Hei!
Minulla on ollut viime päivinä outoa ajoittaista kipuilua toisessa kainalossa, ja lisäksi kipuilevan kainalon puoleisen rinnan nännin lähelle ilmestyi pari kuukautta sitten pieni ihomuutos (muutaman millin halkaisijaltaan oleva muuta ihoa vaaleampi alue). Olen tässä selaillut rintasyöpä-keskusteluja ja muita rintakeskusteluja, ja huomasin että nyt on kyllä kysymyksen paikka:
Onko kaikilla naisilla kyhmyjä rinnoissa vai minkälaiset rintojen kuuluisi olla? Mulla on nimittäin ollut mielestäni aina kyhmyiset rinnat...Siis on useita ihan sellasia "irrallisen" tuntoisia patteja molemmissa rinnoissa. Olen luullut että se on ihan normaalia, kun mulla on ollut niitä oikeastaan siitä asti kun rinnat viimein alkoivat kehittyä silloin 15-vuotiaana. Pattien määrä on kyllä lisääntynyt vuosien varrella, mutta en ole ajatellut että asia on vakava. Ehkä rintani ovat vain luontaisesti kyhmyiset...
Nyt on vaan alkanut pyöriä rintasyövän mahdollisuus mielessä kun on se kainalon kipuilu ja ihonmuutoskin...
Olen 23-vuotias.
kyhmyt rinnoissa
4
1133
Vastaukset
- sama
Niin, jäi äskeisestä viestistä: voisiko kyhmyisyys olla mastopatiaa? Silti se ihomuutos ja kainalokipu epäilyttää...
- kyhmyjoutsen
Kyhmyisyys voi olla ihan normaaliakin. Tai kyse voi olla esim. mastopatiasta. Lue tämä:
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=ars00026
Kyhmyisyydestä on se ikävä seuraus, että on vaikea tunnustelemalla arvioida, onko jotain muutoksia tullut. Rintojahan pitäisi kerran kuussa tutkia. Minä en ole ikinä saanut selvää, oliko jokin kyhmyrä edellisellä kerralla jo vai onko se uusi. Irtonaisen tuntuiset kyhmyt eivät kai yleensä ole mitään kasvaimia.
Sinun ikäiselläsi rintasyöpä on tosi harvinaista, mutta ei mahdotonta kuitenkaan. Jos olet huolissasi, käy terveydenhoitajan tai lääkärin juttusilla. - lääkäriin
ihomuutokset, nännin vetäytymiset yms. pitää tutkituttaa lääkärillä. Mulla on ollut aina "kyhmyiset" rinnat, lääkärikään ei tiennyt ilman mammografiaa, ovatko vain rasvamuodostumista vai jotain muuta. Riippuu rintojen koostakin, toisissa enemmän rasvakudosta kuin toisissa. Tutkituta ajoissa!
- minäwain..
itse olen saman ikäinen kuin sinä eli 23-vuotias.. ja rintasyövän sairastanut potilas, mutta hoidot jo takana päin. Itselläni oli seuraavanlaisia oireita: nännistä tuli verta, pieni herneen kokoinen patti nännin vieressä. Rintaa kuumotti ja särki. Ja nännin iho vetäytyi sisälle. Se on valitettvasti totta että lääkärit ei ota kovin vakavasti nuorta rintasyöpää pelkäävää nuorta naista. Itselläni syöpä ehti levitä lääkärien välinpitämättömyyden takia ennen kuin ottivat asian tosissaan ja hoitaakseen ja syöpähän sieltä rinnoista löytyi ja aggressiivisin.ja nyt sitten elellään yksirintaisena. mutta elämä jatkuu niin kauan kun on jatkuakseen. tsemppiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli642618Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet
Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.272514Kemijärven festarit 2025
Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️151694- 1021407
Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!
Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h1271396- 981337
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?241173Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411106Kalateltta ja Siipiteltta
Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la141083Jännä tunne kun ekaa kertaa elämässään tuntuu siltä
Että on tarkoitettu jollekin. Saattaahan tuo olla että on sekaisin kuin seinäkello, mutta silti tunne yhteenkuuluvuudest59985