Hei!
Minulla on ollut viime päivinä outoa ajoittaista kipuilua toisessa kainalossa, ja lisäksi kipuilevan kainalon puoleisen rinnan nännin lähelle ilmestyi pari kuukautta sitten pieni ihomuutos (muutaman millin halkaisijaltaan oleva muuta ihoa vaaleampi alue). Olen tässä selaillut rintasyöpä-keskusteluja ja muita rintakeskusteluja, ja huomasin että nyt on kyllä kysymyksen paikka:
Onko kaikilla naisilla kyhmyjä rinnoissa vai minkälaiset rintojen kuuluisi olla? Mulla on nimittäin ollut mielestäni aina kyhmyiset rinnat...Siis on useita ihan sellasia "irrallisen" tuntoisia patteja molemmissa rinnoissa. Olen luullut että se on ihan normaalia, kun mulla on ollut niitä oikeastaan siitä asti kun rinnat viimein alkoivat kehittyä silloin 15-vuotiaana. Pattien määrä on kyllä lisääntynyt vuosien varrella, mutta en ole ajatellut että asia on vakava. Ehkä rintani ovat vain luontaisesti kyhmyiset...
Nyt on vaan alkanut pyöriä rintasyövän mahdollisuus mielessä kun on se kainalon kipuilu ja ihonmuutoskin...
Olen 23-vuotias.
kyhmyt rinnoissa
4
1180
Vastaukset
- sama
Niin, jäi äskeisestä viestistä: voisiko kyhmyisyys olla mastopatiaa? Silti se ihomuutos ja kainalokipu epäilyttää...
- kyhmyjoutsen
Kyhmyisyys voi olla ihan normaaliakin. Tai kyse voi olla esim. mastopatiasta. Lue tämä:
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=ars00026
Kyhmyisyydestä on se ikävä seuraus, että on vaikea tunnustelemalla arvioida, onko jotain muutoksia tullut. Rintojahan pitäisi kerran kuussa tutkia. Minä en ole ikinä saanut selvää, oliko jokin kyhmyrä edellisellä kerralla jo vai onko se uusi. Irtonaisen tuntuiset kyhmyt eivät kai yleensä ole mitään kasvaimia.
Sinun ikäiselläsi rintasyöpä on tosi harvinaista, mutta ei mahdotonta kuitenkaan. Jos olet huolissasi, käy terveydenhoitajan tai lääkärin juttusilla. - lääkäriin
ihomuutokset, nännin vetäytymiset yms. pitää tutkituttaa lääkärillä. Mulla on ollut aina "kyhmyiset" rinnat, lääkärikään ei tiennyt ilman mammografiaa, ovatko vain rasvamuodostumista vai jotain muuta. Riippuu rintojen koostakin, toisissa enemmän rasvakudosta kuin toisissa. Tutkituta ajoissa!
- minäwain..
itse olen saman ikäinen kuin sinä eli 23-vuotias.. ja rintasyövän sairastanut potilas, mutta hoidot jo takana päin. Itselläni oli seuraavanlaisia oireita: nännistä tuli verta, pieni herneen kokoinen patti nännin vieressä. Rintaa kuumotti ja särki. Ja nännin iho vetäytyi sisälle. Se on valitettvasti totta että lääkärit ei ota kovin vakavasti nuorta rintasyöpää pelkäävää nuorta naista. Itselläni syöpä ehti levitä lääkärien välinpitämättömyyden takia ennen kuin ottivat asian tosissaan ja hoitaakseen ja syöpähän sieltä rinnoista löytyi ja aggressiivisin.ja nyt sitten elellään yksirintaisena. mutta elämä jatkuu niin kauan kun on jatkuakseen. tsemppiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee632152Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."51815Miten kestätte tyhmiä?
Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa2381324En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin71960Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä
Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.88950Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?
Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki21875Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50
Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?146841Onko se liikaa pyydetty
Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin39740- 19736
Jos joku kertoisi ihastuneensa sinuun
mutta sinua ei voisi vähempää kiinnostaa, niin vastaisitko silti ystävällisesti?93709