Kesäkissa

Liskovaa

Meidän pihaan ilmestyi kesällä kissa. Menin sen perään ja se tuli kattomaan vähän ajan päästä minua. Mietin, näkisinkö sen taas seuraavana päivänä. Heräsin ja näin että se istui mun ikkunalaudalla. Se oli meillä koko kesän. Katottiin etsintäkuulutuksiakin, mutta ei tärpännyt. Me annettiin sille nimeksi Nöpö, sillä yks meidän tuttu joka asui parin kilometrin päässä, oli nähnyt ilmeisesti saman kissan ennenkin ja nimennyt sen Nöpöksi.
Se oli nukkunut välillä ilmeisesti niitten ladossa, ja kytännyt lintuja.
Nöpö ei suostunut lähtemään meidän pihasta, joten me luovutettiin ja annettiin sille ruokaa, koska se söi linnut. Joskus se nukkui tai tuijotteli ikkunan takana. "Hiekkalaatikkona" se käytti multakasaa.
Mutta syksy ja kylmät ilmat tulivat. Me jouduttiin antamaan se äidin työkaverille (sillä me ei voitu allergian takia ottaa sitä sisälle) jolla oli ennestään jo kaksi kissaa. Aluksi se ujosteli, mutta nykuisin se jo leikkii, ja sen työkaverin toinen kissa, joka oli jo vanha eikä enää leikkinyt, leikkii nykyisin Nöpön (tai Nöpöstiinan) kanssa. Nyt se sai siis hyvän kodin. :)

37

12121

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KIITOS SINULLE

      Kauniista teosta!
      Olet kiltti ja kullanarvoinen ihminen.
      Maailmassa saisi olla kaltaisiasi ihmisiä paljon enemmän.
      Lämpimiä silityksiä Nöpölle meidän Murulta, Mirriltä ja Tiinalta. Kaikki siis kisumisuja!

      • Pöhve

        ..mukava kun sun tapasia ihmisiä vielä on olemassa. Täydet pisteet sulle. Itekin oon kissaihminen. Ylipäänsä rakastan kaikenlaisia eläimiä.


    • Snagge

      Ihanan sydäntä lämmittävä juttu :D Voih :DD

      • _PaKaHtUnUt_

        Ihanaa kuulla että tarina päättyi hyvin. On ihan kauheaa kuulla ja "tietää" omassa mielessään miten useimmille kissoille käy.
        Ja kaikkein eniten tässä sai minut herkistymään nimi Nöpö. Mun rakkaan kissan nimi on Nöpö, onneksi en ole allerginen, sillä miten pystyisin viettämään aikaani parhaan ystäväni kanssa? :)
        Kiva ettei kissa ollut ollut liian kauaa luonnossa, että olisi silleen villiintynyt, joitakin kissoja ei voi ollenkaan kesyttää, ne on jo niin villejä, eivät luota ihmisiin.
        Terveisiä Nöpöstiinalle!!


    • Puolesta

      Kaunis teko Nöpölle,kun koditta kulki.Itselläni
      on ollut kaksi kissaa,mutta erossa kisut joutuivat tyttären hoiviin.Olen kovin allerginen,
      mutta voin käydä heitä katsomassa.Kovasti puskevat ja kehräävät kun menen.Tuliaisia on oltava.Kaksi kuonoa heti kassilla katsomassa mitä
      se "mamma"taas toi. Kissat ovat IHANIA !!!!!!!!!

    • HauMiau

      Itse luulin olevani vannoutunut koiraihminen, mutta reilu kaks vuotta sitten otettiin perheeseemme poikakissa "Urkki" .Aivan ihana katti. En luopuisi millään hinnalla siitä, vaikka jätkä joskus tuhojaan tekeekin. Meillä on myös reilun vuoden vanha sakemanninarttu Ani.Hyvin tulevat toimeen keskenään.Oli kiva lukea hyvin päättynyt tarina. Kiitos paljon sinulle. Nöpölle silityksiä, kunhan näet Nöpön. Ps.Meillä oli jo aiemminkin koira (13,5 v.),mutta hän poistui keskuudestamme kesällä 2005. Remu oli maailman paras koira.

