Bemarikuskit

Herrasmiehiä

Haastan kaikki BMW kuljettajat mukaan kampanjaan jossa näytetään kanssa-autoilijoille että Bemarissa toimivat vilkut aina kun auto kääntyy tai siirtyy sivusuunnassa (siis täsmälleen niin kuten laki ja liikennesäännöt edellyttää) ja ne pysähtyvät suojatien eteen jos vähänkään näyttää siltä että sinne on joku jalankulkija astumassa.

Oma Bemarini on kulkenut aina sääntöjen mukaan ja kulkee jatkossakin. Tiedän kyllä että pääkaupunkiseudulla on riskaabelia jarruttaa suojatien edessä sillä täällähän ihmiset eivät ole mokomista säännöistä kuulleetkaan tai sitten olivat niin tyhmiä etteivät oppineet kun autokoulussa opetettiin.

Näytetään nyt kerrankinettä ne puheet Bemarikuskien v-mäisyydestä on tuulesta temmattuja ja ollaan herrasmiehiä liikenteessä. Kuka on mukana?

62

5290

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • E90_325i

      Ymmärrän pointtisi täysin. Mukana aivan varmasti!

      Joskus on itselläkin ote lipsunut etenkin suojatien eteen pysähtymisessä mutta säännöt ovat sääntöjä ja niitä on noudatettava. Olet aivan oikeassa. Nyt skarpataan.

    • Mukana!

      Messissä ilman muuta. Lupaan pyhästi ajella pilkulleen sääntöjen mukaan. Tämä saisi laajentua koskemaan muitakin automerkkejä.

      Kävin kerran seuraavanlaisen keskustelun erään Volvokuskin kanssa kun ajoimme peräkanaa tankkaamaan:

      Minä: "Et ole sitten katsastanut autoasi"
      Volvokuski: "Täh, ei kuule näin uutta autoa tarvitse katsastaa (ylpeänä autostaan)"
      Minä: "Aijaa, paskoja autoja nuo Volvot sitten kun niissä ei edes uutena toimi katsastusvarusteet niin kuin esimerkiksi vilkut. Kannattaa ehkä seuraavalla kerralla harkita tällaista saksalaista"

      Volvokuski ei enää vastannut.

      • E91

        Mukana ollaan!


    • 325-06

      Jos olen maksanut näin paljon autostani, on minulla myös oikeus hieman näyttää tuulipuvuille.

      • Armas Kyntäjä

        Ajan samaan tapaan kun ennenkin. Vilkkua näytän vain "tositilanteessa", kaistanvaihdot, yms. ilman vilkkua tottakai. Välillä kun huomaan esim. kolmion takaa jonkun kyttäävän tielle tuloa ja ei muita tien käyttäjiä, niin vilkku päälle vasta viimetingassa (ts. juuri silloin kun käännyn odottajan suuntaan), voin useasti lukea vastapuolen huulilta "vittu", "mulkku"...

        Tehokkaalla ja vääntävällä kutoskoneella mennään koko ajan pitkää luisua.

        Että näin!


      • 540i V8
        Armas Kyntäjä kirjoitti:

        Ajan samaan tapaan kun ennenkin. Vilkkua näytän vain "tositilanteessa", kaistanvaihdot, yms. ilman vilkkua tottakai. Välillä kun huomaan esim. kolmion takaa jonkun kyttäävän tielle tuloa ja ei muita tien käyttäjiä, niin vilkku päälle vasta viimetingassa (ts. juuri silloin kun käännyn odottajan suuntaan), voin useasti lukea vastapuolen huulilta "vittu", "mulkku"...

        Tehokkaalla ja vääntävällä kutoskoneella mennään koko ajan pitkää luisua.

        Että näin!

        Eli yritän hillitä voimareserviä pellin alla, vaikka välillä se on vähän vaikeaa kun täällä pitää ajaa niin hitaasti. Sitäpaitsi lain mukaan riittää että vilkuttaa kerran vilkkua!


      • joku...
        540i V8 kirjoitti:

        Eli yritän hillitä voimareserviä pellin alla, vaikka välillä se on vähän vaikeaa kun täällä pitää ajaa niin hitaasti. Sitäpaitsi lain mukaan riittää että vilkuttaa kerran vilkkua!

        ...ikivanha lintta jos siinä vilkku vilkahtaa vain kerran? Amistuningmeininkiä siis. Eikös jo uusi 325i pese tuon sun V8:n aika näytöstyyliin?


      • peseekö? Tuskinpa.
        joku... kirjoitti:

        ...ikivanha lintta jos siinä vilkku vilkahtaa vain kerran? Amistuningmeininkiä siis. Eikös jo uusi 325i pese tuon sun V8:n aika näytöstyyliin?

        Manuaali kertoo että 0-120 km/h mennään vain 9 sekuntia mutta sitten alkaa kiihtyvyys ollakin kovempi. Kunnes rajoitin ottaa kiinni vauhdissa 250 km/h.

        Veikkaisin että sellasta 325:sta ei ole tehtykkään joka vakiona pystyisi noihin arvoihin. Amisteinit saa uskotella pikku bemujensa kanssa mitä tahtoo mutta se ilmanputsarin vaihtaminen sporttimalliin ei vielä tee autosta formulaa. Koskaan ei ole 325 ohi tullut kun on kokeiltu miten isokasi laulaa!


      • selvä peli...
        peseekö? Tuskinpa. kirjoitti:

        Manuaali kertoo että 0-120 km/h mennään vain 9 sekuntia mutta sitten alkaa kiihtyvyys ollakin kovempi. Kunnes rajoitin ottaa kiinni vauhdissa 250 km/h.

        Veikkaisin että sellasta 325:sta ei ole tehtykkään joka vakiona pystyisi noihin arvoihin. Amisteinit saa uskotella pikku bemujensa kanssa mitä tahtoo mutta se ilmanputsarin vaihtaminen sporttimalliin ei vielä tee autosta formulaa. Koskaan ei ole 325 ohi tullut kun on kokeiltu miten isokasi laulaa!

        ...noin iso pata eikä pärjää edes E90 325i:lle. Sinä et taida lukeutua noihin herrasmiehiin mitä alkuperäinen kirjoittaja peräänkuulutti? Kannattaisi ehkä opetella vähän käytöstapoja, vai mitä itse luulet?


