Yritin katsoa muiden viestejä löytääkseni vastauksia, mutta pettämiseen liittyvät viestit olivat lähinnä naisten kirjoittamia siitä, että mies eli suhteen toinen osapuoli pettää. Itselläni asia on kuitenkin toisin päin, eli näen usein unta siitä, että itse petän.
Olen nuori nainen, tällä hetkellä kaukosuhteessa mieheni kanssa, tapaamme noin kerran kuukaudessa ja olemme yhdessä n. viikon. Menneisyyteeni liittyy irtosuhteita, jotka ovat tuoneet ongelmia suhteeseemme, mutta suhteen aikana ei kumpikaan ole pettänyt.
En tunne minkäänlaista halua pettää miestäni, mutta unet toistuvat lähes joka yö, ja ne ovat alkaneet vaivata minua.
Unissani siis tapaan jonkun miehen ja ihastumme, suutelemme, joskus harrastamme seksiä. Yleensä unissa kuitenkin tiedostan että petän, tiedän että teen väärin miestäni kohtaan, mutta en välitä, ja ajattelen että: "No, tän kerran!"
Olen kertonut unista miehelleni, koska jaamme kaiken toistemme kanssa, ja hän oli sitä mieltä, että syvällä sisimmissäni haluan toisiakin miehiä, vaikka sitten pelkästään huvin vuoksi.
En kuitenkaan usko näin - siksi toivon jonkinlaisia vastauksia mistä moiset unet johtuvat.
Tuhannet kiitokset jo näin etukäteen!
Pettäminen unessa
7
2861
Vastaukset
- arvelua
Arvelen että unissasi on muistoja irtosuhteista ja niihin sekoittuu nyt huonoa omaatuntoa ja harmia, että lankesit niihin. Sinulla voi myös alitajuisesti olla suuri pelko, ettei vaan niin pääsisi jälleen tapahtumaan ja rikkomaan tätä suhdetta.
- maailman matkaaja
Hei!
En ole vielä ratkaissut mitä nämä unet voisi tarkoittaa, mutta tilanteeni on muuten samanlainen.
Minun poikaystäväni on ulkomaaalainen ja tällä hetkellä asumme ulkomailla.
Minullakin on takana irtosuhteita, mutta ne asiat on puhuttu selväki meidän kesen, eikä minua voisi vähempää kiinnostaa semmoiset kuviot enää.
Enkä muutenkaan usko, tai missään vaiheessa ole uskonut, että pettäisin häntä.
ensimmäisen kerran tälläiset unet, jossa olin lankemassa pettämään tai petin häntä, alkoivat kun asuimme Suomessa suhteemme alkuvaiheessa. Silloin näin näitä unia ainakin kuukauden putkeen.
Myöhemmin huomasin että niillä on jonkinlainen yhteys siihen etten ole poikakaverini luona. Koska jos tulen käymään Suomessa näen usein näitä unia taas. Ja silloin suhteemme alkuvaiheessakin, nämä unet olivat vahvimmillaan kun hän oli matkustelemassa kuukauden.
Ja, pikemminkin näen näitä unia kun meillä menee hyvin, enkä muista nähneeni niitä silloin kun asiat on huonosti.
Olisi todella helpottavaa saada tietaa mikä mieltä painaa, koska tämmöisistä unista tulee hieman pettäjän olo.- Ainotar
Voi että, melko samat jutut meitä siis painaa.
Minunkin poikaystäväni on ulkomaalainen ja siksi sitä kaukosuhteillaankin vielä muutama kuukausi ennen yhteenmuuttamista.
Kulttuurierot kyllä tulevat vastaan nykyään päivittäin, ei mies pysty ymmärtämään että täällä se ei oo mitenkään erikoista jos naisella on irtosuhteita. Siis mies ei todellakaan ole muslimi tmv, jolloinka sen paheksumisen voisi parhaiten ymmärtää. Ihan itänaapurista kotoisin.
Itse mietin jossain vaiheessa, että jospa unet johtuu huonosta omasta tunnosta, ja siitä että mies tosiaan paheksuu menneisyyttäni? Asia esillä kuitenkin lähes joka päivä.
