Metsälän autohuolto Oy :ssä vaihtui öljyt suodatin hintaan 105 EUROA!!!
Kyseessä ei ollut kalliit longlife öljyt, vaan mobil rally formulat.
Öljylle vaihdettuna litrahinnaksi tuli n. 19 euroa (15 euroa/ litra työosuus 20 euroa).
Tuli sitten ensimmäisen ja viimeisen kerran asioitua ko. paikassa.
Korkean hinnan perusteena oli öljyn kallis hinta.
Yksityinen henkilö saa tarvikeliikkeestä vaihdossa käytettyä öljyä 8 euron litrahintaan.
Tuskin maksaaa kaksinkertaista määrää Metsälän autohuollolle...
Voi tietysti olla, että "osaaminen" sisäänoston osalta on yhtä tasokasta, kuin oman asiakkaan laskutus (asiakas ei käy toista kertaa, kun hänet on kerran "ryöstetty").
Senverran jäi paskanmaku suuhun, että joutui kirjoittaan tänne.
Kyseessä ei siis mikään merkkiliike, kuten hinnasta voisi päätellä.
Öljynvaihto helsingissä
37
10865
Vastaukset
- muhahaa
Et sitten kysynyt hintaa ennen huoltoa? Ehkä kannattais..
- terveisiä
Ime sykkivää...
- vika
terveisiä kirjoitti:
Ime sykkivää...
rahikaisella.
- osuus hinnasta
on joihinkin malleihin kalliita????????????
- .....
Suodattimen osuus oli 12 euroa. Eli sen hinta oli ihan normaali.
- tietää???
montako litraa öljyä laitettiin.(oliko 5w40 vai ?)
- ......
4,9 litraa 5w40: stä.
Jota saa kaupasta n.8 euron litrahintaan. - käytössä.
...... kirjoitti:
4,9 litraa 5w40: stä.
Jota saa kaupasta n.8 euron litrahintaan.Castrol SLX, 4 l työ suodatin pikahuollossa 60 € , öljyrengas Oy, autoilijan ainut lohtu !
- hinnoittelu
myy auto pois tai vaihda itse öljyt.palvelusta ja helppoudesta pitää maksaa.14,90€ litra 12€ 20€.eli
n.40-50€ palvelusta onko paha.(millä luulet liikkeen
toiminnan kannattavan)- ...
"myy auto pois tai vaihda itse öljyt."
ajattelin pitää auton, en jatkossakaan vaihda itse, huoltofirma kyllä vaihtuu.
"n.40-50€ palvelusta onko paha."
Eli n. 150e/ tunti, kyllä on paha!!!
"(millä luulet liikkeen toiminnan kannattavan)"
Sillä, että et veloita kilpailijoihisi nähden kaksinkertaista hintaa ---> asiakas käy jatkossakin...
- hieman halvempaa
105 euroa !!
Just vaihdoin mazdaan öljyt, öljy 11,50 ja suodatin 5,90.
Hieman halvampaa, itse tehtynä. - MAN-Oil
Tässä nyt pitää huomata että öljyllä ja öljyllä on eroa. Ns. markettiöljyt eivät tosiaankaan ole samaa tavaraa kuin asianmukaisella huoltoliikkeellä. Esim TB:n ja Moboilin markettilaadut. Ja kaikenmaailman TEHO-öljyt ja Motoxit pitäisi kieltää kuluttajan harhaan johtamisena. Laatu on tosi ala-arvoista mutta monet ostavat koska hinta on halpa.
- käyttää halvinta
"Tässä nyt pitää huomata että öljyllä ja öljyllä on eroa."
Aivan varmasti.
"kaikenmaailman TEHO-öljyt ja Motoxit pitäisi kieltää kuluttajan harhaan johtamisena. Laatu on tosi ala-arvoista mutta monet ostavat koska hinta on halpa."
Minkälaista faktaa sinulla on todoteeksi kyseisten öljyjen huonosta laadusta, muutakuin mutu?
Itseasiassa väittäisin että aina kannattaisi laittaa sitä halvinta öljyä autoonsa. Poikkeuksena ne poikkeavat autoilijat jotka pitävät autoaan yli 5 vuotta.