      • kokeilla
        peseekö? Tuskinpa. kirjoitti:

        Manuaali kertoo että 0-120 km/h mennään vain 9 sekuntia mutta sitten alkaa kiihtyvyys ollakin kovempi. Kunnes rajoitin ottaa kiinni vauhdissa 250 km/h.

        Veikkaisin että sellasta 325:sta ei ole tehtykkään joka vakiona pystyisi noihin arvoihin. Amisteinit saa uskotella pikku bemujensa kanssa mitä tahtoo mutta se ilmanputsarin vaihtaminen sporttimalliin ei vielä tee autosta formulaa. Koskaan ei ole 325 ohi tullut kun on kokeiltu miten isokasi laulaa!

        Mikäli asut pääkaupunkiseudulla niin olen valmis kokeilemaan koska tahansa kunhan löydetään hyvä paikka missä on turvallista kaahata niin ettei siitä ole häiriötä muille. Minulla on -06 325i.


      • kauaksi jää
        kokeilla kirjoitti:

        Mikäli asut pääkaupunkiseudulla niin olen valmis kokeilemaan koska tahansa kunhan löydetään hyvä paikka missä on turvallista kaahata niin ettei siitä ole häiriötä muille. Minulla on -06 325i.

        http://www.conceptcarz.com/vehicle/z10686/default.aspx

        0-60 mailia tunnissa 7,1 eli todellinen noin 8 sekuntia 0-100 km/h. Jopa e34 sarjan (vuonna 1992 markkinoille)tullut 540i takoo 0-100 km/h manuaalina 6,3 ja automaattina 6,7 sekuntia 0-100 km/h.

        Huiput nuhaiset 208 km/h 325:lla, jopa e34 korisella vanhalla 540i:llä huiput elekrtonisesti rajoitettu 250 km/h.

        En paljon kehtaisi uhkailla millään 325:lla minkään ikäistä 540i:tä,sen verran railakkaasti tulee pataan jos kumpikin ovat vakioita joka saralla 325:lle,oli mitä vuosimallia hyvänsä.


      • oikein perillä
        kauaksi jää kirjoitti:

        http://www.conceptcarz.com/vehicle/z10686/default.aspx

        0-60 mailia tunnissa 7,1 eli todellinen noin 8 sekuntia 0-100 km/h. Jopa e34 sarjan (vuonna 1992 markkinoille)tullut 540i takoo 0-100 km/h manuaalina 6,3 ja automaattina 6,7 sekuntia 0-100 km/h.

        Huiput nuhaiset 208 km/h 325:lla, jopa e34 korisella vanhalla 540i:llä huiput elekrtonisesti rajoitettu 250 km/h.

        En paljon kehtaisi uhkailla millään 325:lla minkään ikäistä 540i:tä,sen verran railakkaasti tulee pataan jos kumpikin ovat vakioita joka saralla 325:lle,oli mitä vuosimallia hyvänsä.

        Ensinnäkin tuossa linkissäsi on joku ikivanha lintta ja niistä ei puhuttu tuossa edellä vaan uudesta 325i:stä.

        325i:n todellinen 0-100 manuaalilla on 6,8s. Mitattu testeissä ja omalla autollani Race Timerilla mitä monet lehdetkin käyttävät testeissään. Tehtaan ilmoittamat huiput on 245 mutta koska tässä autossa ei ole rajoitinta se menee loivassakin alamäessä huomattavasti kovempaa. Menee kyllä tasaisellakin sillä tehtaan arvo on alakanttiin. Mittarivirhe huomioituna itse testattuna Saksassa. Nopeus varmistettu myös GPS:llä.

        Että ei muuta kuin 540i viivalle niin olen kyllä valmis kokeilemaan. Vaikka häviäisinkin (mitä suuresti epäilen) niin itsetunto kestää sen kyllä. Olisi se silti kiva koittaa. Etenkin kun laitetaan vähän mutkaa tiehen niin tuskinpa kestää 540 kyydeissä.


      • rouva:
        kauaksi jää kirjoitti:

        http://www.conceptcarz.com/vehicle/z10686/default.aspx

        0-60 mailia tunnissa 7,1 eli todellinen noin 8 sekuntia 0-100 km/h. Jopa e34 sarjan (vuonna 1992 markkinoille)tullut 540i takoo 0-100 km/h manuaalina 6,3 ja automaattina 6,7 sekuntia 0-100 km/h.

        Huiput nuhaiset 208 km/h 325:lla, jopa e34 korisella vanhalla 540i:llä huiput elekrtonisesti rajoitettu 250 km/h.

        En paljon kehtaisi uhkailla millään 325:lla minkään ikäistä 540i:tä,sen verran railakkaasti tulee pataan jos kumpikin ovat vakioita joka saralla 325:lle,oli mitä vuosimallia hyvänsä.

        Postaa nyt edes oikea linkki ja tarkista faktat:

        http://www.conceptcarz.com/vehicle/z10521/default.aspx


      • 540i.
        oikein perillä kirjoitti:

        Ensinnäkin tuossa linkissäsi on joku ikivanha lintta ja niistä ei puhuttu tuossa edellä vaan uudesta 325i:stä.

        325i:n todellinen 0-100 manuaalilla on 6,8s. Mitattu testeissä ja omalla autollani Race Timerilla mitä monet lehdetkin käyttävät testeissään. Tehtaan ilmoittamat huiput on 245 mutta koska tässä autossa ei ole rajoitinta se menee loivassakin alamäessä huomattavasti kovempaa. Menee kyllä tasaisellakin sillä tehtaan arvo on alakanttiin. Mittarivirhe huomioituna itse testattuna Saksassa. Nopeus varmistettu myös GPS:llä.

        Että ei muuta kuin 540i viivalle niin olen kyllä valmis kokeilemaan. Vaikka häviäisinkin (mitä suuresti epäilen) niin itsetunto kestää sen kyllä. Olisi se silti kiva koittaa. Etenkin kun laitetaan vähän mutkaa tiehen niin tuskinpa kestää 540 kyydeissä.

        http://www.m5board.com/vbulletin/showthread.php?t=51323

        7 sekuntia 0-100 km/h, tuossa 540i tempasee jo yli puoli sekuntia rakoa vaikka onkin painavampi auto. Satasesta eteenpäin eroa tuleekin kasvavassa potenssissa, 325:ssa kun on ei ole rajoitintakaan ja homma stoppaa jo 245 km/h:ssa samalla kun 540i pysähtyy rajoittimen takia vauhdissa 250 km/h.

