Savonlinnan sosiaalitoimi

Rehellisä vastauksia ja mie...

Mitä mieltä?
a) sosiaalivirkailijoista?
b) lastensuojelusta?
c) asuntotoimiston asuntojen jaon oikeudenmukaisuudesta?
d) toimeentulotuen jakamisesta?

36

4599

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Wohlhabend

eipä ongelmanne voisi vähempää kiinnostaa. Hankkikaa itsellenne koulutusta, todellista ammattitaitoa ja TÖITÄ niin ei tarvitse täällä kitistä.

• on puitu täällä

tuhanteen kertaan. Lue tuolta alempaa vanhoja keskusteluja jos aihe niin kovin vielä jaksaa kiinnostaa. Ei enää kiitos!

• Päläpälä

Mene pummi töihin. Älä valita. Hommaa oikeaa tekemistä ettei tarvitse joka asiasta kitistä.

Älä pure ruokkivaa kättä. Muuta hakatsulta pois ja hommaa elämä.

Pummi!

• Ärhäkkä

Täällä kusisessa kylässä EI OLE töitä! Ei ne ota sinne siivoomaan sellaisia, joilla EI ole alan koulutusta. Terveisin ärhäkkä, jolle kelpaisi työ kuin työ!!! Ja KYLLÄ muutan pois...

• Kulujen maksaja
        Ärhäkkä kirjoitti:

Täällä kusisessa kylässä EI OLE töitä! Ei ne ota sinne siivoomaan sellaisia, joilla EI ole alan koulutusta. Terveisin ärhäkkä, jolle kelpaisi työ kuin työ!!! Ja KYLLÄ muutan pois...

Ei sinua täällä kukaan jää kaipaamaan. Tai hanki se siivousalan koulutus ja MENE TÖIHIN. Tämä sama kehoitus muillekin kaupungin sosiaalipummeille. Emme tarvitse teitä täällä!!!!!

• pummi
        Kulujen maksaja kirjoitti:

Ei sinua täällä kukaan jää kaipaamaan. Tai hanki se siivousalan koulutus ja MENE TÖIHIN. Tämä sama kehoitus muillekin kaupungin sosiaalipummeille. Emme tarvitse teitä täällä!!!!!

Miten täällä töitä voi saada, kun kaikki työt teetätetään työkkärin orjatyövoimin...orjat saa 8 euroa työttömyyskorvauksen päälle...vautsi, mitä rahantuloa ja sillä kun saa raataa töitä niska limassa. Kyllä työnantajat käyttää törkeesti hyväksi työtöntä. Kokemusta on..karvasta sellaista..

• orjuutettu
        pummi kirjoitti:

Miten täällä töitä voi saada, kun kaikki työt teetätetään työkkärin orjatyövoimin...orjat saa 8 euroa työttömyyskorvauksen päälle...vautsi, mitä rahantuloa ja sillä kun saa raataa töitä niska limassa. Kyllä työnantajat käyttää törkeesti hyväksi työtöntä. Kokemusta on..karvasta sellaista..

jollekin epätietoiselle tiedoks, että 8 e päivälle, joka on tarkotettu kyyti,ruoka ym.rahaks,ns.ylläpitokorvausta, että köyhä työtön pääsee työpaikalle. Eihän työpaikoille oteta koulutettua väkeä, kun orjatyövoima on ilmaista...

• juuri pari
        Kulujen maksaja kirjoitti:

kuukautta sitten alkaneeseen koulutukseen! Seuraavasta ei tietoakaan. Tässä kaupungissa saa olla työtön kyllä lopun ikäänsä. Ellei sitten Lidliin tai Giganttiin tarvittais työntekijää!!
        Taikka ABC-asemalle!

• kokemusta tästä
        pummi kirjoitti:

orjatyöstä. Huvittavinta se on kun työpaikalla pidetään aivan kuin oisit yksi vakinaisista ja palkkaa et kuitenkaan saa. Työt teet ja kaikkein paskaisimmatkin.
        Meikäläinen kun menee seuraavaan orjatyöhön ni se on lonkkka joka siellä lepää ja vakituiset saa nuolla ne paskasimmat paikat!

• lupaa
        juuri pari kirjoitti:

kuukautta sitten alkaneeseen koulutukseen! Seuraavasta ei tietoakaan. Tässä kaupungissa saa olla työtön kyllä lopun ikäänsä. Ellei sitten Lidliin tai Giganttiin tarvittais työntekijää!!
        Taikka ABC-asemalle!

tarjota jokaiselle jotakin työtä palkkaa vastaan.(Reilua sellaista.)

