Koiran kurittaminen???

ärsyttävää

Tuli vaan mieleen kun meidän lähistöllä kulkee usein mies jolla on sakemanni tyttö.Monesti kun vien omia koiria ja nään sen miehen sen koiran kanssa,koira menee niin pitkällä kun remmi riittää ja kulkee häntä koipien välissä ja ihan kyyryssä.Kun koira kulkee ohi ja minulla on omat koirat mukana,koira etsii etsii jotain muuta kohdetta kuin omat koirani esim.nuuhkii maata ja vilkuilee omistajaa.Koira on niin surkean näköinen ja huomaa heti,että koiraa on hakattu.Inhoan ku ihmiset hankkivat eläimiä ja kun ne eivät tottele niin kuritetaan potkimalla ja hakkaamalla.Minulla oli ennen rottmeiler tyttö ja se tuli alkoholismilta joka syötti sitä pelkällä raakalla perunalla eikä vienyt lenkille,jonka vuoksi koira teki hädät sisälle ja siitä koira sai kärsiä kovilla potkuilla ja nyrkillä. :´( Kun haimme koiran koealalle se pelkäsi ihmisiä ja oli koko ajan piilossa ja pissasi alleen,mutta viikon jälkeen se oli jo paremmassa kunnossa ja luotti hiukan enemmän ihmisiin.Mies olisi halunnut koiran takaisin,mutta koira vastasi irvistelemällä miehelle.Joten koira jäi meille ja käytimme sen lääkärissä,koiralla oli monia ruhjeita päässä ja muualla koirassa.Koira eli hyvän elämän meillä ja se lopetettiin kasvaimen vuoksi 6 vuotta sitten.Koira oli aivan ihana.Enkä ole koskaan katunut sen hankintaa,vaikka koira maksoi vaikka kuinka paljon,siihen verrattuna että oli todella huonokuntoinen ja muutenkin huonossa kunnossa...

10

1665

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • piknikgirl

      Sun pitää kertoa jollekin eläinsuojeluyhdistykselle tästä koirasta, joka kulkee häntä koipien välisää ja niin päin pois. Ei ole oikein, ei! Sitä koiraa on ihan varmana lyöty ja muuta. :(

    • tuommoinen

      Hau!
      Olen ihminen koiriensuvusta, siis jokaisella meidän suvun ihmisellä on koira.
      Sukulaisia on siunaantunut aikamoinen lauma, samoin myös näitä meidän suvun haukkuja. :)

      Itse miellän koirani pyynteettömästi perheeni jäseniksi. (Koiria on kaksi, toinen on 9vuotias toinen ihan pentu vasta, 1v)
      Niskavillat pörhistyy, kun ajattelen, että joku uskaltaa hakata koiraa, siis kauneinta ja virheettömintä luojan luomaa elävää olentoa!

      Minun mielestäni se on perheväkivaltaa pahimmillaan, koira ei kykene puolustautumaan mitenkään.
      Nyt ihmeessä kannattaa puuttua asiaan heti.

      Väkivalta alkaa, kun keinot loppuvat.
      Eihän se hakkaaminen tee koirasta sisäsiistiä, päinvastoin! Eipä ihme, jos raukka vääntää hätäkuset matolle, kun sitä hakataan.
      Kyllä ihmisen pitää olla laumansa johtaja, mutta pienempiä ei saa kiusata, vaikka mieli tekisi.

