Asiakas saa monen mielestä olla kuinka v-ittumainen, hyökkäävä ja typerä tahansa ja myyjän tiskin takana pitäisi vain hymyillä, sovitella ja olla nöyränä, kun kerran on asiakaspalvelun "velvoittama". VÄÄRIN.
Saamaansa kohteluun ja palveluun voi vaikuttaa itse tervehtimällä, olemalla kohtelias ja asiallinen. Itse saan useinmiten hyvää palvelua, sillä vanhankansan viisaus "niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan". Jos itse olet naama nurinpäin, etuilet tai äksyilet, ei myyjäkään sinua mielellään noteeraa.
Kauppojen joulukiireiden aikana kannattaa miettiä etukäteen ostoksensa, sillä myyjällä ei välttämättä ole aikaa kanssasi miettiä mikä anopille sopisi, varsinkin jos jonossa on paljon ihmisiä. Ne ajat kun mahduit vielä M:ään ovat muuten takana.
Kiireisenä tilatessa kannattaa kysyä arvio, kauanko kestää ja pieleen menneestä annoksesta kuuluu toki valittaa, mutta...
Älkää s-tana seisottako sitä baarimestaria tyhjänpanttina jos ette tiedä edes pitäisikö drinkkinne olla makea, raikas vai karvas tai otatko oluen vai siiderin. Silläkään ei ole aikaa moiseen jos 20 ihmistä seisoo käsi ylhäällä seteliä heiluttaen.
Jos pikkujouluaika on pakottanut Sinut ensimmäistä kertaa aikoihin oikeen discoteekkiin, niin yllätys yllätys: Abba ja Boney M ovat OUT. Boten Annaakaan Dj tuskin mielellään soittaa 10 kertaa, vaikka se kuinka saisi sinulta puntin vipattamaan. Kaikilla ei välttämättä ole yhtä suppea ja jumiutunut musiikkimaku kuin Sinulla ja se Dj joutuu funtsaamaan tuhattakin ihmistä yhtä aikaa. Ne tuhat eivät tanssi Sinun pillisi mukaan.
Baarimestarin kanssa ei kannata aloittaa virttä "Kun Minä Kerran Vuodessa Pääsen Ravintolaan...". Se on vuosien mittaan kuullut ne kaikki säkeistöt liian monta kertaa. Asiakas on useinmiten väärässä, koska luulee maailman pyörivän oman napansa ympärillä. Anna arvo toisillekin ja jos jää pahasti jokin närästämään, pura se taxi-tai grillijonossa. Sieltä löytyy aina toinen, jolle jäi luu käteen.
SE joka tästä muuten suuttuu, tuntee piston jos toisenkin sydämessään? Hauskaa pikkuJouluaikaa.
Asiakas useinmiten väärässä
32
1586
Vastaukset
- kassan takana
en vois olla enempää samaa mieltä kanssasi...kaupan ala on hemmotellut asiakkaat piloille...ja sen huomaa käytöksestä...
- ei kiukuta, lähinnä huvitti
Tietysti kaikkien pitää osata käyttytyä ja kunioittaa käytöksellään kanssaihmisiään. Mutta valitettavasti kaikki ei osaa käyttäytyä ja joskus tavallisesti hyvin käyttäytyvällekkin sattuu huono päivä.
Se on ammattitaitoa että selviää palveluammatissa hankalankin asiakkaan kanssa.
Palvelualalla raha tulee niistä asiakkaista, joten palvelua kannattaa muokata siihen suuntaan kuin asiakkaat haluaa.
Ja lopuksi voit viedä sille DJ:lle semmoisia terveisiä että asiakkaita ei välttämättä hirveesti kiinnosta kuulla kaikkia tuntemattomuuksia, jotka sattuu olemaan DJ:n mielestä hvviä. Ymmärrän että DJ kyllästyy listahittiin kuukaudessa, kun soittaa sen viisi kertaa illassa kolmena iltana viikossa, mutta me tavalliset pulliaiset ei istuta baarissa joka ilta kuuntelemassa sitä, joten kyllästymiseenkin menee enemmän aikaa.Ei, en ole ravintola-alalla. Toki käytän ravintolapalveluita melko paljon jo työnikin vuoksi ja tunnen paljon ihmisiä tiskin takaa...erilaisten tiskien.
