Lahja 6v tytölle

Kummi-pummi

Joulu taas lähenee... Mitä ihmettä keksisin lahjaksi 6½-v kummitytölleni? Joka joulu ja synttäri ostan aina jotain, mutta nyt tuntuu että kaikki ideat on jo käytetty edellisinä vuosina. Mitä 6-vuotiaat nykyään puuhailevat? Emme ole niin läheisiä, että tämän osaisin itse ratkaista.. Opiskelijabudjetilla mennään, eli hintana max 25€.

8

11399

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kummix

Monet tuon ikäiset voi tykätä askerrella.
      On olemassa:
      helmi, saippua, yms askartelupakkauksia.
      Niitähän voisitte sitten tehdä vaikka yhdessä kummilapsen kanssa.

Tai entä joku mielenkiintoinen kirja mitä hän voisi opetella lukemaan?
      Kokkikirja joka on tarkoitettu lapsille?

• ehroootuksei

Ei ole mulla kummilasta, mutta serkku-tyttö (7v) on!
      Likka aloitti tänä vuonna koulun, niin hälle onkin helppo ostaa lahjoja, mutta silloin, kun oli pienempi, niin oli hiukan vaikeampaa.

Serkku-tyttö ja minä olemme aika samanlaisia.
      Tykkäämme molemmat keijukoristeista, uskomme yksisarvisiin, keijuihin, tonttuihin jne.
      Pidämme molemmat myös sammakoista tosi paljon.
      Ehkä juuri sen vuoksi minun on niin helppo ostaa hänelle mieluisa lahja.

Riippuu ihan tytöstä, mutta pehmoiset ja pörröiset ovat ainakin serkulleni aina olleet mieluisia lahjoja.
      Karkkikaupoista saa myös upeita nami-juttuja,
      esim; joku kiva lipas/soittorasia, missä on nameja.
      Tai jokin koriste-esine, jonka mukana tulee karkkia.
      Tämmöiset namijutut ovat yleinsä jotakin 10-15 euron juttuja ja siihen lisäksi sitten joku
      pieni pehmolelu, tai vaikkapa video!

En tosiaankaan tiedä, mitä 6-vuotiaat yleinsä puuhailevat nykyään, mutta uskon, että söpöt jutut ovat vielä kova sana tuonkin ikäisille.

Koruja?
      Pehmelelu?
      Elokuva?
      Karkkia?
      Pussilakanat?
      Joku kiva koriste?
      Tuulikello? (sellainen, joka kilisee, semmoiset ovat nääs aika ihania!)

Juliste? (Tylsä juttu, tiedän.)
      Kirja?
      Muki, jonka täyttää karkilla?

Yksisarviset ovat ainakin meillä olleet ihan varma juttu, minä tykkään niistä ja ne on niin uskomattoman hienoja, että niistä tykkää varmasti melkein kaikki.

Juu, no, tässäpä nämä ehdotukset, jotka nyt päähäni pälkähtivät.

T: Prinsessa vuosimallia -81

• Minäteennäin

Mulla on kaksi kummityttöä, toinen 3½ vuotta, toinen lähes kuusi vuotias. Olen ottanut sen linjan tyttöjen lahjojen kanssa, että minä ostan vaatetta, joka on hyödyllistä. Olen todennut, että jouluisin tulee muutenkin niin paljon kaikkea "krääsää", että jotain järkevääkin voi olla mukana. Ja näille tytöille on kyllä hyvä ostaakin vaatteita, kun ovat niin tarkkoja pukeutumisestaan :D

• roppakaupalla

Itsellä tytär, samanikäinen. Tässä supersuosittuja juttuja alle 25 e:

Palapeli: Nyt on esim Winx-palapelejä ja sellaisia ympyräpalapelejä (prinsessojen kuvalla). Ympyräpalapelit pysyvät kasassa ilman liimaa, ne kasataan palloksi. Winx on supersuosittu juttu eli sitä löytyy palapelinä, lehtinä, pussilakanasettinä, nukkeina.

Lasten kangaspuut: Lapsi voi itse pienillä kangaspuilla kutoa esim. nukkekotiin mattoja, kaulahuiveja yms.

