta on lähelle pari sataa. Kohtahan se nähdään, miten lasit toimivat. Valikoimasta on kyllä aivan turha porata. Sellaista samaa sontaa ne on mitä muualla tänä päivänä. Sentin korkeita laseja, joita kukaan täysijärkinen ei osta. Olkoon, että näyttää hyvältä ulospäin, mutta mitä järkeä jos ei näe itse kuin kapean sektorin. Se kai siinä tarkoitus on, että itse näkee, muut sitten näkevät sinut joka tapauksessa. Sitten myös noita Simo Frangén pellemalleja. Kyllä parhaat kehykset oli 5 vuotta sitten. Ehkä nykypäivänä joku hyvä löytyy, kun kokopäivän tonkii.

        Tietysti täytyy muistaa, että halpisliikkeillä on aina "Tosiliikkeiden" mustamaalaajat liikkeellä.


      • monna
        Petetty kirjoitti:

        missään tapauksessa ei kannata ostaa tästä liikkeestä. Itse ostin, näköni -6,5 ja - 5 eli varastovahvuudet etivä minulle käy. Ostin siis moniteholinssit kehyksineen. Minulla on myös ikänäkö vaiva. Lasini maksoivat 400 €, mutta valitettavasti niitä ei voi käyttää, koska niillä ei näe lukea edes Hesaria, huimaa ja kehykset ovat Tiimarilaseihin verrattavat, päätä särkee. Laseja on liikkeessä taivuteltu jo useat kerrat. Mutta mikä pahinta kävin kunnon optikkoliikkeessä jossa nämä lasit katsottiin. Kaikki oli pielessä. Lähilukualuetta oli linsseissä alareunassa n. 1 mm:n matkalla, eli näen lukea hesaria jos nostan lasit ylös. Silmieni väli oli mitattu väärin eli linssit eivät olleet silmilleni sopivat, katsoin kieroon. Vasen linssi oli suorassa, oikea oli vinossa eli siitä johtui huimaus. Näköni oli testattu aivan väärille arvoille mistä johtui etten nähnyt laseilla mitään. Oikea optikko sanoi että ala-arvoista työtä. Tilasin oikealta optikolta uudet lasit jotka maksoivat 700 €. Surettaa mutta näkö on niin tärkeä. Säästin väärässa asiassa. Eyen:n liikkeessä ei edes varoitettu että näölläni olevat linssit jo painavat niin paljon etten voi ostaa muovisia kehyksiä. Nämä eye:n lasit eivät todellakaan pysyneet nenällä vaan valuivat alas. Linssien hionta oli huonoa. Aikaisemmin olin ostanut lasini kunnon optikkoliikkeestä ja siellä hionta oli loistavaa, linssit olivat niin ohuet että lasit olivat kevyet.
        Kulutta-asiamies kehoitti palauttamaan lasit liikkeeseen, siihen minulla on kuulema oikeus.
        Hyrylän EYE:ssä on niin töykeät myyjätkin. Tulijoita ei tervehditä lainkaan.
        Viimeksi odottelin siellä muutaman asiakkaan kanssa kun toiselle myyjälle iski ruokatauko päälle, hän jätti meidän siihen seisomaan ja meni takahuoneeseen. Pian kuului mikron kilahtelua ja kohta myyjä käveli lautasen ja lehden kanssa ruokailemaan. Me asiakkaat katsoimme toisiamme ja pikkuhiljaa porukka paineli liikkeestä ulos.

        Kehoitan varomaan varsinkin niitä joille ei varastovahvuudet käy. Samoin moniteholissien ostajat varokaa.

        Just hain uudet monitehoni Eyeniltä, 279e. Hyvin näkyy!Rillejä oon käyttänyt 34vuotta, kerran Instrumentariumin!!! optikko määräsi piilarit, joilla en nähnyt yhtään mitään. Työkaveri osti tosi hyvän näköiset ykstehot Eyeniltä 79,-, on kans ollut tyytyväinen, että silleen...


      • Huuhaata
        monna kirjoitti:

        Just hain uudet monitehoni Eyeniltä, 279e. Hyvin näkyy!Rillejä oon käyttänyt 34vuotta, kerran Instrumentariumin!!! optikko määräsi piilarit, joilla en nähnyt yhtään mitään. Työkaveri osti tosi hyvän näköiset ykstehot Eyeniltä 79,-, on kans ollut tyytyväinen, että silleen...

        79 €:lla saa varastovahvuuksilla olevat lasit, mutta antaas olla jos joutuu ottamaan -6 ja -5,5 vahvuiset pullonpohjat, eipä ammattitaito EYEN:llä riitä. Minähän puhuinkin erittäin huononäköisten laseista, enkä varastovahvuuksilla saatavista laseista, nehän onnistuvat EYEN:llä ja jopa Tiimarissakin!
        Silmälääkäri ja toinen optikkoliike saivat aivan eri näköarvot kuin EYEN:n ammattitaidoton "optikko". Nyt olen ostanut kunnon lasit arvostetulta optikkoliikkeeltä ja hyvin on laseilla nähnyt. EYEN:n laseilla huimasi eikä työkvaereiden kasvoja nähnyt tarkasti. Mutta sehän johtui pikku virheestä, toinen linssi hiottu vinoon! Hups vain.
        EYEn:llä menee uudella paikkakunnalla vuoden pari hyvin jonka jälkeen joutuvat lopettamaan loputtomien valitusten ja niiden aiheuttamien kustannusten vuoksi. Itse sain EYEN:ltä korvaukseksi heidän mokastaan itselleni uudet lukulasit, lapselle aurinkolasit varastovahvuuksilla sekä itselleni aurinkolasit omilla vahvuuksillani. Eli sain maksamastani 400 €:sta runsaan korvauksen, jos olisin ostanut samat muualta, tuhat euroa ei olisi riittänyt! Eli taisi EYEN:llä olla huono omatunto!
        Että se siitä!
        Olisin laittanut lasit televisioon kuluttajaohjelmaan mutta eyEN:llä tuli kiire saada ne pois ja korvata ruhtinaallisesti vaikenemisestani.
        Lasit tutkittiin silti muualla ja niiden lukuisat virheet on kirjattu ylös.


      • MinnaTH
        monna kirjoitti:

        Just hain uudet monitehoni Eyeniltä, 279e. Hyvin näkyy!Rillejä oon käyttänyt 34vuotta, kerran Instrumentariumin!!! optikko määräsi piilarit, joilla en nähnyt yhtään mitään. Työkaveri osti tosi hyvän näköiset ykstehot Eyeniltä 79,-, on kans ollut tyytyväinen, että silleen...

        Meillä myös on hyvät kokemukset Eyeniltä. Pojalla on yksitehot ja niitä on pitänyt tarkistaa ja vaihtaa alle vuoden välein, itselläni ja miehellä monitehot. Olen myös löytänyt passelit kehykset Herttoniemen liikkeestä. Erinomainen hinta-laatu suhde!


      • "poika"
        MinnaTH kirjoitti:

        Meillä myös on hyvät kokemukset Eyeniltä. Pojalla on yksitehot ja niitä on pitänyt tarkistaa ja vaihtaa alle vuoden välein, itselläni ja miehellä monitehot. Olen myös löytänyt passelit kehykset Herttoniemen liikkeestä. Erinomainen hinta-laatu suhde!

        on hyvät kokemukset,olisiko"mustamaalaja"asialla!!


      • Sivusta lukija
        Huuhaata kirjoitti:

        79 €:lla saa varastovahvuuksilla olevat lasit, mutta antaas olla jos joutuu ottamaan -6 ja -5,5 vahvuiset pullonpohjat, eipä ammattitaito EYEN:llä riitä. Minähän puhuinkin erittäin huononäköisten laseista, enkä varastovahvuuksilla saatavista laseista, nehän onnistuvat EYEN:llä ja jopa Tiimarissakin!
        Silmälääkäri ja toinen optikkoliike saivat aivan eri näköarvot kuin EYEN:n ammattitaidoton "optikko". Nyt olen ostanut kunnon lasit arvostetulta optikkoliikkeeltä ja hyvin on laseilla nähnyt. EYEN:n laseilla huimasi eikä työkvaereiden kasvoja nähnyt tarkasti. Mutta sehän johtui pikku virheestä, toinen linssi hiottu vinoon! Hups vain.
        EYEn:llä menee uudella paikkakunnalla vuoden pari hyvin jonka jälkeen joutuvat lopettamaan loputtomien valitusten ja niiden aiheuttamien kustannusten vuoksi. Itse sain EYEN:ltä korvaukseksi heidän mokastaan itselleni uudet lukulasit, lapselle aurinkolasit varastovahvuuksilla sekä itselleni aurinkolasit omilla vahvuuksillani. Eli sain maksamastani 400 €:sta runsaan korvauksen, jos olisin ostanut samat muualta, tuhat euroa ei olisi riittänyt! Eli taisi EYEN:llä olla huono omatunto!
        Että se siitä!
        Olisin laittanut lasit televisioon kuluttajaohjelmaan mutta eyEN:llä tuli kiire saada ne pois ja korvata ruhtinaallisesti vaikenemisestani.
        Lasit tutkittiin silti muualla ja niiden lukuisat virheet on kirjattu ylös.

        ihmettelen tästä sivusta tämän Huuhaata henkilön kirjoitusta... sillä mitä minun opiskelemiini tietoihini tulee, on kauppiaalla (tässä tapauksessa optikkoliikkeellä) velvollisuus, mutta myös oikeus korjata mahdollinen virhe.

        Kuullosti myös siltä, että olet saanut aimon korvauksen, mutta et siltikään ole tyytyväinen? Outoa toimintaa, että joku jaksaa vikistä vielä senkin jälkeen kun on korvauksen saanut. Minä olisin tyytyväinen, että asia on hoidettu kunnolla loppuun.

        Jokaisella liikkeellä tapahtuu virheitä, hinnasta huolimatta. Ihmisethän ne niitä töitä tekevät. Olisihan se kumma jos ei virheitä sattuisi! En lähtisi kuitenkaan mustamaalaan yhden huonon kokemuksen perusteella kun kirjoituksesi mukaan sinä kuitenkin sait kolmet toimivat lasit loppupelissä.

        Itse en käytä silmälaseja mutta äitini käyttää, ja olemme mekin törmänneet epäonnistuneisiin laseihin vuosien varrella, mutta emme me siitä ole suivaantuneet vaan mallikkaasti reklamoineet asiasta :) Ja aina on ollut loppupelissä hyvä mieli. Ensi kerralla täytyy koittaa Eye:n liikettä, kunhan etelään ehditään.