Jos lattia on täynnä, niin varsin moni on ilmeisesti tyytyväinen niihin uusiinkin biiseihin? Kaikki tavalliset pulliaiset eivät omaa samanlaista musiikkimakua kuin sinä, tavallinen pulliainen. Edelleen, sinun makusi ei ole kansan maku, se on sinun makusi.
Hyvä että huvitti, toivottavasti myös pistää ajattelemaan.
- Täytyy vain ihmetellä
Ostin hiljattain pyykkikoneen ja kuivausrummun. Olin hämmästynyt siitä miten vähän myyjät tietävät myymistään tuotteista. Halusin koneen jossa pesukaukalo on ruostumatonta terästä, ei muovia tai emaloitua rautaa.
Monikaan ei osannut sanoa mitä materiaalia myymiensä koneiden pesukaukalot on. Ja mikä pahinta eivät osanneet tai viitseneet sitä myöskään selvittää. Onneksi löytyi liike jossa myyjä osasi hommansa ja saatiin haluamammelaiset koneet. - hoida hommas
Jos sä oot töissä asiakaspalvelussa, sun pitää palvella. Ei sen tartte olla kivaa. Sä olet töissä ja siitä sulle maksetaann.
Et taida mikään nero olla ittekään, kun tollaseen paska-duuniin oot joutunut! Kärsi osas!Tunnen ihmisiä, jotka ovat ja sivustakin seurannut millaisia maailmanomistajia monet paskiaiset jotkut yrittävät olla. Kai se on oman pahan olon purkamista syyttömiin sivullisiin, tiedä häntä.
Ei ole olemassakaan paskaduuneja, on vain huonoja työoloja ja sopimuksia.
Ja p-paskamaisia asiakkaita kuten Sinä.- hanskaan
EgoNisti kirjoitti:
Tunnen ihmisiä, jotka ovat ja sivustakin seurannut millaisia maailmanomistajia monet paskiaiset jotkut yrittävät olla. Kai se on oman pahan olon purkamista syyttömiin sivullisiin, tiedä häntä.
Ei ole olemassakaan paskaduuneja, on vain huonoja työoloja ja sopimuksia.
Ja p-paskamaisia asiakkaita kuten Sinä.Olethan lukenut Tallink-laivalla taphtuneet örväilyt, heidänlaisiako tarkoitat vai keitä nimittelet
- kitisemästä, Jouni.
Mee Jouni pois täältä. Eikö sut jo ainakin kerran bannattu. Ois voinu antaa permibannit.
- Ja miksi...
...menisin? Ei ole bannattu. Kirjoituksenihan ovat asiallisia. Turku-palstalla kirjoitan useasti näin, mutta avauksen tein egonisti-rekillä jotta otsikko hyppäisi silmillesi ja vetäisisit herneen nenääsi. Näköjään onnistuin.
- Jonittelet.....
Ja miksi... kirjoitti:
...menisin? Ei ole bannattu. Kirjoituksenihan ovat asiallisia. Turku-palstalla kirjoitan useasti näin, mutta avauksen tein egonisti-rekillä jotta otsikko hyppäisi silmillesi ja vetäisisit herneen nenääsi. Näköjään onnistuin.
Turha Jonitella. Tiedän nimnimerkin joksi luulet, mutta nyt syytätä väärää puuta.
Tämä viestiketju ei kuulu Turku palstalle. Jonittelet..... kirjoitti:
Turha Jonitella. Tiedän nimnimerkin joksi luulet, mutta nyt syytätä väärää puuta.
Tämä viestiketju ei kuulu Turku palstalle....koska en viitsi enempää kanssasi jumittaa, annan ohjeen.
Lopeta kitinä ja ilmoita ylläpidolle "väärästä palstasta". Simppeliä? Jep.
Siivosin hiukan häntää, koska sait minutkin näyttämään tyhmältä. Moi.
- POis vaan.......
Tulet tänne taas viisastelemaan muka fiksuilla kirjoituksillasi. Tekstisi en niin tavallisen pulliaisen kansakoulu-pohjalta kirjoitettuja ettei niissä juuri mitään asiaa ole. Pelkkää tyhjää löpinää. Niinkuin joku juuri totesi mene pois, ei siksi että viestisi olematon sisältö kiukuttaisi vaan turha viisastelu.
- paha!
Kuulisitte mitä teistä puhutaan kun ette ole kuulemassa. Kohu siitä asiakkaan sähköpostiin vahingossa menneestä sisäisestä vitsistä olisi pientä.
