Tanhio varmaan kertoo tarkemmin.
Pillilupin
11
2137
Vastaukset
- klubi
Vai pölliklubin etukansi???
- juttuun Pillilupista
Sen tupakka-askin takakanteen on moni mies tehnyt muistiinpanoja.Isäukolla oli Kosmos-kynä ja Pillilupiaski,siihen se vaan piirteli luonnoksia tulevasta navetasta. Navetta tuli,vaan kyllä siinä meni pillilupiaki. Tästä tupakasta kysymys: Mihin piippumiehet ovat hävinneet?
- klupit
Eihän pilliklupissa ollut kun puolikas oikeeta tupakkaa ja loput toinen puoli paperipilliä, oli aika kuivakan makuista tupakkaa. Pölliklubi oli täyttä tavaraa; poltettin semmosen puisen "klopin" päässä sitä ja oli täyteläisen makuista. Piipputupakoista Kilta oli aikoinnaan hyvin suosittu,olen kuulut myös Jymystä, etä sekin olisi ollut hyvin suosittu piippu/sätkätupakkana aikoinnaan.
klupit kirjoitti:
Eihän pilliklupissa ollut kun puolikas oikeeta tupakkaa ja loput toinen puoli paperipilliä, oli aika kuivakan makuista tupakkaa. Pölliklubi oli täyttä tavaraa; poltettin semmosen puisen "klopin" päässä sitä ja oli täyteläisen makuista. Piipputupakoista Kilta oli aikoinnaan hyvin suosittu,olen kuulut myös Jymystä, etä sekin olisi ollut hyvin suosittu piippu/sätkätupakkana aikoinnaan.
Nyt muistin tosiaan, että vanhat ukot ja vähän nuoremmatkin poltteli niitä itse käärimiään sätkiä lopin nenässä. Virallinen nimi taisi olla holkki.
Johtui varmaankin siitä, että jos olisi sanomalehdestä käärityn sätkän suoraan suuhunsa tunkenut olisi paperi hajonnut kosteuden takia. Piti olla joku apuväline.
Lopit oli muuten sellaisia riesoja, että vuosikymmeniä polttanut kaveri saattoi saada huulisyövän siihen kohtaan missä se loppi aina roikkui.
Itsekin olen pannut merkille sen, että piipun polttajat ovat tyystin hävinneet. Vielä -70 luvun alussa saattoi piipun nähdä alle kolmekymppisenkin suussa. Mutta ei näe enää.- tupakki...
tanhio_takatalvi kirjoitti:
Nyt muistin tosiaan, että vanhat ukot ja vähän nuoremmatkin poltteli niitä itse käärimiään sätkiä lopin nenässä. Virallinen nimi taisi olla holkki.
Johtui varmaankin siitä, että jos olisi sanomalehdestä käärityn sätkän suoraan suuhunsa tunkenut olisi paperi hajonnut kosteuden takia. Piti olla joku apuväline.
Lopit oli muuten sellaisia riesoja, että vuosikymmeniä polttanut kaveri saattoi saada huulisyövän siihen kohtaan missä se loppi aina roikkui.
Itsekin olen pannut merkille sen, että piipun polttajat ovat tyystin hävinneet. Vielä -70 luvun alussa saattoi piipun nähdä alle kolmekymppisenkin suussa. Mutta ei näe enää.INDIA -niminen piipputupakka oli myös erittäin suosittua nuoruudessani 60-70 -luvuilla. Tämmönen mainos on jäänyt niin elävästi mieleeni myös; NORTH ISKEE MIEHEN MAKUUN (ps. ei varmaankaan katuun)
- Junaukko
Joko junarata korjattu välillä svetogorsk- sanghai? Lähtisimme serkun kanssa junalla kiinaan.
- on.jo.aika.oikaista
Tarkoittanet tässä tapauksessa pienten lasten Brio -puuleluista käyttämälläsi sanalla junarata rautatietä. Junarata-leluhan juna-asemineen on ollut hyvin suosittu lasten keskuudessa. Aikuiset käyttävät kuitenkin nimityksiä rautatie ja rautatieasema.
Juhani Aho kirjoitti teoksen Rautatie - ei siis Junarata. Rautatieaseman nimi on kirjassa Lapinlahden asema.
Aloittaja taitaa olla vielä junarataleluiässä.
- kiekkoeino
Pölliklupi taisi olla se oikempi sana käyttäjin keskuudessa! Nuo imukkeenpitimet kuten lopit/holkit muistan hyvin! Tuo mainos Nort State on täyttä tupakaa, on kyllä muistissa!
Pölliklubiaskin takakanteen piirrettiin suorakaiteen muotoisen mökin pohjapiirustus
ja Pilliklubiaskiin neliskulmainen. Pohjoisempana käyttävät holkista nimitystä mynni.
Lienee väännös ruotsinkielisestä sanasta munstycke eli suutin tai suukappale.- Clania.se.oli
Minä poltin joskus 60-luvulla piippua. Ainoa kunnon merkki, jonka kelpuutin, oli Clan.
- Onneksi.pääsin.eroon
Clan oli hyväntuoksuinen piipputupakka! Sitten oli Caravelle kessua ja Sikarileikettä, ja Jymy oli oikeata atomia!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj212267- 701146
- 1151036
- 491025
Nainen sä olet
arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r72999Jos olisin
Ollut ns. pelimies olisin myös käyttänyt tilaisuutta hyväksi. Välillä vain tuntuu että olisit itse nimenomaan halunnut p57957KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa
Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.13918Luotathan?
Muistan kun olit vihainen minulle. Niin järkyttävän söpönä ja silti niin vastustamattoman ihanana en ole ikinä ketään na31910Minun on niin vaikeaa uskoa, että
todella kaipaisit minua. Pelkään vieläkin, että minua kusetetaan.55898Voi kun pian voisi varmuudella sanoa
mitä tämä on. Suuri, suuri rakkaustarina vai pelkästään pitkä ja kipeä oppitunti. :(50856