        Ei ole millään 325:lla jakoa edes kohta 15 vuotta vanhalle 540i:lle.Nyt puhutaan vakioautoista. Tietysti voit laittaa vaikka turbon 325:een,mutta siinä vaiheessa laitetaan mekaaninen ahdin V8:iinkin..


      • tuota...
        540i. kirjoitti:

        http://www.m5board.com/vbulletin/showthread.php?t=51323

        7 sekuntia 0-100 km/h, tuossa 540i tempasee jo yli puoli sekuntia rakoa vaikka onkin painavampi auto. Satasesta eteenpäin eroa tuleekin kasvavassa potenssissa, 325:ssa kun on ei ole rajoitintakaan ja homma stoppaa jo 245 km/h:ssa samalla kun 540i pysähtyy rajoittimen takia vauhdissa 250 km/h.

        Ei ole millään 325:lla jakoa edes kohta 15 vuotta vanhalle 540i:lle.Nyt puhutaan vakioautoista. Tietysti voit laittaa vaikka turbon 325:een,mutta siinä vaiheessa laitetaan mekaaninen ahdin V8:iinkin..

        ...itsekään. Suoralla on todella tasaista. Sataseen kiihdytettäessä puoli sekuntia ei ole käytännössä mitään. Laskepa huviksesi paljonko se tekee metreissä. 325:ssä homma ei stoppaa 245:een, onko luetun ymmärtämisessä häikkää?

        Sitten kun laitetaan mutkia tiehen eikä ajeta pelkkää suoraa niin uusi kolmonen menee menojaan.

        Paljonkos tuo 540i kuluttaa aikaa varttimaililla? Itselläni on viime kesänä ajettu aikakortti 14,7 omalla 325i:llä ja vakio (painavilla run flateilla) renkailla. Siinä taitaa jo tulla mulle pataan, vai miten on?


      • ekir
        oikein perillä kirjoitti:

        Ensinnäkin tuossa linkissäsi on joku ikivanha lintta ja niistä ei puhuttu tuossa edellä vaan uudesta 325i:stä.

        325i:n todellinen 0-100 manuaalilla on 6,8s. Mitattu testeissä ja omalla autollani Race Timerilla mitä monet lehdetkin käyttävät testeissään. Tehtaan ilmoittamat huiput on 245 mutta koska tässä autossa ei ole rajoitinta se menee loivassakin alamäessä huomattavasti kovempaa. Menee kyllä tasaisellakin sillä tehtaan arvo on alakanttiin. Mittarivirhe huomioituna itse testattuna Saksassa. Nopeus varmistettu myös GPS:llä.

        Että ei muuta kuin 540i viivalle niin olen kyllä valmis kokeilemaan. Vaikka häviäisinkin (mitä suuresti epäilen) niin itsetunto kestää sen kyllä. Olisi se silti kiva koittaa. Etenkin kun laitetaan vähän mutkaa tiehen niin tuskinpa kestää 540 kyydeissä.

        Ihmemies olet jos onnistut 325:n saamaan alle 7 sekuntiin 0-100, kun testeissä ei ole päästy oikein edes alle 8 sekunnin.

        8,4 (7,9)sec 0-100
        http://www.autoweek.nl/autotest.php?id=1320&cache=no


      • mitään...
        ekir kirjoitti:

        Ihmemies olet jos onnistut 325:n saamaan alle 7 sekuntiin 0-100, kun testeissä ei ole päästy oikein edes alle 8 sekunnin.

        8,4 (7,9)sec 0-100
        http://www.autoweek.nl/autotest.php?id=1320&cache=no

        ...ihmeellistä ole. Tervetuloa kyytiin. Minä en valehtele koskaan.

        Tuossa testissä auto on ensinnäkin touring malli ja automaatilla. Itse puhun sedanista manuaalilla eli googletapas vielä niin että löydät oikean testin.


      • testiä siitä autosta...
        ekir kirjoitti:

        Ihmemies olet jos onnistut 325:n saamaan alle 7 sekuntiin 0-100, kun testeissä ei ole päästy oikein edes alle 8 sekunnin.

        8,4 (7,9)sec 0-100
        http://www.autoweek.nl/autotest.php?id=1320&cache=no

        ...Mistä puhutaan: http://www.auto-motor-und-sport.de/t...t.1 05172.htm

        Älä syyttele toisia valehtelijoiksi. Etenkään väärin perustein. Se on epäkohteliasta ja me Bemarikuskit olemme herrasmiehiä.

        Joissakin suomalaisissa lehdissä ovat testanneet alle kolme tuhatta ajettua Bemaria ja sitten ihmetelleet kun se vie paljon bensaa ja suorituskykymittauksetkin saattavat olla jonkun kymmenyksen huonompia. Nämä ns. ammattilaiset eivät sen vertaa tiedä autoista että se on täysin normaalia uudenkarhealle takavetoiselle. Koskee muitakin merkkejä kuin Bemaria. Suorituskyky ja bensankulutus on parhaimmillaan vasta kun kilometrejä on mittarissa vähintään n. 15 tkm. Tämä selittäisi myös kyseisen touringin vaisuhkon (jos näin voi sanoa) kiihtyvyyden. Tekstistä tosin ei käy ilmi paljonko autossa on kilometrejä mittarissa.


      • paikkansa
        testiä siitä autosta... kirjoitti:

        ...Mistä puhutaan: http://www.auto-motor-und-sport.de/t...t.1 05172.htm

        Älä syyttele toisia valehtelijoiksi. Etenkään väärin perustein. Se on epäkohteliasta ja me Bemarikuskit olemme herrasmiehiä.

        Joissakin suomalaisissa lehdissä ovat testanneet alle kolme tuhatta ajettua Bemaria ja sitten ihmetelleet kun se vie paljon bensaa ja suorituskykymittauksetkin saattavat olla jonkun kymmenyksen huonompia. Nämä ns. ammattilaiset eivät sen vertaa tiedä autoista että se on täysin normaalia uudenkarhealle takavetoiselle. Koskee muitakin merkkejä kuin Bemaria. Suorituskyky ja bensankulutus on parhaimmillaan vasta kun kilometrejä on mittarissa vähintään n. 15 tkm. Tämä selittäisi myös kyseisen touringin vaisuhkon (jos näin voi sanoa) kiihtyvyyden. Tekstistä tosin ei käy ilmi paljonko autossa on kilometrejä mittarissa.