    • eläinten ystävä

      Hyvä kun kissa sai hyvän kodin. On kokemusta kesäkissoista sen verran, että äitin kotona käy kissa. Se oli arka alussa, mutta nyt uskaltaa käydä jo sisälläkin syömässä. Itse olen ottanut meille kissan löytöeläintalosta. Kyllä olikin paljon hylättyjä eläimiä, siis kissoja ja koiria. Mikähän nykyajan ihmisiä vaivaa, eläin on tunteva olio, ei mikään esine. Vanhemmat miettikää kaksi kertaa ennenkuin otatte lapsillenne kissan tai koiran.

      • ottaminen

        Pitäisi kieltää lailla! Ken on eri mieltä, ole hyvä ja perustele.
        Kevään korvilla kissanpentuja luovuttajat, vaatikaa saada varmuus ja vakuus siitä, että kissa on syksynkin tullen turvassa. Jonkinlainen sopimus, niinkuin eläinsuojeluyhdistyksessäkin tehdään.

        Olen itse ottanut kaksi pentua vuoden sisään syksyllä kotiini kasvamaan ja turvaan ja minua RAIVOSTUTTAA se käsitys, että jotkut vielä tänä päivänäkin pitävät kissoja kertakäyttölemmikkeinä.
        Hävetkää, minkä kuvan annatte lapsillenne kun syksyllä heitätte lemmikin oman onnensa nojaan?


    • Outi

      Hieno juttu että joku pitää huolta toisten hylkäämistä kisuista. Upeaa...10 pistettä teidän perheelle =)

      • hienosti hoidettu

        itse olen enemmän koira ihminen mutta todella ärsyttää nämä kesäkissan hankkivat ihmiset. Kun syksy on ohi pitäisi mennä katsomaan että kissat vielä ovat ottajan kodissa. Jos ei, niin syyte eläimen "pahoinpitelystä". Tosin helpommin sanottu kuin tehty.


    • KIssavero

      Nyt stoppia näille kissojen luovuttajille. Käyttäkää kissanne lääkärillä, ettei synny näitä ylimääräisiä kesäkissoja. Lehtien palstat on täynnä "luovutetaan söpöjä kissan pentuja" ilmoituksia. Täällä maallakin on kissoja riesaksi asti, tulevat naapurin varastoihin tarpeilleen. Onhan se niin helppo lemmikki, kesäiltana vain söpöläinen ulos, ja itse nukkumaan. Käykäähän joskus katsomassa mikä "hätä" linnuilla on, kun nämä kisulaiset jahtaavat niitä. Luonnossa on vaaroja aivan riittäävästi ei sinne kissoja tarvita. Liekaan vaan ja veroja päälle.

      • kiskiskissakis

        eipä taida helposti terve lintu ajautua kisun nieluun!.ja irrallaan juokseva koira se vasta pahaa tekeekin!,samoin ilmakoin aseistautuneet pikkupojat.nimimerkin stop sopisi lähteä keräämään veroja etelä euroopan puolelle.käsittääkseni siellä niitä söpöjä pikku lintusia pyydystetään verkoin ja liimatikuin.yksi perhe syö iltaa istuessa noin 100 pikku siivekästä,joskin verkosta lienee vero maksettu!?.


      • Surnia ulula
        kiskiskissakis kirjoitti:

        eipä taida helposti terve lintu ajautua kisun nieluun!.ja irrallaan juokseva koira se vasta pahaa tekeekin!,samoin ilmakoin aseistautuneet pikkupojat.nimimerkin stop sopisi lähteä keräämään veroja etelä euroopan puolelle.käsittääkseni siellä niitä söpöjä pikku lintusia pyydystetään verkoin ja liimatikuin.yksi perhe syö iltaa istuessa noin 100 pikku siivekästä,joskin verkosta lienee vero maksettu!?.

