Kun aamulla käynnistää,vaikka olisi ollut johdonkin päässä.ja varsinkin jos ei johtoa oo ollu..99 1.8t aj 120.
aaltoileva tyhjäkäynti
12
5681
Vastaukset
- jjkoo
97 1,8 litrainen ei tahdo aina lähteä käyntiin. joudun pumppaamaan kaasua starttaamisen aikana?? onko normaalia. lohkolämmitin on ja polttoaine suodatin on vaihdettu.
- A4
humpaako kierrokset 1500 ja reilun 2000 tonnin välillä? ..kun sanoit et kiekat aaltoilee!!
- vika
-95 1,8T ajettu 250tkm, keirrokset soutaa ensin, mutta tasottuu 900kierrokseen. Jos kaasua painaa heti käynnistyksen jälkeen niin sammuu.
- A4
Millä välillä kierrokset soutaa?? ja onko vika jokapäiväinen vai aina joskus? itselläni on A4 1.6 joskus jos on pakkasta n.15 ja enemmän ja joutuu laittaan auton liian lyhyen lämmityksen tai kylmiltään käyntiin niin ensin ei taho lähtiä.. ja sitten kun lähtee niin kiekat "soutelee" 1500-2400 välillä!! sanoivat audin liikkeessä et on autossa huono akku ja jännite käy yön aikana (yleensä aamulla starttaat) alle 11 Voltin niin tietokonejärjestelmä unohtaa auton vakiosäädöt!! pitää käydä sit audin liikkeessä tekemässä kaasuläpän esisäätö (testerillä) ja taas käy hyvin!!! vaihdoin akun ja sen jälkeen auto on pelannut hyvin, sitä ennen 2 kertaa piti käydä esisäädöt tekemässä!!
- avant
A4 kirjoitti:
Millä välillä kierrokset soutaa?? ja onko vika jokapäiväinen vai aina joskus? itselläni on A4 1.6 joskus jos on pakkasta n.15 ja enemmän ja joutuu laittaan auton liian lyhyen lämmityksen tai kylmiltään käyntiin niin ensin ei taho lähtiä.. ja sitten kun lähtee niin kiekat "soutelee" 1500-2400 välillä!! sanoivat audin liikkeessä et on autossa huono akku ja jännite käy yön aikana (yleensä aamulla starttaat) alle 11 Voltin niin tietokonejärjestelmä unohtaa auton vakiosäädöt!! pitää käydä sit audin liikkeessä tekemässä kaasuläpän esisäätö (testerillä) ja taas käy hyvin!!! vaihdoin akun ja sen jälkeen auto on pelannut hyvin, sitä ennen 2 kertaa piti käydä esisäädöt tekemässä!!
mulla on just toi akku huono... tana soikoon,menen heti vinkumaan uuden akun.Valitin akusta jo osto hetkellä mutta kuuluuko niiden se vaihtaa vai onko oma moka kun en jaksanu sitä asiaa kuukausi sitte hoitaa.kiekat menee 1200-2000 välillä hetken.pitääkö nyt tehä se esisäätö?auto toimii kyllä normaalisti kun se siitä tasoittuu.
- Yalle
A4 kirjoitti:
Millä välillä kierrokset soutaa?? ja onko vika jokapäiväinen vai aina joskus? itselläni on A4 1.6 joskus jos on pakkasta n.15 ja enemmän ja joutuu laittaan auton liian lyhyen lämmityksen tai kylmiltään käyntiin niin ensin ei taho lähtiä.. ja sitten kun lähtee niin kiekat "soutelee" 1500-2400 välillä!! sanoivat audin liikkeessä et on autossa huono akku ja jännite käy yön aikana (yleensä aamulla starttaat) alle 11 Voltin niin tietokonejärjestelmä unohtaa auton vakiosäädöt!! pitää käydä sit audin liikkeessä tekemässä kaasuläpän esisäätö (testerillä) ja taas käy hyvin!!! vaihdoin akun ja sen jälkeen auto on pelannut hyvin, sitä ennen 2 kertaa piti käydä esisäädöt tekemässä!!
Onko tosiaan näin että tietokonejärjestelmä voi "unohtaa" asetukset jos akkujännite putoaa alle tietyn rajan?
Kuulostaa aika hurjalta, että joka kerta kun autosta esim. irroitetaan akku, niin asetukset pitää ladata autoon.
Liekö kyseessä audin merkkihuollon vedätys?
Sehän ei olisi mitään uutta...