        Omasta autostani huomasi jo perstuntumalta että potkua on 12tkm jälkeen paljon enemmän kuin uutena. Myös suorituskykymittaukset vahvistivat tämän. En päässyt heti sisäänajon jälkeen aivan tehtaan arvoihin mutta nyt menee kirkkaasti alle.


      • 325=melkein hitain BMW
        ekir kirjoitti:

        Ihmemies olet jos onnistut 325:n saamaan alle 7 sekuntiin 0-100, kun testeissä ei ole päästy oikein edes alle 8 sekunnin.

        8,4 (7,9)sec 0-100
        http://www.autoweek.nl/autotest.php?id=1320&cache=no

        mitä voit ostaa.. Vai että 325:lla päihin 4 litrasta Bemun V8:sia,in your dreams! Sano nyt vielä että sulla on siinä bilteman tummennuskalvot niin vakuutat vielä enemmän. Onko luetun ymmärtämisessä ongelmaa vai matikastako tökkii:

        06` 325: 250Nm/218hv 7,0 sek 0-100km/h huiput 245
        `95 540i 400Nm/286hv 6,3 sek 0-100 km/h huiput 250

        tosin todelliset huiput noin 260 km/h riippuen lähteestä, nyt rajoitettu elektronisesti tuohon.


        Jos oletetaan että haasteen heittäneellä kaverilla on e39 540i niin vääntöjä onkin 440 Nm,mutta vie tuo vanhempikin 540i 10-0 325:sta,mitä enemmän on vauhtia sitä suurempi ero kiihtyvyydessä vielä tulee koska 325:sta loppuu löyly eli vääntö kesken. Tyypillistä pienille autoille on hyvä kiihtyvyys 0-100 km/h keveyden ansiosta,mutta tämän jälkeen homma hyytyy kun ei löydy potkua koneesta enää,silti 540i vie jopa 0-100 km/h tota 325:sta.


      • kokeillaan ihan
        kokeilla kirjoitti:

        Mikäli asut pääkaupunkiseudulla niin olen valmis kokeilemaan koska tahansa kunhan löydetään hyvä paikka missä on turvallista kaahata niin ettei siitä ole häiriötä muille. Minulla on -06 325i.

        normaali liikenteessä vaan,niinhän muutkin tekee....m5 v10 pannu kuumana odottaa rajoittimet poistettuna!


      • mutta...
        325=melkein hitain BMW kirjoitti:

        mitä voit ostaa.. Vai että 325:lla päihin 4 litrasta Bemun V8:sia,in your dreams! Sano nyt vielä että sulla on siinä bilteman tummennuskalvot niin vakuutat vielä enemmän. Onko luetun ymmärtämisessä ongelmaa vai matikastako tökkii:

        06` 325: 250Nm/218hv 7,0 sek 0-100km/h huiput 245
        `95 540i 400Nm/286hv 6,3 sek 0-100 km/h huiput 250

        tosin todelliset huiput noin 260 km/h riippuen lähteestä, nyt rajoitettu elektronisesti tuohon.


        Jos oletetaan että haasteen heittäneellä kaverilla on e39 540i niin vääntöjä onkin 440 Nm,mutta vie tuo vanhempikin 540i 10-0 325:sta,mitä enemmän on vauhtia sitä suurempi ero kiihtyvyydessä vielä tulee koska 325:sta loppuu löyly eli vääntö kesken. Tyypillistä pienille autoille on hyvä kiihtyvyys 0-100 km/h keveyden ansiosta,mutta tämän jälkeen homma hyytyy kun ei löydy potkua koneesta enää,silti 540i vie jopa 0-100 km/h tota 325:sta.

        ...näytä se 10 vuotta vanha vakiokuntoinen Bemmu mikä oikeasti pystyy noihin lukemiin. 0-100 kiihtyvyys ei muutenkaan kerro mitään. Tarkoitus ei ole ajaa koko ajan suoraan.


      • mitä mitä
        325=melkein hitain BMW kirjoitti:

        mitä voit ostaa.. Vai että 325:lla päihin 4 litrasta Bemun V8:sia,in your dreams! Sano nyt vielä että sulla on siinä bilteman tummennuskalvot niin vakuutat vielä enemmän. Onko luetun ymmärtämisessä ongelmaa vai matikastako tökkii:

        06` 325: 250Nm/218hv 7,0 sek 0-100km/h huiput 245
        `95 540i 400Nm/286hv 6,3 sek 0-100 km/h huiput 250

        tosin todelliset huiput noin 260 km/h riippuen lähteestä, nyt rajoitettu elektronisesti tuohon.


        Jos oletetaan että haasteen heittäneellä kaverilla on e39 540i niin vääntöjä onkin 440 Nm,mutta vie tuo vanhempikin 540i 10-0 325:sta,mitä enemmän on vauhtia sitä suurempi ero kiihtyvyydessä vielä tulee koska 325:sta loppuu löyly eli vääntö kesken. Tyypillistä pienille autoille on hyvä kiihtyvyys 0-100 km/h keveyden ansiosta,mutta tämän jälkeen homma hyytyy kun ei löydy potkua koneesta enää,silti 540i vie jopa 0-100 km/h tota 325:sta.

        Eihän tuossa ole kuin 0,7s eroa. Se ei ole juuri mitään. Laskepa paljon se on metreissä. Lisäksi uuden kolmosen alusta on huomattavasti parempi mutkissa joten eiköhän tuo 540 häviä E90:lle 10-0. Tuskin tarvitaan edes 2,5 litraista kutosta.


      • on...
        kokeillaan ihan kirjoitti:

        normaali liikenteessä vaan,niinhän muutkin tekee....m5 v10 pannu kuumana odottaa rajoittimet poistettuna!