        Kyllä kissa saa aikuisenkin linnun kiinni ja vaivatta, onhan se nähty. Täällä päin missä asun en ole tavannut yhtään ilmakiväärein varustettua poikaa enkä tyttöä, ja jos näkyy niin asiasta on ilmoitettava poliisille. Välinpitämättömiä eläinten omistajia on liikaa, näin on. Niin kyllähän ne siellä Etelä-Euroopassa lintusia ampuvat, ja ehkä syövätkin, mutta asiaan onkin päättäjien puuttuttava EU:n kautta. Niinhän on tehty Englannin kettujen metsästyksellekin (tappamiselle).Tuolla sinun periaatteella Suomenkin on hankittava ydinase, eli jos muut, niin miksi ei mekin. Koirat myös kiinni tietysti, ja luonnolle rauha. Ja viellä lopuksi, lintujenmetsästys on lopetettava. Törkeintä on sallia joillekin kahjoille tuolla rannikolla, haahkojen kevätmetsästys.


      • miumaukissanminttumau
        Surnia ulula kirjoitti:

        Kyllä kissa saa aikuisenkin linnun kiinni ja vaivatta, onhan se nähty. Täällä päin missä asun en ole tavannut yhtään ilmakiväärein varustettua poikaa enkä tyttöä, ja jos näkyy niin asiasta on ilmoitettava poliisille. Välinpitämättömiä eläinten omistajia on liikaa, näin on. Niin kyllähän ne siellä Etelä-Euroopassa lintusia ampuvat, ja ehkä syövätkin, mutta asiaan onkin päättäjien puuttuttava EU:n kautta. Niinhän on tehty Englannin kettujen metsästyksellekin (tappamiselle).Tuolla sinun periaatteella Suomenkin on hankittava ydinase, eli jos muut, niin miksi ei mekin. Koirat myös kiinni tietysti, ja luonnolle rauha. Ja viellä lopuksi, lintujenmetsästys on lopetettava. Törkeintä on sallia joillekin kahjoille tuolla rannikolla, haahkojen kevätmetsästys.

        suomeen on hankittava ehdottomasti ydinase!.olen kyllä sitä mieltä että mitä niitä sorsia ja muita pikku lintusia metsästää,joutsenessa on paljon parempi hyötysuhde ja hyvän makuinen liha!.oletteko muuten pistäneet merkille että kuinka paljon esim pääskynen paskoo parvekkeelle jos sen päästää pesimään,


      • Surnia ulula
        miumaukissanminttumau kirjoitti:

        suomeen on hankittava ehdottomasti ydinase!.olen kyllä sitä mieltä että mitä niitä sorsia ja muita pikku lintusia metsästää,joutsenessa on paljon parempi hyötysuhde ja hyvän makuinen liha!.oletteko muuten pistäneet merkille että kuinka paljon esim pääskynen paskoo parvekkeelle jos sen päästää pesimään,

        Joo joutsen kanta on paikoitellen kasvanut liiankin suureksi, ja näin aiheuttaa pienemmille linnuille haittaa pesimäreviireillään. Varovainen kannan harventaminen olisi jopa suotavaa,EI NYT SENTÄÄN. Tietysti ydinase olisi tässä tapauksessa käyttökelpoinen ratkaisu, jos ja kun se Suomeen saadaan. Siinähän häviäisi nämä irtokissatkin. Pääsky paskoo, niinhän me kaikki. Minun varastossani pesii joka kesä haarapääsky, eikä haittaa yhtään vaikka vähän auton päällekin ulosteet lentää. Se ei haise, niinkuin jonkun holtittoman ihmisen vapaana juoksentelevan kissanpissi.


    • juuh :)

      miksei hän samalla pitäisi huolta kissoistakin? :)

      • Oriolus oriolus

        Kun kissa on ihmisen jalostama kotihyödyke.


      • kiskiskissanminttumiau
        Oriolus oriolus kirjoitti:

        Kun kissa on ihmisen jalostama kotihyödyke.

        esiaikaiset luolaihmiset olisivat jalostaneet kissan?.eiköhän luonto ole hoitanut tuon jalostuksen,


      • löytökissan onnellinen omis...

