Syntipukki

blackmagicwoman

Toisella palstalla oli keskustelua syntipukin olemuksesta ja tarpeellisuudesta. Se on tietysti se tyyppi, jonka olisi illalla pitänyt tehdä esitelmää kantasoluista, mutta päätyi vetämään bisseä ja pelaamaan pokeria...

12

751

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bisse-marck

      Minä olisin niin kiitollinen, jos Alfred Rosenberg ei olisi pitänyt esitelmiään, vaan vetänyt perseet olalle ystävänsä A. Hitlerin kanssa, joka oli raittiusmies ja kasvissyöjä.

      Jospa heidän kanssaan olisi relannut myös J. Göbbels.

      Mutta nämä ateistiset ja terveellisiä elämäntapoja noudattaneet arjalaiset pakanamiehet eivät tarttuneet kolpakkoon, eivätkä pelanneet pokeria.

      Rukoilkaamme, että kireät pakana-ateistit joisivat olutta ja pelaisivat pokeria. Amen.

      • peri(n)uskoton

        kasvissyöjä tai raittiusmies.

        Lähteeni on Veikko Huovisen "Veitikka".

        Kirja kuin kirja, kaikki kirjat ovat totta. Mitä vanhempi, sen enemmän totta. Luulis nyt atenkin jo jotain oppineen:D

        Kukas ne muuten vihki siinä loppuvaiheessa. Evan ja Aatun. Jos se oli sotilaspastori, niin silloinhan Hitler teki ennen itsemurhaansa parannuksen ja pääsi taivaaseen. Amen.


    • .pp.

      kuuluvat eri uskontoihin joissa niitä uhrattiin.
      Kristinuskossahan Jeesus oli syntipukki joka uhrattiin ihmisten syntien tähden.

      • mystinen.tantrikko

        ole ihan kotimaista alkuperää, joulupukki? Sehän tehtiin ennen oljista ja tuikattiin tuleen...


      • :pp.
        mystinen.tantrikko kirjoitti:

        ole ihan kotimaista alkuperää, joulupukki? Sehän tehtiin ennen oljista ja tuikattiin tuleen...

        taas taitaa olla Sakasalaista alkuperää, mutta oli miten oli, kerro toki miten se liittyy syntipukkiin?


      • adi.karma.bacilli
        :pp. kirjoitti:

        taas taitaa olla Sakasalaista alkuperää, mutta oli miten oli, kerro toki miten se liittyy syntipukkiin?

        oli levittää karmaa basillien ja virusten välityksellä. Atshii...pärshkis...

        Joulupukki on roskakorin "mentaalisen satuenergian" eli evoluution, kaikista kieroin levittäjä. Levittää lapsiin kaikki mahdolliset lastentautien itiöt, joita tuhmat lapset sitten sairastavat seuraavaan jouluun asti. Tästä johtuu nimitys syntipukki, tai oikea oppisemmin karmapukki. Oletkos ollut kiltti?


      • :pp.
        adi.karma.bacilli kirjoitti:

        oli levittää karmaa basillien ja virusten välityksellä. Atshii...pärshkis...

        Joulupukki on roskakorin "mentaalisen satuenergian" eli evoluution, kaikista kieroin levittäjä. Levittää lapsiin kaikki mahdolliset lastentautien itiöt, joita tuhmat lapset sitten sairastavat seuraavaan jouluun asti. Tästä johtuu nimitys syntipukki, tai oikea oppisemmin karmapukki. Oletkos ollut kiltti?

        olen kuullut kaikenlaisia selityksiä Joulupukista, mutta tuo oli varmaan typerin.


      • Joulubuddha
        adi.karma.bacilli kirjoitti:

        oli levittää karmaa basillien ja virusten välityksellä. Atshii...pärshkis...

        Joulupukki on roskakorin "mentaalisen satuenergian" eli evoluution, kaikista kieroin levittäjä. Levittää lapsiin kaikki mahdolliset lastentautien itiöt, joita tuhmat lapset sitten sairastavat seuraavaan jouluun asti. Tästä johtuu nimitys syntipukki, tai oikea oppisemmin karmapukki. Oletkos ollut kiltti?

        Sehän on juuri päinvastoin. Aina kun raitis, autoileva joulupukki horjahtaa aattona eteiseen,hän kysyy:
        "Onkos täällä hyväkarmaisia lapsia?"

        Niitä hän sitten lahjoo. Armotonta menoa.


      • :pp.
        Joulubuddha kirjoitti:

        Sehän on juuri päinvastoin. Aina kun raitis, autoileva joulupukki horjahtaa aattona eteiseen,hän kysyy:
        "Onkos täällä hyväkarmaisia lapsia?"

        Niitä hän sitten lahjoo. Armotonta menoa.

        jätä ne joulupukin hommat muille.


    • jos pilkkua viilataan niin tuo määritelmäsi kaljaveikko ei ole syntipukki. Syntipukki on henkilö; ryhmässä, klaanissa tai laumassa, jonka nimiin laitetaan edellä mainittujen epäonnistumiset. Monesti syntipukki on se, joka ko. hierarkioissa hyvinkin tunnollinen, mutta sosiaalisesti hieman lauman ulkopuolinen.

      • Bat & Ryyd

        Tulee mielee yksi sanonta: "mitäs läksit"

        de Mellon suora tulkinta: Odotusten asettajaa peili odottaa, ei sitä jota kohtaan odotukset on kohdistettu.

        Mutta tuohan oli vaan moraalinen näkökanta. Moraalihan on vain, niin..juuri sitä. Eli heikoin (helpoin) lenkki se yhteisössä ottaa paineen vastaan.

        Sigillä olisi tuohon hieman sanottavaa, mutta nyt siltä tuntuu pitkä sylki irtoavan joten, myöhemmin sit...


      • SemiSeppä

        Eikö assyrialaisilla ollut tapana vuoden vaihtuessa nostaa sijaiskuningas hallitsijaksi ja panna varsinainen kuningas talonpojan asemaan, jotta (joku jumala?) häntä ei tunnistaisi. Kansa sai sitten ilkkua ja herjata menneen vuoden epäonnesta tuota sijaiskuningasta. Lopulta sijaiskuningas otti harteilleen kaikki menneen vuoden epäonnet (synnit) ja hänet ajetiin erämaahan pois yhteisöstä.

        Jotkut seemiläiset kansanryhmät puolestaan muokkasivat perinnettä siten, että vuodenvaiheessa ei lähetettykään ihmistä erämaahan kuolemaan vaan vuohi.

        Joskus luettuani noita perinteitä olin näkeväni yhtäläisyyksiä myöhemmin roomalaisten saturnaliajuhlan kanssa. Saturnaliassa isännät ottivat orjien paikan ja päin vastoin. Muutakin oli, mutta saattanen muistaa asiayhteydet väärin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      129
      1310
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      118
      1147
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      98
      960
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      113
      857
    5. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      279
      850
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      19
      731
    7. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      725
    8. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      52
      709
    9. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      28
      657
    10. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      619
    Aihe