        Kannattaisi muuten muistaa jokaisen vanha totuus, että huutaen ei mitään saa :-)

        iloista kesää!


      • Katsoja
        "poika" kirjoitti:

        on hyvät kokemukset,olisiko"mustamaalaja"asialla!!

        Sain erittäin hyvää palvelua Tampereella olevassa liikkeessä. Lasit ovat hyvät ja edulliset moniteholinssit.


      • Hohhoh
        Huuhaata kirjoitti:

        79 €:lla saa varastovahvuuksilla olevat lasit, mutta antaas olla jos joutuu ottamaan -6 ja -5,5 vahvuiset pullonpohjat, eipä ammattitaito EYEN:llä riitä. Minähän puhuinkin erittäin huononäköisten laseista, enkä varastovahvuuksilla saatavista laseista, nehän onnistuvat EYEN:llä ja jopa Tiimarissakin!
        Silmälääkäri ja toinen optikkoliike saivat aivan eri näköarvot kuin EYEN:n ammattitaidoton "optikko". Nyt olen ostanut kunnon lasit arvostetulta optikkoliikkeeltä ja hyvin on laseilla nähnyt. EYEN:n laseilla huimasi eikä työkvaereiden kasvoja nähnyt tarkasti. Mutta sehän johtui pikku virheestä, toinen linssi hiottu vinoon! Hups vain.
        EYEn:llä menee uudella paikkakunnalla vuoden pari hyvin jonka jälkeen joutuvat lopettamaan loputtomien valitusten ja niiden aiheuttamien kustannusten vuoksi. Itse sain EYEN:ltä korvaukseksi heidän mokastaan itselleni uudet lukulasit, lapselle aurinkolasit varastovahvuuksilla sekä itselleni aurinkolasit omilla vahvuuksillani. Eli sain maksamastani 400 €:sta runsaan korvauksen, jos olisin ostanut samat muualta, tuhat euroa ei olisi riittänyt! Eli taisi EYEN:llä olla huono omatunto!
        Että se siitä!
        Olisin laittanut lasit televisioon kuluttajaohjelmaan mutta eyEN:llä tuli kiire saada ne pois ja korvata ruhtinaallisesti vaikenemisestani.
        Lasit tutkittiin silti muualla ja niiden lukuisat virheet on kirjattu ylös.

        Mites nyt näkyy uusilla Eyenin laseilla? Taisi kelvata sinulle kuitenkin....


      • EyeQ
        Petetty kirjoitti:

        missään tapauksessa ei kannata ostaa tästä liikkeestä. Itse ostin, näköni -6,5 ja - 5 eli varastovahvuudet etivä minulle käy. Ostin siis moniteholinssit kehyksineen. Minulla on myös ikänäkö vaiva. Lasini maksoivat 400 €, mutta valitettavasti niitä ei voi käyttää, koska niillä ei näe lukea edes Hesaria, huimaa ja kehykset ovat Tiimarilaseihin verrattavat, päätä särkee. Laseja on liikkeessä taivuteltu jo useat kerrat. Mutta mikä pahinta kävin kunnon optikkoliikkeessä jossa nämä lasit katsottiin. Kaikki oli pielessä. Lähilukualuetta oli linsseissä alareunassa n. 1 mm:n matkalla, eli näen lukea hesaria jos nostan lasit ylös. Silmieni väli oli mitattu väärin eli linssit eivät olleet silmilleni sopivat, katsoin kieroon. Vasen linssi oli suorassa, oikea oli vinossa eli siitä johtui huimaus. Näköni oli testattu aivan väärille arvoille mistä johtui etten nähnyt laseilla mitään. Oikea optikko sanoi että ala-arvoista työtä. Tilasin oikealta optikolta uudet lasit jotka maksoivat 700 €. Surettaa mutta näkö on niin tärkeä. Säästin väärässa asiassa. Eyen:n liikkeessä ei edes varoitettu että näölläni olevat linssit jo painavat niin paljon etten voi ostaa muovisia kehyksiä. Nämä eye:n lasit eivät todellakaan pysyneet nenällä vaan valuivat alas. Linssien hionta oli huonoa. Aikaisemmin olin ostanut lasini kunnon optikkoliikkeestä ja siellä hionta oli loistavaa, linssit olivat niin ohuet että lasit olivat kevyet.
        Kulutta-asiamies kehoitti palauttamaan lasit liikkeeseen, siihen minulla on kuulema oikeus.
        Hyrylän EYE:ssä on niin töykeät myyjätkin. Tulijoita ei tervehditä lainkaan.
        Viimeksi odottelin siellä muutaman asiakkaan kanssa kun toiselle myyjälle iski ruokatauko päälle, hän jätti meidän siihen seisomaan ja meni takahuoneeseen. Pian kuului mikron kilahtelua ja kohta myyjä käveli lautasen ja lehden kanssa ruokailemaan. Me asiakkaat katsoimme toisiamme ja pikkuhiljaa porukka paineli liikkeestä ulos.

        Kehoitan varomaan varsinkin niitä joille ei varastovahvuudet käy. Samoin moniteholissien ostajat varokaa.

        Harmillista, että sinulle on sattunut tuollainen kokemus. Toivon mukaan tämä on ketjussa yksittäistapaus ja virhe on tapahtunut epäpätevän henkilökunnan toimesta. Anna ihmeessä palautetta asiasta, ja informoi liikettä/ketjua hionnassa tapahtuneesta virheestä, jotta muut välttyvät näiltä pettymyksiltä! Itselläni on liikkeestä hyvä ja aivan päinvastainen kokemus. On kaikkien etu, että kömmähdykset korjataanm hyvitetään ja kuluttajalla on oikeus liikkeen edulliseen hintatasoon hyvällä laadulla!


      • kaikki hyvin
        EyeQ kirjoitti:

        Harmillista, että sinulle on sattunut tuollainen kokemus. Toivon mukaan tämä on ketjussa yksittäistapaus ja virhe on tapahtunut epäpätevän henkilökunnan toimesta. Anna ihmeessä palautetta asiasta, ja informoi liikettä/ketjua hionnassa tapahtuneesta virheestä, jotta muut välttyvät näiltä pettymyksiltä! Itselläni on liikkeestä hyvä ja aivan päinvastainen kokemus. On kaikkien etu, että kömmähdykset korjataanm hyvitetään ja kuluttajalla on oikeus liikkeen edulliseen hintatasoon hyvällä laadulla!

        Kun aloitin viestiketjun niin olin vihainen, mutta nyt täytyy sanoa että EYE hoiti korvausasian tosi hienosti ja reilusti. Sain oikein hyvän palvelun ja kaikki vahingot korvattiin reilusti.
        Ei ole enään mitään valittamista!


      • Paljastus !!!!
        kaikki hyvin kirjoitti:

        Kun aloitin viestiketjun niin olin vihainen, mutta nyt täytyy sanoa että EYE hoiti korvausasian tosi hienosti ja reilusti. Sain oikein hyvän palvelun ja kaikki vahingot korvattiin reilusti.
        Ei ole enään mitään valittamista!

        Nimimerkit EyeQ ja kaikki hyvin on sama heppu. Ja se heppu istuu Eyenin omistajaportaassa. Tapansa kullakin markkinoida!


      • optigo
        Petetty kirjoitti:

        missään tapauksessa ei kannata ostaa tästä liikkeestä. Itse ostin, näköni -6,5 ja - 5 eli varastovahvuudet etivä minulle käy. Ostin siis moniteholinssit kehyksineen. Minulla on myös ikänäkö vaiva. Lasini maksoivat 400 €, mutta valitettavasti niitä ei voi käyttää, koska niillä ei näe lukea edes Hesaria, huimaa ja kehykset ovat Tiimarilaseihin verrattavat, päätä särkee. Laseja on liikkeessä taivuteltu jo useat kerrat. Mutta mikä pahinta kävin kunnon optikkoliikkeessä jossa nämä lasit katsottiin. Kaikki oli pielessä. Lähilukualuetta oli linsseissä alareunassa n. 1 mm:n matkalla, eli näen lukea hesaria jos nostan lasit ylös. Silmieni väli oli mitattu väärin eli linssit eivät olleet silmilleni sopivat, katsoin kieroon. Vasen linssi oli suorassa, oikea oli vinossa eli siitä johtui huimaus. Näköni oli testattu aivan väärille arvoille mistä johtui etten nähnyt laseilla mitään. Oikea optikko sanoi että ala-arvoista työtä. Tilasin oikealta optikolta uudet lasit jotka maksoivat 700 €. Surettaa mutta näkö on niin tärkeä. Säästin väärässa asiassa. Eyen:n liikkeessä ei edes varoitettu että näölläni olevat linssit jo painavat niin paljon etten voi ostaa muovisia kehyksiä. Nämä eye:n lasit eivät todellakaan pysyneet nenällä vaan valuivat alas. Linssien hionta oli huonoa. Aikaisemmin olin ostanut lasini kunnon optikkoliikkeestä ja siellä hionta oli loistavaa, linssit olivat niin ohuet että lasit olivat kevyet.
        Kulutta-asiamies kehoitti palauttamaan lasit liikkeeseen, siihen minulla on kuulema oikeus.
        Hyrylän EYE:ssä on niin töykeät myyjätkin. Tulijoita ei tervehditä lainkaan.
        Viimeksi odottelin siellä muutaman asiakkaan kanssa kun toiselle myyjälle iski ruokatauko päälle, hän jätti meidän siihen seisomaan ja meni takahuoneeseen. Pian kuului mikron kilahtelua ja kohta myyjä käveli lautasen ja lehden kanssa ruokailemaan. Me asiakkaat katsoimme toisiamme ja pikkuhiljaa porukka paineli liikkeestä ulos.

        Kehoitan varomaan varsinkin niitä joille ei varastovahvuudet käy. Samoin moniteholissien ostajat varokaa.

        no kyllä ottaa päähän, sain kans pelkkää roskaa!!! ja palvelu oli ihan p..stä, pakkomyyntiä!!!!