Mitä mieltä miehesi on menneisyydestäsi? Paheksuuko paljon? Meillä tämä tuottaa lähes päivittäin ongelmia, niin kuin sanottu. Emme me muusta oikeastaan riitelekään. Minkäs mahdan sille, mitä joskus nuorempana tullut sekoiltua.
Ja olen niin korvia myöten rakastunut, ikinä ennen en ole näin rakastanut, en ikimaailmassa haluaisi pettää tätä ihanaa miestä, joten unet satuttavat totisesti. On se kumma, että kun sen rakkaan on löytänyt, niin sitten kaiken maailman kusipäitä tulee uniin. Olisi niin paljon mukavempi mennä iltaisin nukkumaan ja näkemään unia omasta kullasta.
Olen muuten myös huomannut, että unia tulee silloin kun en ole hänen kanssaan, ja meillä menee hyvin. Ei esim. riitojen jälkeen.
Mutta oikein kiva kuulla, että muillakin on vastaavanlaisia ongelmia. Laitathan vielä viestiä, jos kerrot vaikka enemmän tilanteestasi, ehkä meistä tulee sitten taas vähän viisaampia :-) - maailman matkaaja
Ainotar kirjoitti:
Voi että, melko samat jutut meitä siis painaa.
Minunkin poikaystäväni on ulkomaalainen ja siksi sitä kaukosuhteillaankin vielä muutama kuukausi ennen yhteenmuuttamista.
Kulttuurierot kyllä tulevat vastaan nykyään päivittäin, ei mies pysty ymmärtämään että täällä se ei oo mitenkään erikoista jos naisella on irtosuhteita. Siis mies ei todellakaan ole muslimi tmv, jolloinka sen paheksumisen voisi parhaiten ymmärtää. Ihan itänaapurista kotoisin.
Itse mietin jossain vaiheessa, että jospa unet johtuu huonosta omasta tunnosta, ja siitä että mies tosiaan paheksuu menneisyyttäni? Asia esillä kuitenkin lähes joka päivä.
Mitä mieltä miehesi on menneisyydestäsi? Paheksuuko paljon? Meillä tämä tuottaa lähes päivittäin ongelmia, niin kuin sanottu. Emme me muusta oikeastaan riitelekään. Minkäs mahdan sille, mitä joskus nuorempana tullut sekoiltua.
Ja olen niin korvia myöten rakastunut, ikinä ennen en ole näin rakastanut, en ikimaailmassa haluaisi pettää tätä ihanaa miestä, joten unet satuttavat totisesti. On se kumma, että kun sen rakkaan on löytänyt, niin sitten kaiken maailman kusipäitä tulee uniin. Olisi niin paljon mukavempi mennä iltaisin nukkumaan ja näkemään unia omasta kullasta.
Olen muuten myös huomannut, että unia tulee silloin kun en ole hänen kanssaan, ja meillä menee hyvin. Ei esim. riitojen jälkeen.
Mutta oikein kiva kuulla, että muillakin on vastaavanlaisia ongelmia. Laitathan vielä viestiä, jos kerrot vaikka enemmän tilanteestasi, ehkä meistä tulee sitten taas vähän viisaampia :-)Voi, meitä. On se aika jännä juttu että kaksi eri mieltä toimii samanlailla.
Mutta, minä en kyllä tunne että meillä olisi jäänyt mitään hampaan koloon minun menneisyydestäni. Tosin silloin kun niistä puhuttiin, vieläkin muistan erittäin hyvin kuinka huonoksi toinen sai minun oloni tuntumaan. Mutta seikka ei enää sen jälkeen ole noussut esille.
Yksi asia on se että, poikakaverini on aina silloin tällöin maininnut, että hän ei siedä pettämistä ollenkaan. Hänelle se on kerrasta poikki. Mutta minulla ei ole kuitenkaan ongelmaa tästä, kun ihan reilultahan se kuulostaa.
Tämä on hieman arvailua, mutta ehkä päätös uskollisuudestani on minun omani, eikä siis taattu mielitekojeni kautta vaan päätökseni ottaa vastuuta teoistani ja olla tekemättä jotain, suojellakseen jotain arvokkaampaa.
