Kun joku vatipää on täälläkin ja niitä on ollut vähintäänkin kymmeniä ellei jopa satoja jotka kertoo säästävänsä polttimoissa, releissä plaa plaa niin tässä menee paskaksi heidänkin "älyn" väläykset.
Kun liikenteessä osataan käyttää suuntavilkkua niin kaikki hyötyy tästä ja liikenne sujuu paremmin ja kyse on kommunikoinnin toimivuudesta.
Jää aikaa enemmän nukkumiseen, työssä oloon, kaupassa käyntiin ja harrastuksiin jne.
Auto kestää pitempään kun ei tarvitse jarrutella niin paljon ja polttoainetta säästyy. Tästä kertyy vuodessa todella paljon. Säästyy puhtaasti rahaa ja muita edellä mainittuja asioita.
Eli suuntavilkun käyttämättömyys on erittäin kallista ja kaikkein kalleinta on osaamaton käyttö!
Säästö vinkki: Käytä suuntavilkkua
6
620
Vastaukset
- Muha
Omassa autossa vielä alkuperäinen rele, auto vm. -94. Että turhaa perustella vilkun käyttämättömyyttä releen kulumisella ;) Etenkin uudemmissa autoissa kun "rele" on elektroninen.
- Asian havainnut
Kaikkien kuskien motoriikka ja liikkeiden koordinaatio eivät vain salli noin mutkikkaita toimintoja. Ajatelkaa nyt, pitää havainnoida ympäristöä, vaihtaa mahdollisesti vaihdetta tai jarruttaa ja vielä laittaa vilkku päälle. Ei sellainen läheskään kaikilta kuskeilta onnistu.
Tosin tulee mieleen, että noissa tapauksissa ajokortti on annettu aivan liian löysin perustein. Täytyisi ottaa käyttöön paljon tarkempi kykenevyysarviointi ennen ajokortin myöntämistä. En käytä vilkkua, sumareita edessä enkä takana. Enkä ajovalojakaan muutoin kuin hämäräkytkimen sytyttäessä ne.
Tulee vähemmän jätettä palaneista polttimoista ja polttimopakkauksista. Vaihtaminen on vaivalloista. Ja polttimot maksavat rahaa.
Ajattelitko, että tämä kirjoituksesi saa minut muuttamaan tapojani ja että alkaisin käyttämään ja näyttämään valoja? Sori, ei onnistunut.
Master Eq- prodriver1
Aja vaikka ilman rattia niin säästyy rattikin jnejne.
Voitko olla noin tyhmä? Säästät polttimoita mutta lisäät potenssiin 2 muita kuluja niin itselläsi kuin muillakin.
Oletko ajatellut että hämärä(puuhasi)kytkimesi kuluttaa polttimoitasi turhaan? Jos et tiedä miksi niin voin kertoa.
Siis mitä sä nyt aiot säästää?
- gnnnggn
ammattimiäs...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit876042KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3285240Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja202668Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei512615Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852841865Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1041682- 1121546
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro171521seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen
Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa1211430Olen ihmetellyt yhtä asiaa
Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm1331393