Enpäs ole tällä palstalla vähään aikaan vieraillut ja syykin palautui heti kirkkaana mieleen kun silmäilin nopeasti keskustelua. Pääosin samaa tuuninkiteinien paskanjauhamista kuin ennenkin. Alle viiden vuoden ikäisten autojen kokemukset rajoittuvat autokoulun autoon.
Tosin asiallistakin tietoa on useasti saatavissa ja se suodattuu ainakin minulle vastauksen ensimmäisestä lauseesta.
Asiaan. Kolme vuotta ja lähes pari satkua esimerkillisesti palvellut Skoda lähtee vaihtoon alkuvuodesta ja hyvinkin varteenotettava ve. on RS TDI. Vaihtoehtoja en kerro. Kutensanottu kokemusta räkätyksestä löytyy.
Miten on kulutuksen laita? Tarkeneeko pakkasilla? Mahdollisia tyyppivikoja ja jos mahdollista niin talvirengaskokemuksia ja suosituksia.
Vielä kaivattaisiin kokemuksia Skodan soittimista. Nykyisen autoni Symphony on täysin perseestä vaikka hinta oli muistaakseni luokkaa 450 €. Vastauksista Kiitos.
Octavia RS (TDI) kokemuksia
23
9772
Vastaukset
- Ahdin määrää tahdin
sanosinpa että 100kw on raja. Itse en ostais alle. Tai no.. Tuo jää aika vähän alle, muttah, raja on vedetty, mielummin yli kun ali! Kulutuksesta viis, vielähän tuota saa polttoainetta mittarilta.
Terveisin RS ocu -05- 96 kw 6v
Ja meillä menee lapsukaiset nukkumaan näillä hetkin. Pitäisi varmaan sinunkin. Leikkisit edes tietäväsi aiheesta.
96 kw on nykyisessä. Ärässässä taitaa mennä yli vai mites...? - Prätkis82
96 kw 6v kirjoitti:
Ja meillä menee lapsukaiset nukkumaan näillä hetkin. Pitäisi varmaan sinunkin. Leikkisit edes tietäväsi aiheesta.
96 kw on nykyisessä. Ärässässä taitaa mennä yli vai mites...?kännissä kirjotellu. Muuten mulla käy sääliksi teitä köyhiä jotka joudutte skodalla ajamaan, sen verran tunteellinen ja ajatteleva ihminen olen, samoin käy ladamiehiä sääliksi... Mutta jokainen on oman onnensa seppä!
- kirjoiteltuja
Prätkis82 kirjoitti:
kännissä kirjotellu. Muuten mulla käy sääliksi teitä köyhiä jotka joudutte skodalla ajamaan, sen verran tunteellinen ja ajatteleva ihminen olen, samoin käy ladamiehiä sääliksi... Mutta jokainen on oman onnensa seppä!
Itsekin motoristina olen katsellut ihmetellen kirjoituksiasi moottoripyöräpalstoillakin. Voisit omasta mielestäni pysytellä siellä mesomassa, eipä tuo kirjoittelusi kovin ajattelevan ihmisen aikaansaannokselta ole entiselläkään nimimerkillä vaikuttanut.
Mallia:http://keskustelu.suomi24.fi/servlets/search?start=0&q=pr%E4tk%E4hiiri82 - 96 kw 6w
Prätkis82 kirjoitti:
kännissä kirjotellu. Muuten mulla käy sääliksi teitä köyhiä jotka joudutte skodalla ajamaan, sen verran tunteellinen ja ajatteleva ihminen olen, samoin käy ladamiehiä sääliksi... Mutta jokainen on oman onnensa seppä!
Turhaan säälit. En minäkään sääli sinua, mutta osaa otan.
- Järki
Prätkis82 kirjoitti:
Turhaa sinä tollasta kirjottelet,jos ei ole järkevämpää sanottavaa ,niin pidä näppis lukossa.
- viikon verran
Eipä tällä palstalla paljon älyllistä elämää ole mutta vastaanpa kuitenkin tuohon alkuperäiseen kysymykseen.
Nyt on viikon ja 1900 km:n verran kokemuksia RS Tdi:stä. Kyllähän tuo hinta/laatusuhde tuossa autossa on todellakin kohdallaan. Itseasiassa mitään negatiivista sanottavaa ei ole, pelkkiä plussia on tähän mennessä löytynyt. Kulutus on tähän mennessä 5,5 l/100km sisältäen lähinnä ajoa 80/100-teillä. Renkaina on Nokian Renkaiden Rsi:t, ainakin vielä on pito riittänyt. Lämmityslaite on näillä "pakkasilla" riittänyt täysin, jos kovemmilla pakkasilla tulee ongelmia niin sitten hankitaan lisälämmitin (Eber tai Webasto). Sama ongelmahan tuo on muillakin nykydieseleillä. Paitsi Pösössä jolle nollakelikin oli liikaa...