        ...laitonta eikä sellaiseen suostu kuin jotkut amistunarit. Eivät oikeat BMW kuljettajat. Täällä ei puhuttu M5:stä. Eli sen lisäksi että olet niin saatanan tyhmä että olet valmis kaahaamaan normaalin liikenteen seassa olet myös niin saatanan tyhmä ettet oppinut lukemaan vaikka koulussa opetettiin. Siksi sinulla on joku ikivanha M5 (jos yleensä edes omistat autoa).


      • JJ lehto
        mitä mitä kirjoitti:

        Eihän tuossa ole kuin 0,7s eroa. Se ei ole juuri mitään. Laskepa paljon se on metreissä. Lisäksi uuden kolmosen alusta on huomattavasti parempi mutkissa joten eiköhän tuo 540 häviä E90:lle 10-0. Tuskin tarvitaan edes 2,5 litraista kutosta.

        totesi aikoinaan että sekuntin kymmenys radalla tarkoittaa että sen verran hitaampi auto on valovuoden hitaampi.

        0,7 kymmennystä pelkästään 0-100 km/h välillä on paljon, ja siitä eteenpäin ne 400Nm:ää vetää sellasta etumatkaa että et pysy pirpanakoneisella 325:lla mukana kuin mielikuvituksissasi,ellei sitten 540:nen ajele käsijarru päällä tasoituksena.

        Joo,kyllähän Fiat Pandakin pujottelee uutta M5:sta nopeammin keilaradan jossa keilat on M5:n leveydellä kun Panda on niin pieni,mutta jos lähdetään oikeaan elämään kokeilemaan(suoraa suurin osa,loivia kaarteita,koneelta kysytään voimaa),niin M5 vie 10-0.Melkein yhtä suurella erolla vie vanhakin 540i mitä tahansa vakiota 325:sta.. Huhhuh mitä jengiä,nyt luullaan jo kaksijapuolikkaasta että se on joku urheiluauto jolla piestään melkein kaksi kertaa voimakkaampia autoja :D


      • ikivanhassa
        on... kirjoitti:

        ...laitonta eikä sellaiseen suostu kuin jotkut amistunarit. Eivät oikeat BMW kuljettajat. Täällä ei puhuttu M5:stä. Eli sen lisäksi että olet niin saatanan tyhmä että olet valmis kaahaamaan normaalin liikenteen seassa olet myös niin saatanan tyhmä ettet oppinut lukemaan vaikka koulussa opetettiin. Siksi sinulla on joku ikivanha M5 (jos yleensä edes omistat autoa).

        m5.ssa on v10 kone??????


      • saa...
        ikivanhassa kirjoitti:

        m5.ssa on v10 kone??????

        ...kaupasta.


      • jää...
        JJ lehto kirjoitti:

        totesi aikoinaan että sekuntin kymmenys radalla tarkoittaa että sen verran hitaampi auto on valovuoden hitaampi.

        0,7 kymmennystä pelkästään 0-100 km/h välillä on paljon, ja siitä eteenpäin ne 400Nm:ää vetää sellasta etumatkaa että et pysy pirpanakoneisella 325:lla mukana kuin mielikuvituksissasi,ellei sitten 540:nen ajele käsijarru päällä tasoituksena.

        Joo,kyllähän Fiat Pandakin pujottelee uutta M5:sta nopeammin keilaradan jossa keilat on M5:n leveydellä kun Panda on niin pieni,mutta jos lähdetään oikeaan elämään kokeilemaan(suoraa suurin osa,loivia kaarteita,koneelta kysytään voimaa),niin M5 vie 10-0.Melkein yhtä suurella erolla vie vanhakin 540i mitä tahansa vakiota 325:sta.. Huhhuh mitä jengiä,nyt luullaan jo kaksijapuolikkaasta että se on joku urheiluauto jolla piestään melkein kaksi kertaa voimakkaampia autoja :D

        ...540i uudelle kolmoselle kuin seisomaan. Ei ole mitään merkitystä sataseen kiihtyvyyden muutaman kymmenyksen erolla. Päivänselvä asia.


      • 320ci
        Armas Kyntäjä kirjoitti:

        Ajan samaan tapaan kun ennenkin. Vilkkua näytän vain "tositilanteessa", kaistanvaihdot, yms. ilman vilkkua tottakai. Välillä kun huomaan esim. kolmion takaa jonkun kyttäävän tielle tuloa ja ei muita tien käyttäjiä, niin vilkku päälle vasta viimetingassa (ts. juuri silloin kun käännyn odottajan suuntaan), voin useasti lukea vastapuolen huulilta "vittu", "mulkku"...

        Tehokkaalla ja vääntävällä kutoskoneella mennään koko ajan pitkää luisua.

        Että näin!

        juuri näin - vilkkua jne. käytetään kun sitä tarvitaan, muulloin turhaa. nopeudetkin tulkitaan oman harkinnan mukaan(jännitystä elämään kun saa pelätä poliisia).

        Usein minusta sitäpaitsi enemmän haittaa kun (yleensä) tojot vilkuttavat kolme risteystä ennen sitä josta sitten viimeinkin kääntyvät ja kun ihmiset ajavat alle kyltin nopeuden jolloin usein monet lähtevät riskipitoisiin ohituksiin turhautuessaan. enemmän riskejä näin ajettaessa!! sitäpaitsi jos ja kun harkitusti ajaa liian kovaa, ei vilkuta jne. teekee näin koska tulkitsee oman nopeuden sopivaksi, vilkun käytön tarpeettomaksi jne. (ainakin minä teen näin), joka taas tarkoittaa että seuraa liikennettä paremmin kuin keskiverto tojoilija!

        suojatiellä kävelijöitä on kyllä varottava


      • niitä saa
        saa... kirjoitti:

        ...kaupasta.

        tai täytyy ne ostaa..


      • Justjoo.
        jää... kirjoitti:

        ...540i uudelle kolmoselle kuin seisomaan. Ei ole mitään merkitystä sataseen kiihtyvyyden muutaman kymmenyksen erolla. Päivänselvä asia.

        ois tiukka skaba.Koneetkin samaa tasoa suunnilleen,sitäpaitsi 300-sarjan kori on aikalailla jo samankokoinen kuin vanhan 500:n,ja jos 500 ladataan melkein puolet väännökkäämmällä ja 70 hv tehokkaammalla koneella,niin saa olla aika schumacheri jos 325:lla tulee ohi 540:sestä oli alustana sitten suora tai rata.


