Asuntosijoittaminen

sijoittaja

Ne joilla on kokemusta asuntosijoittamisesta niin kokemuksia otetaan vastaan.

- Millainen asunto kannattaa valita sijoitusasunnoksi?
- Lainanotto kyseiseen asuntoon ja vähennysoikeus, onko tähän jotain vinkkejä?
- Jotain muuta mitä kannattaa huomioida jos hommaan ryhtyy?

9

5368

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bertta

Moi!!!
      Ite oon harrastannu asuntosijoittamista jo kymmenisen vuotta. Tällä hetkellä on 16 vuokra asuntoa ja olen ajatellut sen niin että ne hitaasti maksaa ite ittensä ja pääsen eläkepäivinä korjaamaan satoa, en tiedä käykö näin mutta olen riskinottajatyyppiä. Tällä hetkellä kun korot ovat niin alahaisia on mielestäni järkevää sijoittaa asuntoihin. Riippuu tietysti missäpäin Suomea asuu eli onko asunnoista kysyntää. Itse olen Keski-Pohjanmaalta ja ostelen edullisia vanhoja taloja jossa on useanpia asuntoja. Ainahan kaikissa on riskinsä mutta jos ei ota riskejä niin ei kyllä mitään saakkaan, nimittäin kaikilla ihmisillä ei ole mahdollisuutta eikä uskallusta kuitenkaan hankkia omaa asuntoa, Vuokratasostakin kannattaa aina neuvotella, ei kannata olla mikään vuokrakiskuri vaan ennemmin pitää kohtuullisia vuokria ja pitää vuokralaiset kun että jatkuvasti vuokralaiset vaihtuu. Itse olen NAINEN ja yksinhuoltaja ja osa tuttavistani pitävät minua täysin kahelina mutta ei se minua haittaa

• Hese

Hello!

Miten olet rahoittanut asuntojen oston? Oletko pistänyt omaa pääomaa kiinni, pankista lainaa, vaiko miten? Onko mitään yhdistystä tms mistä saisi lisää vinkkejä?

-Hese

• Korva

Yksiöt ovat siinä mielessä hyviä, että uusien
      vuokralaisten saaminen on helppoa ainakin isommissa
      kaupungeissa. Isommissa perheasunnoissa asukkaat
      saattavat parhaassa tapauksessa olla pitkään,
      mutta joskus vuokraaminen vaikeampaa. Isoissa
      talonyhtiöissä yleensä homma toimii, eikä
      yleensä pahempia mokia tule vaikka ei yhtiö-
      kokouksiin pääsisikään.

Asunto käy vakuudeksi 70%, joskus enemmänkin.
      Kannattaa kysyä lainaa useammasta paikasta ja
      kilpailuttaa reilusti. Pankin vaihtaminen on
      kuitenkin aika helppoa ja internetyhteydet vievät
      kaikkiin pankkeihin ainakin melkein yhtä nopeasti.
      Nyt korot ovat niin alhaalla, että varmanpäälle
      pelaaja voisi ajatella lainaa ainakin osittain
      pitkään korkoon sidotuksi (ylimääräiset
      lyhennykset hankalampia). Korot saa vähentää
      pääomatulojen (ko. vuokratulot, myyntivoitot)
      verotuksessa.

Asuntojen hinnat voivat myös laskea. Asunnoissa
      voi tulla myös remontteja (yleensä arvokin kyllä
      nousee). Vuokralainen voi jättää vuokran maksamatta.
      Asunto voi olla joitakin kuukausia tyhjillään.

• Simeo -61
    • Nimbus80
    • -Kokeilepa tuota

www.markokaarto.fi

• suosittelija

Täältä löytyy myös tietoa ja henkilökohtaista neuvontaa: www.asuntosijoittajalle.webs.com

• Rabbe77_
    • Asiaa miettinyt

Jos ei löydy suurta pääomaa, jota sijoittaa ja haluaa välttää suurta riskiä, niin kannattaa miettiä sijoittamista joihinkin kiinteistösijoitusyhtiöihin pörssin kautta.

Kannattaa aloittaa vaikka alla olevan linkin kauttaa tiedon kerääminen eri mahdollisuuksista:
      http://osinkotulot.blogspot.fi/2013/08/pohjoismaalaista-kiinteistosijoittamista.html

Asuntosijoittamisen huonopuoli on siinä, että jos on vain muutama asunto, niin yhden huonon vuokralaisen sattuessa kohdalle tulee tappioita, joiden kattamiseen menee useiden vuosien tulot.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 533
      8566
    2. Aamuseuraa/rehevää naista

uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo
      Keuruu
      5
      3678
    3. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      7
      2203
    4. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      160
      1184
    5. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      17
      826
    6. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      40
      754
    7. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      57
      742
    8. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      68
      716
    9. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      46
      705
    10. En voi ottaa

Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.
      Ikävä
      36
      647
    Aihe