    • huolestunut eläinten ystävä

      ota salakavalasti selvää kuka se mies on ja osoite ja ilmoita anonyyminä nimettömänä välittömästi eläinsuojeluviranomaisille! se on jo velvollisuutesi! sinne ei tarvitse tosiaan henkilötietoa kertoa,jos havaitsee tämäntyyppisiäepäilyttävää eläimen hounoa kohtelua ja eläin on kurjan oloinen.kuvaamasi koira on selvästi kovakouraisessa käsittelyssä.kun asiasta olet ilmoittanut,niin eläinsuojeluviranomainen käy puhuttelemassa miestä ja samalla katsoo koiran olemusta ja olosuhteita.jatkosta he päättävät jos tilanne vaatii.kyynel melkein tuli silmääni kun kirjoitit tapauksesta!rakastan eläimiä ja sydämeni on heikompien puolella ollut aina,mieskaverini kävisi ojentamassa koiran pieksäjää.meillä nukkuu nyt uros saksanpaimenkoira tyytyväisenä iltalenkin jälkeen ja sitä ei ole alistettu kovakouraisesti ja hakattu.ei kulje häntä jalkojen välissä.ilmoita välittömästi-asiaa ei saa sivusta katsoa jos se on niinkin selvää kun koiraressua katselet.toimithan! siunusta sulle ja koirillesi!!

    • ding dong

      Tilanteesta mitään tietämättömänä paha mennä sanomaan, mutta esim. ystäväni sekarotuinen tyttö käyttäytyy kuvailemasi koiran tavoin, vaikka sitä hoidetaan todella hyvin. Tämä johtuu siitä, että koira on rescue-tapaus ja vanhat arvet ovat syvällä.

      Joten kannattaa itse vaikka kysäistä mieheltä saako koiraa silittää/tms. niin saat hieman kontaktia koiraan. Sitten voi puolihuolimattomilla kysymyksillä udella/huomautella, että onpa koira säikky/apaattinen/tms. Mies saattaa hyvinkin osata selittää ja muuta.

      Kun se on sekä omistajalle että eläinsuojeluvalvojalle inhottavaa jos tekemisiin joudutaan aiheettoman ilmoituksen takia, vaikka eläimen parasta oltaisiinkin ajateltu.

      Mutta tee miten haluat, mieluummin ilmoitat turhaan kuin jätät ilmoittamatta ja saat myöhemmin kuulla, että koira on kuollut.

      • olisko näin?

        Et kummiskaan asiasta voi olla 100% varma joten
        en menis itse ilman kunnollisia todisteita
        tästä ilmoittamaan.Etkö vois seuraavan kerrna kysyä
        koirasta jtn, kun näät miehen ulkoiluttavan
        koiraa.Ei voi olla varma miksi koira on niin
        masentunut ja ehkä hiukan peloissaan.Tiedätkö mistä koira on tullut? Otappas näistä nyt selvää


      • ..................
        olisko näin? kirjoitti:

        Et kummiskaan asiasta voi olla 100% varma joten
        en menis itse ilman kunnollisia todisteita
        tästä ilmoittamaan.Etkö vois seuraavan kerrna kysyä
        koirasta jtn, kun näät miehen ulkoiluttavan
        koiraa.Ei voi olla varma miksi koira on niin
        masentunut ja ehkä hiukan peloissaan.Tiedätkö mistä koira on tullut? Otappas näistä nyt selvää

        En tiedä mistä koira on tullut,mutta olen 100% varma,että koiran elämä ei ole ollut ruusuilla tanssimista...... Voi olla,että koira on rescue tapaus,mutta joka tapauksessa koiraa on hakattu.Yritän ottaa selvää mistä koira on tullut yms.


    • amityville

      jos suinkin saat selville henkilön tiedot,ilmoitat asiasta eläinsuojeluun. Koiran käytös viestii alistetusta asemasta. Mitään eläintä ei saa kohdella kaltoin ruumiillisesti eikä henkisesti.Kummallisia ihmisiä etteivät perkele tajua pitää eläimiään niitä arvostaen. Taas kiehuu ja pahasti.

