Asuntosijoittaminen

sijoittaja

Ne joilla on kokemusta asuntosijoittamisesta niin kokemuksia otetaan vastaan.

- Millainen asunto kannattaa valita sijoitusasunnoksi?
- Lainanotto kyseiseen asuntoon ja vähennysoikeus, onko tähän jotain vinkkejä?
- Jotain muuta mitä kannattaa huomioida jos hommaan ryhtyy?

9

5290

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bertta

      Moi!!!
      Ite oon harrastannu asuntosijoittamista jo kymmenisen vuotta. Tällä hetkellä on 16 vuokra asuntoa ja olen ajatellut sen niin että ne hitaasti maksaa ite ittensä ja pääsen eläkepäivinä korjaamaan satoa, en tiedä käykö näin mutta olen riskinottajatyyppiä. Tällä hetkellä kun korot ovat niin alahaisia on mielestäni järkevää sijoittaa asuntoihin. Riippuu tietysti missäpäin Suomea asuu eli onko asunnoista kysyntää. Itse olen Keski-Pohjanmaalta ja ostelen edullisia vanhoja taloja jossa on useanpia asuntoja. Ainahan kaikissa on riskinsä mutta jos ei ota riskejä niin ei kyllä mitään saakkaan, nimittäin kaikilla ihmisillä ei ole mahdollisuutta eikä uskallusta kuitenkaan hankkia omaa asuntoa, Vuokratasostakin kannattaa aina neuvotella, ei kannata olla mikään vuokrakiskuri vaan ennemmin pitää kohtuullisia vuokria ja pitää vuokralaiset kun että jatkuvasti vuokralaiset vaihtuu. Itse olen NAINEN ja yksinhuoltaja ja osa tuttavistani pitävät minua täysin kahelina mutta ei se minua haittaa

      • Hese

        Hello!

        Miten olet rahoittanut asuntojen oston? Oletko pistänyt omaa pääomaa kiinni, pankista lainaa, vaiko miten? Onko mitään yhdistystä tms mistä saisi lisää vinkkejä?

        -Hese


    • Korva

      Yksiöt ovat siinä mielessä hyviä, että uusien
      vuokralaisten saaminen on helppoa ainakin isommissa
      kaupungeissa. Isommissa perheasunnoissa asukkaat
      saattavat parhaassa tapauksessa olla pitkään,
      mutta joskus vuokraaminen vaikeampaa. Isoissa
      talonyhtiöissä yleensä homma toimii, eikä
      yleensä pahempia mokia tule vaikka ei yhtiö-
      kokouksiin pääsisikään.

      Asunto käy vakuudeksi 70%, joskus enemmänkin.
      Kannattaa kysyä lainaa useammasta paikasta ja
      kilpailuttaa reilusti. Pankin vaihtaminen on
      kuitenkin aika helppoa ja internetyhteydet vievät
      kaikkiin pankkeihin ainakin melkein yhtä nopeasti.
      Nyt korot ovat niin alhaalla, että varmanpäälle
      pelaaja voisi ajatella lainaa ainakin osittain
      pitkään korkoon sidotuksi (ylimääräiset
      lyhennykset hankalampia). Korot saa vähentää
      pääomatulojen (ko. vuokratulot, myyntivoitot)
      verotuksessa.

      Asuntojen hinnat voivat myös laskea. Asunnoissa
      voi tulla myös remontteja (yleensä arvokin kyllä
      nousee). Vuokralainen voi jättää vuokran maksamatta.
      Asunto voi olla joitakin kuukausia tyhjillään.

    • Simeo -61
    • Nimbus80

      Asiallinen artikkeli asuntosijoittamisesta:

      http://www.investori.com/cgi-bin/read.pl?a03/s031101.htm

      Opas asunnon vuokrasopimuksen laadintaan:

      http://www.investori.com/b/index.php/toimitus/2010/06/09/opas-asunnon-vuokrasopimuksen-laadintaan

    • -Kokeilepa tuota

      www.markokaarto.fi

    • suosittelija

      Täältä löytyy myös tietoa ja henkilökohtaista neuvontaa: www.asuntosijoittajalle.webs.com

    • Rabbe77_
    • Asiaa miettinyt

      Jos ei löydy suurta pääomaa, jota sijoittaa ja haluaa välttää suurta riskiä, niin kannattaa miettiä sijoittamista joihinkin kiinteistösijoitusyhtiöihin pörssin kautta.

      Kannattaa aloittaa vaikka alla olevan linkin kauttaa tiedon kerääminen eri mahdollisuuksista:
      http://osinkotulot.blogspot.fi/2013/08/pohjoismaalaista-kiinteistosijoittamista.html

      Asuntosijoittamisen huonopuoli on siinä, että jos on vain muutama asunto, niin yhden huonon vuokralaisen sattuessa kohdalle tulee tappioita, joiden kattamiseen menee useiden vuosien tulot.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 131
      3787
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      97
      3439
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2478
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1714
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1589
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1565
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1496
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1471
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      86
      1436
    Aihe