      • täällä...
        Justjoo. kirjoitti:

        ois tiukka skaba.Koneetkin samaa tasoa suunnilleen,sitäpaitsi 300-sarjan kori on aikalailla jo samankokoinen kuin vanhan 500:n,ja jos 500 ladataan melkein puolet väännökkäämmällä ja 70 hv tehokkaammalla koneella,niin saa olla aika schumacheri jos 325:lla tulee ohi 540:sestä oli alustana sitten suora tai rata.

        ...jossitellaan? Olen valmis kokeilemaan kun vaan löytyy se 540i viivalle. Missä nähdään?

        Tekniikan maailman urheiluautotestissä oli reilu vuosi sitten urheiluautovertailu missä 330i pärjäsi todella hyvin. 325i:ssä on sama alusta, ainoastaan vähän pienemmät jarrut. Toki 325i:ssä on vähemmän potkua mutta radalla se jättää 10 vuotta vanhan 540i:n todella helposti.

        Oliko kellään tietoa tuosta 540i:n varttimailiajasta? Kai se sillä mahtavalla väännöllä alle 14:n pääsee, vai miten on?


      • mutta...
        niitä saa kirjoitti:

        tai täytyy ne ostaa..

        ...se nyt on käytännössä sama asia. Tehdasuuden V10:n kaikkine elektroniikka kilkkeineen saa Laakkoselta alle 30k€:n


      • 14,5
        täällä... kirjoitti:

        ...jossitellaan? Olen valmis kokeilemaan kun vaan löytyy se 540i viivalle. Missä nähdään?

        Tekniikan maailman urheiluautotestissä oli reilu vuosi sitten urheiluautovertailu missä 330i pärjäsi todella hyvin. 325i:ssä on sama alusta, ainoastaan vähän pienemmät jarrut. Toki 325i:ssä on vähemmän potkua mutta radalla se jättää 10 vuotta vanhan 540i:n todella helposti.

        Oliko kellään tietoa tuosta 540i:n varttimailiajasta? Kai se sillä mahtavalla väännöllä alle 14:n pääsee, vai miten on?

        en ole varma oliko automaatti vai manuaali. Siinä on yli sekunti vähemmän kun 325:sen vartti kestää. Kuten sanottua,mitä enemmän vauhtia sitä enemmän 325 jää koska vääntö ei riitä V8:n tahdissa.


      • paikkaansa
        14,5 kirjoitti:

        en ole varma oliko automaatti vai manuaali. Siinä on yli sekunti vähemmän kun 325:sen vartti kestää. Kuten sanottua,mitä enemmän vauhtia sitä enemmän 325 jää koska vääntö ei riitä V8:n tahdissa.

        Mulla on omalla 325i:llä ajettu varttimaili 14,7 viime kesänä. Täysin vakiolla autolla. En tiedä mitä tehdas lupaa mutta omalle autolleni lupaan tuon. Ajoin kolme vetoa ja ensimmäinen oli vähän päälle 15s kun piti vielä opetetella lähtöä. Seuraava oli jo alle 15 ja kolmannella sain tuon 14,7 ajan. En muista mitä numeroita tuli 7:n jälkeen mutta aikakortti on kyllä tallessa.

        Sitäpaitsi vaikka olisikin varttimaililla sekunti eroa niin se on todella vähän jos lähdetään jotain rataa kiertämään. Uudessa kolmosessa on huimasti parempi alusta kuin vanhassa 540i:ssä joten veikkaanpa että mutka-ajossa E90 vie tässä kisassa voiton.


    • ollaan

      Nyt näytetään avensis kuskeille kuinka oikeilla autoilla ajetaan oikein. Se ei ole ollenkaan vaikeaa jos on vähänkin järkeä päässä ja tuli ne liikennesäännöt opeteltua.

    • 540

      Sitä on tullut aina tehtyä. Tosin tuo voima V8 ei aina meinaa pysyä aisoissa.

      Mukana ollaa.

    • ei ole...

      ...vielä sitä Bemaria mutta kun saan sen kotiutettua kaupasta niin lupaan uudistaa ajotapani uuden auton myötä. Mukana.

    • teinipemari

      Pidän sumuvalot päällä koko ajan ja vilkkuihin en koske.

      • lisäksi...

        ...että olet tyhmä olet siis myös välinpitämätön ja rikot lakia. Siitä syystä sinä et koskaan tule omistamaan uutta BMW:tä. Tai ylipäätään pärjäämään elämässä.


    • Combi Coupé

      Kun on tuo M5:nen, niin sillä itsehillintä on vaikeaa..mutta yritetään! Lupaan, että seuraavan 5 kuukauden ajan en aiheuta kenellekään harmia/haittaa liikenteessä. OK, se on tuon ajan talviseisonnassa, mutta silti..:)

      Mutta juh. Vilkun käyttäminen ei ole vaikeaa ja se ylläpitää meidän kaikkien turvallisuutta. Ja mitä tulee suojatien eteen pysähtymisessä, niin Huopalahdentiellä tapahtui hyvin ikäviä kun alettiin ohittamaan väärässä paikassa.

      Ja eivät vain bemukuskit ole k-päitä. Kyllä esim. Volvonistit osaavat olla haitaksi siinä missä tila-autokaahaajat. Jotenkin tuntuu siltä, että mitä vanhempi auto, sen paremmat tavat. Ollaanko menossa kohta virolaista liikennekulttuuria?!

    • Kra

      Toiminutkin, silloinkin kun ajoin muilla merkeillä!

      Nykyisellä 530:llä ajaminen on vaan niin paljon "helpompaa" kuin edellisillä autoillani, että kuskilla jää enemmän vapaata kapasiteettia huomioida myös muitten hyvinvointia!

      Automaatti, luistonesto ym avittaa kuskia todella paljon, joskus jopa saattaa luulla itseään paremmaksi kuskiksi kuin mitä oikeasti onkaan.

    • Viestin aloitus oli mainio.
      Mutta sitten se jo karksikin paskan jauhantaan.
      Kyllä se totta on että toisille toi bmw omistaminen on liikaa.Meinaan vaan että se virtsarakko taitaa karata päähän.
      Bmw on hieno ja tehokas auto ja siitä nauttikaamme. Mutta muistaa että ette ole yksin teiden päällä ja noudattakaa yhteisiä sääntöjä.Näin saataisiin turvattua jokaiselle turvallisempi matka niin autolla pyörällä kuin jalankin.
      Ja kesällä kisaamaan sitten mutta RADALLE.