        Etkö voi ymmärtää sitä, että ei ihmisen kasvattama kissa tule toimeen yksin jätettynä! kissa on tottunut saamaan pääasiallisen ravinnon ihmiseltä. Omahyväisiä ovat ne jotka jättävät kissan heitteille!! Se on rikos!!


      • jalostus
        kiskiskissanminttumiau kirjoitti:

        esiaikaiset luolaihmiset olisivat jalostaneet kissan?.eiköhän luonto ole hoitanut tuon jalostuksen,

        Siis kesyttäneet,eli jalostaneet omaan tarpeeseensa. Ihmisiä ne oli luolaihmisetkin


      • Perhe321
        löytökissan onnellinen omis... kirjoitti:

        Etkö voi ymmärtää sitä, että ei ihmisen kasvattama kissa tule toimeen yksin jätettynä! kissa on tottunut saamaan pääasiallisen ravinnon ihmiseltä. Omahyväisiä ovat ne jotka jättävät kissan heitteille!! Se on rikos!!

        Nöpöllä on toivottavasti hyvä koti nyt siellä sinun seurassa.

        Terveisiä meidän koko konkalta:
        Kissat: Mirri, Kalli, Speeli, Musse, Lysmy, Rotka, Viivi, Nalle, Janni
        Koirat: Wixxu, Mysky, Spede, Mailin, Sitka, Nelli
        Marsut: Max, Aku, Ana, Boltsi, Choco
        Kanit: Diana, Enni, Fanni, Fixi

        Lehmät: Lellu, Laikku, Spesiaali, Humsu, Fettis
        Hevoset: Tofu, Vili, Davari, Kannie, Dani


    • löytökissan onnellinen omis...

      Hienoa, että otitte kissan ja piditte siitä huolta! ja vieläpä etsitte sille kodin! Omistamme löytökissan ja olemme todella kiitollinen siitä että otimme kissan emmekä kadu hetkeäkään! Tässä taas näkee miten julma ihminen on... ensin tekee sitten ajattelee

    • Emmasofian "onnellinen...

      Meidän perheen Emmasofia on kaikkien mut etenkin iskän silmäterä.Tyttö on kotikissan ja rotukissan salaisen rakkauden tulosta.Joten hänessä yhdistyvät molemmat piirteet.Luonne taistelijan sekä hellyyttähaluavan karvapallon sekoitus.Syntyi maailmaan alipainoisena pesueen viimeisenä,olimme juuri menettäät koiramme koti oli autio ja tyhjä,näin Emmasofian ja olin myyty,koko perheemme oli myyty.Nyt ikää jo 5v.ja painoa n.9kg,leikattu ja rokotettu onnellinen sisäkissa jolla paljon virikkeitä,hyvää ruokaa,rakastava koti sekä oma "televisio"eli työpöydän päältä suora sihti ulos ja lintulaudalle josta muka tiirailla lintuja.Ja teille pöntöille jotka otatte kissan ja hylkäätte sen syksyllä,teille olisi omiaan että viettäisitte talven ulkona vailla säännällistä ruokahuoltoa,asuntoa ja rakkautta,ja teille pöntöille jotka laskette kissan yöksi ulos tajuatteko miten kissa siitä kärsii?

