Allergiatestien tulokset

Malsu

Jeps, tulin äsken testeistä, olen todennäköisesti allerginen koirille, kissoille, kaneille ja marsuille. Koira ja marsut asuu kotona, kissa muualla.

Mitenkäs tässä nyt pitäisi menetellä? En kuitenkaan tahdo luopua noista ötököistä :( Menen vielä verikokeisiin varmistamaan nuo allergiat. Pricktestit kun eivät kuulemma ole kaikilla luotettavia...
Paukamat oli sellaista 7 mm luokkaa, en sitten tiedä onko paljon.

3

1482

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sinulla jatkuvia

      oireita vai hakeuduitko kokeisiin jostain muusta syystä?

      Keskustele allergialääkärisi kanssa. Hän todennäköisesti kehoittaa luopumaan eläimistä, mutta harkitse vaihtoehtoja.

      Minkä ikäinen on koirasi ja marsusi? Mikä on niiden oletettavissa oleva elinikä? Voitko viedä koirasi sinne, missä kissasikin on? jne. vaihtoehdot...

      • Malsu

        Oireina on hengenahdistuskohtaukset, silmien kutina ja jatkuva nuha.
        Koira on vasta hieman yli vuoden, ja marsuillakin pitäisi olla elinaikaa vielä 3-7 vuotta. Koirasta en luovu, mutta marsut voisin saada asumaan kaverin pikkusiskolle. Vaikka mieluustihan minä ne pitäisin.

        Tänään kävin RAST-testeissä, tulokset parin viikon sisällä. Katsotaan sitten lisää...


      • allergikko/astmaatikko
        Malsu kirjoitti:

        Oireina on hengenahdistuskohtaukset, silmien kutina ja jatkuva nuha.
        Koira on vasta hieman yli vuoden, ja marsuillakin pitäisi olla elinaikaa vielä 3-7 vuotta. Koirasta en luovu, mutta marsut voisin saada asumaan kaverin pikkusiskolle. Vaikka mieluustihan minä ne pitäisin.

        Tänään kävin RAST-testeissä, tulokset parin viikon sisällä. Katsotaan sitten lisää...

        Ystäväni allergikko/astmaatikko asustaa 2 koiran ja 2 kissansa kanssa. On prickien mukaan niille allerginen.

        Käyttää jatkuvaa astmalääkitystä, pulmicort ja bricanyl.

        TEE näin jos pidät rakkaat lemmikit:

        ÄLÄ anna heidän olla makuuhuoneessasi. Hommaa makuuhuoneeseen hyvä ilmanpuhdistin. Niitä on monia. Esim electrolux.

        Käytä tarraharjaa putsaamaan irtokarvat. Imuroi hyvin usein.

        Näillä eväillä hän pärjää. Makuuhuone on ns. puhdas alue. Tosin AINA on vähän hilsettä ym. Mutta tää voisi olla neuvona sulle?

        Mä olin allerginen koivulle. NO. Muutama vuosi. Ilman mitään poppaskonstia. SE allergia hävisi. Tilalle tuli allergia porkkanaan, kurkkuun ja meloniin.

        Allergiat kuulemma vaihtuu noin vuoden välein. Näin on tuttavapiirissä (astmaliiton tukiryhmä) käynyt. Esim. Mausteallergia häviää ja tulee allergia heinille.

        Ei kai näihin yhtä ainoaa oikeaa vastausta ole. Oma olo, kuulostelemalla se sujuu.

        Oletko kokeillut lomudal nenäsuihketta ja silmätippoja, ne auttaa hyvin allergiaoireisiin. Saa ilman reseptiä. (Lisänä astmalääkitys?)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      406
      1623
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1308
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1245
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      173
      1220
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      1007
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      916
    7. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      91
      844
    8. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      836
    9. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      830
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      189
      759
    Aihe