      • lähes lasiton
        Petetty kirjoitti:

        missään tapauksessa ei kannata ostaa tästä liikkeestä. Itse ostin, näköni -6,5 ja - 5 eli varastovahvuudet etivä minulle käy. Ostin siis moniteholinssit kehyksineen. Minulla on myös ikänäkö vaiva. Lasini maksoivat 400 €, mutta valitettavasti niitä ei voi käyttää, koska niillä ei näe lukea edes Hesaria, huimaa ja kehykset ovat Tiimarilaseihin verrattavat, päätä särkee. Laseja on liikkeessä taivuteltu jo useat kerrat. Mutta mikä pahinta kävin kunnon optikkoliikkeessä jossa nämä lasit katsottiin. Kaikki oli pielessä. Lähilukualuetta oli linsseissä alareunassa n. 1 mm:n matkalla, eli näen lukea hesaria jos nostan lasit ylös. Silmieni väli oli mitattu väärin eli linssit eivät olleet silmilleni sopivat, katsoin kieroon. Vasen linssi oli suorassa, oikea oli vinossa eli siitä johtui huimaus. Näköni oli testattu aivan väärille arvoille mistä johtui etten nähnyt laseilla mitään. Oikea optikko sanoi että ala-arvoista työtä. Tilasin oikealta optikolta uudet lasit jotka maksoivat 700 €. Surettaa mutta näkö on niin tärkeä. Säästin väärässa asiassa. Eyen:n liikkeessä ei edes varoitettu että näölläni olevat linssit jo painavat niin paljon etten voi ostaa muovisia kehyksiä. Nämä eye:n lasit eivät todellakaan pysyneet nenällä vaan valuivat alas. Linssien hionta oli huonoa. Aikaisemmin olin ostanut lasini kunnon optikkoliikkeestä ja siellä hionta oli loistavaa, linssit olivat niin ohuet että lasit olivat kevyet.
        Kulutta-asiamies kehoitti palauttamaan lasit liikkeeseen, siihen minulla on kuulema oikeus.
        Hyrylän EYE:ssä on niin töykeät myyjätkin. Tulijoita ei tervehditä lainkaan.
        Viimeksi odottelin siellä muutaman asiakkaan kanssa kun toiselle myyjälle iski ruokatauko päälle, hän jätti meidän siihen seisomaan ja meni takahuoneeseen. Pian kuului mikron kilahtelua ja kohta myyjä käveli lautasen ja lehden kanssa ruokailemaan. Me asiakkaat katsoimme toisiamme ja pikkuhiljaa porukka paineli liikkeestä ulos.

        Kehoitan varomaan varsinkin niitä joille ei varastovahvuudet käy. Samoin moniteholissien ostajat varokaa.

        Moniteholinssit on tarkoitettu vain lyhytaikaiseen lukemiseen. Niiden rinnalla tulee käyttää lukulaseja.
        Itsekin ihmettelin kun lehdestä näin vain kerralla yhden palstan monitehoillani, sitten asia valkeni, kun sain tietoa asiaan.


    • Pohjoisen poika

      Kolmisen vuotta sitten ostimme vaimolle lomamatkalta Malesiasta lasit "varastovoimakkuuksin" ja titaanikehyksin. Kauppa myi merkittömiä kehyksiä ja linssejä (Hoya) pakettihintaan n.50 e. Lasit sai liikkeestä 2 tunnin kuluttua ja ovat palvelleet siitä asti moitteetta.

      Suomen optikkomafia on tähän saakka saanut nyhtää varastovoimmaakkuuksisista laseista lähes saman kuin erityisen heikkonököisten vaativista laseista. Lasilinssisisäkin (ei vahvuuksia) kakkuloista pyydetään varmasti sama kuin erikoislaseista.

      Pienet näkövirheet on Suomessa medikalisoitu kaikkien muiden asioiden tapaan. Aivan kuin tavallisen liki- tai kaukonäköisen silmät jotenkin muljahtaisivat kieroon vuoden tai parin sisällä. Joka kerran mittaillaan sitä ja tätä ja tuota. Optikoiden mukaan täytyisi joka käänteessä tarkistuttaa näkö. Ei auta vaikka kuinka todistaisit, että vanha resepti käy hyvin ja haluat vain uudet kehykset.

      Mikäli joku kärsii ertyisen huonosta näöstä tai näköongelmat ovat hankalia, silloin kannattaa hakea varmasti parhaat asiantuntijat ja parhaat lasit hinnasta tinkimättä. Ja niille, jotka itkevät pieleen menneitä hiontoja halpakaupoissa voin todeta, että on vaimolla mennyt vaihtoon useita "merkkiliikkeen laatulinssejäkin" palvelun ollessa ala-arvoista kiistämistä ja vähättelyä.

      Tällaiset halvemmat peruslasit käyvät varmasti tuosta vaan yli puolelle silmälasikansasta. Turha peruskamasta on nyhtää erikoistuotteen hintaa. On se Huyndaikin kelpo auto, vaikkei Mersu tai Bemari olekaan.

      • Tyytymätön asiakas

        Olen saanut jo toistamiseen linssit tällä tarjouspaketilla Eyenistä, enkä vieläkään pysty käyttämään näitä uusia laseja. Joku mättää ja iltaisin päänsärky on sietämätön. Näen paremmin vanhoilla laseillani. Kaksi eri optikkoa saivat eri tulokset kyseisessä liikkeessä. Nyt olen menossa silmälääkärille tarkistuttamaan näköni oikean tuloksen saamiseksi. Katsotaan miten käy. Onhan linsseillä vuoden takuu. Jos näöntarkastuksen tulos Eyenissä oli jälleen väärä, saavat antaa kolmannet linssit samaan hintaan. kolmas kerta toden sanoo (toivottavasti!).


      • Kysymysmerkki?
        Tyytymätön asiakas kirjoitti:

        Olen saanut jo toistamiseen linssit tällä tarjouspaketilla Eyenistä, enkä vieläkään pysty käyttämään näitä uusia laseja. Joku mättää ja iltaisin päänsärky on sietämätön. Näen paremmin vanhoilla laseillani. Kaksi eri optikkoa saivat eri tulokset kyseisessä liikkeessä. Nyt olen menossa silmälääkärille tarkistuttamaan näköni oikean tuloksen saamiseksi. Katsotaan miten käy. Onhan linsseillä vuoden takuu. Jos näöntarkastuksen tulos Eyenissä oli jälleen väärä, saavat antaa kolmannet linssit samaan hintaan. kolmas kerta toden sanoo (toivottavasti!).

        Minulla on toisessa silmässä miinusta 4 ja toisessa 6,25. Lasini pitää olla myös moniteholasit.

        Tarjoushinta 179 euroa eyenissä. Otin silmälasireseptini mukaan ja näytin sitä ja kysyin, kuuluuko heidän tarjoukseensa tällaiset. Eipä kuuluneet. No, mitäs maksaa? 399 euroa. No, mikäs on toimitusaika? Kolme-neljä viikkoa. En sitten tehnyt tilausta. Tuolla hintaa saa jo instrustakin. Siellä on nyt alkaen 200 euroa monitehot.

        Työkaverini, kovasti miinusvahvuuksinen ja monitehoja käyttävä sen sijaan sai lasinsa eyenistä alle kahdensadan euron. Hyvät ovat kuulemma.


      • tyytyväinen ostaja
        Kysymysmerkki? kirjoitti:

        Minulla on toisessa silmässä miinusta 4 ja toisessa 6,25. Lasini pitää olla myös moniteholasit.

        Tarjoushinta 179 euroa eyenissä. Otin silmälasireseptini mukaan ja näytin sitä ja kysyin, kuuluuko heidän tarjoukseensa tällaiset. Eipä kuuluneet. No, mitäs maksaa? 399 euroa. No, mikäs on toimitusaika? Kolme-neljä viikkoa. En sitten tehnyt tilausta. Tuolla hintaa saa jo instrustakin. Siellä on nyt alkaen 200 euroa monitehot.

        Työkaverini, kovasti miinusvahvuuksinen ja monitehoja käyttävä sen sijaan sai lasinsa eyenistä alle kahdensadan euron. Hyvät ovat kuulemma.

        Itselläni on samaa voimakkuutta suurinpiirtein -6,00 ja -5,75 ja minulle kyllä kerrottiin liikkeessä, että saan toki hintaan 179e mutta kyseessä on ohentamaton, että he suosittelisivat minulle 399e hintaan kaikkein ohkaisimpia linssejä. Ja tietenkin halusin että ne ovat ohkaset.

        Hyvin ovat toimineet ja hinta oli todella halpa, kyseisillä linsseillä kun olisin maksanut kilpailijalla n.800e! Että semmoinen kokemus minulla.

        Suosittelen kyllä lämpimästi EYENIÄ!


      • meppi
        tyytyväinen ostaja kirjoitti:

        Itselläni on samaa voimakkuutta suurinpiirtein -6,00 ja -5,75 ja minulle kyllä kerrottiin liikkeessä, että saan toki hintaan 179e mutta kyseessä on ohentamaton, että he suosittelisivat minulle 399e hintaan kaikkein ohkaisimpia linssejä. Ja tietenkin halusin että ne ovat ohkaset.

        Hyvin ovat toimineet ja hinta oli todella halpa, kyseisillä linsseillä kun olisin maksanut kilpailijalla n.800e! Että semmoinen kokemus minulla.

        Suosittelen kyllä lämpimästi EYENIÄ!

        Optikkojen ja liikkeiden mokista kun puhutaan niin olen saanut Instrusta todella huonoa palvelua tämän kesän aikana. Ensimmäisellä kerralla rillit oli hiottu väärin ja kehys halki,uusien saaminen kesti toiset neljä viikkoa. Toisella kerralla oli kehys halki ja uutta jouduttiin taas tilaamaan. Odottelin lasejani kaksi kuukautta.Tekevät kuulemma kaikki silmälasit nykyään Virossa, taitaa olla hinnoissa ilmaa ja laadussa myös. Lystille tuli hintaa 700 euroa, tulivat 100 euro vastaan.Työkaveri sai Eyeniltä monitehot neljässä viikossa ja on ollut tyytyväinen. Että se niistä "laatuliikkeistä".


      • Ei rahoja ulkomaille
        meppi kirjoitti:

        Optikkojen ja liikkeiden mokista kun puhutaan niin olen saanut Instrusta todella huonoa palvelua tämän kesän aikana. Ensimmäisellä kerralla rillit oli hiottu väärin ja kehys halki,uusien saaminen kesti toiset neljä viikkoa. Toisella kerralla oli kehys halki ja uutta jouduttiin taas tilaamaan. Odottelin lasejani kaksi kuukautta.Tekevät kuulemma kaikki silmälasit nykyään Virossa, taitaa olla hinnoissa ilmaa ja laadussa myös. Lystille tuli hintaa 700 euroa, tulivat 100 euro vastaan.Työkaveri sai Eyeniltä monitehot neljässä viikossa ja on ollut tyytyväinen. Että se niistä "laatuliikkeistä".