Kipsiaskartelu: Just 25 e maksava askartelu, jossa voi vanhempien avustuksella laittaa kolmiulotteisen kuvan omasta kädestä ja jalasta kipsiin. Se sitten seinälle muistoksi. Mukana kaikki tarveaineet kehyksiin saakka.

Meikkaus/kampauspää: Voi harjoitella meikkausta/kampausten tekoa

Hiushelmikone: Tekee hiussuortuviin helmiä. Hiussuortuva laitteeseen ja laite siihen helmen jollain tapaa pujottaa.

Vuoden 2006 lastenpeli maksaa muistaakseni vähän päälle 10 e eli jäisi rahaa muuhunkin... Peli on nimeltään Make a hamburger. Kuulemma hauska, pitää tehdä hampurilaisia... Myös pelit "Kissa ja hiiret", sekä "Kaninloikka" ovat suosittuja. Maksavat alle sanomasi summan.

Myös on erilaisia tietokonepelejä 3-vuotiaasta ylöspäin, jotka kiinnostavat. Opettavaisia esim. Leikkilä sarjan pelit, jossa opetellaan vaivihkaa numeroita, aakkosia, lukemista, laskemista. Suosittelen lämpimästi "Leikkilä lemmikkiystävät"!

Tanssimatto on myös hieno ja liikunnallinen idea.

Kirjat ovat aina TOP-1 tai mieluisa video/dvd-leffa. Esim. Disneyn leffat: Aristokatit, Oliver ja kumppanit, Bambi, Tuhkimo I ja Tuhkimo II jne. Paras ja ehdottomasti aikuiseenkin makuun on DUMBO!!! Se on pakko jokaisella lapsella olla...

Voisit itse laatia nätin askartelun, joka olisi lippu kummityttösi kanssa lasten elokuviin tai teatteriesitykseen ja hampurilaiselle, pizzalle, kaakaolle esityksen jälkeen. Ja extrabonuksena yöpyminen luonasi...

Tässä joitain meidän neidin, 6-v, lahjalistalta joulupukille. Kaikki alle 25 e.

Toivottavasti oli apua.

Ilmoita mihin tulokseen päädyit. Kiinnostaa tietää löysitkö jotain "uutta", jolla minäkin voisin oman tyttöni yllättää...

• lisää

jos sinulla on kummilapsestasi söötti vauvakuva niin voisit sen teettää valokuvaamossa palapeliksi. Kyllä yllättyy sen kasattuaan. Myös mukiin saa nykyisin oman kuvan, samoin kalenteriin...

• jutska
        lisää kirjoitti:

jos sinulla on kummilapsestasi söötti vauvakuva niin voisit sen teettää valokuvaamossa palapeliksi. Kyllä yllättyy sen kasattuaan. Myös mukiin saa nykyisin oman kuvan, samoin kalenteriin...

Taisin itse innostua, eli vielä yksi toinenkin juttu: Em. tuotteita saa suurilta osin netistä tilattua suoraan kotiin...

• kummi-pummi
        jutska kirjoitti:

Taisin itse innostua, eli vielä yksi toinenkin juttu: Em. tuotteita saa suurilta osin netistä tilattua suoraan kotiin...

Suuri kiitos vastauksistanne! Lähden joku päivä kiertelemään kauppoja läpi, ja katsomaan ehdottamianne lahjoja. Unohdin alkuperäisessä viestissä mainita, että kummitytölläni on kaksi isosiskoa, joka tekee lahjan hankinnasta vielä vaikeampaa, koska heillä on jo niin paljon kaikkea "tyttömäistä". No enköhän minä tehtävästä jotenkin suoriudu! :)

• mimos80

osta AFRIKAN TÄHTI PELI.
      Tosi kiva peli, eikä maksa paljoa!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      32
      4751
    2. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      17
      2691
    3. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      64
      2573
    4. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      2465
    5. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      34
      1875
    6. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      32
      1661
    7. Se meidän sydänyhteys

Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi
      Ikävä
      73
      1506
    8. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      66
      1496
    9. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      66
      1304
    10. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      82