(Yleensähän säädöt on muisteissa joissa ne pysyy vaikka 100 vuotta vaikka virtasta ei olisi saatavilla.) - Rolf
Yalle kirjoitti:
Onko tosiaan näin että tietokonejärjestelmä voi "unohtaa" asetukset jos akkujännite putoaa alle tietyn rajan?
Kuulostaa aika hurjalta, että joka kerta kun autosta esim. irroitetaan akku, niin asetukset pitää ladata autoon.
Liekö kyseessä audin merkkihuollon vedätys?
Sehän ei olisi mitään uutta...
(Yleensähän säädöt on muisteissa joissa ne pysyy vaikka 100 vuotta vaikka virtasta ei olisi saatavilla.)keskustelu ei jatku tästä kohdasta missä kysytään tuon resetoinnin tarvetta?
Olisihan kiva saada näkymystä ja varsinkin kokemusta aiheesta. Joten... - A4t
Rolf kirjoitti:
keskustelu ei jatku tästä kohdasta missä kysytään tuon resetoinnin tarvetta?
Olisihan kiva saada näkymystä ja varsinkin kokemusta aiheesta. Joten...Ehkä asiasta ei ole tarpeeksi faktaatietoa.
Taitaa olla kuitenkin niin, että tyhjäkäynnin heittelyn aiheuttaa suurimmassa osassa tapauksista lämpötilanmuutokset nestelämpötila-anturilla (letkulämmitin) tai tyhjäkäyntimoottorin / anturin viat (idle speed controller).
Omasta 4:sta on kerran resetoitu tyhjäkäyntiasetukset (vikaa ei huomannut mistään muualta kuin testeristä) autossa oli tuolloin eberi, joka söi virrat akulta. Huoltomies kertoi, että "vikatila" / "resetointi" ei muuta asetuksia oleellisesti, kyse on enemmänkin hienosäädöstä. Tämän "vikatilan" tarkoitus on jäänyt epäselväksi. Mahdollisesti kyse on kierrosten säätämisestä esim. latauksen turvaamiseksi. - A4
A4t kirjoitti:
Ehkä asiasta ei ole tarpeeksi faktaatietoa.
Taitaa olla kuitenkin niin, että tyhjäkäynnin heittelyn aiheuttaa suurimmassa osassa tapauksista lämpötilanmuutokset nestelämpötila-anturilla (letkulämmitin) tai tyhjäkäyntimoottorin / anturin viat (idle speed controller).
Omasta 4:sta on kerran resetoitu tyhjäkäyntiasetukset (vikaa ei huomannut mistään muualta kuin testeristä) autossa oli tuolloin eberi, joka söi virrat akulta. Huoltomies kertoi, että "vikatila" / "resetointi" ei muuta asetuksia oleellisesti, kyse on enemmänkin hienosäädöstä. Tämän "vikatilan" tarkoitus on jäänyt epäselväksi. Mahdollisesti kyse on kierrosten säätämisestä esim. latauksen turvaamiseksi.Jees.. akun kaapeleiden irtikäyttäminen ei tee sitä humpausta!! jos akku on huono, jännite laskee alle 11 Volttiin ja kun se on pitemmän aikaa niin säädöt unohtuu ja se esisäätö/ perussäätö herättää audin taas uusille tulille!! eli osta se uusi akku ja käy tekemässä audin merkkihuollossa perussäätö ni ongelma ei toistu. kovalla pakkasella akut ovat tosi koetuksella.
- AvAntti
Yalle kirjoitti:
Onko tosiaan näin että tietokonejärjestelmä voi "unohtaa" asetukset jos akkujännite putoaa alle tietyn rajan?
Kuulostaa aika hurjalta, että joka kerta kun autosta esim. irroitetaan akku, niin asetukset pitää ladata autoon.
Liekö kyseessä audin merkkihuollon vedätys?
Sehän ei olisi mitään uutta...
(Yleensähän säädöt on muisteissa joissa ne pysyy vaikka 100 vuotta vaikka virtasta ei olisi saatavilla.)Kuitenkiin muuhun (kuin autojen) muisti- ja ic-piiritekniikkaan viitaten väittäsin että akku- ja latausjännitteen luokkaa voltin tai kaksi jännitteen aleneminen ei SAA tyhjätä mitään tietoa ajokompuutterissa. Data (säädöt...asetukset) joka syötetään tietsikan pysyvään muistiin pysyy vaikka akku kytketään talveksi irti. Anturointi joka syöttää tietoa matolaatikolle (lue: kompuutteri) on taas kalustoa joka ei pysy kunnossa kuin määrällisen ajan, sitä joutuu uusimaan, joskus jopa perkeleelliseen hintaan tänä päivänä. Väitän yhä, että jos merkkihuolto väittää että data katoaa akun irroituksen yhteydessä tai akkujännitteen aletessa, niin huollon tietämys on päivityksen tarpeessa tai sitten kompuraattori on jostain kohtaa rikki.
