Nenämurtuma luutui vähän vinoon ja nyt sitä ollaan korjaamassa operaatiolla nimeltä "Septoplastia".
Millainen leikkaus? Kivulias?:/ Kuinka pitkään toipuminen kestää? Entä mitä lääkkeitä määrättiin ja kuinka pitkäksi aikaa niitä joutuu syömään?
Ainiin ja saako siitä semmosen kauheen nenälastan pidettäväksi? :I
Ärsyttää koko juttu vielä kun pitäs kirjotuksiin valmistautua eikä koulusta viittis olla poissa >:I
Septoplastia / nenän väliseinän korjausleikkaus
4
4113
Vastaukset
- nenä ;)
Se tehdään paikallispuudutuksessa. Periaatteessa ei kivulias, mutta sä näät siinä silmies edessä ne työkalut - silloin alkaa sattua pelkkä niiden näkeminen. Talttaa ym. tungetaan nenään. Ja kun sä kuulet ne äänet.. =/ Mulle lekuri näytti, että katopas mitä sieltä löytyi.. Yäk! Mulla siis tehtiin väliseinä uusiks ja poistettiin joku ylimääräinen rusto. Vuorokauden sen jälkeen oli tampoonit nenässä. Se oli kaikista kauheinta. Ne viritetään niin et sellanen naru kiertää niinku ympäri sieltä nenän yläosasta, että ne pysyy paikallaan. Kun tampoonit otettiin pois, niin helpotti kummasti. Silloin samalla sieltä myös imuroitiin vielä ylimääräinen pois. Kaks viikkoa piti olla ponnistelematta ja niistämättä kunnolla. Sama kaks viikkoa saikkua. Sain muistaakseni pore Panacodia ja niitä söin muutaman päivän. Särky ei ollut kauheeta. Ei tule nenälastaa, ainakaan mulle ei tullu. Hyvin se menee! Tsemiä!
- -E-
Moi!
Mul on melkein 2vk nenän väliseinän korjausleikkauskesta, enkä todella pysty viel norm.esim.hymyilemään vaan kiristää? Onko normaalia? Tietääkö joku.. tylsä olo..
- jos
..niin kamalasti ärsyttää niin kuka pakottaa menemään siihen toimenpiteeseen? eikös se ole hyvä kun hoidetaan???
- -E-
Se että vaihtaa kokemuksia ja kysyy miltä muista on tuntunut on kaukana valittamisesta!! Jos tuntee kipua ja siitä kirjoittaa tyyliin yhden lauseen, ei vielä kauheaksi valittajaksi tee. Veikkaanpa, et siel suunnalla on tullut "valitettua" vähän jostain turhemmastakin.. Joo, no tietysti olen väärässä! :D joopa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka672395- 661377
Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin
Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww741185EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje41107- 79835
Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä
Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi19780- 43678
Ratikka Turkuun
Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta82660Miehet trikoissaan
On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe24638- 30636