Lastenjuhlat - Pieni Merenneito-teema

--äityliini--

Hei!

Kaipaisin nyt pikaiseen ideoita, mitä voisi tarjota ruuaksi 8-vuotiaan tyttäreni synttäreillä? Teemana on Pieni merenneito ja yleensäkin meriaihe.

Mietittynä minulla jo on "merisiili"= kaalin puolikas johon tökitty varrastikuissa lihapullia, juustoa ja viinrypäleitä. "ankerias-kakku"= kääretorttu joka on koristeltu ankeriaaksi (ajattelin ettei täytekakku ole oikein lasten suosiossa, ainakaan meillä ei niin ole) Sitten juomana on Spriteä.

Nyt kaipaisin jotain kivoja ideoita ja ehdotuksia sekä suolaisista että makeista ruuista, mitkä liittyisi jotenkin tähän meriteemaan.

Leikkinä järjestän ongintaa. Kiitos, jos viitsitte vastata!

8

4289

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hapsukkainen

tuli mieleen että voithan tarjoilla myös oikeaa kalaa, simpukoita, katkarapuja...tai muita mereneläviä jossakin muodossa...

• tiramisu1

valokuvakakku vaikka omasta valokuvasta! tai prinsessa ruususesta......tilauksesta, postitse! kysy lisää.....ja ylläty....

• tiramisu1

saatavana tietysti myös merenneitoaiheet.....

• Pärsky
        tiramisu1 kirjoitti:

saatavana tietysti myös merenneitoaiheet.....

Meillä vietettiin muutama vuosi sitten synttäreitä samalla teemalla. Lainasin Pieni Merenneito -leffan soundtrackin, josta saatiin hyvä taustamusa. Seinälle viritin Tiimarista ostetun "kalaverkon", johon ripustettiin merieläinleluja. Pöytäkoristeiksi maalasin todella suuria simpukan muotoisia makaroneja helmiäisväreillä. Noita pastasimpukoita saa ainakin Italia-kaupasta. Niitä lapset halusivat ja saivatkin sitten viedä kotiin. Kaikki leikit oli muunnettu teemaan sopiviksi.

• heidi-mamma

tarjoile kalanmuotoisia karamellejä,suolakaloja(niitä suolaisia snackseja). Ja voithan leipoa esim. pizzapaloja, joissa olisi tonnikalaa,katkarapuja ja mistä lapset nyt pitävät.:)

• lastenjuhla
      • asti olen

tollasta pittää kokkeilla

• eijasa
        asti olen kirjoitti:

tollasta pittää kokkeilla

Itse olen muuttanut perheeni kanssa takaisin Suomeen Norjasta ja on kiva huomata , että Suomeenkin on tullut tämä kuvakakkujuttu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      44
      5822
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      47
      5328
    3. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      48
      3708
    4. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      13
      3663
    5. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      92
      3269
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      31
      3126
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      59
      2874
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      57