Joululahja puolivuotiaalle

minä vain

Tiedän että aiheesta on Moonta keskustelua, mutta kysyn silti mielipidettänne Arvoisat kanssakeskustelijat:
Mitä siis hommaisin puolivuotiaalle pikku herralle joululahjaksi? Kyseessä on kummipoikani ja hänellä on ensimmäinen joulu tulossa. Toisaalta haluaisin antaa jotain 'erikoista', koska on kyseessä pikkuisen ensimmäinen joulu, mutta tarpeellisuus ajaa kyllä varmaankin ohitse..
Kiitos paljon vinkkejä antaneille! :)

6

1522

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • annette*

Miten olisi joku laadukas lasten cd-levy, joka sopii pienille. Minun suosikkejani ovat Vauvan vaaka ja Vauvojen laulun aika. Tai sitten ihan perinteisiä lastenlauluja.

• kiva muisto

itse ajattelin sitä suojelusenkeli taulua.

• sinulle...

Jos lelua valitset, välttämättä ei kannata ostaa ihan 1/2-vuotiaalle tarkoitettua, kun lapsi kasvaa ja kehittyy niin nopeasti ja monet isommille tarkoitetutkin lelut ovat turvallisia.

Meillä 8-kuinen sai 1,5-vuotiaalle tarkoitetun Fisher-Pricen mäyräkoiran, jossa on samassa vetokoira, ksylofoni ja piano. Ja osaa pitää ääntä sillä ja mieluinen lelu onkin. Ainoa, piti aluksi katsoa, ettei tunge "luuta" kurkkuunsa, mutta se vaihe meni äkkiä ohi.

Ja muotopalikkalaatikko on ollut jo pitkään suosikkilelu numero 1. Pitää isoa ääntä, värikkäät muovipalikat ja turvallinen käyttää pienemmänkin. Ensin keräsi vain palikoita laatikkoon, helisti ja kalisti ja koputteli yhteen, mutta nyt on alkanut opetteleen oikeasta reiästä laittamista, vaikka on vieläkin ikäsuositusta nuorempi.

3. suosikkilelu on sellainen rengaspyramidi, jossa pitää erivärisiä renkaita osata pinota kepin nokkaan. Harjoittaa käden motoriikkaa ja se sujuu jo helposti 10-kuiselta.

Muitakin varmasti on, vuoden täyttää jouluviikolla ja tarkoitus olisi hankkia perinteinen puuhakka, jossa saa vasaroida puutappeja. Kehittävät lelut on meillä suosiossa.

Sitten jos jotain erikoista haluaa, niin netissä oli myynnissä sellainen henkilökohtainen satukirja, jossa voi valita eri satukirjoista mieluisimman ja kirja valmistetaan henkilökohtaisesti niin, että lapsi itse seikkailee omalla nimellään pääroolissa ja mukaan saa pari kaveria tai vaikkapa sisarukset. Kirjat maksoivat noin 15-20 euroa. Mainostivat suomi24 -sivustoilla.

• vaikka

satukirja.
      Tai valokuva-albumi.

• omani olen jo ostanut

Nätissä rasiassa oleva kipsimateriaali, johon voi painaa lapsen jalan tai käden. Kipsi säilytetään siinä laatikossa. Useimmat lahjatavaraliikkeet myyvät kahden rasian paketteja, joissa oma rasia jalan ja käden kuvalle.

• iitu_

Itse annan käsinukkeja, joille lapsi (7kk) osaa jo nauraa ja niistä on iloa myöhemminkin. Vaatteethan käyvät aina!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      67
      2415
    2. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1397
    3. Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin

Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww
      Maailman menoa
      76
      1210
    4. EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!

Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje
      Maailman menoa
      5
      1139
    5. Miks me oikein

Rakastuttiin vaikka kaikki on mahdotonta?
      Ikävä
      79
      855
    6. Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä

Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi
      Kuhmo
      19
      800
    7. Nainen, mikset lähetä

miehelle viestiä? Tiedän, että sulla on asiaa ja kysyttävää.
      Ikävä
      44
      693
    8. Ratikka Turkuun

Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta
      Turku
      83
      682
    9. Miehet trikoissaan

On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe
      Suomussalmi
      25
      649
    10. Rakastan sinua

Yhä.
      Ikävä
      30
      646
    Aihe