Hei,
nyt kaivataan kipeästi apua.
Tuparit paisuivat käsistä. Juhliin on jo ilmoittautunut 40henkeä ja lisää odotettavissa.
Porukka melko nuorta, eikä mitään niin "hienoa" tarjoiltavaa kaipaa, mutta itse kaipaisin jotain erillaista...Pientä, siistiä ja täyttävää.
Mitä ja miten paljon pitäisi sellaiselle porukalle valmistaa tarjottaviksi? Ajattelin alunperin paria pitsaa väsätä ja nyt olen lisäksi vähän salaattibufeeta miettinyt. Haluaisin kuitenkin jotain muutakin, kuin perinteisiä pasteijoita jne..
Ideoita?
Myös booliohjeet kelpaavat. olemme jo hankkineet 10pulloa viinasta ja 4litraa viiniä, mutta mitäs niistä nyt valmistaisi...Ja mitä niiden kaveriksi?
Juhlinta odotetaan paljon, ja tunnelma pitäisi saada kattoon ja tarjoilu pelaamaan. Apua! Mitä teen?
APUA! 40hengen tuparit!
6
6468
Vastaukset
- tuulihattuja,
joita voi täyttää esim aurajuustolla- loraus ruokakermaa auran sekaan ja se sisälle. tee koepaistos, ja maista. noita voi muillakin täyttää. boolista voi tehdä, vaikka sinistä enkeliä, löytyy ohje netistä, rommia sinistä curacaoo ja olisko spritea-on hyvää.
- aikamoinen homma
ruveta vääntään 40 hengelle tuulihattuja - huh huh!!!
- ruokaa....
Tarjolle. Järjestämme pari kertaa vuodessa kekkereitä, jonnekka tulee porukkaa saman verran kuin teille.
Ruuaksi:
-Kiusauksia, siis kinkku ja vaikkapa kirjolohi
tai
-Paahtopaisti ja savusiikaa. Nuo ovat helppoja tehdä jo edellisenä päivänä ja voidaan tarjoilla kylminä kunhan lisäkkeet, esim punaviinikastike ja keitetyt perunat tms ovat lämpöisiä.
Lisäksi perinteiset Italian-ja perunasalaatti SEKÄ vihreä salaatti. Jos porukassa on täysvegaaneja niin heille luonnisesti oma ruoka.
Jälkiruuaksi sopii mainiosti vaikkapa hedelmäsalaatti, jäätelö(kakku), kakku, hyytelö what ever...
Oa suosikki on nykyään tuo paahtopaisti savusiika. Kesäkaudella on tietysti mukava vaikka grillata ja tarjota ruoka suoraan grillista. Kasler, naudan file, broileri fileet, sipulia, tomaattia, maissia, mitä nyt mieleen juolahtaa. - tupareista
kunnon tupareihin ei viinoja kaivata.jää mukava muisto kun porukka on selvin päin.Vai tuleeko väki juomien takia?
- Vinkkaaja Viikistä
Pirkalla on kokonainen artikkeli aiheesta netissä. Paljon hyviä ideoita. Itse tarjoaisin jättiannoksen hyvää pastaa ja pari erilaista kastiketta tarjolle.
http://www.pirkka.fi/ruoka/juhlaopas/mita-tarjolle-tupareihin.aspx - RustyNail
Ehdotan jambalaya-wokkia: Keitä riisiä tarpeellinen määrä. Ruskista kanasuikaleet ja pilkottu sipuli öljyssä. Lisää palvikinkkusuikaleet ja katkarapuja. Lisää loppuvaiheessa herne-maissi-paprika-pusseja (pakkasesta) tarpeellinen määrä. Mausteeksi kohtuullisesti cayennepippuria ja currya. Sotke riisit joukkoon, laita tarjolle iisoon laariin paistetun patongin (valmispakaste) kera. Viinit tarjoillaan laseittain tän kanssa; joku kaataa viiniä lasillisen jonottajalle. Unohda koko salaatti, se on kallista. Teet boolin niistä kirkkaistas, vinkkejä löytyy netistä tai Alkosta. Booli siis tarjolle vasta ruuan jälkeen.. Kun yömyöhällä alkaa hiukomaan, tarjollahan on leipätikkuja: teet halvalla itse, ei tarvita kuin jauhoja, vettä, öljyä ja mausteita maun mukaan: valkosipulia, erilaisia siemeniä jne. Erilaiset levitteet ts. tuorejuustot tekee tän kans kauppasa. Halpa konsti yöpalalle on myös maissilastut, juusto-, mango- yms. salsan kera. Kokemus kertoo, että aamulla kolmelta tekee jostain kumman syystä mieli suolaista & tulista.. Panosta tarjoiluun: paljon kynttilöitä, hauskat servetit, "hovimestari" joka kaataa esim. viinin (näin pystyt säännöstelemään viinin kulutusta, heh-heh..) Hovimestari voi myös olla vastassa ovella ja auttaa naispuolisilta vierailta takin päältä, ja kehottaa käymään peremmälle.. Miehille vois olla hauska lasten amme täytettynä jäämurskalla & oluttölkeillä,josta hovimestari kehottaa hakemaan juomaa pahimpaan janoon.. Näitä luonnollisesti 1/janoinen. Värvää Tallinnassa risteilevät sukulaisesi tuomaan halpaa olutta.. Muista tupakoitsijat, vaikket itse polttaisikaan; parvekkeelle kynttilöitä/ulkotulia, ja kunnollinen tumppausastia, esim. hiekalla täytetty kukkaruukku. Myös ovensuuhun sijoitettu hyväntuoksuinen ilmanraikastin-spray on saanut monet hyväksynnät, ei kuitenkaan kannata spreijata palava rööki kädessä, eikä mennä liiallisuuksiin.. Kaikki pienet vivahteet, esim. WCn hyvä tuoksu (tuoksukynttilä/puhtaat käsipyyhket/musta Wc-paperi?), jo ulko-ovelta jatkuva tervetulotoivotus, (kerrostalossa esim. lappu asukaslistaan: welcome to fift floor..) lattiaan liimatut tarranuolet, jotka opastavat oikeaan asuntoon, ulkotulet jne. tekevät juhlista ainutlaatuisen ja sinut muistetaan mahtavien bileiden emäntänä vielä pitkään..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241566- 291403
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611279Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!701242- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?761179Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031173- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18972Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per177865