Läheisellä sukulaisellani on todettu läppävika jo vuosia sitten ja nyt hänelle tuli
myös rytmihäiriöitä ja lähtö sairaalaan. Hemoglobiini on laskenut alle 100 eli
kyseessä on varmaan jonkin asteen anemia. Meille kerrottiin että syytä
punasolujen hajoamiseen ei tiedetä. Kaikenlaisia tutkimuksia on toki tehty
mutta mitään selventävää vastausta emme ole saaneet.
Voiko läppävika aiheuttaa alhaisen hemoglobiinin ja miten sellaista hoidetaan.
Rautalääkkeet eivät ole auttaneet. Minulle kerrottiin että tällä hetkellä
hänelle kokeillaan pieniä määriä beetasalpaajaa ja jos ei auta harkitaan tahdistinta.
Leikkauksen lääkäri ei katsonut olevan aiheellista jonka itse epäilen johtuvan
siitä kun kysymys on vanhemmasta ihmisestä.
Piinaavaa kun mistään ei saa selviä vastauksia emmekä tiedä milloin olisi toiveita paremmasta.
Osaisiko täällä joku ystävällinen kertoa minulle enemmän?
myös rytmihäiriöitä ja lähtö sairaalaan. Hemoglobiini on laskenut alle 100 eli
kyseessä on varmaan jonkin asteen anemia. Meille kerrottiin että syytä
punasolujen hajoamiseen ei tiedetä. Kaikenlaisia tutkimuksia on toki tehty
mutta mitään selventävää vastausta emme ole saaneet.
Voiko läppävika aiheuttaa alhaisen hemoglobiinin ja miten sellaista hoidetaan.
Rautalääkkeet eivät ole auttaneet. Minulle kerrottiin että tällä hetkellä
hänelle kokeillaan pieniä määriä beetasalpaajaa ja jos ei auta harkitaan tahdistinta.
Leikkauksen lääkäri ei katsonut olevan aiheellista jonka itse epäilen johtuvan
siitä kun kysymys on vanhemmasta ihmisestä.
Piinaavaa kun mistään ei saa selviä vastauksia emmekä tiedä milloin olisi toiveita paremmasta.
Osaisiko täällä joku ystävällinen kertoa minulle enemmän?
Vastaukset 2
Vanhimmat
Läppävika voi alentaa hapenottokykyä - vrt. sydämen vajaatoiminta.
Tuskinpa yksittäisen punasolun toiminta vaikeutuu, joten esim. verensiito tuskin auttaa?
Eli anemiaa tuskin aiheutuu.
aiheuttaa yleensä punasolujen vähenemistä verenkierrossta, eli oireena voi tulla anemia. toimenpiteenä pitäisi tietenkin saada tuo vuoto loppumaan.