        Miksi ihmeessä ostatte ketjuilta. Yksityisistä ja yrittätjävetoisista liikkeistä saa parhaan palvelun Laadun, ja toimitusajankin(Monitehoissa n. viikko) Kun toimitusaika on 4-8 vk; niin miettikää miten kaukana k.o. lasit on tehty.!!!


      • -Jonttu--
        meppi kirjoitti:

        Optikkojen ja liikkeiden mokista kun puhutaan niin olen saanut Instrusta todella huonoa palvelua tämän kesän aikana. Ensimmäisellä kerralla rillit oli hiottu väärin ja kehys halki,uusien saaminen kesti toiset neljä viikkoa. Toisella kerralla oli kehys halki ja uutta jouduttiin taas tilaamaan. Odottelin lasejani kaksi kuukautta.Tekevät kuulemma kaikki silmälasit nykyään Virossa, taitaa olla hinnoissa ilmaa ja laadussa myös. Lystille tuli hintaa 700 euroa, tulivat 100 euro vastaan.Työkaveri sai Eyeniltä monitehot neljässä viikossa ja on ollut tyytyväinen. Että se niistä "laatuliikkeistä".

        Joo kyllä instru on ruvennut menemään persmäkeä. Minulla on nyt 2v vanhat instrun lasit, joiden pinnoite on pilalla.

        Kuulemma kuumuus tuhoaa pinnoitteen, mutta miten mitkään aikaisemmat lasini eivät ole menneet pilalle? Samalla tavalla lasejani käytän kuin aiempiakin. Myytiinkö minulle paskat linssit?

        No, tilasin kesällä tämän vuoksi muovisankaiset lasit. Lasit tulivat, mutta vasemmassa linssissä oli naarmu. Laitettiin uusi linssi. Tämän jälkeen kehys oli sulatettu pilalle ja sangat kierossa. Valitin taas, ja nyt oli vuorossa uudet samanlaiset kehykset ja linssin laitto. Huomasin, etten voikaan käyttää laseja - mallilaseissa ei kokeiltaessa ollut linssejä paikallaan, joten en asiaa aiemmin huomannut. Ripseni hankaavat linsseihin, ja lasit putoavat kapealla nenälläni liian alas. Kysyin tähän apua, ja instru tarjosi että porataan kehyksiin nenätuet, 35 €!

        En kyllä enää asioi kyseisessä liikkeessä. Paskaa saa halvemmallakin.


      • kesäheinä
        -Jonttu-- kirjoitti:

        Joo kyllä instru on ruvennut menemään persmäkeä. Minulla on nyt 2v vanhat instrun lasit, joiden pinnoite on pilalla.

        Kuulemma kuumuus tuhoaa pinnoitteen, mutta miten mitkään aikaisemmat lasini eivät ole menneet pilalle? Samalla tavalla lasejani käytän kuin aiempiakin. Myytiinkö minulle paskat linssit?

        No, tilasin kesällä tämän vuoksi muovisankaiset lasit. Lasit tulivat, mutta vasemmassa linssissä oli naarmu. Laitettiin uusi linssi. Tämän jälkeen kehys oli sulatettu pilalle ja sangat kierossa. Valitin taas, ja nyt oli vuorossa uudet samanlaiset kehykset ja linssin laitto. Huomasin, etten voikaan käyttää laseja - mallilaseissa ei kokeiltaessa ollut linssejä paikallaan, joten en asiaa aiemmin huomannut. Ripseni hankaavat linsseihin, ja lasit putoavat kapealla nenälläni liian alas. Kysyin tähän apua, ja instru tarjosi että porataan kehyksiin nenätuet, 35 €!

        En kyllä enää asioi kyseisessä liikkeessä. Paskaa saa halvemmallakin.

        Jep, joissain Instrun liikkeissä on kyllä tosi outoa palvelua...Kerran ostin piilarit, jotka oli niin lötköt että pyöri rinkiä silmissä. Myyjä vaan totesi että sehän hyvä että ne on tarpeeks kosteat! Fiksun näköstä, ihan kuin olis ollut 2 pupillia...
        Yleensä asiakaspalvelua ei ylipäätään Instrusta saa, saattavat olla hyviä optikkoja (?) mutta eivät osaa lähestyä ihmisiä normaalisti. Tosi surkea kehysvalikoima myös.


      • ei ymmärrä
        kesäheinä kirjoitti:

        Jep, joissain Instrun liikkeissä on kyllä tosi outoa palvelua...Kerran ostin piilarit, jotka oli niin lötköt että pyöri rinkiä silmissä. Myyjä vaan totesi että sehän hyvä että ne on tarpeeks kosteat! Fiksun näköstä, ihan kuin olis ollut 2 pupillia...
        Yleensä asiakaspalvelua ei ylipäätään Instrusta saa, saattavat olla hyviä optikkoja (?) mutta eivät osaa lähestyä ihmisiä normaalisti. Tosi surkea kehysvalikoima myös.

        Jos löytyy muuten mieluiset kehykset, mutta kokoa liian suuret, niin eivät voi kysyä toisesta liikkeestä sopivaa kokoa! Outoa asiakaspalvelua.


    • asioihin vihkiytynyt

      Hinnat ovat eyenillä huokeat johtuen kehyksistä joissa merkki ei maksa sitä kahtasataa euroa. Kyllähän se näkyy hinnassa jos verrataan esim Guccia ja sitten niitä kehyksiä joita eyenillä myydään. Ihan yhtä kestäviä ja voi olla vielä saman mallisiakin, mutta se merkki siinä vaan vetää niitä hintoja ylöspäin. Jos joku tykkää siitä pienestä logosta maksaa niin sehän on vaan itseltään pois. Itse olen eyeniltä tilannut omani ja hyvin on kestäny ja näyttääkin hyvältä.

      Varastovoimakkuuksilla olevat linssit = yksitehot ovat kaikissa optikkoliikkeissä hyvin pitkälti samaa tavaraa joka tuotetaan ulkomailla sarjatuotantona. Monitehot linssitehtaat tekevät saamiensa tilausten mukaan. Linssien voimakkuudethan kasvavat 0,25 välein kuten myös linssien sylinteriarvot ja jos otetaan vielä huomioon kaikki eri akseliarvot, pinnoitevaihtoehdot ja värit niin ei niitä siellä varastossa loju miljoonia erilaisia. Eyenin nettisivujen mukaan ilmeisesti ainakin monitehot tulevat swisscoatilta, joka on sveitsiläinen firma enkä jaksa uskoa että ne sen huonompia/halvempia olisivat kuin hoyan tai muidenkaan linssit. Sen voitte päättää ihan itse vaikka vilkuilemalla kyseisten valmistajien nettisivuja ja lukemalla netistä vertailuja.

      Niissä parissa liikkeessä joissa olen käynyt on ollut paikalla sekä myyjä että optikko kuten muissakin alan liikkeissä yleensä asian laita on. Näöntarkastuksiin piti varata aika optikolle joten ei sitä tehnyt mikään harjoittelija tai myyjä vaan koulutettu henkilö.

      Todettakoon siis että itse olen ainakin jatkossakin ostamassa lasini ja aurinkolasini eyeniltä, koska ainoa erovaisuus muihin liikkeisiin ja niiden tarjoamiin palveluihin ja tuotteisiin on ollut huomattavasti huokeampi hinta ja merkkikehysten puuttuminen. Ja eihän firma pelkillä halvoilla hinnoilla tuollaista vauhtia voi kasvaa. Mitä nyt olen seurannut niin vuodessa tullut melkein 30 liikettä lisää ja tuntuisi että niitä avataan melkein viikottain lisää.

      • hoh-hoijaa

        Mistä vetoa että suurin osa täällä kirjoittavista on töissä Eyenillä? Tapa se on tämäkin markkinoida ja kansa uskoo.


      • EyeQ
        hoh-hoijaa kirjoitti:

        Mistä vetoa että suurin osa täällä kirjoittavista on töissä Eyenillä? Tapa se on tämäkin markkinoida ja kansa uskoo.

        Anteeksi ny vaan nimimerkki "Hohhoijaa", se että liikeitä nousee kuin sieniä sateella ja kaikki työkaveritkin kehuvat kertoo kyllä siitä, että kauppa kannattaa. Sanoohan sen jo järkikin, ettei uusia liikkeitä avattaisi, jos ei kysyntää olisi!


      • Qeye
        EyeQ kirjoitti:

        Anteeksi ny vaan nimimerkki "Hohhoijaa", se että liikeitä nousee kuin sieniä sateella ja kaikki työkaveritkin kehuvat kertoo kyllä siitä, että kauppa kannattaa. Sanoohan sen jo järkikin, ettei uusia liikkeitä avattaisi, jos ei kysyntää olisi!

        Kohta tulemme näkemään kun koko Eyen ketju rysähtää nurin kerralla. odotellaan vielä hetki.....


    • Opiskelijatar

      Ainakin itse olen ollut tyytyväinen. Ensimmäisellä kerralla voimakkuudet eivät menneet aivan nappiin (vaikeat silmät aina olleet), mutta tilanne korjattiin nopeasti ja takuuseen meni!


      Ennen oli aina niin "mukavaa" maksaa opiskelijan tuloistaan sen 400e vuokran ja laskujen jälkeen. (tulot n.800e/kk) makaronia loppu kuukausi..

      Lisää halpisketjuja! :D

    • Harhautettu

      Ostin lasit Eyen:stä kiireessä, kun en ehtinyt tehdä hintavertailua kunnolla. En mene toista kertaa tähän liikkeeseen. Tuotteet ovat ala-arvosia, kalliita, palvelua ja osaamista ei ollenkaan, kuluttajasuojaa ei noudateta, reklamaatioita ei hoideta.

      Älkää hyvät, järkevät ihmiset menkö EYEN:n lankaan. Itse menin lankaan, euroni meni kankkulankaivoon- en saanut muuta palkaksi kuin vaikeuksia ja turhaa työtä, kun selvää reklamaatiotani ei suotuttu hoitamaan.

      Kokemukseni mukaan edullinen hintamielikuva on tahallista kuluttajien hämäämistä.

      • kiinnostunut tietämään

        että miten voi olla mahdollista ettei kuluttajansuojaa noudateta?

        Reklamaatiotilanteita varten on kuluttajansuoja laki säädetty..

        Onko tilanteesi ollut selvä virhe myyjän puolelta?Jos näin on niin silloihan myyjän kuuluu korjata virhe...Anteeksi nyt vaan mutta en jotenkin jaksa uskoa, että kuluttajansuojaa ei noudattaisi..