    • Tinde

      Meillä täällä pyörii kans itse kotinsa valinnut kissa...
      Se pyöri pari viikkoa yhdellä naapurilla,joka kyseli että kenen mahtaa olla ja laitteli ilmoitusta tienvarteen mutta kukaan ei kaivannut.
      Sitte yhtenä aamuna tuli toinen naapuri sanomaan et meidän vaunuun on jäänyt jonkun kissa sisälle ja se parkuu siellä,koska kaksi omaa kissaamme oli istumassa rapuilla.
      No ei se raukka vaunussa ollut vaan korkealla puussa ja parkui siellä.
      Saimme sen houkuteltua sieltä alas,mut se lähti vauhdilla karkuun.
      Tunnistin sen heti kyllä samaksi kissaksi josta toinen naapuri oli kysellyt.
      Illalla kun menin käymään tämän naapurin luona,joka tuli sanomaan et on mein vaunussa,niin siellä se makasi isännän kainalossa.
      Kissa oli tosi nälkiintynyt ja arka.Siis tosi surkeassa kunnossa ja siitä huomasi että oli vielä pentu.
      Nyt se on aika paljon "reipastunut" ja tulee meillekin sisälle ja antaa jo silittää ja näyttää jo muutenkin hyvin voivalta kisulta.
      Asumme täällä maalla ja sen on varmaan joku heittänyt autosta ulos ja meinannut et kyllä täältä varmaan koti löytyy.
      Huomaa käytöksestä,et sitä on kohdeltu kaltoin ja selässä on sellanen ihme patti joka on kuulemma voinut tulla jostai iskusta ja hännässä on mutka,luultavasti jäänyt johonkin väliin.
      Einoksi nimitetylle kissalle kävi todella hyvä tuuri,parin ensimmäisen viikon aikana kun hän oli ekassa paikassa sille ei annettu ruokaa koska tämä ihminen ei halunnut sitä itselleen.
      Sitte kun Eino tuli tälle toiselle naapurille niin sieltä löytyi todella rakastava koti.
      Nyt on Eino täysin kotiutunut heille,leikattu ja hyvin vointinen kolli.
      Jolla on myös rakastava naapuri(me),jonne voi mennä joskus ruokailemaan ja kyläilemään.
      Itsellämme on melkein samanikäinen(arvio) tyttökissa ja nämä ovat ylimmät ystävät.Meitin vanha herra ei kauheesti enää leiki,mut on hyväksynyt kyllä Einon.
      On todella ikäviä ihmisiä,ne jotka ottavat ja hylkäävät.Ei Kissat ole luonnossa pärjäävää kansaa,vaikka saalistavatkin esim.hiiriä.
      Ja sen verran vielä,et tämä aika kun Eino oli hylätty niin oli toukokuun loppua... eli ei vielä edes syksy.
      Siis Eino valitsi itse itselleen kodin.

      • Liskovaa

        Einollekin :)


    • Liskovaa

      Ei olla vielä käyty Nöpöä katsomassa mutta äidin työkaveri aina kertoo niitä kuulumisia.. Kuulostaakin siltä että sillä on tosi hyvä koti.
      Se nukkuu joskus niiten vieressä, saa liikkua ulkona (se työkaveri asuu aikalailla maaseudulla), sillä on lankakerä (jonka se työkaveri joutuu joka päivä kerimään kun Nöpöstiina aina levittelee sen ympäri taloa) jne. Joka ilta kun ne käytetään ulkona pissalla niin Nöpö jää ulos leikkimään eikä millään malta tulla sisälle ;) Seurallinen ja kiltti :D

      • Nöpö-niminen

        Kulkurikissa, ollut jossain latokissana, kesy, on ollut meillä kohta vuoden. Kun tuli niin heti pallit pois, jo rupes lihomaan ja karva kiiltämään. Toinen kissa oli jätetty metsätielle, tiuku kaulassa ja hyväkuntoinen. Kolmaskin kissa on ottopoika, pentuna löyty, kai sekin jätetty tienposkeen. Kaikki kolme ovat sisäsiistejä ja kilttejä kisuja ja hyvin ovat kotirakkaita,nukkuvat koiran kanssa sohvalla.


    • amityville

      Hienoa,että autoitte kissaa. Ja koska oman kodin etsintä ei tuottanut tulosta ja se kissa voi olla hylättykin,niin parempi että sai uuden rakastavan kodin.=) Meillä kansa muutamia vuosia sitten punerta tabby kuvioinen kissa majaili liiterissä. Ruokin sitä päivittäin ja rapsuttelin.Kerroin sitten silloisille kesäasukkaille,jotka kävivät tuossa naapurissa mökillään,kisusta. Kotia etsittiin monin tavoin,mutta omistajasta ei kuulunut mitään. Kesänaapurini, vanhempi pariskunta ottivat kissan huostaansa ja käyttivät eläinlääkärissä samantien.Kissa oli aiemmin steriloitu eli ollut jonkun lemmikkinä,ei villinä.Ja näkihän sen kissan käytöksestäkin ;)Nyt Kisu voi hyvin ja saa turvaa ja rakkautta.