Mutta ykkösjuttu tuon RS:n kanssa on hieno kokonaisuus. Suorituskyky, ajettavuus, sisustus jne. Se vain ainakin meikäläisellä istuu käteen ja on ainakin paljon ajavalle varmasti loistava matkakumppani.
Aiempi auto oli Saab 9-5 2.2 tid automaatilla. Sillä tuli päristeltyä n. 200tkm ja ainoa jota siitä kaipaan on kuskin penkki ja se ergonomia. Siinä Skoda häviää mutta se ajamisen hauskuus kyllä korvaa tuon pienen puutteen.- 96 kw 6v
Onko renkaat nastat vai kitkat ja minkä kokoiset? Itse arvioin, että 16 tuumaiset riittänee ensinnäkin edullisemman hinnan ja toisaalta parempien talviominaisuuksien vuoksi.
Minkä soittimen valitsit? Stream soitin lienee vakiovarusteena. Pärjääkö aktiivinen musiikin kuuntelija sillä?
Huolloista. Millaiset huoltovälit 125 kw tdi:ssä on. Kiitos paljon asiallisista tiedoista. - RS tdi
96 kw 6v kirjoitti:
Onko renkaat nastat vai kitkat ja minkä kokoiset? Itse arvioin, että 16 tuumaiset riittänee ensinnäkin edullisemman hinnan ja toisaalta parempien talviominaisuuksien vuoksi.
Minkä soittimen valitsit? Stream soitin lienee vakiovarusteena. Pärjääkö aktiivinen musiikin kuuntelija sillä?
Huolloista. Millaiset huoltovälit 125 kw tdi:ssä on. Kiitos paljon asiallisista tiedoista.Renkaat on kitkat, 16-tuumaiset. Kesärenkaat ovat ensiasennusrenkaat, 17-tuuman vanteilla Dunlopin vannesuojukset. Eli talven aikana pitää etsiä kunnolliset kesärenkaat, vaihtoehtoina Continental ja Nokialaiset. Siinäpä onkin ensimmäinen miinus eli nuo ensiasennusrenkaat, se on melko käsittämätöntä, että hyvään tuotteeseen laitetaan yksi osa joka ei ole lähelläkään muun paketin tasoa. Näin on kyllä käynyt monen muunkin uuden auton kanssa joita perheeseen on hankittu. Renkaat ovat olleet Dunlopin tai Pirellin hinnat alkaen-malleja joissa lähinnä melu on suurin ongelma.
Soitin on aivan perusmalli, yleensä tulee autossa radiota kuunneltua enkä tuohon ole sen kummemmin panostanut. Jos haluaa huippuäänentoiston, ei se taida noilla tehdaspaketeilla onnistua. Soittimet ja kaiuttimet joutuu joka tapauksessa repimään pois ja korvaamaan erillisratkaisulla. Sehän tuossa on hyvä puoli, että radiolla on oma näyttö joten muutos on mahdollista tehdä ilman että menettää esim. ajotietokoneen.
Huoltoväli on joustava, riippuu ajotavasta yms. Huollon ilmaisin ilmoittaa ajankohdan lähestymisestä. Ohjearvo on 30 tkm. - sepe7
Et jäänyt lainkaan kaipaamaan automaattia? Itselläni on nyt ollut vajaa pari vuotta 2.0 TDI 6v-manuaali ja automaattia kaipasin sen verran, että DSG 2.0TDI tulossa muutaman viikon kuluttua. Odottelin hetken aikaa, jos RS TDI:tä olisi tullut DSG:llä mutta kun ei niin ei.
- tilattu
sepe7 kirjoitti:
Et jäänyt lainkaan kaipaamaan automaattia? Itselläni on nyt ollut vajaa pari vuotta 2.0 TDI 6v-manuaali ja automaattia kaipasin sen verran, että DSG 2.0TDI tulossa muutaman viikon kuluttua. Odottelin hetken aikaa, jos RS TDI:tä olisi tullut DSG:llä mutta kun ei niin ei.
No en jääny koska automaatilla oon ajanut viimiset 20 vuotta.Aikasemmin Pajeroilla nyt Suberpeillä.mMolemmissa toimineet loistavasti.
- RS tdi
sepe7 kirjoitti:
Enpä jäänyt kaipaamaan automaattia, itseasiassa tuon RS:n luonteeseen ei automaatti istu lainkaan. Saab on sellainen laiskansitkeä menijä johon automaatti sopii kuin nenä päähän, jos olisin vastaavaa ratkaisua hakenut olisin luultavasti päätynyt "tavalliseen" ocuun dsg-vaihteistolla.
- Pasi Kuikka
RS tdi kirjoitti:
Enpä jäänyt kaipaamaan automaattia, itseasiassa tuon RS:n luonteeseen ei automaatti istu lainkaan. Saab on sellainen laiskansitkeä menijä johon automaatti sopii kuin nenä päähän, jos olisin vastaavaa ratkaisua hakenut olisin luultavasti päätynyt "tavalliseen" ocuun dsg-vaihteistolla.
Tuohon koneeseen sopii nimenomaan automaatti (DSG) paremmin kuin manuaali.
