Tanhio varmaan kertoo tarkemmin.
Pillilupin
11
2467
Vastaukset
- klubi
Vai pölliklubin etukansi???
- juttuun Pillilupista
Sen tupakka-askin takakanteen on moni mies tehnyt muistiinpanoja.Isäukolla oli Kosmos-kynä ja Pillilupiaski,siihen se vaan piirteli luonnoksia tulevasta navetasta. Navetta tuli,vaan kyllä siinä meni pillilupiaki. Tästä tupakasta kysymys: Mihin piippumiehet ovat hävinneet?
- klupit
Eihän pilliklupissa ollut kun puolikas oikeeta tupakkaa ja loput toinen puoli paperipilliä, oli aika kuivakan makuista tupakkaa. Pölliklubi oli täyttä tavaraa; poltettin semmosen puisen "klopin" päässä sitä ja oli täyteläisen makuista. Piipputupakoista Kilta oli aikoinnaan hyvin suosittu,olen kuulut myös Jymystä, etä sekin olisi ollut hyvin suosittu piippu/sätkätupakkana aikoinnaan.
klupit kirjoitti:
Eihän pilliklupissa ollut kun puolikas oikeeta tupakkaa ja loput toinen puoli paperipilliä, oli aika kuivakan makuista tupakkaa. Pölliklubi oli täyttä tavaraa; poltettin semmosen puisen "klopin" päässä sitä ja oli täyteläisen makuista. Piipputupakoista Kilta oli aikoinnaan hyvin suosittu,olen kuulut myös Jymystä, etä sekin olisi ollut hyvin suosittu piippu/sätkätupakkana aikoinnaan.
Nyt muistin tosiaan, että vanhat ukot ja vähän nuoremmatkin poltteli niitä itse käärimiään sätkiä lopin nenässä. Virallinen nimi taisi olla holkki.
Johtui varmaankin siitä, että jos olisi sanomalehdestä käärityn sätkän suoraan suuhunsa tunkenut olisi paperi hajonnut kosteuden takia. Piti olla joku apuväline.
Lopit oli muuten sellaisia riesoja, että vuosikymmeniä polttanut kaveri saattoi saada huulisyövän siihen kohtaan missä se loppi aina roikkui.
Itsekin olen pannut merkille sen, että piipun polttajat ovat tyystin hävinneet. Vielä -70 luvun alussa saattoi piipun nähdä alle kolmekymppisenkin suussa. Mutta ei näe enää.- tupakki...
tanhio_takatalvi kirjoitti:
Nyt muistin tosiaan, että vanhat ukot ja vähän nuoremmatkin poltteli niitä itse käärimiään sätkiä lopin nenässä. Virallinen nimi taisi olla holkki.
Johtui varmaankin siitä, että jos olisi sanomalehdestä käärityn sätkän suoraan suuhunsa tunkenut olisi paperi hajonnut kosteuden takia. Piti olla joku apuväline.
Lopit oli muuten sellaisia riesoja, että vuosikymmeniä polttanut kaveri saattoi saada huulisyövän siihen kohtaan missä se loppi aina roikkui.
Itsekin olen pannut merkille sen, että piipun polttajat ovat tyystin hävinneet. Vielä -70 luvun alussa saattoi piipun nähdä alle kolmekymppisenkin suussa. Mutta ei näe enää.INDIA -niminen piipputupakka oli myös erittäin suosittua nuoruudessani 60-70 -luvuilla. Tämmönen mainos on jäänyt niin elävästi mieleeni myös; NORTH ISKEE MIEHEN MAKUUN (ps. ei varmaankaan katuun)
- Junaukko
Joko junarata korjattu välillä svetogorsk- sanghai? Lähtisimme serkun kanssa junalla kiinaan.
- on.jo.aika.oikaista
Tarkoittanet tässä tapauksessa pienten lasten Brio -puuleluista käyttämälläsi sanalla junarata rautatietä. Junarata-leluhan juna-asemineen on ollut hyvin suosittu lasten keskuudessa. Aikuiset käyttävät kuitenkin nimityksiä rautatie ja rautatieasema.
Juhani Aho kirjoitti teoksen Rautatie - ei siis Junarata. Rautatieaseman nimi on kirjassa Lapinlahden asema.
Aloittaja taitaa olla vielä junarataleluiässä.
- kiekkoeino
Pölliklupi taisi olla se oikempi sana käyttäjin keskuudessa! Nuo imukkeenpitimet kuten lopit/holkit muistan hyvin! Tuo mainos Nort State on täyttä tupakaa, on kyllä muistissa!
Pölliklubiaskin takakanteen piirrettiin suorakaiteen muotoisen mökin pohjapiirustus
ja Pilliklubiaskiin neliskulmainen. Pohjoisempana käyttävät holkista nimitystä mynni.
Lienee väännös ruotsinkielisestä sanasta munstycke eli suutin tai suukappale.- Clania.se.oli
Minä poltin joskus 60-luvulla piippua. Ainoa kunnon merkki, jonka kelpuutin, oli Clan.
- Onneksi.pääsin.eroon
Clan oli hyväntuoksuinen piipputupakka! Sitten oli Caravelle kessua ja Sikarileikettä, ja Jymy oli oikeata atomia!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1231205
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89884- 87767
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede19726- 93707
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat281690- 109626
- 32583
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49543Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet115511