Mutta sekin, että en minä varsinaisesti mikään täysin moraaliton mies-syöppö koskaan ollut. Tiedät varmaan, että silleen niitä juutuja vaan tapahtu ennen.
Tämä ei nyt tietty selitä kaikkea.
Siltikään en tunne että nämä unet täyttäisivät jotain mitä en todellisuudessa jään paitsi, silloinhan luulisi niiden ilmaantuvan silloin kun on ongelmia.
Mitäs arvelet? - Ainotar
maailman matkaaja kirjoitti:
Voi, meitä. On se aika jännä juttu että kaksi eri mieltä toimii samanlailla.
Mutta, minä en kyllä tunne että meillä olisi jäänyt mitään hampaan koloon minun menneisyydestäni. Tosin silloin kun niistä puhuttiin, vieläkin muistan erittäin hyvin kuinka huonoksi toinen sai minun oloni tuntumaan. Mutta seikka ei enää sen jälkeen ole noussut esille.
Yksi asia on se että, poikakaverini on aina silloin tällöin maininnut, että hän ei siedä pettämistä ollenkaan. Hänelle se on kerrasta poikki. Mutta minulla ei ole kuitenkaan ongelmaa tästä, kun ihan reilultahan se kuulostaa.
Tämä on hieman arvailua, mutta ehkä päätös uskollisuudestani on minun omani, eikä siis taattu mielitekojeni kautta vaan päätökseni ottaa vastuuta teoistani ja olla tekemättä jotain, suojellakseen jotain arvokkaampaa.
Mutta sekin, että en minä varsinaisesti mikään täysin moraaliton mies-syöppö koskaan ollut. Tiedät varmaan, että silleen niitä juutuja vaan tapahtu ennen.
Tämä ei nyt tietty selitä kaikkea.
Siltikään en tunne että nämä unet täyttäisivät jotain mitä en todellisuudessa jään paitsi, silloinhan luulisi niiden ilmaantuvan silloin kun on ongelmia.
Mitäs arvelet?Ei jumankavita, nyt alkaa kyllä meneen hermot tähän. Tänään kun otin nokosia, niin taas siellä sitten oli joku mies, jonka kanssa piti säheltää. Unissa aina tiedän pettäväni, ja koitan estellä, mutta silti aina antaudun siihe. Onko siellä sama juttu?
Täällä sama juttu, että usein toisillemme huomautetaan, että pettämistä ei siedetä sitten ollenkaan, ja se on kerrasta poikki. Molemmilla jonkinlaisia vaikeuksia luottaa toiseen. Itselläni lapsuudesta melko ikäviä muistoja, ja nyt on vaikea luottaa kehenkään, varsinkaan mieheen... Vaikka en usko hänen pettävän, käy se mahdollisuus usein mielessäni. Voisiko se olla syynä? Onko teillä luottamisen kanssa ongelmaa? Mietin nimittäin, että jos epäilen hänen pettävän, saatan kostaa unissani tj?
"Tämä on hieman arvailua, mutta ehkä päätös uskollisuudestani on minun omani, eikä siis taattu mielitekojeni kautta vaan päätökseni ottaa vastuuta teoistani ja olla tekemättä jotain, suojellakseen jotain arvokkaampaa. "
Kuulostaa järkevältä selitykseltä tuokin. Voisin sen hyvinkin kuvitella olevan syyn... Että jos aivot ja tunteet heittäisi narikkaan, mitä tahansa voisi sattua? Sitäkö tarkoitat? Että nyt vain tosiaan suojelemme arvokkaampaa? Itse minusta tuntuu näin.
Hankalia juttuja. - maailman matkaaja
Ainotar kirjoitti:
Ei jumankavita, nyt alkaa kyllä meneen hermot tähän. Tänään kun otin nokosia, niin taas siellä sitten oli joku mies, jonka kanssa piti säheltää. Unissa aina tiedän pettäväni, ja koitan estellä, mutta silti aina antaudun siihe. Onko siellä sama juttu?
