Miltä kuvailisit supistusten tuntuvan henkilölle kuka ei ole niitä koskaan kokenut? Millaisia tuntemuksia / kipuja raskauden aikana voi tulla ilman, että niistä kannattaa huolestua? Entä mistä pitää huolestua?
Miltä supistukset tuntuu?
4
1119
Vastaukset
- leppäkerttu.
mä kuvailisin supistuksia näin.. just niinku menkkakivut,(aluksi) jotka kestää sen verran kun se supistus kestää.. ja sit ku supistukset kovenee,niin ne menkkakivut menee polttavammmaksi ja sata kertaa kivuliaammaksi,niin että alkaa pakostakin hengittää läähättäen ja nopeaan. se oli vaan mun kuvaus supistuksista..me ollaan niin yksilöitä..jotku voi tuntea toisin.
ps. - huhtimami
Supistukset missä ei ole kipua on normaalia. Mulla on tullut muutaman kerran supistuksia, missä jännästi maha kovettuu vähäksi aikaa..sillain jännittyy, mutta ei kuulemma tosiaan haittaa jos ei kipua!
Olen nyt viikolla 16 6 ja esim. yöllä painajaisunesta herättyä mulla on saattanut supistella ja aluksi säikähdinkin niitä..
Onko sulla jo supistellut? - ...
Alkuun supistus tuntui siltä kuin olisi ollut leveä vyö jolla kiristettäisiin alavatsaa. Kädellä kokeiltaessa koko alavatsa oli kivikova. Myöhemmin koko vatsa muuttui kovaksi ja kiristys oli napakampaa alavatsassa kuin ylempänä. Tuntui kuin nahan alla olisi ollut tiivis pallo joka ei anna yhtään periksi.
Muutamaa päivää ennen synnytystä supistukset taas muuttuivat. Muutaman kerran samanlaisia,kuin aiemmin, mutta jos tuli useampi supistus peräkkäin niin lisänä vatsaan kivistäminen. Niin kuin olisi ilmavaivoja kohdun sisällä. Eniten emättimen kohdalla ja se särky lieveni ylöspäin tultaessa. Painon tunnetta häpyluuta vasten.
Synnytyssupistukset taas olivat sellaisia kipeämpiä ja enää ei tuntenut että vatsa kovettuisi, koska särkyyn kiinnitti enemmän huomiota. Vatsan kovettumisen huomasi vasta kun laittoi käden vatsalle. Sitten ne kivut olivat toistuvia ja napakoituivat kokoajan. Sairaalaankin lähdettiin siksi kun ne olivat säännöillisiä.
Supistusten kanssa tuli toimeen. Kipu tuntui samalta kuin päänsärky silloin kun se välillä häviää ja tulee sitten takaisin. Ärsyttävää, mutta toimeen tulee ilman lääkkeitä. Sairaalassa kipu aistimus monin kertaistui. Ja lapsen potkuja ei enää kyennyt seuraamaan. Supistuksen tullessa tunsi kuinka koko maha kovettui ja sitten tuli kipu aivan hiljaa voimistuen ja sitten alkoi helpottaa. Samalla tavoin tunsi että kipu ja supistus pienenee. Sitten vaan seuraavaa odottamaan.
Tällaisia minun supistukseni ovat olleet.
Minulla tavanomaisia kipuja raskauksieni aikana on olleet äkillisen liikahduksen jälkeen viiltävä kipu yleensä alavatsaan, tai tunne että joku lyö puukolla vatsaan ja pyörittelee puukkoa. Tai suonenvedon kaltaista vetoa kohdun päällä, alla tai sisällä.
Tunne että suolet tippuu emättimen kautta maahan. Tuntemus isosta hädästä, vaikka juuri on tullut WC:stä. Peräsuolessa vihlovaa kipua, kuin joku työntäisi tylsää neulaa suolen seinämää pitkin. Inhottava tunne kun lapsi kääntyy, kuin joku vaihtaisi sisuskalujen paikkaa työntämällä niitä jollain lumiauralla. Potkut suoraan virtsarakkoon saa aikaan tuntemuksen räjähtävästä virtsarakosta. Ja miten se lapsi osaakin potkaista siihen juuri silloin kun on kauhea hätä ja WC on varattu?
Tässä näitä olisi. Oliko yhtään apua? Onneksi yllä kuvaamani ihanuudet eivät ole toistuva tila, vaan tuntuvat harvemin.- ap.
Kiitokset vaan kaikille vastanneille! Ensimmäistä odotellessaan tulee pohtineeksi usein mikä kuuluu asiaan ja mistä kannattaa huolestua. Nytpähän olen edes hiukan viisaampi. Välillä alavatsassa tuntuu kipua - sellaista vihlovaa -, joka kestää toisinaan useamman sekunnin. Nipistelyä on tuntunut jo useamman viikon ajan. Vaan mitä sitä ei kestäisi masussani olevan pienen ihmisen alun takia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236965Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421249Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271042- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733