...asiakastiedoissa ollut lisätietona: "asiakas on mulkku". Olen jotakuinkin varma että miekkonen oli tehnyt jotain ansaitakseen tuon.
- miettiä!
Kauniilla käytöksellä pärjää tilanteissa aina paremmin. Jostain syystä se huono palvelu tuntuu osuvan usein samoille naamoille, joille mikään ei ole koskaan hyvin?
- elämyksiä....
...kun se tilaa aina vanhasta tottumuksestaan valkovenäläisen tai ville vallattoman! Turhaa sitä on itteään kouluttaa ja kilpailuissa käydä kun bissen valuttamisellakin pärjää suht komiasti.
- Jon.
Vai on Jouni-poika täällä kaipaillut minua. Ihan pikku vinkkinä näin toteaisin teinimäisesti että hanki elämä. Onhan se säälittävää kun aikuisen ihmisen elämän sisältö löytyy nettifoorumilta. Jouni kuule minulla ei ole tarvetta esiintyä täällä millään muulla nimellä, toisin kuin sinulla. Elämäni ei katsos pyöri tämän säälittävän foorumin ympärillä.Se että sinulla on jokin persoonallisuushäiriö ei minua kiinosta.
Sekin on mielestäni todella säälittävää että aikuisena olet täällä provoilemassa. Kuten jossain edellisistä viesteistä totesit, kirjoiti avaus viestin tuolla nimimerkillä jotta tarttuisin siihen. Vikaan vain meni. Aloit syyttää jotakin muuta minuksi. Onko mielessäsi käynyt että tällä palstalla saattaa olla muitakin jotka lukevat presidentti palstaa tai ties muita palstoja joilla käyt lapsellisesti provoilemassa. Ilmeisesti sinulla on jokin pakkomielle minuun. Sekin on jotenkin pelottavaa. Taas pikku vinkki, hakeudu hoitoon. Minä en ole millään tasolla sinusta kiinostunut.
Minua ei kiinosta vääntää sinun kanssasi enää asioista koska viestisi ovat, kuten joku jo ylempänä totesi, hyvin tyhjiä sisällöllisesti. Niissä ei olee mitää asiaa jota kuka tahansa Kalle 12v ei pystyisi kirjoittamaan.
Toivottavasti en kuule sinusta enää, etkä mainitse nimeäni lapsellisissa foorumileikeissäsi enää....poikkeuksellisen asiallisesta vastauksesta, mutta kuten sinä tiedät ja minä tiedän, juuri sinä kiusaat asiattomuuksilla kommenttejani, ovat ne sitten millä palstalla tahansa.
Avaustani en todellakaan kirjoittanut syötiksi sinulle, miksi olisin? Älysi "säkenöinnistä" olen saanut nauttia ihan tarpeeksi.
Voisit pysytellä poissa ketjuistani jos ei kerran ole kommentoitavaa tai asiallista sanottavaa. Ja voisit tehdä niin sekä nimimerkilläsi että ilman? Toivottavasti minä en kuule sinusta enää? Kiitos.
Ps. en todellakaan ole sheriffi enkä Jouni Backman, saati kummaksikaan itseäni uskotellut ja kyllä, Lordi(koko bändi) on saanut kutsun Itsenäisyyspäivän juhliin.- Jon.
EgoNisti kirjoitti:
...poikkeuksellisen asiallisesta vastauksesta, mutta kuten sinä tiedät ja minä tiedän, juuri sinä kiusaat asiattomuuksilla kommenttejani, ovat ne sitten millä palstalla tahansa.
Avaustani en todellakaan kirjoittanut syötiksi sinulle, miksi olisin? Älysi "säkenöinnistä" olen saanut nauttia ihan tarpeeksi.
Voisit pysytellä poissa ketjuistani jos ei kerran ole kommentoitavaa tai asiallista sanottavaa. Ja voisit tehdä niin sekä nimimerkilläsi että ilman? Toivottavasti minä en kuule sinusta enää? Kiitos.
Ps. en todellakaan ole sheriffi enkä Jouni Backman, saati kummaksikaan itseäni uskotellut ja kyllä, Lordi(koko bändi) on saanut kutsun Itsenäisyyspäivän juhliin.Mistä tälläinen siivous vimma? Teit pari virhettä, niistä rokotetaan. Noh, tähän päättyy minun osuuteni tässä asiassa. Hauskaa loppu"elämää"!!! :D:D:D:D:D:D
Jon. kirjoitti:
Mistä tälläinen siivous vimma? Teit pari virhettä, niistä rokotetaan. Noh, tähän päättyy minun osuuteni tässä asiassa. Hauskaa loppu"elämää"!!! :D:D:D:D:D:D
Kummastella täytyy että vahdit 24 tuntia vuorokaudessa milloin vastaan? Katsohan miltä tuo ketju JUURI NYT näyttää? Minähän liikutan sinua kuin nukkemestari! Olet hiukan outo poika, Jon.