      • novoihyvänenaika

        Optikkoliikkeet ovat Suomessa luvan varaisia vrt apteekit. Kaikissa optikkoliikkeissä noudatetaan Suomen lakeja niin kuin myös kuluttajasuojalakia.
        Jos myyjä on tehnyt virheen hänellä on oikeus ja velvollisuus korjat se. Näin myös EYEN-liikkeissä.Ostin lasit edullisesti (tein vertailuja)ja olen tyytyväinen. Ystäväni lasien toimitus kesti luvattua kauemmin, mutta hyvityksenä hän sai aurinkolasit voimakkuuksilla ilman, että edes "räyhäsi". Liikkeessä oli ammattitaitoinen myyjä sekä optikko ja lisäksi ystävällinen ilmapiiri.
        Älkää nyt hyvät ihmiset uskoko mitä tahansa soopaa. Ei Suomessa menestytä tai olla markkinoilla ellei toimita rehellisesti. Ollaan me kuluttajatkin selväjärkisiä.Kyllä on hyvä, että tarjontaa on eri hinnoilla, ettei vaan kalliita merkkejä.


      • uusi asiakas?

        Eipä tuo hinta pelkistä kehyksistä tule.

        Taustatietoa: linssieni voimakkuudet noin -3,50 ja -1,50. Onnistuin alkuviikosta pudottamaan silmälasini niin, että oikeaan linssiin tuli keskelle ikävä naarmu, joka näkyy vaaleana pallona näyttöpäätettä tai TV:tä katsoessa.

        Kävin tänään kysymässä toisen ketjun liikkeessä, onnistuuko pelkästään tämän vioittuneen oikean linssin vaihto - ei onnistu, koska kyseisentyyppisiä linssejä ei enää ole ko. liikkeen valikoimassa. Olisi siis pitänyt uusia molemmat linssit ja hintaa tälle olisi kertynyt 280€. Melkein uusien rillien hinta siis - mutta koska olen nykyisiin kehyksiini tyytyväinen, en viitsi uusia koko laseja.

        Päätin sitten mennä kysymään tarjousta myös Eyeltä. Molempien linssien uusiminen nykyisiin merkkikehyksiini, sisältäen näöntarkastuksen: 99€. Eli samaan hintaan saa teetettyä silmälasit myös olemassaolevilla kehyksillä jos ei halua ostaa Eyen mallistoa. Linssit ovat kova- ja heijastuksenestopinnoitetut ja ohennetut, aivan kuin nykyisetkin (tai ne joita kysyin toisesta liikkeestä).

        Huomenna aion mennä Eyelle uudelleen ja varata ajan näöntarkastukseen. Lähes kolmeasataa en olisi ollut valmis linssien uusimisesta maksamaan mutta noin 100€ on pieni hinta siitä, ettei näe vaaleaa palloa katsoessaan näyttöä. Saa nähdä millaista laatua Eyeltä tulee mutta en ainakaan itse osaa pelätä pahinta.

        Vertailuksi: esim. Beijingissä saa teetettyä silmälasit päivässä silmälasireseptin pohjalta, hintaa tulee normaaleille yksitehoille parinkymmenen euron luokkaa. Näin ovat siellä asuneet ystäväni kertoneet enkä yhtään ihmettele tätä hintaa, teetin itse siellä viime talvena räätälillä puvun hintaan 80€. Suomen hintataso optikoilla on ollut tähän saakka todella korkea enkä panisi päätäni pantiksi, etteikö heidänkin myymiensä linssien aihiot tehtäisi Kaukoidässä...


      • minä ihmettelen

        tuota väitettä ettei selvää reklamaatiotasi suostuttu hoitamaan.Ja kuten tuossa jo pari kertaa on mainittu, jos virhe on selkeästi myyjän puolelta on heiltä oikeus ja velvollisuus korjata se.Et ole myöskään vastannut sinulle esitettyyn kysymykseen joka sinulle on esitetty koskien reklamaatiotasi..Onko se sittenkään ollut niin selvä tapaus?


      • ModernTalkingEye
        minä ihmettelen kirjoitti:

        tuota väitettä ettei selvää reklamaatiotasi suostuttu hoitamaan.Ja kuten tuossa jo pari kertaa on mainittu, jos virhe on selkeästi myyjän puolelta on heiltä oikeus ja velvollisuus korjata se.Et ole myöskään vastannut sinulle esitettyyn kysymykseen joka sinulle on esitetty koskien reklamaatiotasi..Onko se sittenkään ollut niin selvä tapaus?

        Itse olen Eyeniin todella tyytyväinen.

        Sain kahdet nykyaikaiset ja tyylikkäät lasit alle 300€, kaikilla herkuilla ja pinnoitteilla, sekä näöntarkastus mukaan lukien. Liikkeessä oli ystävällinen ja asiantunteva palvelu. Laskutuksessa oli tapahtunut pieni virhe, joka ilmoitettiin minulle välittömästi ja hyvitettiin mukavasti.
        Hintatason, malliston ja palvelun huomioiden, tulen jatkossakin aivan varmasti asioimaan Eyenillä!


      • Rillipää111

        Pinnoitteet sisältyvät pakettihintaan. Muilla optikkoliikkeillä ei näin ole vaan lisälaskua saadaan jopa 100 e. Oliko näin että näön tarkastuskin sisältyi hintaan. Muillahan tämä on jopa 25 e. Itse olen tilannut jo kolmet lasit Favoptic.comista ja hinta on ollu 40-70 e. Kolmevuotta sitten ostin lasit silmäasemasta ja oli kuulemma alennusmyyntilasit ja hinta 350 e.


      • rillit hakusessa
        Rillipää111 kirjoitti:

        Pinnoitteet sisältyvät pakettihintaan. Muilla optikkoliikkeillä ei näin ole vaan lisälaskua saadaan jopa 100 e. Oliko näin että näön tarkastuskin sisältyi hintaan. Muillahan tämä on jopa 25 e. Itse olen tilannut jo kolmet lasit Favoptic.comista ja hinta on ollu 40-70 e. Kolmevuotta sitten ostin lasit silmäasemasta ja oli kuulemma alennusmyyntilasit ja hinta 350 e.

        Oletteko muuten huomanneet S-ryhmän lehdestä mainosta, että Silmäasema tarjoaa laatupakettia 139 € johon kuuluu laadukkaat linssit pinnoilla!! Pitäisi varmaan mennä kattomaan niitä kun on uusien lasien hankinta eessä.


      • saat mistävaan
        ModernTalkingEye kirjoitti:

        Itse olen Eyeniin todella tyytyväinen.

        Sain kahdet nykyaikaiset ja tyylikkäät lasit alle 300€, kaikilla herkuilla ja pinnoitteilla, sekä näöntarkastus mukaan lukien. Liikkeessä oli ystävällinen ja asiantunteva palvelu. Laskutuksessa oli tapahtunut pieni virhe, joka ilmoitettiin minulle välittömästi ja hyvitettiin mukavasti.
        Hintatason, malliston ja palvelun huomioiden, tulen jatkossakin aivan varmasti asioimaan Eyenillä!

        Alle kolmeensataan saat mistä vaan liikkeestä kahdet tyylikkäät lasit kaikilla herkuilla.


      • sle
        uusi asiakas? kirjoitti:

        Eipä tuo hinta pelkistä kehyksistä tule.

        Taustatietoa: linssieni voimakkuudet noin -3,50 ja -1,50. Onnistuin alkuviikosta pudottamaan silmälasini niin, että oikeaan linssiin tuli keskelle ikävä naarmu, joka näkyy vaaleana pallona näyttöpäätettä tai TV:tä katsoessa.

        Kävin tänään kysymässä toisen ketjun liikkeessä, onnistuuko pelkästään tämän vioittuneen oikean linssin vaihto - ei onnistu, koska kyseisentyyppisiä linssejä ei enää ole ko. liikkeen valikoimassa. Olisi siis pitänyt uusia molemmat linssit ja hintaa tälle olisi kertynyt 280€. Melkein uusien rillien hinta siis - mutta koska olen nykyisiin kehyksiini tyytyväinen, en viitsi uusia koko laseja.

        Päätin sitten mennä kysymään tarjousta myös Eyeltä. Molempien linssien uusiminen nykyisiin merkkikehyksiini, sisältäen näöntarkastuksen: 99€. Eli samaan hintaan saa teetettyä silmälasit myös olemassaolevilla kehyksillä jos ei halua ostaa Eyen mallistoa. Linssit ovat kova- ja heijastuksenestopinnoitetut ja ohennetut, aivan kuin nykyisetkin (tai ne joita kysyin toisesta liikkeestä).

        Huomenna aion mennä Eyelle uudelleen ja varata ajan näöntarkastukseen. Lähes kolmeasataa en olisi ollut valmis linssien uusimisesta maksamaan mutta noin 100€ on pieni hinta siitä, ettei näe vaaleaa palloa katsoessaan näyttöä. Saa nähdä millaista laatua Eyeltä tulee mutta en ainakaan itse osaa pelätä pahinta.

        Vertailuksi: esim. Beijingissä saa teetettyä silmälasit päivässä silmälasireseptin pohjalta, hintaa tulee normaaleille yksitehoille parinkymmenen euron luokkaa. Näin ovat siellä asuneet ystäväni kertoneet enkä yhtään ihmettele tätä hintaa, teetin itse siellä viime talvena räätälillä puvun hintaan 80€. Suomen hintataso optikoilla on ollut tähän saakka todella korkea enkä panisi päätäni pantiksi, etteikö heidänkin myymiensä linssien aihiot tehtäisi Kaukoidässä...

        pakko sen verran noista hinnoista sanoa, että jokaisessa maassa on aikalailla erilainen tuo bruttokansantuote. ja mitäköhän se on?!? googleta jos et tiedä. sen perusteella on yleinen hintataso jokaisessa maassa. jos haluat verrata suomen rillien hintoja tee se sellaisen maan kanssa jolla on bruttis on lähelle suomea. eli saat väärän kuvan kun vertaat esim. suomea ja thaimaata keskenään. itävalta on aika lähellä suomen bruttista. ärsyttää kun porukka ei tiedä näinkin alkeellista asiaa.


    • Essimo

      Kävimme syksyllä kaverin kanssa helsinkiläisessä Eyen liikkessä katsomassa minulle laseja. Muutamat muoviset kehykset oli ihan makeet. Oli vaan outoa, kun myyjä mainosti, että kehykset on kopiot jostain D&G kehyksistä ja että muitakin kopiomalleja löytyy?? Ostin lasini lopulta Nisseniltä.

      • kyllikkivirolainen2

        Kyllä myy!