Ylipäätään...toiminnallisuuden sekä korjattavuuden kannalta autoissa on liian paljon tietokoneistettua tekniikkaa. Vai tietääkö joku autoa jossa elektroniikka toimisi takuuajan jälkeenkin ns...ttuilematta?
Ok...kohtahan sitä listaa alkaa varmaan kertyä :)) - Yalle
AvAntti kirjoitti:
Kuitenkiin muuhun (kuin autojen) muisti- ja ic-piiritekniikkaan viitaten väittäsin että akku- ja latausjännitteen luokkaa voltin tai kaksi jännitteen aleneminen ei SAA tyhjätä mitään tietoa ajokompuutterissa. Data (säädöt...asetukset) joka syötetään tietsikan pysyvään muistiin pysyy vaikka akku kytketään talveksi irti. Anturointi joka syöttää tietoa matolaatikolle (lue: kompuutteri) on taas kalustoa joka ei pysy kunnossa kuin määrällisen ajan, sitä joutuu uusimaan, joskus jopa perkeleelliseen hintaan tänä päivänä. Väitän yhä, että jos merkkihuolto väittää että data katoaa akun irroituksen yhteydessä tai akkujännitteen aletessa, niin huollon tietämys on päivityksen tarpeessa tai sitten kompuraattori on jostain kohtaa rikki.
Ylipäätään...toiminnallisuuden sekä korjattavuuden kannalta autoissa on liian paljon tietokoneistettua tekniikkaa. Vai tietääkö joku autoa jossa elektroniikka toimisi takuuajan jälkeenkin ns...ttuilematta?
Ok...kohtahan sitä listaa alkaa varmaan kertyä :))Mä oon ihan samaa mieltä että kaikki autoon liittyvä säätödata, oli se uutta tai matkan varrelta poimittua, pitäisi syöttään "haihtumattomiin" muisteihin. Jos Audin insinööri on sen toisin suunnitellut niin onpa ihme ja järkytys.
Luulen, että korjaamolla ei ole nyt ymmärrystä tapahtuneesta. Joka ei muutes ole kyllä mitään ainutlaatuista nykypäivänä.
Meinaa olla tuo elektroniikan määrä niin suuri näissä nykyisissä pirsseissä ettei itse suunnittelijatkaan pysty sitä hanskaamaan. Saati sitten pahainen huollon mekaanikko. - Anonyymi
Yalle kirjoitti:
Mä oon ihan samaa mieltä että kaikki autoon liittyvä säätödata, oli se uutta tai matkan varrelta poimittua, pitäisi syöttään "haihtumattomiin" muisteihin. Jos Audin insinööri on sen toisin suunnitellut niin onpa ihme ja järkytys.
Luulen, että korjaamolla ei ole nyt ymmärrystä tapahtuneesta. Joka ei muutes ole kyllä mitään ainutlaatuista nykypäivänä.
Meinaa olla tuo elektroniikan määrä niin suuri näissä nykyisissä pirsseissä ettei itse suunnittelijatkaan pysty sitä hanskaamaan. Saati sitten pahainen huollon mekaanikko.kyllä jos akku purkautuu jostain syystä aina on tietokoneen muisti palautettava tyhjäkäynti vollaa1200 . 1700 välillä onkäytetty monta kertaa tietokoneen päässä niin korjautuu ei vaikuta akun irrottaminen sitä on vuosien kokemus aina sama juttu .eikä korjaamotkaan osaa sanoo mistä akun purkautuminen johtuu jos auto seisoo 2 viikkoo mutta jos ajan n 100 km niin tyhjäkäynti tasoittuu jos muuta väitätte niin tulkaa 2 ksi viikokksi niin todistan asian.auto on audi a 4 1995 v 6
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 244292
Olit ihan
Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu333493Oletko keskustellut kaivatustasi muiden
Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka543384Ennen ei ollut persuja ja työttömyyttä, lääkäriinkin pääsi
Ennen oli kaikilla töitä Kauppiaille kelpasi kun saivat voittoa Yritystukia ei ollut Lääkäriin pääsi kaikki haluklaat Nu203328Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?
"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu1232910Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue
se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod282670Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.1162350Antifasismi - mitä se on?
Se on äärivasemmistolaista anarkistista toimintaa joka käyttää fasisminvastaisuutta keppihevosena oikeuttaakseen toimint122341MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa
TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,142155Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle
Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S301766