    • Liskovaa

      Käytiin Nöpöä kattomassa :) Teidän terveisetkin kerroin :D Lihonu on mukavasti ja karva on nyt ihan kissan karvan tuntunenkin.
      Pelkäs vaan meitä, ei tainnut enää muistaa, tai sitten pelkäsi että joutuu taas se pelottavan pörisevän pyörillä kulkevan härvelin (auton) kyytiin tai että hänet viedään pois. Mutta kun se päästettiin ulos, ja menin itse vähän ajan päästä myös ja huusin "kissi" niin niinkuin kesälläkin valkoinen naama kurkisti sieltä ladon takaa :) kesällä se juoksi aina naapurista asti kun sitä kutsui, ja vielä sen kissi-nimen vielä ilmeisesti muistaa :D

    • 678

      Hei!
      Olin taas etsimässä kissaani näin "koneen kautta" erilaisilla hakusanoilla. Päädyin tälle keskustelupalstalle ( Suomi24 ). Minulta on keväällä kadonnut Seinäjoen lähelle pieni leikattu n 6-vuotias natukissa, joka on valko-musta-harmaa. Kissani on ollut pienestä pitäen "kulkuriluonne", mutta keväällä ei reissultansa palannut. Missä (kaupunki, kylä tms) tämä Sinun kissalöytösi oli? En välttämättä "Vaadi" kissaani takaisin (jos se omani on). Haluaisin vain tietää..........

      • Liskovaa

        Ei (valitettavasti?) ole sinun kissa. Onnea etsintään! Tämä kissa nimittäin itä-suomessa päin elelee.


      • kesäkissa
        Liskovaa kirjoitti:

        Ei (valitettavasti?) ole sinun kissa. Onnea etsintään! Tämä kissa nimittäin itä-suomessa päin elelee.

        Mökille jätetty

        Tuijotti ovea pieni kissa, oli aivan hädissään.
        Minä se täällä, avatkaa ovi, onhan jo pimeää.
        On nälkä ja jano, unikin jo, minua paleltaa.
        Tuo metsäkin huokuu pelottavasti, on jo kuurassa maa.

        Ovi aukeni silloin, kun mansikat tuoksui, säteili taivas ja maa.
        Ilo kaikui kallion kupeelta, sirkat soitteli viuluaan.
        Aurinko hitsasi ahjossaan, lintujen kuoro soi.
        Kelli kissa nurmella selällään ja onnen maljasta joi.

        Nyt pysyy ovi suljettuna, nukkuu portailla vainaja.
        Sillä jäätynyt pisara poskellaan ja silmät suljettuna.
        Se pisara hyljätyn kyynel on, se itkunsa itkenyt on.
        Vain yksi ovi armahti hyljätyn, pääsi lämpöön ja valohon.

        Nyt kissojen taivaassa hyljätty, siellä kyynel on pyyhitty pois.
        Saa nukkua helmassa armahtajan, mikä parempi olla vois.
        Via dolorosa oli viimeinen polku kesäisen lemmikin.
        Muistele lähditkö mökiltä Sinä puhtain sydämin.




        Mökille jätetty - TÄTÄ VIESTIÄ ET VOI VÄLITTÄÄ TARPEEKSI
        Kampanjoidaan kaikki kesäkissoja vastaan. Lähetä niin monelle kuin vain pystyt - kiitos.

        Suomen Eläinsuojeluyhdistys - Lahjoita tekstarilla
        http://www.sey.fi/sey/tekstari.html


      • <3kissat<3
        kesäkissa kirjoitti:

        Mökille jätetty

        Tuijotti ovea pieni kissa, oli aivan hädissään.
        Minä se täällä, avatkaa ovi, onhan jo pimeää.
        On nälkä ja jano, unikin jo, minua paleltaa.
        Tuo metsäkin huokuu pelottavasti, on jo kuurassa maa.

