aaltoileva tyhjäkäynti

avant

Kun aamulla käynnistää,vaikka olisi ollut johdonkin päässä.ja varsinkin jos ei johtoa oo ollu..99 1.8t aj 120.

12

5564

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jjkoo

      97 1,8 litrainen ei tahdo aina lähteä käyntiin. joudun pumppaamaan kaasua starttaamisen aikana?? onko normaalia. lohkolämmitin on ja polttoaine suodatin on vaihdettu.

    • A4

      humpaako kierrokset 1500 ja reilun 2000 tonnin välillä? ..kun sanoit et kiekat aaltoilee!!

    • vika

      -95 1,8T ajettu 250tkm, keirrokset soutaa ensin, mutta tasottuu 900kierrokseen. Jos kaasua painaa heti käynnistyksen jälkeen niin sammuu.

      • A4

        Millä välillä kierrokset soutaa?? ja onko vika jokapäiväinen vai aina joskus? itselläni on A4 1.6 joskus jos on pakkasta n.15 ja enemmän ja joutuu laittaan auton liian lyhyen lämmityksen tai kylmiltään käyntiin niin ensin ei taho lähtiä.. ja sitten kun lähtee niin kiekat "soutelee" 1500-2400 välillä!! sanoivat audin liikkeessä et on autossa huono akku ja jännite käy yön aikana (yleensä aamulla starttaat) alle 11 Voltin niin tietokonejärjestelmä unohtaa auton vakiosäädöt!! pitää käydä sit audin liikkeessä tekemässä kaasuläpän esisäätö (testerillä) ja taas käy hyvin!!! vaihdoin akun ja sen jälkeen auto on pelannut hyvin, sitä ennen 2 kertaa piti käydä esisäädöt tekemässä!!


      • avant
        A4 kirjoitti:

        Millä välillä kierrokset soutaa?? ja onko vika jokapäiväinen vai aina joskus? itselläni on A4 1.6 joskus jos on pakkasta n.15 ja enemmän ja joutuu laittaan auton liian lyhyen lämmityksen tai kylmiltään käyntiin niin ensin ei taho lähtiä.. ja sitten kun lähtee niin kiekat "soutelee" 1500-2400 välillä!! sanoivat audin liikkeessä et on autossa huono akku ja jännite käy yön aikana (yleensä aamulla starttaat) alle 11 Voltin niin tietokonejärjestelmä unohtaa auton vakiosäädöt!! pitää käydä sit audin liikkeessä tekemässä kaasuläpän esisäätö (testerillä) ja taas käy hyvin!!! vaihdoin akun ja sen jälkeen auto on pelannut hyvin, sitä ennen 2 kertaa piti käydä esisäädöt tekemässä!!

        mulla on just toi akku huono... tana soikoon,menen heti vinkumaan uuden akun.Valitin akusta jo osto hetkellä mutta kuuluuko niiden se vaihtaa vai onko oma moka kun en jaksanu sitä asiaa kuukausi sitte hoitaa.kiekat menee 1200-2000 välillä hetken.pitääkö nyt tehä se esisäätö?auto toimii kyllä normaalisti kun se siitä tasoittuu.


      • Yalle
        A4 kirjoitti:

        Millä välillä kierrokset soutaa?? ja onko vika jokapäiväinen vai aina joskus? itselläni on A4 1.6 joskus jos on pakkasta n.15 ja enemmän ja joutuu laittaan auton liian lyhyen lämmityksen tai kylmiltään käyntiin niin ensin ei taho lähtiä.. ja sitten kun lähtee niin kiekat "soutelee" 1500-2400 välillä!! sanoivat audin liikkeessä et on autossa huono akku ja jännite käy yön aikana (yleensä aamulla starttaat) alle 11 Voltin niin tietokonejärjestelmä unohtaa auton vakiosäädöt!! pitää käydä sit audin liikkeessä tekemässä kaasuläpän esisäätö (testerillä) ja taas käy hyvin!!! vaihdoin akun ja sen jälkeen auto on pelannut hyvin, sitä ennen 2 kertaa piti käydä esisäädöt tekemässä!!

        Onko tosiaan näin että tietokonejärjestelmä voi "unohtaa" asetukset jos akkujännite putoaa alle tietyn rajan?
        Kuulostaa aika hurjalta, että joka kerta kun autosta esim. irroitetaan akku, niin asetukset pitää ladata autoon.
        Liekö kyseessä audin merkkihuollon vedätys?
        Sehän ei olisi mitään uutta...

        (Yleensähän säädöt on muisteissa joissa ne pysyy vaikka 100 vuotta vaikka virtasta ei olisi saatavilla.)


      • Rolf
        Yalle kirjoitti:

        Onko tosiaan näin että tietokonejärjestelmä voi "unohtaa" asetukset jos akkujännite putoaa alle tietyn rajan?
        Kuulostaa aika hurjalta, että joka kerta kun autosta esim. irroitetaan akku, niin asetukset pitää ladata autoon.
        Liekö kyseessä audin merkkihuollon vedätys?
        Sehän ei olisi mitään uutta...

