Elämän koulu

vesimies luopuuko

Toden totta palstat on kaikille kiinostuneille avoimet , jotka haluavat jakaa tunteensa , kokemuksensa ja monia muita asioita muiden kanssa .
Itselleni tämä on ollut yksi tapa selviytyä vaikeimmistakin tilanteista , kirjoittaa .
Aina on löytynyt joku , joka näkee sen avaimen mitä tarvitsee ,jatkaakseen tilanteessa , jossa elää .
Itse olen saanut todella paljon , monet asiat toinen näkee erikulmasta kuin itse .
ELÄMÄN TILANTEENI ON KAAOSMAINEN , JA NÄIN SAAN PURKAA TAVALLAAN TÄTÄ KAUTTA ITSEÄNI , LÖYTÄÄ USEIHIN ASIOIHIN VASTAUKSIA .
Olen itse ehkä tyypillinen vesimies , mietin , ajattelen asioita , käyn itseni kanssa ensin niitä läpi . Tavallaan yritä selkeyttää AJATUKSIANI .
En ole pintaliitäjä , mietin suunnittelen miten tästä eteenpäin jatkaa . Mistä löytyy ne voimavarat jotta en tohoutuisi sisältä päin . Yritän taistella pelkojani vastaan , ottaa yliotetta niistä . Kuten tälläkin hetkellä .

9

992

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sinulle :)

      Silloinhan olet oikeassa paikassa. Tuolla toisaalla väitellään siitä, onko astrologia sitä tai tätä tai potaskaa. Sillä ei ole väliä silloin, kun itse haluaa parempaan mitä nyt on.
      Jo se, että tiedät olevasi vesimies, auttaa ymmärtämään itseäsi. Näin uskon.

      • vesimies luopuuko

        Astrologia , siitä on niin paljon mielipiteitä kuin meitä ihmisiäkin .
        Itse uskon , esimerkkinä luonne , usein vesimiehillä on tietyt samat ajatukset asioihin . Toinen vesimies kuinka hyvin yhteistyö sujuu työympäristössä , tätäkin voi olla taas toinen näkökulma joillakin . Mutta itse olen kokenut usein sen . Ajatusmaailma yleensäkkin .
        Mutta meidän ihmisten erilaisuuden sen voi myös kokea rikkautena elämässä .Se on asia ,jonka toivoisin monen muunkin oppivan .
        Itse käyn todella koulua joka opettaa ymmärtämään asioita erikulmasta kuin enen . Elämä , jokainen päivä minkä saan on kuin rikkaus itselleni . Itsensä ymmärtäminen on välillä vaikeaa , mutta asiota mietin käyn läpi . Näin hakeakseni sitä taspainoista elämää , mutta toden totta tällä hetkellä se on hakusessa , jospa nyt on toinen porras johonn olen päässyt .


    • vesimies luopuuko

      Todella kun mietin omaa tietäni . Kuinka monesta asiasta olen joutunut luopumaan , mutta totesin jotain hyvääki on . On oppinut nauttimaan hetkistä joita ei edes ennen ole osannut arvostaakkaan . Vaikka on hetkiä tulee mieleen , helpompi olisi luovuttaa kuin jatkaa . Mutta se on toisaalta jo luonnettani vastaan , tyypillinen vesimies siinä . Kun luin ennen tätä erään henkilön kirjoituksia niistä sain ja ne antoi aihetta miettimiseen . En onneksi ole yksin , vaikka ehkä jos sanoisin yksinäinen .

      • Keijuli

        Lainaus joltakin: "Valheellisen vahvoina haemme toisiamme löytämättä, heikkoudessa ehkä löytäisimme, mutta emme enää uskalla etsiä."
        Näin se usein on. Vahva pitäisi olla vaikka se olisi valhettakin. Silloinkin jää yksin. Ei valheessa voi kohdata toista ihmistä. Heikkoudessa on sentään toivoa, ei heikko jää yksin jos sen tunnustaa. Luotan siihen.
        Joku sanoi myös lukemisesta: Silloin ei ole koskaan yksin. Hämmästelin juuri eilen iltana ystävälleni miten voi olla mahdollista, että kun menen vain kirjastoon ja valitsen sattumanvaraisesti hyllyn ja kirjan, se on juuri se mitä nyt tarvitsin.
        En usko tuota että Sinun olisi "helpompi luovuttaa", ei tosiaankaan kuulosta Sinulta.