        Kiinalaiset tehtaat kopioivat todella nopeasti merkkikehykset. On halpaa kun ei itse tarvitse suunnitella. Kukin valitkoon kulkeeko kliinalaisessa bulkissa vai aidossa.

        Kaikissa optikkoliikkeissä voi tehdä tämän valinnan. Jaa niin paitsi eyenissä ja specsaversissa joista ei löydy muuta kuin bulkkia! Tosin specsaversilla on muutama bransikin hyllyssä. Nämä 10 mallia on sitten siiden 1000 liikkeessä joten siitä on ainakin yksilöllisyys kaukana.


    • marbeliini

      kyllä eyeniltä saa tosi hyvät lasit ja takuu pelaa
      itse ostanut monet tummenevat ja puolta halvemmalla kuin muualta ja palvelu tosi hyvää kävin tornion liikkeessä missä maan mainiot myyjät ystävällinen palvelu ja huumori lentää myyjät eivät ole mitään tiukkapipoja ja sehän on luonteista pohjoisen ihmisiltä suosittelen lämpimästi.

    • Aapa__-_-

      Sain viime lauantaina lasit juuri Eyeniltä ja tänään ne hajosivat, liimaus petti. Että sellasta. Voi syynä olla myös malli.

      • griiig

        tervetuloa clubiin! meitä on monta. Mulla kesti 2 päivää ja sen lasit sano sopimuksen irti.Peruin kaupan.


      • justiina
        griiig kirjoitti:

        tervetuloa clubiin! meitä on monta. Mulla kesti 2 päivää ja sen lasit sano sopimuksen irti.Peruin kaupan.

        Mulla on just edessä näöntarkastus ajokortin uusimisen takia,ja kun luin EYEN-tarjouksen,päätin samalla uusia koko helahoidon,kun hinta oli noinkin edullinen! vanhat rillit alkavat sanoa jo sopimustaan irti:)

        Tietty nää kirjotukset vähän pisti miettimään,et miten käy mulle,mutta tosiaan - mokata osataan muuallakin,ja voiko nykypäivänä olla oikeastaan mistään valmistusmaasta tietoinen ja varma,jos puhutaan halpaketjuista???????????
        Aion nyt kuitenkin uskaltaa:)


      • Ei enää halpislaseja
        griiig kirjoitti:

        tervetuloa clubiin! meitä on monta. Mulla kesti 2 päivää ja sen lasit sano sopimuksen irti.Peruin kaupan.

        21.4 tilasin ja maksoin 459€ laseista, jotka sain n. 3vk kuluttua,parin päivän jälkeen pinnoite lähti kehyksistä. Sain toiset versiot ja sama virhe lisäksi toinen linssi repsotti. Kolmannet lasit sain ja sama vika kun edellisissä. Liike tarjosi aurinkolaseja vaivan palkaksi ja toisten lasien jälkeen 200€ korvaukseksi kolmansien jälkeen liike tarjosi uusia laseja ja kehyksiä.Mieleisiäni en löytänyt. Minulla ei ole ehjiä laseja ja en ota enää riskiä Eyenin kanssa, kun ei ole satavarma, että saan kunnollisia laseja.
        En ottanut mitään tarjotuista vastaan. Lasit olen tilannut normaalihintaisesta liikkeestä ja olen tyytyväinen. Kuluttaja-asiamiehen opastuksella haen nyt kaupan purkua.Katsotaan kuinka käy.


      • Kaupan purku
        griiig kirjoitti:

        tervetuloa clubiin! meitä on monta. Mulla kesti 2 päivää ja sen lasit sano sopimuksen irti.Peruin kaupan.

        Specsaver ei suostu kaupan purkuun, vaikka lasit hajosivat kahden päivän sisällä. Korjasivat ne ja taas hajosivat kahden päivän sisällä. Valitettavasti olin nyt jo lomamatkalla, joten lomakin meni pilalle. Loman jälkeen korjasivat taas lasit ja lupasivat tilata uudet samanlaiset tilalle, mutta kaupan pukuun eivät suostuneet. Sitä on heidän 100 % asiakastyytyväisyys takuu.


      • Halvalla ei aina hyvää
        Kaupan purku kirjoitti:

        Specsaver ei suostu kaupan purkuun, vaikka lasit hajosivat kahden päivän sisällä. Korjasivat ne ja taas hajosivat kahden päivän sisällä. Valitettavasti olin nyt jo lomamatkalla, joten lomakin meni pilalle. Loman jälkeen korjasivat taas lasit ja lupasivat tilata uudet samanlaiset tilalle, mutta kaupan pukuun eivät suostuneet. Sitä on heidän 100 % asiakastyytyväisyys takuu.

        21.4.08 ekat lasit Eyeniltä,maalit lähti parin päivän jälkeen ja lasit eivät pysyneet päässä.
        Tuli toiset lasit ja sama juttu sekä linssit eivät samalla tavalla kiinni molemmin puolin.Tuli kolmannet ja sama juttu. En halua enää heidän palveluja. 19.6.2008 vastoin tahtoani vielä tuli neljännet lasit. Saavat olla liikkeessä. Olen asioinut kuluttaja-asimiehen kanssa.
        Yritin kaupan purkua ja nyt asia meni kuluttajariitalautakuntaan. Lasien hinta kuitenkin 459€. Ja Eyenin mielestä vika on minimaalinen. Miksi?
        Jos virheen huomaa selvästi myös ulkopuoliset. Otin silmälasit oikealta optikolta ja ovat erittäin hyvät. Ja hinta 526€.


    • tyyteli

      ostimme koko perhe lasit eyeniltä, vähän huonoa ja asiantuntematonta palvelua ja kaikkien kehyksistä lähti maalit parin viikon jälkeen ja linssit olivat sameita, saimme uudet mutta taas lähtee maalit, eli rahat meni kankkulan kaivoon....!!!!!!!!!!!

      • Narutettu?

        Mun ja mun kaverin laseista lähti maalit kans heti! Mä kävin vaihtaa, katsotaan montako viikkoa kestää!!!


      • Omppu
        Narutettu? kirjoitti:

        Mun ja mun kaverin laseista lähti maalit kans heti! Mä kävin vaihtaa, katsotaan montako viikkoa kestää!!!

        Lasit ovat olleet mulla nyt 1,5 vuotta ja on erittäin hyvässä kunnossa. Kyllä noissa ns. merkkikehyksissä on ollut ennemminkin sanomista!


      • jaska2
        Omppu kirjoitti:

        Lasit ovat olleet mulla nyt 1,5 vuotta ja on erittäin hyvässä kunnossa. Kyllä noissa ns. merkkikehyksissä on ollut ennemminkin sanomista!

        no minulla kesti lasien saaminen eyeniltä 5 vkoa ja sanoivat ettei heillä anneta rahoja takaisin, olin todella pettynyt!!!! luvattiin 2 vkossa, sitten tuli väärät kehykset ja voimakkuudet , ja palvelu töykeää!!! samalla hinnalla sain toiset sitten silmäasemalta nopeammin...ja palvelu pelasi!!


      • toimitusaika
        jaska2 kirjoitti:

        no minulla kesti lasien saaminen eyeniltä 5 vkoa ja sanoivat ettei heillä anneta rahoja takaisin, olin todella pettynyt!!!! luvattiin 2 vkossa, sitten tuli väärät kehykset ja voimakkuudet , ja palvelu töykeää!!! samalla hinnalla sain toiset sitten silmäasemalta nopeammin...ja palvelu pelasi!!

        kuulostaa lohdulliselta että 5 viikkoa, ehkä minäkin pääsiäisen jälkeen saan omani...kuka tietää, mikä on kohtuullinen aika jossa lasit on toimitettava? reilut 4 viikkoa itekkin omiani odotellut..


    • Ikävä vakkari-optikkoa

      Käyköhän ketjun mainosmiehet pistelemässä näitä ylistyksiä? Vissiin kiellettyä!! Itse ostin uudet lasit eyeniltä. Mistähän ne rahdataan jos toimitusajat on noin usealla(mulla melk.5vko) luokkaa 1-2kk.
      Sain lasit ihan ok hintaan, mutta olo oli kuin R-kioskilla laseja valitessa. Tuli vähän ikävä vakkari-optikkoa.

      • trx

        ... on pitkä matka.Siksi kestää


      • näkimet

        sain nisseniltä parissa päivässä lasit halvemmalla ja merkkikehykset, laatueron huomaa, miksi ostaisin kalliimmalla huonolaatuista jota joutuisin vielä odottamaan toista kk???


      • Epäilijä
        näkimet kirjoitti:

        sain nisseniltä parissa päivässä lasit halvemmalla ja merkkikehykset, laatueron huomaa, miksi ostaisin kalliimmalla huonolaatuista jota joutuisin vielä odottamaan toista kk???

        Yleensä Nissenin toimitusajat on tosi pitkät, jopa 2kk, epäilen tuota kahta viikkoa.


      • make
        Epäilijä kirjoitti:

        Yleensä Nissenin toimitusajat on tosi pitkät, jopa 2kk, epäilen tuota kahta viikkoa.

        nisseniltä sain minäkin alle kahden vkon ja pahoittelivat vielä kun tilasin että tässä voi nyt mennä se parikin viikkoa... ;)


    • köyhätyttönen

      Ostin kaksi vuotta sitten Instrumentariumista 1.67 ohennetut lasit. Heti ensimmäisenä päivänä linssejä pestessäni ne menivät pilalle. Vein ne liikkeeseen ja he vain totesivat, että vika ei ole minun ja eivät tiedä, mistä vika johtuu. Eivät korvanneet mitään, viallisissa rilleissä kuljen vieläkin. Kävin näöntarkastuksessa Tähti-Optikolla ja optikko oli täysin ammattitaidoton. Kirjoitti minulle silmälasireseptin, joka oli kahden vuoden takaista reseptiä huonompi! En olisi nähnyt niillä vahvuuksilla mitään.
      Tänään varasin optikkoajan Eyeniin. Vastasivat heti puhelimeen ja olivat ystävällisiä. Mutta saa nähdä, mitä tuleman pitää.

      • murmeli20

        tilasin eyeniltä jokin aika sitten lasit, odotus pitempi kuin luvattiin, kehykset rikki parissa päivässä, ja äitelä palvelu, puhuttiin kuin lapselle ja mielisteltiin...mutta oikeasti ei tiedetty mitään linssin laaduista tai missä ne tehdään, ei optista koulutusta, jostain marketista tulleet myymään, ja jälkeenpäin huomasin että kaikista liikkeistä saisi halvemmalakin samanlaiset, kehysketkin olis merkkitavaraa eikä heti rikki...halpaan menin...en toista kertaa...samoja kokemuksia myös tuttavilla kun olemme jutelleet...


