Itse laittaisin viisi "parasta"
1) Fredi - Sataa - alkuper. Have you ever seen the rain (CCR)
2) t. Kansa - Rakastelleassas saat sen tietää - alkuper. Have you ever loved a woman (B. Adams)
3)Danny - Yksinäinen mies - alkuper. melancholy man (the Moody blues)
4)Maarit - Synnyin saatanan merkit käsissäin - alkuper. Jumpin Jack flash (The Rolling Stones)
5)Lea Laven - on ja ei - alkuper. Can the Can (Suzy Quatro)
Laittakaa oma listanne mielenkiintosita nähdä mitkä biisit nousevat "Arvoon Arvaamattomaan" ... :)
Karsein käännösiskelmä
15
4108
Vastaukset
- renkunrankku
Jos sä konduktöörin mieheksesi sait...Paula Koivuniemi ja Antti Huovilan jonkun vuoden takainen Elvis-renkutus...
- Aleksandra
Milloin Elvis on levyttänyt "Never Marry a Railroad Man" -biisin? Minusta se oli jonkun countrymimmin esitys alunperin.
Minusta kaikkein kamalin tekele - klassisesta musiikista lauluksi väännetty - on Mozartin 40. sinfonian alku. "Tämä hetki voi olla se ainut..." lauloi Päivi Paunu niin kammottavasti joskus 60-luvulla, etten pystynyt kuuntelemaan alkuperäistä edes The Academy of St. Martin in the Fields -orkesterin levytyksenä ennen kuin 2000-luvulla. - Öövini
Aleksandra kirjoitti:
Milloin Elvis on levyttänyt "Never Marry a Railroad Man" -biisin? Minusta se oli jonkun countrymimmin esitys alunperin.
Minusta kaikkein kamalin tekele - klassisesta musiikista lauluksi väännetty - on Mozartin 40. sinfonian alku. "Tämä hetki voi olla se ainut..." lauloi Päivi Paunu niin kammottavasti joskus 60-luvulla, etten pystynyt kuuntelemaan alkuperäistä edes The Academy of St. Martin in the Fields -orkesterin levytyksenä ennen kuin 2000-luvulla.se on.
- top5
1.FREDERIK TSINGS KHAN < ALKP 1979 L-SAKSA DSCHINGS KHAN
2.T KANSA JOS SÄ LÄHDET POIS < IF YOU LEAVE ME NOW
3.JANNE TULKKI TIE HELVETTIIN < ROAD TO HELL
4.- M,,,,
4.FREDERIK POROMPERO
5.FREDERIK - Kentin
M,,,, kirjoitti:
4.FREDERIK POROMPERO
5.FREDERIKbiisi jonka Taipaleen Reiska esittää
- Aleksandra
Kentin kirjoitti:
biisi jonka Taipaleen Reiska esittää
Tarkoitat siis kappaletta "Ihan kuin nuo toiset"?
Hassua, niin eri tavalla me kuulemme musiikin, minusta se on mainio myös suomeksi. - Köhöh
tuo Janne Tulkin biisi Tiellä turhuuden, vaan kokonaan eri sanat kyseisen Reesin sävellykseen!
- Aleksandra
Köhöh kirjoitti:
tuo Janne Tulkin biisi Tiellä turhuuden, vaan kokonaan eri sanat kyseisen Reesin sävellykseen!
On määritelmäkysymys, mitä pidetään käännöskappaleena. Jos sävel on alkujaan jostain muualta kuin Suomesta, ja siihen joku tekee suomenkieliset sanat, alkuperäiselle uskolliset tai ihan toisenlaiset, minusta voidaan puhua käännöksestä.
Klassinen esimerkki tästä on Fredin "Kolmatta linjaa takaisin", johon Juha Vainio teki hienot sanat, joilla on hyvin vähän tekemistä alkuperäistekstin kanssa. Junnu säilytti alkuperäisen idean nuoruuttaan haikailevasta miehestä, mutta siirsi tarinan suomalaiseen ympäristöön. Ihan saman hän itse asiassa teki Beatlesin "Penny Lanelle", joka kääntyi Rööperiksi.
- Öövini
Meiju Suvas-Kun lähdet armeijaan (Status Quo,in the army now)
Paula Koivuniemi-Jos konduktöörin nait (Shocking Blue,never marry a railroad man)
Tapani Kansa-Kalajoen hiekat (Mamas & Papas,California dreamin)
Kisu-Sun ja mun (Del Shannon,runaway)
Aimo Jaara-Olen jäänyt oven taa (Bob Dylan,Knocking on heavens door)- TOSSA ON
TAPANI KANSA < MELINA
PAULA KOIVUNIEMI < MEREN TAA
FREDERIK < HEY BABY.RAMAYA.TSINGS KHAN
1. KARI TAPIO: Toiset on luotuja kulkemaan
2. EINI: Olen neitsyt
3. FREDERIK: Kumimies- Aleksandra
Tuosta Reetusta tuli mieleen yksi ihan ylivoimaisen kammottava Suomi-versio: Frederikin Seksipommi, vai mikä sen suomenkielinen nimi oli. Alkuperäinen oli kuitenkin Tom Jonesin Sexbomb, jota keikoillaan on esittänyt myös Jari Sillanpää (englanniksi).
1. Reijo taipale : Ihan kuin nuo toiset- Kent: Dom Andra
2. Danny : Hän on leidi, Tom Jones- She`s a lady
3. Virtuoson uusi kappale, alkuperäinen esittäjä on Celine Dion, My heart will go on
4. Muut Virtuoson kappaleet, ei kiitos..- JOSA VAAN
1.FREDERIK RAMAYA.TSINGS KHAN
2.TAISKA OVENSUU.AJAN HAMMAS
3.MEIJU SUVAS VIET ITSEKONTROLLIN
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei184001Jännitän sinua J mies
Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.1261464- 931298
Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa
"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli3131241Kuinka kauan kesti että ihastuit
Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi611184Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti
Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk721130- 451104
Tunneälyä testaamaan!
Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/1253961- 86895
Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?
En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?48838