Jos ostat uuden auton ja ajat 5 vuotta halvoilla öljyillä, moottori kestää tämän ja liikkeeseen vaihdossa vietäessä, hyvityshinta on aivan sama.
Seuraavalla omistajalla, auton öljybkulutus lisääntyy jossakin vaiheessa, jolloin ei todellakaan kannata käyttää kalliita öljyjä.
10 vuoden iässä auto siirtyy jälleen seuraavalle omistajalle. Tässä vaiheessa sillä alkaa olla jo sen verran vähän hintaa että onko järkeä käyttää 10% auton arvosta öljynvaihtoon? No ei, halvinta koneeseen.
- Öljyä
"Yksityinen henkilö saa tarvikeliikkeestä vaihdossa käytettyä öljyä 8 euron litrahintaan."
Mä kyllä vaatisin ihan uutta öljyä enkä käytettyä vaikka asioisin tarvikeliikkeessä.- kkdsjgjgjsdgjsdjg
No hehheh olitpa hauska. Tai sitten olet luetunymmärtämisen osalta jäänyt pahasti jälkeen
- Öljyä
"Yksityinen henkilö saa tarvikeliikkeestä vaihdossa käytettyä öljyä 8 euron litrahintaan."
Mä kyllä vaatisin ihan uutta öljyä enkä käytettyä vaikka asioisin tarvikeliikkeessä.- menisit
erityisesti saivartelijoille kohdistetulle luetun ymmärtämis- kurssille.
- simo5
Eipä voi sanoo ku et oot aikamoinen puupää,ku tommosii hintoja makselet! Ei tajuu,miks et kysyny hintaa ennen vaihtoa? kyllä oisin jo tossa vaiheessa painanu kaasun pohjaan ja haistattanu koko liikkeele et pitäkää kiskuri hintanne. Täytyyki ihan huvikseen tänään ottaa yht kyseiseen liikkeeseen ja kysyä puhutko edes totta,ku pitää kumminkin öljyt jossain vaihdattaa,ku ittellä on käsi kipsissä ettei ite pysty.Mut kuulostaa aika huuhaa hinnalta ja jos tämä ei pidä paikkaansa tulen kyllä sanomaan kyseiseen liikkeeseen mikä huhu siitä täällä pyörii.Ettei vain olisi kilpailija asialla? Ei hemmetti noin paljon voi maksaa millään.
- jkl
Ite kävin tänään vaihtamassa öljyt, oli oikein oma suodatin mukana ja hintahan oli 85e, eikä osanneet edes kuittia tulostaa, vaan oikein käsin kirjoittivat.
- audimees
miksi et itse likaa käsiäsi ja valuta öljyjä hihaasi....mihin viet itse vaihtamasi öljy....jäteöljy maksut?muuten kettu tytöt käy kimppuusi...kyseissä paikassa on kaikki ollut kohdallaan...7 vuotta asioinut kyseisessä liikkeessä!!
- itse tekevä.
audimees kirjoitti:
miksi et itse likaa käsiäsi ja valuta öljyjä hihaasi....mihin viet itse vaihtamasi öljy....jäteöljy maksut?muuten kettu tytöt käy kimppuusi...kyseissä paikassa on kaikki ollut kohdallaan...7 vuotta asioinut kyseisessä liikkeessä!!
"mihin viet itse vaihtamasi öljy....jäteöljy maksut?"
ilmaiseksi läheiselle huoltamolle. aivan, ottavat jäteölpän ilmatteeksi vastaan. - laiska vaihtaja
audimees kirjoitti:
mut 4.5litraa mobil 1 new life 0-40 maksoi mobil expresis kakkineen 69 e(ihan pienen kantis alen sain suodattimesta)en itse siihen hintaan vaihtas(öljy 4l pönttö n40 e 1l pönttö n12e)suodatin mallia LL 12e-"merkkiliikkeen kullattu"35e eli 64e olis maksanu mulle ne tarvikkeet,kuka olis tehty sen 5e??Toki saavat varmasti öljyt ja suodatin halvemmal ja siintä hyödyn itsekin.Eikä kädet likaannu,työllistää kaikki voitttaa heh eheh
- pinkkipaita
audimees kirjoitti:
Kivaa olla kädetön sipsuttaja, ajella vaan tyttömäisenä audilla ja pelätä oikeaa työtä.