      • vesimies luopuuko
        Keijuli kirjoitti:

        Lainaus joltakin: "Valheellisen vahvoina haemme toisiamme löytämättä, heikkoudessa ehkä löytäisimme, mutta emme enää uskalla etsiä."
        Näin se usein on. Vahva pitäisi olla vaikka se olisi valhettakin. Silloinkin jää yksin. Ei valheessa voi kohdata toista ihmistä. Heikkoudessa on sentään toivoa, ei heikko jää yksin jos sen tunnustaa. Luotan siihen.
        Joku sanoi myös lukemisesta: Silloin ei ole koskaan yksin. Hämmästelin juuri eilen iltana ystävälleni miten voi olla mahdollista, että kun menen vain kirjastoon ja valitsen sattumanvaraisesti hyllyn ja kirjan, se on juuri se mitä nyt tarvitsin.
        En usko tuota että Sinun olisi "helpompi luovuttaa", ei tosiaankaan kuulosta Sinulta.

        Olenko heikko , etten löydä mitä haen . En tiedä !?
        Usein olen kokenut tilanteita , moni olettaa että olisin vahva .Uskallan sanoa ääneen pelkään. Ne on tilanteite joissa joka kerta se tulee vain ja näin oloni tavallaan helpottuu . Se kuinka ihmiset reagoivat tilanteissa ottavat usein eritavan kohtelussa , käyttäytymisessä .
        En itsekkään usko tuohon että olisi helpompi luovuttaa se ei ole omaa itseäni . En edes itse tunnista sitä . Usein olen kyllä miettinyt luovuttamista kuten aiemminkin jo kirjoitin mutta se en ole minä . Olen sinnikko taistelemaan , pyrkimään eteenpäin . Periksi antamaton monissa tilanteissa varsin jotka koskettaa itseäni .


      • Keijuli
        vesimies luopuuko kirjoitti:

        Olenko heikko , etten löydä mitä haen . En tiedä !?
        Usein olen kokenut tilanteita , moni olettaa että olisin vahva .Uskallan sanoa ääneen pelkään. Ne on tilanteite joissa joka kerta se tulee vain ja näin oloni tavallaan helpottuu . Se kuinka ihmiset reagoivat tilanteissa ottavat usein eritavan kohtelussa , käyttäytymisessä .
        En itsekkään usko tuohon että olisi helpompi luovuttaa se ei ole omaa itseäni . En edes itse tunnista sitä . Usein olen kyllä miettinyt luovuttamista kuten aiemminkin jo kirjoitin mutta se en ole minä . Olen sinnikko taistelemaan , pyrkimään eteenpäin . Periksi antamaton monissa tilanteissa varsin jotka koskettaa itseäni .

        Yksin vai yksinäinen. Ajattelinkin juuri tuota, oletko yksin huoliesi ja pelkosi kanssa? Niinhän voi olla vaikka vierellä olisikin joku.
        Olen sitä mieltä että kaikissa vaikeissa tunteissa pätee tuo sama, kun sitä ei pidättele, elää sen aitona, se helpottaa ennemmin tai myöhemmin. Annathan arvon hyvillekin tunteille. Kaikki ne on meille tarkoitettu läpikäytäväksi. Heikkoudesta: on asioita joiden edessä jokainen on heikko! Sitäpaitsi tuo että sanot pelkääväsi on rohkeutta.