      • koh

        miten voit tietää reseptin olevan huonompi, jos et laseja sillä teettänyt


    • ...

      Itse hankin lasit viime helmikuussa EYENiltä ja ne tulivat kahdessa viikossa haettaviksi, hintaa vaivaiset 99€. Olen ollut laseihin hyvin
      tyytyväinen ja tällä kertaa tehotkin ovat oikeat. Edellisellä kerralla Gaze (tai-mikä-ikinä-olikaan) -optikolta tilatessa tehot olivat väärät, mitä en tietenkään huomannut kun olivat käytännöllisesti katsottuna ensi-lasini, hintaa yli 200€.

      Myös optikko oli EYENillä paljon ammattitaitoisempi kuin Gazella. Gazella sain hyvin epäselviä käskyjä sanoa sitten kun saan jotenkuten selvää kirjaimista, EYENillä taas kokeiltiin montaa eri vaihtoehtoa ja ilman pyytämistä kahta lähes yhtä hyvää uudestaankin.

      Sangoista taas, no onhan niissä yksi vika, nääs se että pikku korpimetsässämme olen törmännyt jo useisiin samanlaisiin, mutta who cares? Sehän vain osoittaa etten ihan tolkuttoman rumia sankoja ole valinnut.

      Sitten vielä linsseistä sen verran että tehojani en tähän hätään muista mutta toisessa silmässä on plussaa ja toisessa miinusta ja optikko jopa muokkaili reseptin numeroita siihen tyylin ettei siitä koituisi ongelmia. Asiakaspalvelukin oli hyvää. Heti liikkeeseen astuttuani tuli myyjä kyselemään että minkälaisia kehyksiä etsin ja kun sanoin että mahdollisimman huomaamattomia niin sain myös katsottavakseni sellaisia malleja.

      Nille jotka ovat saaneet vääränlaisia laseja EYENiltä: -Sanokaa yksikin silmälasiliike jossa ei olisi koskaan tehty virheitä, varsinkin näin alkuvaihessa.

      • kipatsu

        Pikkusta propaganda shittiä murmeli2 kirjottaa, ettei olis vaan oma lehmä ojassa... Opettelisit nyt pysymään edes kohtuuden rajoissa niin olisit edes uskottava..


    • eyeniltä

      Ostin lasit ja 3 viikon päästä olivat valmiit. Olen aivan varma että kehykset eivät ole ne jotka valitisin vaikka myyjä tosin vakuuttaa että samat ovat, samantapaiset kyllä mutta en ikipäivänä minkäänlaisessa mielenhäiriössäkään olisi tuollasia valinnut. No kotona sitten huomasin tarkemmin tutkiessa, että sangoissa maaliläikkiä aivan eri värillä kuin itse sangat ja muitakin pieniä kosmeettisia virheitä, kehysten ja linssien välissä oli siellä täällä valkoisia läikkiä jotka pistivät ikävästi silmään,jotakin liimaa lienee. Kehykset olivat alapuolelta ns. hengettömät kehykset ja linssien reunahionta ei ollut kyllä mitään kovin laadukkaan näköistä.
      Noh..palautin lasit;toinen myyjä koppava ja toinen nöyristeli sen minkä kerkesi. Saan uudet kehykset mutta vanhoihin linsseihin. Aikaa kulunut tuosta nyt huomenna 3 vk,helsiinkiin kuulemma lähettivät korjattavaksi. Melkoisen hidasta! katsotaan nyt mitä sieltä tulee vai mennäänkö taas vaihtoon. ...Että en kyllä tätä liikettä suosittele kenellekään ja itsekin kuulin vasta omien oston jälkeen muiltakin samantapaista palautetta.

      • kipatsu

        Edellisestä viestistä huokuu valmiiksi negatiivinen asenne ja se jo kertoo aika paljon...Tosi naivia edes ajatella, että myyjä vaihtaisi kehyksen johonkin muuhun, no huh huh. Itse ole ostanut 3 lasit em. liikkeestä ja kaikki ovat olleet laadukkaita ja kestäneet hyvin jopa peinokaisemme "käsittelyssä". Suosittelen lämpimästi.


      • Ei halvalla hyvää
        kipatsu kirjoitti:

        Edellisestä viestistä huokuu valmiiksi negatiivinen asenne ja se jo kertoo aika paljon...Tosi naivia edes ajatella, että myyjä vaihtaisi kehyksen johonkin muuhun, no huh huh. Itse ole ostanut 3 lasit em. liikkeestä ja kaikki ovat olleet laadukkaita ja kestäneet hyvin jopa peinokaisemme "käsittelyssä". Suosittelen lämpimästi.

        Kävin kääntymässä Eyenillä. Heti huomaa, että kehykset eivät kestä. Heppoista tavaraa. Jatkoin matkaa.


      • ne on
        Ei halvalla hyvää kirjoitti:

        Kävin kääntymässä Eyenillä. Heti huomaa, että kehykset eivät kestä. Heppoista tavaraa. Jatkoin matkaa.

        kaikki tehdään idässä, koska se kannattaa
        olen maahantuonti firmassa töissä ja sattumoisin tiedän faktaksi,että ihan fyysisesti samoissa tehtaissa tehdään mm pradan mallistoa
        naapuri tehtaassa tehdään mm chanelin pokia
        että kaikki ne on kiinalaista "roskaa"
        vaatimukset voi tosin olla VALMISTUTTAJILLA erit!!!


      • En ostaisi halvinta
        ne on kirjoitti:

        kaikki tehdään idässä, koska se kannattaa
        olen maahantuonti firmassa töissä ja sattumoisin tiedän faktaksi,että ihan fyysisesti samoissa tehtaissa tehdään mm pradan mallistoa
        naapuri tehtaassa tehdään mm chanelin pokia
        että kaikki ne on kiinalaista "roskaa"
        vaatimukset voi tosin olla VALMISTUTTAJILLA erit!!!

        Eyenin pokat tuntuvat siltä että tuuli vie ne nenältä


      • eyeniltä

        noh tänään tuli soitto (melkein kk sitten palautin lasit vaihtoon);ovat sitten menneet ja hukanneet ne palauttamani lasit joista oli tarkoitus linssit ottaa uusiin ja toivottavasti virheettömiin kehyksiin...lupasivat ihan jopa ilmoitella kun lasit löytyvät :O...ei jumalauta olen maksanut lasit 2kk sitten niin on se nyt kumma, että niitä ei saa sitten käyttöön kirveelläkään...kumma homma että huokuu negatiivinen asenne;) LOL


      • eyeniltä
        kipatsu kirjoitti:

        Edellisestä viestistä huokuu valmiiksi negatiivinen asenne ja se jo kertoo aika paljon...Tosi naivia edes ajatella, että myyjä vaihtaisi kehyksen johonkin muuhun, no huh huh. Itse ole ostanut 3 lasit em. liikkeestä ja kaikki ovat olleet laadukkaita ja kestäneet hyvin jopa peinokaisemme "käsittelyssä". Suosittelen lämpimästi.

        Se että sinä olet saanut oikeat ja virheettömät kehykset ei suinkaan tarkoita sitä, että myös minä suhtautuisin positiivisella asenteella eyeniin kun olen saanut huonoa palvelua, väärät ja kaiken lisäksi vialliset kehykset ja 2 kk odotuksen maksamistani laseista ja vielä nyt kaupan päälle ilmoittivat 1kk odotuksen jälkeen että ovat hukanneet ne;))...että ihan tosi kumma homma ja naivia jos olen negatiivisella asenteella liikenteessä...positiviinen tässä olisi korkeintaan hölmö jota voi kusettaa mennen tullen;)

        että huh huh vaan itsellesi ja ole onnellinen oikeista ja ehjistä laseistasi...niin minäkin olen ollut tähän asti sen 20 vuotta mitä olen laseja joutunut käyttämään...kuudessa eri optikkoliikkeessä olen tähän asti asioinut enkä nähnyt tai kuullut ikinä vastaavaa kun eyenillä...Toki kyllähän nekin tuurilla joskus onnistuvat,tuskin tuo ketju muuten olisi vieläkin pystyssä...


    • Jos halvinta etsit
      • liki- ja ikänäköinen

        Olen kahdesti tilannut lasini tästä Favopticista, ja niistä viimeiset, jotka ovat fotokromaattiset ja monitehot, ovat edelleenkin käytössä, joskin nyt tarvitsen uusia. Sellainen vika huomaa käytössä, että ne naarmuuntuvat, varsinkin lähinäön kohdalla. Fotokromaattisia linsseja ei nähtävästi saa ainakaan siitä liikkestä kovapintaisina. Toisaalta, pientä näön muutosta tapauhttuu kuitenkin kahdessa vuodessa, ja jos niillä on pärjännyt niin kauan, ne ovat kai tehneet tehtävänsä. Toinen pieni ongelma, kun tilaat netistä on, että pupillien välin joutuu mittaamaan itse, ja luulen, että minun kohdalla meni mitta joku milli yli viimeksi. En tiedä miten kriittistä tämä mitta on.
        Joten tällä hetkellä on ainakin kolme mahdollisuutta saada lasit kohtuu hintaan:
        - favoptic
        - specsavers (kaksi yhden hinnalla)
        - viro (sieltäkin ole ainakin kerran ostanut oikein hyvät lasit)


      • zennia
        liki- ja ikänäköinen kirjoitti:

        Olen kahdesti tilannut lasini tästä Favopticista, ja niistä viimeiset, jotka ovat fotokromaattiset ja monitehot, ovat edelleenkin käytössä, joskin nyt tarvitsen uusia. Sellainen vika huomaa käytössä, että ne naarmuuntuvat, varsinkin lähinäön kohdalla. Fotokromaattisia linsseja ei nähtävästi saa ainakaan siitä liikkestä kovapintaisina. Toisaalta, pientä näön muutosta tapauhttuu kuitenkin kahdessa vuodessa, ja jos niillä on pärjännyt niin kauan, ne ovat kai tehneet tehtävänsä. Toinen pieni ongelma, kun tilaat netistä on, että pupillien välin joutuu mittaamaan itse, ja luulen, että minun kohdalla meni mitta joku milli yli viimeksi. En tiedä miten kriittistä tämä mitta on.
        Joten tällä hetkellä on ainakin kolme mahdollisuutta saada lasit kohtuu hintaan:
        - favoptic
        - specsavers (kaksi yhden hinnalla)
        - viro (sieltäkin ole ainakin kerran ostanut oikein hyvät lasit)

        Neljäs ja kaikkein edullisin vaihtoehto tuohon listaan on Zenni Optical:

        www.zennioptical.com

        Pupillien välinen mitta on kyllä aika tärkeää olla ihan millilleen oikein, varsinkin moniteholaseissa. Jos on tarkastuttanut silmänsä silmälääkärillä tai optikolla, reseptissä (tai kortissa) on yleensä kyllä myös tuo mitta ilmoitettu: PD (pupillary distance) tai KV (keskiöväli). Jos ei reseptistä löydy, sen voi erikseen pyytää. Itse mitaten menee kyllä helposti vain vähän sinne päin.