    • Missä???

      Tulepas nyt mukaan ja näytä hyvää esimerkkiä sillä 5-satkullasi vaikka saattaa koville ottaakin. Kokeile edes.

    • Ricracing

      En yleensäkään aja provosoivasti mutta joskus käytökseni ei ole kiireessä ollut täydellistä.

      Vilkku kyllä on ollut tiedossa jo aiemminkin.

      Tuossa suojatie jutussa pitää sitten olla tosi varovainen ettei aiheuta ruumiita.

    • tuc

      Todella hyvä, että joku herättelee autokuskeja ajamaan kohteliaammin! Iso plussa!

      Ikävä kyllä, kuten nähdään, kaikkia ei oikein kiinnosta aihe. Tässäkin topicissa ollaan heti ruvettu kinaamaan siitä, kumpi kulkee kovempaa, uusi 325i vai vanha 540i.

      Vastaus on: KETÄÄN PAITSI VAJAAÄLYISIÄ TEINEJÄ EI KIINNOSTA! Eri asia, jos esim. harrastaa varttimailia, mutta liikenteessä ei käytännössä koskaan tarvitse kiihdyttää 0-100km/h ja noista autoista kumpikin on AIVAN VARMASTI riittävän nopeita normaaliliikenteeseen ja mukaviin ohituksiin.

      Olkaa tyytyväisiä omaan autoonne, niin ei tarvi kinastella. Oma autoni kiihtyy 0-100 yli 10sec, mutta on hauskempi ajaa kuin yksikään kokeilemani auto. Hauskuus on mielestäni autossa todella tärkeä seikka.

      • sanottu

        Täysin samaa mieltä. Itse käyn kyllä uutta Buimuriani testaamassa varttimailillakin. Ihan huvin vuoksi koska se on kivaa. Ymmärrän kyllä ettei se ole mikään kilpa-auto ja yleisessä liikenteessä ajan AINA sääntöjen mukaan.


    • Tyylitietoiselle

      Bemaristi on aidosti hyvin liikenteessä käyttäytyvä henkilö joka lähestyy autoaan hyvin pukeutuneena , tyylikkäänä kuten autonsakin.
      Ahaa , vieressä kahiseekin tuulipuku..
      Naapuri siinä hipsii opelilleen !!!

    • zikke zumari

      Joo, ja pidetään vielä ne sumuvalot päällä silloin kun niitä saa pitää...

      • Uusi bemaristi

        Ja vain silloin. Aika moni bemun kuski niitä pitää päällä keskellä kirkasta päivää, teinithän on tietty oma lukunsa.


      • Ricracing

        En ymmärrä miksi sumuvaloja ei voisi käyttää esim. päiväsaikaan ns. huomiovaloina.

        Ei niillä mitään muutakaan tee.


      • zikke zumari
        Ricracing kirjoitti:

        En ymmärrä miksi sumuvaloja ei voisi käyttää esim. päiväsaikaan ns. huomiovaloina.

        Ei niillä mitään muutakaan tee.

        Joo, sumarit on melkein turhin varuste autossa. Jos niitä todella tarvitaan, niin keli on todella huono ja silloin ei kyllä voi ajaa normaalien nopeurajoitusten mukaan.
        Miksi käyttää huomiovaloina? Ne ei ole huomiovalot...ai niin ne pitää kuiteski olla päällä, kun en on niiiiin tyylikkäät...pitäähän muidenkin huomata et mullon sumarit ja liisarilintta alla.


      • koska...
        Ricracing kirjoitti:

        En ymmärrä miksi sumuvaloja ei voisi käyttää esim. päiväsaikaan ns. huomiovaloina.

        Ei niillä mitään muutakaan tee.

        ...se on laissa kiellettyä. Aivan helppoa ymmärtää.

        Ajelin tänään firman pihaan yhden duunikaverin edellä. Kaverilla on uudehko 7-sarjalainen ja itselläni 325i. Kysäisin hemmolta että eikö sulla kojetaulussa näy mitään merkkivaloja? Tyyppi sanoi että eipä näy. Totesin että kannattaa varmaan viedä lintta Laakkoselle koska sulla on nimittäin sumuvalot päällä. Kaveri sanoi vaan aijjaa, ihan kun ei olisi muka tiennyt.


    • lämpimästi

      Tuoreen tutkimuksen mukaan BMW:n brandin arvostus laskee vuodesta toiseen. Analyysin mukaan kyse ei ole siitä, että laite on huonontunut, vaan siitä miten sitä käytetään.
      Aina palavat sumarit ja monien uusienkin bemarien kuljettajien asennevamma aikaansaivat sen, että en edes harkinnut BMW:tä uutta laatuautoa jagen (joka oli valitettavan epäluotettava) jälkeen valitessani. Sääli, sillä BMW on sinänsä upea auto.
      Mersu oli tutkimuksen mukaan arvostetuin automerkki, toinen oli Volvo.

      • Volva

        Kateellinen saa olla mutta vielä tyhmäkin?

        Mutta jos olet yli 55 vuotias olet oikeassa - hautaan saakka.


      • ja tyhmä?
        Volva kirjoitti:

        Kateellinen saa olla mutta vielä tyhmäkin?

        Mutta jos olet yli 55 vuotias olet oikeassa - hautaan saakka.

        Ensimmäinen ilmeisen kiihdyksissä laadittu lause sisälsi käsittämättömiä ja perustelemattomia päätelmiä. Mistä se kateus kävi ilmi? Kateellisuus mistä? Mistä tyhmyys?
        Jälkimmäinen lause oli vain käsittämätön. En silti lähtisi arvioimaan kirjoittajaa tyhmäksi. Arvelen, että hän on hyvin nuori ja kouluttamaton.


      • SUV X5

        Minä hankin parhaan auton itselleni, en muita varten. Naapureiden ja tuttavien mielipiteet ja arvostus ei paljon paina, kun auto on sopiva itselle.


      • suomeksi
        SUV X5 kirjoitti:

        Minä hankin parhaan auton itselleni, en muita varten. Naapureiden ja tuttavien mielipiteet ja arvostus ei paljon paina, kun auto on sopiva itselle.

