maitohappobakteerit ja paniikki??

eräs panikoija

Onko kellään tietoa, provosoiko maitohappobakteerit (esim. lactophilus-tuotteet) paniikin syntyä??? Itse olen ollut nyt huomaavinani, että nauttittuani jogurttia (gefilus tai lactophilus) syke nousisi ja alkaisi hermostuttaa...Onkohan tämä psyykkistä vai todellista, onko kellään tietoa?

7

964

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • m-m-m-m

      Psyykkistä taitaa olla. Ehkä syke nousee sattumalta juuri silloin kun syöt juguttia. Ellet sitten ole allerginen jollekin jugurtin sisältämälle aineelle. Allerginen reaktio voi nostaa pulssia.

    • kuin hyvää!

      Nyt oli niin kaukaa haettu, että! Kyllä sinun ongelmasi johtunee muista syistä. Kannattaa tarkkailla missä eri tilanteissa tulee kyseinen olo.

      • ap.

        Mulla on siis diagnosoitu paniikkihäiriö eli älkää nyt heti tuomitko ;)! Tuli vain mieleen, että kun mulla kohtauksia provosoi esim. kahvi ja coca cola, niin voisiko nuo maitohappobakteerit tehdä saman. Mulla on lisäksi itselläni muistikuva siitä, että jossain joskus olisin lukenut jotain asiasta mutta en siis ollut varma...Ehkäpä sittenkin alitajunta ohjaa minua ja kuvittelen noiden maitohappobakteerien toimivan siten ja siksi ne myös siten toimivat :). Mutta siis: mulla on jo aiemmin diagnosoitu paniikkihäiriö ja nyt vain lähdin tätä asiaa ihmettelemään.


    • juusos

      Et tule koskaan löytämään tieteellistä julkaisua, jossa todettaisiin maitohappobakteerin laukaisevan ko. oireen.

      • Gefilustus

        Alkuperäiseen viestiin vastaan, että olen itse havainnut Gefilus tuotteita nautittuani sykkeen nousevan tuntien päästä ja samoin nukkuminen on vaikeampaa, ainakin nukahtaminen. Varsinaiseen paniikkiin en joudu/pääse, mutta syke nousee jostain syystä...


    • Anonyymi

      Maitohappo provosoi paniikkihäiriötä,

      https://introspekt.fi/2009/04/04/paniikkihairio-2/

    • Anonyymi

      ihmisen pisin hermo, parasympaattinen kiertäjähermo, kuljettaa informaatiota suolesta aivoihin.

      Suolistossa mikrobisto osallistuu muun muassa mielialoihimme vaikuttavien, aivoille välttämättömien välittäjäaineiden valmistamiseen. 90 prosenttia aivojemme välittäjäaineista syntyykin suolistossa.
      Maitohappobakteerien hyödyt ovat yksilöllisiä, voivat jopa sekoittaa suolen pysyvän bakteeriston.

      "Näin tuunaat suolistomikrobistoasi
      Vähäsokerinen kasvis- ja kuitupainotteinen ruoka pitää suolistoa kunnossa.
      Syö kalaa tai kalarasvoja, kuten omega 3 -valmisteita.
      Muista, että maitohappobakteerien hyödyt ovat yksilöllisiä.
      Liiku luonnossa ja rikastuta samalla mikrobistoasi luonnon bakteereilla.
      Huolehdi hyvinvoinnistasi liikkuen, nukkuen ja rentoutuen riittävästi."

      Ihminen on kokonaisuus, kaikki vaikuttaa kaikkeen. Vielä ei täysin tunnetakaan suolistobakteerien merkitystä psyykkiselle hyvinvoinnille. Sanotaan kuitenkin että "suolisto on ihmisen toiset aivot."
      Jos tuntuu sille että maitohappo ei sovi, on toki järkevää jättää se nauttimatta.
      Huolehtia terveellisestä ruokavaliosta, rentoutumisesta, hyvää mieltä tuottavasta liikunnasta jne.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      276
      19130
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      85
      3539
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      124
      2245
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      196
      1946
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      142
      1850
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      293
      1600
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1352
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      86
      1278
    9. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      148
      1158
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      242
      1059
    Aihe