Mistä voi johtua, että esinahka punoittaa ja siinä on pienen pieniä vesikellontapaisia rakkuloita?
Ollut jo pidempään, ehkä parikin vuotta. Ei satu ihmeemmin, paitsi tuntoarkuutta vähän terskassa ja sen juuressa olevassa esinahassa, mutta se lienee normaalia. Olen alkanut suurempaa punoitusta ja ehkä uusia rakkuloita estääkseni pitää enemmän esinahkaa takana. Terskan juuressa olevassa esinahassa ei näppylöitä ole. En ole ollut sukupuolisuhteissa.
Mikä on kyseessä ja mikä voisi olla avuksi?
Onko ilman reseptiä mahdollisesti saatavissa jotain lääkettä, jolla voisi auttaa tätä "vaivaa"?
Kiitos jo etukäteen.
Punoitus ja pienet rakkulat esinahassa
10
8310
Vastaukset
- herpes..
Kuvaus kyllä natsaa tosi hyvin sukuelinherpekseen. Itselläni on se ja oireet on ihan samat! Voi tarttua omasta kädestä, jos on eritteitä. Lääkäriin kannattaa mennä näyttään. Ei tuommonen tuntoarkuus (siis jos se on kivuliasta) niin varmaan pitemmän päälle mukavaa ole. Jos on herpes, siihen saa reseptilääkkeen ja on olemassa myös lääkkeitä, jotka estävät sen uusiutumista. Herpes kun jää elimistöön loppu elämäksi.
- mikko2356
Kiitos vastauksesta. Voi olla, toisaalta kun olen lukenut kuvauksia, niissä käsittääkseni rakkulat ovat olleet isompia. Pitää miettiä mitä tekee tämän asian kanssa. Voi olla, että koetan ensin itse jotenkin hoitaa asiaa ja jos ei onnistu, mene sitten lääkärille.
- voi olla
Herpeksessä on vesikelloja, mutta yleensä ne isompia. Visvasyylä on aika samantapainen kuin herpes. Selviää kyllä lääkärissäkäynnissä ja labrakokeissa. Punotukseen auttaa sibicort-niminen voide, mitä saa apteekista ilman reseptiä. Kannattaa kokeilla sillä.
- mikko2356
voi olla kirjoitti:
Herpeksessä on vesikelloja, mutta yleensä ne isompia. Visvasyylä on aika samantapainen kuin herpes. Selviää kyllä lääkärissäkäynnissä ja labrakokeissa. Punotukseen auttaa sibicort-niminen voide, mitä saa apteekista ilman reseptiä. Kannattaa kokeilla sillä.
Olen vähän yrittänyt tutkia molempia, ja niiden perusteella olen käsittänyt, että molemmissa rakkulat olisivat isompia. Visvasyylä taitanee ainakin vaatia seksikontaktia? En ole huomannut mitään eritettä tulleen noista rakkuloista.
Sibicortia voisi kokeilla, vaikka se lienee melko voimakasta voidetta. Niinhän ne kortisonivoiteet usein taitavat olla. Muistelisin sen perusteella kun joskus itsellä ollut, tosin muita alueita varten.
Vaikka lääkärilläkäynti on normaali asia, pieni kynnys sitä kuitenkin on lähteä esittelemään noita rakkuloita sinne. - kortisonia
mikko2356 kirjoitti:
Olen vähän yrittänyt tutkia molempia, ja niiden perusteella olen käsittänyt, että molemmissa rakkulat olisivat isompia. Visvasyylä taitanee ainakin vaatia seksikontaktia? En ole huomannut mitään eritettä tulleen noista rakkuloista.
Sibicortia voisi kokeilla, vaikka se lienee melko voimakasta voidetta. Niinhän ne kortisonivoiteet usein taitavat olla. Muistelisin sen perusteella kun joskus itsellä ollut, tosin muita alueita varten.
Vaikka lääkärilläkäynti on normaali asia, pieni kynnys sitä kuitenkin on lähteä esittelemään noita rakkuloita sinne.limakalvoille,ei laisinkaan.
- ei välttämättä
kortisonia kirjoitti:
limakalvoille,ei laisinkaan.
tarvitse sukupuoli.kontaktia.
- on käytetty
kortisonia kirjoitti:
limakalvoille,ei laisinkaan.
nimenomaan genitaali alueen limakalvoille tai ainakin minä olen käyttänyt kahtakin eri tuotetta.
kahden eri lääkärin märäämänä.
- Mikko2356
Kiitos neuvoista.
Rakkulat on alle millin kokoisia (eli näkyy valossa), vaaleahkoja, melkein ympäröivän ihon värisiä ja niitä on melkein koko esinahan ympäri.
Sibicortia minulla on, mutta tuonne esinahkaan ja terskan yhteyteen sitä ei ilmeisesti sitten kannata laittaa?- voi olla
Kyllä voi kokeilla, tämä voide ei ole mitään vahvaa sekoitetta. Kortisoni on pohjimmiltaan myös kehon itsensä tuottamaa ainetta sanoi minulle eräs ortopedilääkäri kun hoidin nivelvammaani ja siinä ollutta tulehdusta. Yksi piiki lopetti koko tulehduksen pysyvästi. Ei siis vaarallista oikein käytettynä.
- mikko2356
voi olla kirjoitti:
Kyllä voi kokeilla, tämä voide ei ole mitään vahvaa sekoitetta. Kortisoni on pohjimmiltaan myös kehon itsensä tuottamaa ainetta sanoi minulle eräs ortopedilääkäri kun hoidin nivelvammaani ja siinä ollutta tulehdusta. Yksi piiki lopetti koko tulehduksen pysyvästi. Ei siis vaarallista oikein käytettynä.
Kiitos neuvoista! Etsin netistä lisää tietoa tuosta Sibicortin käytöstä ja tuo tosiaan pitää paikkansa, mitä sanoit.
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00518&p_haku=Terskan ihottumat
Tuolla mainittiin myös erilaisia ihottumia. Itselleni tuli mieleen, voisiko kyseessä olla mahdollisesti nuo "Tysonin rauhaset" tai helmiäisnystyt, tosin helmiäisnystyt kai sijaitsevat jos niitä on, vain terskan pinnalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216705Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5562303- 1471867
- 851261
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa981055- 72980
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.89953Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10843- 32840
Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon147767