      • mualikko
        zennia kirjoitti:

        Neljäs ja kaikkein edullisin vaihtoehto tuohon listaan on Zenni Optical:

        www.zennioptical.com

        Pupillien välinen mitta on kyllä aika tärkeää olla ihan millilleen oikein, varsinkin moniteholaseissa. Jos on tarkastuttanut silmänsä silmälääkärillä tai optikolla, reseptissä (tai kortissa) on yleensä kyllä myös tuo mitta ilmoitettu: PD (pupillary distance) tai KV (keskiöväli). Jos ei reseptistä löydy, sen voi erikseen pyytää. Itse mitaten menee kyllä helposti vain vähän sinne päin.

        Moniteholaseissa olisi kyllä syytä tietää myös asennuskorkeus, eli kuinka paljon pupillista on matkaa kehyksen alareunaan. Muuten ne eivät toimi niinkuin pitäisi.


    • Tyytyväinen asiakas

      Ostin Eyeniltä lasit vahvuus -8,5 noin, kaksitehoiset. Hinta 400 euroa! Vastaavat muissa liikkeissä n. 650-950 euroa. Palvelu HYVÄ. Toimitus 3,5 viikkoa, ei paha. Maksoin etukäyeen. Lasit ovat erittäin hyvät.Olen tyytyväinen ja suosittelen ko.liikettä muillekkin.On tyhmää maksaa mukamas "hyvistä" ilmaa. Eyenin optikko tarkasti näköni ja silmälääkäri tarkasti. sama tulos. Älä epäile.

      • prk

        Onpahan k.o.ketju hakeutunut velkasaneerauksenn, että sellaista bisnestä.


      • optikko
        prk kirjoitti:

        Onpahan k.o.ketju hakeutunut velkasaneerauksenn, että sellaista bisnestä.

        no juu...olin toissä eyenillä mutta lähdin jo yli vuosi sitten kun näin mikä firma on, johto ihan p:stä, eivät tajunneet satsata oikeisiin asioihin, sanoin että parempi lähtä uppoavasta laivasta ajoissa ;)


      • hylätty....
        prk kirjoitti:

        Onpahan k.o.ketju hakeutunut velkasaneerauksenn, että sellaista bisnestä.

        Kauppalehdessä oli merkintä.....


      • lirppi
        optikko kirjoitti:

        no juu...olin toissä eyenillä mutta lähdin jo yli vuosi sitten kun näin mikä firma on, johto ihan p:stä, eivät tajunneet satsata oikeisiin asioihin, sanoin että parempi lähtä uppoavasta laivasta ajoissa ;)

        setämiesten harrastelua......


      • rahat meni
        hylätty.... kirjoitti:

        Kauppalehdessä oli merkintä.....

        Ostimme heinäkuun alussa puolison kanssa tuolta lasit n.8vk toimitus ajalla, rahat meni konkurssin myötä. Tuskin pesästä irtoaa mitään.


      • asiakas on oikeassa
        rahat meni kirjoitti:

        Ostimme heinäkuun alussa puolison kanssa tuolta lasit n.8vk toimitus ajalla, rahat meni konkurssin myötä. Tuskin pesästä irtoaa mitään.

        niinpä, sanerauksen myötä hinnat nousi, ennen sai yhdet 79e ja sitten kolmet yhden hinnalla n. 300e:lla, yli kolminkertainen hinta entiseen, rahaa piti saada pomon taskuun kun konkurssi tulossa..nyt ei kukaan saa rahojaan takaisin...
        eihän siellä töissäkään kukaan fiksu pysynyt kun huomasi mitä vedätystä, vain ne jotka eivät tajunneet ja olivat pyöritettävissä pysyivät, ja jäivät nyt sitten ilman palkkaa..


      • just joo
        asiakas on oikeassa kirjoitti:

        niinpä, sanerauksen myötä hinnat nousi, ennen sai yhdet 79e ja sitten kolmet yhden hinnalla n. 300e:lla, yli kolminkertainen hinta entiseen, rahaa piti saada pomon taskuun kun konkurssi tulossa..nyt ei kukaan saa rahojaan takaisin...
        eihän siellä töissäkään kukaan fiksu pysynyt kun huomasi mitä vedätystä, vain ne jotka eivät tajunneet ja olivat pyöritettävissä pysyivät, ja jäivät nyt sitten ilman palkkaa..

        minä maksoin 145e ja sain kolmet lasit, ei mitään kolminkertaista hintaa. mistä tiedät että työntekijät eivät saisi palkkojaan, ei kannata puhua jos ei tiedä...


      • steppis
        just joo kirjoitti:

        minä maksoin 145e ja sain kolmet lasit, ei mitään kolminkertaista hintaa. mistä tiedät että työntekijät eivät saisi palkkojaan, ei kannata puhua jos ei tiedä...

        Tuttu lähti kun pystyi, jotain lomarahoja yms jäi rästiin. Kyseli niiden perään mutta menestystä ei ole ollut. Ja sitten firma meni nurin kuten odotettavissa oli.

        Lopun alkua oli ilmassa jo aikoja sitten, sen näki jos osasi seurata.


      • zeppoo
        just joo kirjoitti:

        minä maksoin 145e ja sain kolmet lasit, ei mitään kolminkertaista hintaa. mistä tiedät että työntekijät eivät saisi palkkojaan, ei kannata puhua jos ei tiedä...

        no minustakin jos eyen kauppasi yksia hintaan 79e ja sitten oli kampanja "osta yhdet saat kahdet kaupanpäälle", ja hinta olikin jotain 290e niin eihän niitä sitten yksien hinnalla saanutkaan... ;),
        ..


      • Insider
        zeppoo kirjoitti:

        no minustakin jos eyen kauppasi yksia hintaan 79e ja sitten oli kampanja "osta yhdet saat kahdet kaupanpäälle", ja hinta olikin jotain 290e niin eihän niitä sitten yksien hinnalla saanutkaan... ;),
        ..

        kun jättää kaikki lakisääteiset maksut ja kiinteät kulut maksamatta, kuten esim. eläkemaksut, verot, vuokrat, puhelinlaskut, lähettikulut, verot, vakuutukset ja lopulta palkat jne. jne. Ei se mitään kyllä palkkaturva (=yhteinen kukkaro) tällaiset asiat paikkaa ja loput kulut jalkautuu myös koko kansalle.

        Miettikää nyt hinnan perässä juoksijat, mistä kannattaa ostaa ja minkätyylistä toimintaa haluatte tukea.

        Sitä saa, mitä tilaa...


    • ostokseen pettynyt.

      Minä olen ostanut lasit tai siis kahdet lasit eyestä tarjouksena kun oli osta 1 saat 3, yhdet oli aurinkolasit.
      Luulen että eye möi siksi niin halvalla koska oli menossa konkurssiin, ja nyt eye liike on mennyt konkurssiin, joten näin ollen, kun minulla meni toiset lasit rikki (sanka poikki), ja ne olisi menny takuuseen mutta nyt minä joudun menemään toiseen liikkeeseen tekemään 100 euron korjauksen, kyllä ärsyttääääää..... :((

    • Tällähetkellä Suomen halvin silmälasiliike.

      • paskapussinen

        SPecksavers on kaikista ylivoimaisesti paskin


      • Spek J. Seivers

        Voi olla että on halvin mutta silti PIRUN KALLIS. Just ostin moniteholasit kaikilla herkuilla (kovapinta,heijastuksenesto, transitions V tummenevat) Zenni Optical:ista netistä todella siisteillä pokilla n. 105 euroa postikuluineen. Olen tosi tyytyväinen näihin ja toimituskin kesti vain 10 pv.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kansalaisaloite Elokapina määrättävä lakkautettavaksi

      https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/14143 Erittäin hyvä ja kannatettava aloite!
      Joensuu
      148
      2391
    2. Stubb ohjeisti Natoa: "Vapauttakaa ohjukset"

      Presidentti Stubb linjasi amerikkalaismedia CNN:n haastattelussa, että Nato-maiden pitäisi ”todellakin” antaa Ukrainalle
      Maailman menoa
      208
      2143
    3. Seiska: Suhdekohussa rypenyt Anssi Heikkilä paljastaa - Pernilla Böckermanin kanssa tällaiset välit

      Anssi Heikkilä ja Pernilla Böckerman tanssivat yhdessä TTK:ssa ja heidän ympärillään spekuloitiin suhteesta. Nyt Heikkil
      Suomalaiset julkkikset
      4
      1736
    4. Ilouutinen: Sohvaperunat Soile ja Jorma taas TV:ssä - Sohvikset jo 18 kautta - Onnea!

      Onnea Sohvikset 18 kautta! Ja ihana Soile (ja Jorma!) taas mukana! Lue lisää ja katso Soilen hauska kuva tästä: https:
      Sohvaperunat
      10
      1199
    5. Elokapinan kielto aloite kerää nimikirjoituksia kovaa vauhtia !

      Nyt klo 14 mennessä nimiä on jo liki 17000 allekirjoitusta. Nyt niitä nimiä vaan lisää meille riittää no
      Maailman menoa
      354
      1144
    6. Piupali Paupali

      Kun en mä tunne teitä... Hyvät huomenet ja mukavat päivät ja hyvät viikonloput, arvoisat naiset ja herrat. 😊🎩🎪🤹🏼‍♂️
      Ikävä
      165
      1015
    7. Elokapinan lakkautusaloite 50 000 nimeä

      Ja lisää tulee, kohta on Ylenkin uutisoitavaa aloitteesta. https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/14143
      Maailman menoa
      287
      988
    8. Hei, mies, kirjoita jotain minusta

      Plus jokin tunnistemerkki/kirjain nimessäni. En todellakaan ymmärrä, pidätkö minusta vai toisesta naisesta. Et ole koska
      Ikävä
      50
      985
    9. Mitä muuttaisit kaivattusi

      Ulkonäössä tai persoonassa
      Ikävä
      77
      957
    10. Näyttääkö kaivattusi

      Iloiselta vai surulliselta?
      Ikävä
      56
      856
    Aihe