        Niin. BMW:n brandin maine on heikentynyt siis siksi, että kanssa-autoilijoiden mielipiteet ja arvostus eivät paljon paina, kun ajotapa on "sopiva" itselle.


      • Volva
        suomeksi kirjoitti:

        Niin. BMW:n brandin maine on heikentynyt siis siksi, että kanssa-autoilijoiden mielipiteet ja arvostus eivät paljon paina, kun ajotapa on "sopiva" itselle.

        Ei ole kyse muustakin kuin että BMW on huippu tuote autoilus saralla ja niissä on jopa moottorit jolla päästään eteenpäin, eli ns. ajamisen ilosta on kyse.

        Jollei rahaa ole siihen mitä oikeasti haluaa, syntyy psykologinen ilmiö joka on niin tuttu täällä pimeässä pohjolassa.
        Tämä ei koske vain autoja ja BMW-merkkiä!

        Jos on kettutyttö tai muu vasemmistolainen tms. niin silloin ei rahaherkut ota eteen.


      • iloahan se!
        Volva kirjoitti:

        Ei ole kyse muustakin kuin että BMW on huippu tuote autoilus saralla ja niissä on jopa moottorit jolla päästään eteenpäin, eli ns. ajamisen ilosta on kyse.

        Jollei rahaa ole siihen mitä oikeasti haluaa, syntyy psykologinen ilmiö joka on niin tuttu täällä pimeässä pohjolassa.
        Tämä ei koske vain autoja ja BMW-merkkiä!

        Jos on kettutyttö tai muu vasemmistolainen tms. niin silloin ei rahaherkut ota eteen.

        Ja nyt sinä sen sanot! Ajotavassa, jota muut autoilijat eivät arvosta eivätkä hyväksy, ei ole kysymys BMW-kuljettajan asennevammasta, vaan siitä, että "BMW on huippu tuote autoilus saralla ja niissä on jopa moottorit jolla päästään eteenpäin, eli ns. ajamisen ilosta siinä on kyse."
        Ja joka sitä ei käsitä, on kyllä omankin arvioni mukaan vähävarainen, ja siksi siis kateellinen, vasemmistolainen 55 vuotta täyttänyt kettutyttö, jolla ei rahaherkut ota eteen.
        Tutkimushan oli täyttä roskaa, BMW on ajamisen ilosta nauttivien herrasmiesten merkki!
        Kiitos!


      • auto napureiden mukaan?
        suomeksi kirjoitti:

        Niin. BMW:n brandin maine on heikentynyt siis siksi, että kanssa-autoilijoiden mielipiteet ja arvostus eivät paljon paina, kun ajotapa on "sopiva" itselle.

        Tässä maassa ei saa poiketa ruodusta auto on siis hankittava naapureiden mielipiteiden mukaan muuten ajotapakin muuttuu välitömästi muista piittamattomaksi. Hyvä sosialidemokratia - kaikki taspäisiksi jos ei veroilla niin kanssaautoilijoiden mielipiteiden vomalla.


    • Olen mukana

      Aloitin jo kampanjan etukäteen paikkakunnallani. En ole oikein uskonut ahdasmielistä ajattelua automerkkejä kohtaan, mutta seuratessani näitä nettipalstojakin ja kokemukset liikenteessä vahvistavat käsityksiä.
      Ihmiset seisoo sateessa suojatien päässä odottamassa, että tulisi pieni väli liikenteessä, paljonko se minun ajastani on pois jos pysähdyn 40 nopeudesta ja päästän monta ihmistä kiitollisina kadun yli. Itsellekin tulee hyvämieli kun hyvin useat vielä kiittävät käden huiskauksella.

      Jalankulijoiden huomioon ottaminen Suomessa verrattuna muihin maihin on uskomatonta. Samalla asenteella saisi monessa maassa sakot. No löytty niitä pahempiakin.
      Pyrin antamaan tietä jalankulkijoille aina, kun on mahdollista turvalliseti. Joskus kertakaikkiaan ei uskalla pelosta, että viereisellä kaistalla tai vastaantuleva ei pysähdykkään ja jalankulkija voi tulla yliajetuksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kysynkin sinulta nyt...

      Tahdotko sinä minusta miehestä enää mitään..koskaan? Vastaa kyllä/ei/en tiedä ja siihen puhelinnumeroni kaksi viimeistä
      Ikävä
      62
      8012
    2. Voi luoja miten haluaisin

      jutella kanssasi nyt. Harmittaa, että pidin estossa, mutta silloin olisin ollut riekaleina pienistäkin syytöksistä tai
      Ikävä
      47
      5446
    3. Nainen, vaikka kaikki on

      ohi eikä koskaan alkanutkaan, niin tekisi silti mieli jakaa tämä trippi kanssasi, kertoa mitä kappaleita kuuntelin jne.
      Tunteet
      36
      5111
    4. Mihin kiinnitit ensimmäisenä huomiota

      kun eka kerran näit kaivattusi?
      Ikävä
      109
      2168
    5. Ihan pelästyin kun sut

      näin. Huh huh kun olit vanhentunut.
      Ikävä
      121
      2088
    6. Haluan sinua mies, aivan stanasti.

      Ehkä enemmän kuin ketään koskaan ikinä, joten kysymys kuuluukin miten hlvetissä SÄ kestät tän näkemättömyyden. Toivottav
      Ikävä
      78
      1531
    7. IS Viikonloppu 28.12.-29.12.2024

      Ei ole tainnut tästä vielä olla omaa keskustelua? Nyt on. Vihjeitä ja ratkaisuja vaan peliin.
      Sanaristikot
      119
      1408
    8. Mitä haluaisit sanoa kaivatullesi

      loppuvuonna 2024 ?
      Ikävä
      111
      1373
    9. Ymmärtääkö miehet

      Miten hormonit vaikuttaa naiseen kuukautisten aikana ja ennen sitä? On se mielenkiintoista, kun miehet on kestäneet soti
      Ikävä
      139
      1070
    10. On hyvä nainen

      Että olet pian käynyt läpi kaikki tunteet ja vaiheet mitä ihastuminen/rakastuminen saattaa käsittää. Tunnemyrsky on maht
      Ikävä
      80
      1042
    Aihe