Käy kokeilemassa Golfia samalla koneella ja automaatilla niin uskot.
Sääli sinänsä ettei Octaviaan saa automaattia RSään, voisi hyvinkin vaihtua merkki... - RSTdi
Pasi Kuikka kirjoitti:
Tuohon koneeseen sopii nimenomaan automaatti (DSG) paremmin kuin manuaali.
Käy kokeilemassa Golfia samalla koneella ja automaatilla niin uskot.
Sääli sinänsä ettei Octaviaan saa automaattia RSään, voisi hyvinkin vaihtua merkki...Koko automaatti vai manuaali-väittely on päättymätön kiista johon jokaisella on oma mielipiteensä. Se on varmasti totta, että tuohonkin diesel-koneeseen se dsg-vaihteisto sopii hienosti. Mutta kuten aiemmin mainitsin, ei se minun mielestäni sovi tuohon RS:n luonteeseen. Kohta joku sanoo, ettei siihen kuulu dieselkään. Siitä olen kuitenkin valmis tinkimään näillä polttoainehinnoilla ja 60 tkm:n vuosittaisella ajomäärällä.
Edelleen olen sitä mieltä, etten kaipaa automaattia RS:ään. Vaikka se olisi saatavana, päätyisin silti manuaaliin. Eikä perusteluna ole järkisyyt vaan muut, paljon tärkeämmät asiat :-)
Ja kokeilin Golfia, hieno peli sekin. - RS Ocu
RSTdi kirjoitti:
Koko automaatti vai manuaali-väittely on päättymätön kiista johon jokaisella on oma mielipiteensä. Se on varmasti totta, että tuohonkin diesel-koneeseen se dsg-vaihteisto sopii hienosti. Mutta kuten aiemmin mainitsin, ei se minun mielestäni sovi tuohon RS:n luonteeseen. Kohta joku sanoo, ettei siihen kuulu dieselkään. Siitä olen kuitenkin valmis tinkimään näillä polttoainehinnoilla ja 60 tkm:n vuosittaisella ajomäärällä.
Edelleen olen sitä mieltä, etten kaipaa automaattia RS:ään. Vaikka se olisi saatavana, päätyisin silti manuaaliin. Eikä perusteluna ole järkisyyt vaan muut, paljon tärkeämmät asiat :-)
Ja kokeilin Golfia, hieno peli sekin.Jos ajomäärä noin 25000 km vuodessa, kumman valitsisit. Noilla kilometreillahan kustannukset about samat joten, kuinka RS:n bensa ja diesel moottorit eroavat luonteeltaan toisistaan.
- RS Tdi
RS Ocu kirjoitti:
Jos ajomäärä noin 25000 km vuodessa, kumman valitsisit. Noilla kilometreillahan kustannukset about samat joten, kuinka RS:n bensa ja diesel moottorit eroavat luonteeltaan toisistaan.
Hieman vaikea verrata bensa- ja dieselmalleja koska bensakoneisella olen ajanut alkukesästä lyhyen koeajon ja dieselillä nyt reilut 2 tkm. Itselleni on mieleen jäänyt bensakoneen hienot ominaisuudet pienemmissä nopeuksissa, se toimii jo aivan kaupunkinopeuksissa.
Dieselin elämä alkaa vasta maantienopeuksissa, kaupunkiajossa se on työläämpi. Diesel on aivan hengetön matalilla kierroksilla, potku alkaa vasta 1500 kierroksen yläpuolella. Mutta sitten sitä piisaakin:-) Nyt joku viisas tulee ja sanoo, että hanki automaatti... Enkä hanki, ajan vain pitkiä reissuja :-)
Oma mielipiteeni noille kilometreille: Jos paljon taajama-ajoa -> bensa, jos taas maantienopeuksia paljon -> diesel. Varmasti et pety, valitsetpa sitten kumman vaan. - Anonyymi
Pösössä on kylläkin Webasto jo vakiona, niinkuin kaikki muutkin Suomessa tarvittavat vermeet.
- Tilattu
Täysin samaa mieltä symphonystä,aivan susi. superbillä oon ajellut nyt 4-vuota,vaihto ajankohtainen.Kokeiltu Audit Hondat ym.Samaa hintaluokkaa olevat.Tilasin uuden Superbin.
- Anonyymi
hyvä auto on.
- Anonyymi
Hei kaikki tovarishchit, kiinnostaako uusi plug-in RS?
- Anonyymi
Skodistit vastailee 15 vuotta vanhoihin keskusteluihin! Jotenkin kuvastaa älykkyyttä.
- Anonyymi
Tero kirjoittelee 15 vuotta vanhoja juttuja Skodasta!!!
- Anonyymi
Monet bemarit on kyykytetty rs:llä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️662248Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381863Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...
Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.1711500Viulu vaiennut
Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣231487Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.
Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.831208Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost1771144Kyllä tekee kipeää
Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬211096Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.
Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä1051074- 77929
En mä tiedä mitä tapahtuu
siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.9922