      • vesimies luopuuko
        Keijuli kirjoitti:

        Yksin vai yksinäinen. Ajattelinkin juuri tuota, oletko yksin huoliesi ja pelkosi kanssa? Niinhän voi olla vaikka vierellä olisikin joku.
        Olen sitä mieltä että kaikissa vaikeissa tunteissa pätee tuo sama, kun sitä ei pidättele, elää sen aitona, se helpottaa ennemmin tai myöhemmin. Annathan arvon hyvillekin tunteille. Kaikki ne on meille tarkoitettu läpikäytäväksi. Heikkoudesta: on asioita joiden edessä jokainen on heikko! Sitäpaitsi tuo että sanot pelkääväsi on rohkeutta.

        Yksi ja yksinäinen huolien ja vaikeuksien kanssa .
        Mutta kaiken tarkoitusta elämässäni on usein vaikea ymmärtää ,tiedän mitä haluan . Elää normaalia elämää niissä puitteissa kun pystyn , voin .
        En elä kuin pilvissä , yritän nauttia pienistäkin onnen hetkistä . Vaikka niitä on joskus vaikea tai ei edes huomaa , joku pysähdyttää vain miettimään.
        Se on kyllä jokaisessa ihmisessä on heikkoutensa , moniko uskaltaa sanoa ääneen sen .

        Pahinta onkun lyödään maahan, mutta aina vain yritän kivuta takaisin kuopasta . Niissä tilanteissa on juuri tuo luovuttamisen halu voimakkaimpana .


    • *tiukunen*

      jokaisella on elämänkoulu käytävänä. Tuo mitä kerroit, että tällä hetkellä elämäsi on kaaosmainen. Minulla on erittäin rakas ystävä, jonka elämä on tällä hetkellä myös kriisin tilassa. Hän on myös vesimies. Onkohan teillä vesimiehillä tämä pimeä syksy aikaa, jolloin asiat kasaantuvat.

      Olen yrittänyt olla hänelle tukena, mutta nyt olen tuntenut itseni voimattomaksi. Hän ei kerro ongemien ydintä..on vain asioita, joita täytyy miettiä...nyt vain on vaikeampi aika... Ei siis selitystä, miksi elämä potkii. Auttaisin häntä niin mielelläni, mutten osaa, kun hän pitää tietyn etäisyyden.

      Kun nyt sinäkin olet pohdiskelija, niin osaisitko kertoa, miten se ystävä voi kaikkein parhaiten tukea? Olen kyllä yrittänyt olla välillä etäällä ja välillä tulla lähemmäksi... en oikein enää tiedä miten toimisin. Yhteyttä hän ei itse ota, joten olenkohan sitten merkityksetön ystävä kuitenkin.

      • vesimies luopuuko

        Totta , jokaisen on käytävä elämässään tietty koulu , koska on valmis ja mihin . SITÄ EMME KUKAAN TIEDÄ !
        Itsestäni voisin todeta ettei vuoden ajoilla ole mitään merkitystä kaaokseeni .

        Olet tukenut , mutta näkisin kuten sinä vaikea on auttaa jos ei kerro ongelmaansa , mikä se todellisuudessa on . Jokin kipeä asia , kun hän pitää itsestä kiinni ja kaukana ystävästään . Ei päästä tai eikö halua päästää lähellensä . Pelkääkö hän jotain ...!?
        Jos etäisyys kasvaa , olet mahdottoman työn edessäsi .

        En usko että olisit hänelle merkityksetön ystävä , siinäpä olisi . Jos ottaisit ystävyyden puheeksi , mikä on teidän välillänne . Hiljaa hivuttain , pienin askelin .

        Yhteydeotot ovat jääneet onko hän jonkin asian tiimoilta niin lopuun ajettu ettei jaksa . Voimaton tekemään enää mitään .

        Totta jäin myös pohtimaan ystäväsi käytöstä ... miksi ihmeessä hän työntää kaiken sivuun , sinut , ystävänsä . Todennäköisesti kaiken muunnkin .


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 185
      2078
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1972
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      156
      1602
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1598
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1334
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1227
    7. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      11
      1194
    8. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1147
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1138
    Aihe