Yrittäisit keskustella aiheesta etkä antaisi suuttumuksesi sumentaa? Siten kanssasi voisi vaikka keskustella, suuttuneena sinusta ei saa vastusta edes pienet tytöt. Just Chill?- ;;;;;
EgoNisti kirjoitti:
...poikkeuksellisen asiallisesta vastauksesta, mutta kuten sinä tiedät ja minä tiedän, juuri sinä kiusaat asiattomuuksilla kommenttejani, ovat ne sitten millä palstalla tahansa.
Ps. en todellakaan ole sheriffi enkä Jouni Backman, saati kummaksikaan itseäni uskotellut ja kyllä, Lordi(koko bändi) on saanut kutsun Itsenäisyyspäivän juhliin.Taidat olla Pekkarinen.
- aivan sama
;;;;; kirjoitti:
Taidat olla Pekkarinen.
Pekka vai Ri vai...nen? Avauksen aihe on ihan toinen kuin arvuutella ihmisten henkilöllisyyksiä!
- ???
aivan sama kirjoitti:
Pekka vai Ri vai...nen? Avauksen aihe on ihan toinen kuin arvuutella ihmisten henkilöllisyyksiä!
Ei ole minulla munia.
- kanstis etsiä
??? kirjoitti:
Ei ole minulla munia.
Yleensä munat löytyy leipomustavaroiden ja maitotiskin liepeiltä... jopa ilman sitä väärämielistä asiakkaan pompotteluakin. Muistat vain hymyillä kassalla, niin selviät siitäkin muodollisuudesta kohtuullisen kivuttomasti - munines.
- malviina pir
Eivät tervehdi vaikka hymyilisi suu korvissa. Vaateosastola ei apua saa kun ei myyjiä näy ja ruokaosastolla ollaan otta kurtusa.
- myyjällekin?
Turha yleistää noin vahvasti.
- hyvä meininki!
Meidän prismassa olen saanut aina hyvän palvelun, kiireisiä kassoja myöten.
Isossa kaupassa tahtoo joskus olla vaikea löytää etsimäänsä tuotetta. Aina kuitenkin jostain lähettyviltä löytyy joku kaupan henkilökunnasta, jolta voi kysäistä. Aina olen saanut ytsävällisen kohtelun. Kummastelen huonoa tuuriasi!
- ihmettelevä_
..saa noin paljon vihamielisisä viestejä? Taisi muutamakin huomata itsestään negatiivisia asioita itsessään vai mikä lie suututtanut.
- mukava ja kiva
Kyllä se näin juuri on kuin avauksessa oli. Jos useimmiten saa huonoa palvelua ja tahtoo asiat olla huonosti, niin on kyllä syytä katsoa peiliin ja tarkasti.
Ravintola-alalla en ole ollut, mutta muussa palveluhommassa kylläkin ja täytyy sanoa että kyllä sitä kaikenlaista "nitisijää" ja "narisijaa" maa päällään kantaa! Täytyy sanoa että itse ystävällisenä ja huomioivana asiakkaana olen 99-prosenttisesti saanut oikein hyvää ja laadukasta palvelua. Ja jos jostain syystä en ole saanut, niin siitä voi kauniisti ja nätisti ilmoittaa suoraan palvelun tarjoajalle eikä nurista ja haukkua sitten "ympäri kyliä" tapahtuneen jälkeen.
- Aina!
Ei se muuten meiltä ostais
- arkkitehdit
Arkkitehdit kirjoittavat äänenkannattajassaan:
Hyvät ihmiset kävelevät oikeita kaupungin katuja - räntäsateessakin - ja istuskelevat keskustan kahviloissa. Vain tyhmä rahvas pakkautuu marketteihin ja kaiken maailman mooleihin tekokaduille ja - nurmille hengailemaan päiväkausiksi ja muka huvituksista nautiskelemaan! - .valitettavasti
poikkeukset vahvistaa säännön.
Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1086917- 954431
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista483826Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee483522- 513508
- 1883455
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san242959- 672664
- 462501
- 131884