Munaa pyllyyn jeejeejee. - edes kiinnosta
laiska vaihtaja kirjoitti:
mut 4.5litraa mobil 1 new life 0-40 maksoi mobil expresis kakkineen 69 e(ihan pienen kantis alen sain suodattimesta)en itse siihen hintaan vaihtas(öljy 4l pönttö n40 e 1l pönttö n12e)suodatin mallia LL 12e-"merkkiliikkeen kullattu"35e eli 64e olis maksanu mulle ne tarvikkeet,kuka olis tehty sen 5e??Toki saavat varmasti öljyt ja suodatin halvemmal ja siintä hyödyn itsekin.Eikä kädet likaannu,työllistää kaikki voitttaa heh eheh
vaihdatko korjaamolla vai teetkö sen itse. minä en itse vaihtaessa edes käytä noin kalliita öljyjä, joten halvemmalla pääsen kuitenkin. öljyt ja tarvikkeet maksaa yht noin 40 euroa. merkkiliikkeen hinnoissa on aina se merkki-ilma, mutta joo miten sen laskee niin sellai kannattavaksi se tulee.
- ..........
audimees kirjoitti:
Jos huoltomies on niin tyhmä että maksaa siitä kun joku vie öljyä pois, on hänen oma häpeä. Itse poltan jäteöljyn polttoöljyyn sekoistettuna
- Vähän siistimpi
.......... kirjoitti:
Jos huoltomies on niin tyhmä että maksaa siitä kun joku vie öljyä pois, on hänen oma häpeä. Itse poltan jäteöljyn polttoöljyyn sekoistettuna
Kiva levitellä jäteöljyn raskasmetallit ympäristöön?
- tfggf
Saksassa oli öljynvaihto (siis työn osuus) pari viikkoa sitten 7€. Plus öly ja suodatin.
- kokonaishinta ratkai
Mitä tuolla työnhinnalla on merkitystä jos vaikka öljyllä olsi kymmenkertainen kate, kyllä silloin voi työn tehdä vaikka ilmaiseksi??
Voihan kiesus, kaivoit iki vanhan ketjun esiin ja kirjoitat vielä typeryyksiä, vai oliko tärkeintä kestoa Saksan reissustasi?
- jotkuteivaintajua
Heh^^ Idiootti. Saksassa öljyt vaihtuu alta 40e (8.5l öljyä) kokonaishintaan, esim audi a8 jakopäänvaihto maksaa suomessa 1600-2500e kun saksassa 400e osineen ja takuineen.
Ne katteet ne katteet..- dfsdf3332
Höpön pöpön.
- huijattu
Kunpa olisin lukenut tämän topikin ennen kuin vein autoni huoltoon tähän mestaan. Ei kannata, kallista ja erittäin huonoa palvelua.
- 1- Hesa
Saksa hyvä maa asua. Halvat autot, bensat vakuutukset korjaukset hyvät palkat halvat katsastukset. Ihanteellinen maa. Muuttaisin heti pois Hesasta kun vaan osaisin saksaa.
- fghfg555
Opettele turkkia niin sulaudut paikallisväestöön hyvin.
- iohio8og8o
Itse vaihdatin Helsingissä ja maksoi 75 euroa suodattimineen. Lisäksi täytettiin jäähdytysnesteen (punainen) vaje. Ilman tuota öljynvaihto olisi ollut kaiketi sen 60 €.
- pelle peloton
Joi kallis liike rikkovat vielä suodattimen vaihdon yhteydessä ohjurin ja syyttävät sitten merkkiliikettä jossa auto korjattu heidän ammattitaidottoman henkilön monien vuoksi. Kuitti kirjoitetaan käsin jos kirjoitetaan. Olen kuullut että pikku duuneista kuitti unohtuu...
- Txx
Metsälän autohuolto -leimalla viikko ennen omistajan vaihtoa suoritettu "vuosihuolto määräiakaishuolto vaihdettu jakohihna ja kiristinrulla". Kiristinrulla ainkin oli ruosteinen alkup. 10v vanha. Muu huolto on ollut ilm. vain öljynvaihto.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.5194342Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek183471Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2842292Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia4762169Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.861486- 1571363
Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel641281Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1021276- 641188
- 841134