        (Yleensähän säädöt on muisteissa joissa ne pysyy vaikka 100 vuotta vaikka virtasta ei olisi saatavilla.)

        keskustelu ei jatku tästä kohdasta missä kysytään tuon resetoinnin tarvetta?
        Olisihan kiva saada näkymystä ja varsinkin kokemusta aiheesta. Joten...


      • A4t
        Rolf kirjoitti:

        keskustelu ei jatku tästä kohdasta missä kysytään tuon resetoinnin tarvetta?
        Olisihan kiva saada näkymystä ja varsinkin kokemusta aiheesta. Joten...

        Ehkä asiasta ei ole tarpeeksi faktaatietoa.

        Taitaa olla kuitenkin niin, että tyhjäkäynnin heittelyn aiheuttaa suurimmassa osassa tapauksista lämpötilanmuutokset nestelämpötila-anturilla (letkulämmitin) tai tyhjäkäyntimoottorin / anturin viat (idle speed controller).

        Omasta 4:sta on kerran resetoitu tyhjäkäyntiasetukset (vikaa ei huomannut mistään muualta kuin testeristä) autossa oli tuolloin eberi, joka söi virrat akulta. Huoltomies kertoi, että "vikatila" / "resetointi" ei muuta asetuksia oleellisesti, kyse on enemmänkin hienosäädöstä. Tämän "vikatilan" tarkoitus on jäänyt epäselväksi. Mahdollisesti kyse on kierrosten säätämisestä esim. latauksen turvaamiseksi.


      • A4
        A4t kirjoitti:

        Ehkä asiasta ei ole tarpeeksi faktaatietoa.

        Taitaa olla kuitenkin niin, että tyhjäkäynnin heittelyn aiheuttaa suurimmassa osassa tapauksista lämpötilanmuutokset nestelämpötila-anturilla (letkulämmitin) tai tyhjäkäyntimoottorin / anturin viat (idle speed controller).

        Omasta 4:sta on kerran resetoitu tyhjäkäyntiasetukset (vikaa ei huomannut mistään muualta kuin testeristä) autossa oli tuolloin eberi, joka söi virrat akulta. Huoltomies kertoi, että "vikatila" / "resetointi" ei muuta asetuksia oleellisesti, kyse on enemmänkin hienosäädöstä. Tämän "vikatilan" tarkoitus on jäänyt epäselväksi. Mahdollisesti kyse on kierrosten säätämisestä esim. latauksen turvaamiseksi.

        Jees.. akun kaapeleiden irtikäyttäminen ei tee sitä humpausta!! jos akku on huono, jännite laskee alle 11 Volttiin ja kun se on pitemmän aikaa niin säädöt unohtuu ja se esisäätö/ perussäätö herättää audin taas uusille tulille!! eli osta se uusi akku ja käy tekemässä audin merkkihuollossa perussäätö ni ongelma ei toistu. kovalla pakkasella akut ovat tosi koetuksella.


      • AvAntti
        Yalle kirjoitti:

        Onko tosiaan näin että tietokonejärjestelmä voi "unohtaa" asetukset jos akkujännite putoaa alle tietyn rajan?
        Kuulostaa aika hurjalta, että joka kerta kun autosta esim. irroitetaan akku, niin asetukset pitää ladata autoon.
        Liekö kyseessä audin merkkihuollon vedätys?
        Sehän ei olisi mitään uutta...

        (Yleensähän säädöt on muisteissa joissa ne pysyy vaikka 100 vuotta vaikka virtasta ei olisi saatavilla.)

        Kuitenkiin muuhun (kuin autojen) muisti- ja ic-piiritekniikkaan viitaten väittäsin että akku- ja latausjännitteen luokkaa voltin tai kaksi jännitteen aleneminen ei SAA tyhjätä mitään tietoa ajokompuutterissa. Data (säädöt...asetukset) joka syötetään tietsikan pysyvään muistiin pysyy vaikka akku kytketään talveksi irti. Anturointi joka syöttää tietoa matolaatikolle (lue: kompuutteri) on taas kalustoa joka ei pysy kunnossa kuin määrällisen ajan, sitä joutuu uusimaan, joskus jopa perkeleelliseen hintaan tänä päivänä. Väitän yhä, että jos merkkihuolto väittää että data katoaa akun irroituksen yhteydessä tai akkujännitteen aletessa, niin huollon tietämys on päivityksen tarpeessa tai sitten kompuraattori on jostain kohtaa rikki.
        Ylipäätään...toiminnallisuuden sekä korjattavuuden kannalta autoissa on liian paljon tietokoneistettua tekniikkaa. Vai tietääkö joku autoa jossa elektroniikka toimisi takuuajan jälkeenkin ns...ttuilematta?
        Ok...kohtahan sitä listaa alkaa varmaan kertyä :))