      • entiedäollenkaan

        Olen käynyt par kertaa paikassa jossa on kolme heppaa. Yksi niistä on monesti ihan ripulilla ja laiha. Yks on aina hyvä kuntoinen, mutta kolmas [poni] on ihan kauheassa kunnossa. tai ei poni oikeastaan, mutta karsina. Siivosin karsinaa monta tuntia, paskaa oli puolimetriä! Se oli jäätynyt joten jouduin sankolla hakemaan lämmintä vettä ja sulattamaan paskan pois. en ehtinyt kun 1/3 osan saada, mutta kun tiesin etten tule pitkään aikaan kattomaan ponia levitin paaljoon puhasta purua päälle. Myös kengitys ajat eivät ole kohdallaan, sillä kaviot ovat kasvaneet kyseisillä hepoilla aika pitkiksi välillä.
        Ja sitte yksi kani paikka. Nykyisin hoito on jo hyvää, minun ansiostani. [en kehuile yhtään xD]. Kaneja kasvatetaan koirille, luolakoirille kait. Siivosin kaikki häkin, kun oli varmaan puoli vuotta kun ne oli siivottu viimeksi. Kaneja saattoi olla vaikka kuinka monta samassa häkissä [8] eik' häkki todellakaan ollut suuri. Kysyin luvan ja tein toisen häkin, jonne siirsin ahtaimmasta häkistä kolme pupulia. Yhteensä paikassa on aina kerrallaa n.30 pupua, ja käyn viikottain siivoamassa häkkejä. Kanien kasvatus on luolakoirille sallittua,mutta itken aina kun tulen ja nään että osa on hävinnyt :( Nyt kun käyn siellä niin asiat jo hyvin.

        Sitten vielä yksi. Paikassa on kaksi koiraa, jotka kylläruokittiin ja niin edelleen, mutta ei lenkitetty. Häkissä vaan. menin kamuni kanssa kysymään että emmekö saisi lenkittää koiria ja omistaja antoi luvan. Koirat olivat niin onnessaan, että oli ihana katella miten ne juoksi. Toista ei kylläoltu koskaan taluteltu, ja koira oli pienikokoinen jaomistaja anto jonkun pitkän vetonarun jonka päässä oli paksu solki, että ihme kun koiran jaksoi vetää, vien nykyisin omat narut kirille. Käytän niitä 1-2 kertaa viikossa lenkillä. Käyttäisin useammin, mutta itsellämme 4 koiraa ja kaksi hevosta niin aika ei aina meinaa riittää.

        Niistä hevosista haluaisin ilmoittaa. Voisiko joku antaa kotisivun osoitteen/puhelinnumeron. Pelottaa vaan että jos sinne on vaikka just tullu vieraita niin ne on laittanu kaikki paikat hienoiksi ja jos semmonen tyyppi menee tarkistaa niin sit ne vaan syyttää minua että olen valehdellut. Pitääkö maksaa jotain, jos eläimiä ei todeta huonokuntoisiks. Mutta laihuutta n eivät kyllä saa pois päivässä. Miten on??


    • Eläinsuojelu ei tee

      Kuulkaas nyt, eläinsuojelu ei tee mitään millekään asialle jos ei ole TODELLA vahvoja todisteita. Koiran käytös ei ole sellainen. Moni koirarotu on hyvin herkkä ja koira saattaa kyyristellä ja olla pelokas vaikkei sitä koskaan olisi millään lailla pidetty huonosti.
      Eläinsuojelu ei ylipäätään pysty tekemään kuin todella räikeissä tapauksissa jotakin, tiedän tämän koska olen tehnyt pari eläinsuojeluilmoitusta. Jotta eläinsuojelu puuttuisi johonkin tapaukseen, pitää koiran suurinpiirtein pyöriä jätöksissään kotona, hyljättynä. Edes selvä laihuus ei ole syy ottaa koiraa huostaan, saatika sitten epämääräinen epäily koiran lyömisestä.
      Valitettavaa mutta totta.

    • laleena

      Hienosti tehtyn ja hyvin hoidettu tilanne. Kunpa kaltaisiasi ihmisiä olisi enemmän.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      377
      1441
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      104
      1253
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      114
      1187
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      158
      1072
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      40
      940
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      886
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      796
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      790
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      85
      767
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      166
      662
    Aihe