Täällä sama juttu, että usein toisillemme huomautetaan, että pettämistä ei siedetä sitten ollenkaan, ja se on kerrasta poikki. Molemmilla jonkinlaisia vaikeuksia luottaa toiseen. Itselläni lapsuudesta melko ikäviä muistoja, ja nyt on vaikea luottaa kehenkään, varsinkaan mieheen... Vaikka en usko hänen pettävän, käy se mahdollisuus usein mielessäni. Voisiko se olla syynä? Onko teillä luottamisen kanssa ongelmaa? Mietin nimittäin, että jos epäilen hänen pettävän, saatan kostaa unissani tj?
"Tämä on hieman arvailua, mutta ehkä päätös uskollisuudestani on minun omani, eikä siis taattu mielitekojeni kautta vaan päätökseni ottaa vastuuta teoistani ja olla tekemättä jotain, suojellakseen jotain arvokkaampaa. "
Kuulostaa järkevältä selitykseltä tuokin. Voisin sen hyvinkin kuvitella olevan syyn... Että jos aivot ja tunteet heittäisi narikkaan, mitä tahansa voisi sattua? Sitäkö tarkoitat? Että nyt vain tosiaan suojelemme arvokkaampaa? Itse minusta tuntuu näin.
Hankalia juttuja.Meidän unet kuulostaa jokseenkin samanlaisilta juu. Monesti on yleisempää että olen tilanteessa jossa minun pitää tehdä valinta, että petänkö vai enkö ja tiedän tavallaan mitä olen tekemässä, vähän niin kuin kiusaus tilanne. Ehkä puoleen tapauksista lankean ja todella harvoin ne oikeastaan ovat seksi unia. Mutta en tiedä, jotenkin tuntuu että silla ei ole kauheasti valiä lankeanko vai en näissä unissa.
Ja ne tyypit kenenkä kanssa petän ovat aina jotain ihan sekalaisia tyyppejä, kun luulisi niiden olevan joitain vanhoja heiloja tai muita joita kohtaan vielä joitain tunteita saattaisi tuntea.
Minulla ei ole pienintäkään epäilystä että poikakaverin pettäisi minua, mutta en tiedä ehkä jossain määrin hän ei ihan täysin luota minuun. Ei meillä ole ollut mitään riitoja siitä tai ei hän ole koskaan syyttänyt tai edes epäillyt minua mistään. Mutta jotenkin tuntuu että, hänen luottamuksensa ei ole niin vahva kuin minun.
Ja tuolla lauseella jota siteerasit lopussa, tarkoitin juuri sitä, että jos eläisimme sellaisessa kuplassa missä ei olisi teoille seurauksia, ehkä joidenkin intohimojen perässä pettäisin. En tiedä onko sekään nyt ihan totta kyllä loppujen lopuksi.
Minusta on alkanut tuntua että, kai näillä unilla on jotain tekemistä minun luottamuksen kanssa. Vaikka outoa on se että ne tulevat silloin kun vähiten sellaisia ajatuksia on.
Ehkä se on joku intohimo aukko josta nämä unet pursuavat, kun se mitä tunnen toista kohtaan ja sen miten olen ehkä mielessäni päättänyt suojella toista ja suojella onneamme, ei ikinä antaisi periksi niille tilanteille mitä unissa näen, sellaisia tilanteita ei edes pääsisi syntymään.
Taidan tehdä huomenna retken kirjakauppaan selaillakseni uni kirjoja, jos ne jotain selittäisivät. Vaikkakin niistä useimmiten saa yhtä ympäripyöreitä vastausia kuin tuolta nukkumaijattarelta. Mutta ehkä siitä jotain apua olisi.
- Sensuaalisia unia
Olen nähnyt unta ihailijoista koko elämäni eikä se loppunut vaikka menin naimisiinkin.
Luulen, että unessa tapaan miehiä ja tilanteita, joita todellinen elämäni ei tarjoa! Miehissä, joista näen unia, on kaikki ne piirteet joita kaipaan aviomiehessäni. Tosin olen tyytyväinen mieheeni - hän on valintani koko elämälleni enkä kaipaa toisia!
Unissa he kuitenkin saapuvat luokseni ja herättävät minussakin eloon piirteitä ja puolia, jotka eivät ole heränneet todellisuuteni suhteessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1806577- 1481814
- 1131588
- 511320
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️471019Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢40973Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu98942Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?5869Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan246863- 41829