        Ovi aukeni silloin, kun mansikat tuoksui, säteili taivas ja maa.
        Ilo kaikui kallion kupeelta, sirkat soitteli viuluaan.
        Aurinko hitsasi ahjossaan, lintujen kuoro soi.
        Kelli kissa nurmella selällään ja onnen maljasta joi.

        Nyt pysyy ovi suljettuna, nukkuu portailla vainaja.
        Sillä jäätynyt pisara poskellaan ja silmät suljettuna.
        Se pisara hyljätyn kyynel on, se itkunsa itkenyt on.
        Vain yksi ovi armahti hyljätyn, pääsi lämpöön ja valohon.

        Nyt kissojen taivaassa hyljätty, siellä kyynel on pyyhitty pois.
        Saa nukkua helmassa armahtajan, mikä parempi olla vois.
        Via dolorosa oli viimeinen polku kesäisen lemmikin.
        Muistele lähditkö mökiltä Sinä puhtain sydämin.




        Mökille jätetty - TÄTÄ VIESTIÄ ET VOI VÄLITTÄÄ TARPEEKSI
        Kampanjoidaan kaikki kesäkissoja vastaan. Lähetä niin monelle kuin vain pystyt - kiitos.

        Suomen Eläinsuojeluyhdistys - Lahjoita tekstarilla
        http://www.sey.fi/sey/tekstari.html

        Ihanaa kun pelastit nöpön. Meillä on kissa jonka isä oli kesäkissa ja sitten olikin pentuja tullut. En tajua miten joku voi jättää kissan yksin ulos ja kissat eivät pärjää suomen luonnossa se on muistettava. Terveisiä Nöpölle meiän pikku Viirulta jonka kehräykseen on ihana nukahtaa :D KISSAT ON PARHAITA!!


    • kaupunkilaiset

      voisivat vähän miettiä tekosiaan koska näitähän tulee heti kun mökkikausi loppuu ja mökkiläiset lähtevät vetämään niin kissat jää pyörimään ja tekemään sotkunsa paikallisten nurkkiin.

    • sdbg<sgfb
    • Tosi hienoa, että kesäkissa sai kodin.Kaikilla kissoilla ei ole noin hyvää onnea, eikä välittäviä ihmisiä. Muutama vuosi sitten meillekin tuli kulkukissa, joka varmaan oli jonkun oma. se jäi meille, kun ei halunnut lähteä pois. Se kiintyi lapsiin ja toisinpäin. Me leikkautettiin Täplä-poika ja oltiin onnellisia. Se sairastui pian syöpään ja me yritettiin kaikkemme sen puolesta.Käytiin lääkäreissä ja syötettiin lääkkeitä. Täplä kuitenkin menehtyi, mutta sai elää kuitenkin rakastettuna ja hemmoteltuna viimeisen elinaikansa.

      • kisssimirri Tilli

        yleensä aina kun lähdemme mökille niin sama ja yksi kissa tulee talon takaa vastaan . Ensimmäistä kertaa kun näin kissan , hain keittiöstä kinkkua ja juoksin takaisin (juoksin, koska pelkäsin että kissa olisi jo lähtenyt)
        kinkku kädessä ja annoin sen kissalle. Ja äitini haki maitoa lautaselle ja ojensi sen kissalle. Emme halunneet sanoa vain " kissa" ja siihen veljeni keksi nimen Tilli-Liha. Itse sanon sitä vain Tilliksi. Kun seuraavana kesänä menimme taas mökille niin Tilli tallusti pentueensa kanssa talon takaa, niin puhkesin ilosta nähdessäni että Tillillä oli perhe koossa. Ja loppujen lopuksi nimesimme kahden pennun nimeksi Tiitu ja Tuisku.
        Ja siitä lähtien Tilli pentuineen on tullut melkein aina mökki pihallemme. :)


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      81
      3434
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      200
      2002
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1921
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1568
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1405
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1405
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1109
    8. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      97
      1058
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      854
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      850
    Aihe