      • Yalle
        AvAntti kirjoitti:

        Kuitenkiin muuhun (kuin autojen) muisti- ja ic-piiritekniikkaan viitaten väittäsin että akku- ja latausjännitteen luokkaa voltin tai kaksi jännitteen aleneminen ei SAA tyhjätä mitään tietoa ajokompuutterissa. Data (säädöt...asetukset) joka syötetään tietsikan pysyvään muistiin pysyy vaikka akku kytketään talveksi irti. Anturointi joka syöttää tietoa matolaatikolle (lue: kompuutteri) on taas kalustoa joka ei pysy kunnossa kuin määrällisen ajan, sitä joutuu uusimaan, joskus jopa perkeleelliseen hintaan tänä päivänä. Väitän yhä, että jos merkkihuolto väittää että data katoaa akun irroituksen yhteydessä tai akkujännitteen aletessa, niin huollon tietämys on päivityksen tarpeessa tai sitten kompuraattori on jostain kohtaa rikki.
        Ylipäätään...toiminnallisuuden sekä korjattavuuden kannalta autoissa on liian paljon tietokoneistettua tekniikkaa. Vai tietääkö joku autoa jossa elektroniikka toimisi takuuajan jälkeenkin ns...ttuilematta?
        Ok...kohtahan sitä listaa alkaa varmaan kertyä :))

        Mä oon ihan samaa mieltä että kaikki autoon liittyvä säätödata, oli se uutta tai matkan varrelta poimittua, pitäisi syöttään "haihtumattomiin" muisteihin. Jos Audin insinööri on sen toisin suunnitellut niin onpa ihme ja järkytys.
        Luulen, että korjaamolla ei ole nyt ymmärrystä tapahtuneesta. Joka ei muutes ole kyllä mitään ainutlaatuista nykypäivänä.
        Meinaa olla tuo elektroniikan määrä niin suuri näissä nykyisissä pirsseissä ettei itse suunnittelijatkaan pysty sitä hanskaamaan. Saati sitten pahainen huollon mekaanikko.


      • Anonyymi
        Yalle kirjoitti:

        Mä oon ihan samaa mieltä että kaikki autoon liittyvä säätödata, oli se uutta tai matkan varrelta poimittua, pitäisi syöttään "haihtumattomiin" muisteihin. Jos Audin insinööri on sen toisin suunnitellut niin onpa ihme ja järkytys.
        Luulen, että korjaamolla ei ole nyt ymmärrystä tapahtuneesta. Joka ei muutes ole kyllä mitään ainutlaatuista nykypäivänä.
        Meinaa olla tuo elektroniikan määrä niin suuri näissä nykyisissä pirsseissä ettei itse suunnittelijatkaan pysty sitä hanskaamaan. Saati sitten pahainen huollon mekaanikko.

        kyllä jos akku purkautuu jostain syystä aina on tietokoneen muisti palautettava tyhjäkäynti vollaa1200 . 1700 välillä onkäytetty monta kertaa tietokoneen päässä niin korjautuu ei vaikuta akun irrottaminen sitä on vuosien kokemus aina sama juttu .eikä korjaamotkaan osaa sanoo mistä akun purkautuminen johtuu jos auto seisoo 2 viikkoo mutta jos ajan n 100 km niin tyhjäkäynti tasoittuu jos muuta väitätte niin tulkaa 2 ksi viikokksi niin todistan asian.auto on audi a 4 1995 v 6


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kysymys muille miehille

      Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      84
      5900
    2. Kohta katson sun kuvaasi

      ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa
      Ikävä
      24
      3517
    3. VOI TÄTÄ ILON

      JA ONNEN PÄIVÄÄ 😂
      Tuusniemi
      158
      2046
    4. Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan

      Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a
      Maailman menoa
      227
      1969
    5. Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi

      jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?
      Ikävä
      174
      1741
    6. Martinan bisnekset rajusti tappiolla

      Seiska 28.7: nousukiito katkesi, yritykset C-luokkaa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      1485
    7. Voiko olla, onko se tosiaan niin että

      Kumpikin rakastetaan toisiamme. Nyt pitää sukeltaa pakastimeen ❤️🥵
      Ikävä
      57
      1021
    8. Tiedätkö mitä kaivattusi harrastaa?

      Minä en tiedä.
      Ikävä
      67
      1001
    9. Metsa Man Extra kanava toimii hyvin

      ja sieltä voipi kahta vanhoja vitejoita pahimpaan puutteeseen. Peukalot ylös.
      Tuusniemi
      21
      990
    10. Mitkä yleiset huonot tavat ihmisillä ärsyttävät sinua ?

      Aloitukseen saa vapaasti purkaa tuntojaan. Itseäni hiukan kiusaa, kun saman talon asukkaat eivät vastaa tervehdykseen.
      80 plus
      109
      927
    Aihe