• keskustelu
        juuri pari kirjoitti:

Taikka ABC-asemalle!

nostetaan tää asia pöydälle miksi Savonlinnassa pakotetaan aivan PILKKAPALKALLA kaikkein kurjimpiin hommiin meidänkin työpaikalla näitä on ja käy sääliksi näitä "suurpalkkaisia".Savonlinnan kaupunki on päällimmäisenä tässä kurjistamisPolitiikassa.ASIAT esiin ja NOPEASTI!!!.

• Miekii
        keskustelu kirjoitti:

nostetaan tää asia pöydälle miksi Savonlinnassa pakotetaan aivan PILKKAPALKALLA kaikkein kurjimpiin hommiin meidänkin työpaikalla näitä on ja käy sääliksi näitä "suurpalkkaisia".Savonlinnan kaupunki on päällimmäisenä tässä kurjistamisPolitiikassa.ASIAT esiin ja NOPEASTI!!!.

Jos päättäjät on samanlaisia kusipäitä, kuin muutamat täällä, niin en yhtään enää ihmettele, miksi orjatyövoima sallitaan. satun tietämään, että etelässä ne siivoojatkin saavat ruhtinaallista palkaa näihin "jalalla poljettaviin" verrattuna!!! Savonlinna työnantajana on ja tulee olemaan PERSEESTÄ!

• korvausten nostaja
        kokemusta tästä kirjoitti:

orjatyöstä. Huvittavinta se on kun työpaikalla pidetään aivan kuin oisit yksi vakinaisista ja palkkaa et kuitenkaan saa. Työt teet ja kaikkein paskaisimmatkin.
        Meikäläinen kun menee seuraavaan orjatyöhön ni se on lonkkka joka siellä lepää ja vakituiset saa nuolla ne paskasimmat paikat!

Joo, tällaista se on. Minä sain pitää viimeisimmässä orjatyöpaikassani peräti kaksi muutaman minuutin taukoa. Heti oltiin huomauttamassa, jos hetkenkin olin tekemättä mitään. Ja siitä kun oikein muistutettiin, että teillähän on ne KORVAUKSENNE...

• homepölykeuhko??
        lupaa kirjoitti:

tarjota jokaiselle jotakin työtä palkkaa vastaan.(Reilua sellaista.)

...ja se palkka on just se 8 euroo päivälle. Kivahan siellä on puurtaa sillä rahalla, kun vielä astman saa kaupan päälle, kun siellä pölyisessä ja vetoisessa työskentelee.

• homepölykeuhko
        homepölykeuhko?? kirjoitti:

...ja se palkka on just se 8 euroo päivälle. Kivahan siellä on puurtaa sillä rahalla, kun vielä astman saa kaupan päälle, kun siellä pölyisessä ja vetoisessa työskentelee.

on sanonko missä?? Kyllä ne kaikenlaiset keuhkot kipeeksi tulee jos töihin joutuu..kun on totuttu saamaan ne vakituiset työttömyyskorvaukset kotiin tekemättä yhtään mitään. Onhan se ihan totta, että rankkaa se työnteko on. Mutta jos ei vaivauduta töihin niin on kyllä aivan turhaa näillä netin keskustelupalstoilla itkeä pölykeuhkoista ja kun ei ole töitä ja kaikki on niin kurjaa ja ja ja jne. Kyllä valittamista aina löytyy kun sitä aihetta on aikaa kaiket päivät etsiä. Ja sitten sosiaalitoimi maksaa vielä nettiyhteydetkin tietenkin?? Onko näin??

• töitä vieroksuva???
        homepölykeuhko kirjoitti:

on sanonko missä?? Kyllä ne kaikenlaiset keuhkot kipeeksi tulee jos töihin joutuu..kun on totuttu saamaan ne vakituiset työttömyyskorvaukset kotiin tekemättä yhtään mitään. Onhan se ihan totta, että rankkaa se työnteko on. Mutta jos ei vaivauduta töihin niin on kyllä aivan turhaa näillä netin keskustelupalstoilla itkeä pölykeuhkoista ja kun ei ole töitä ja kaikki on niin kurjaa ja ja ja jne. Kyllä valittamista aina löytyy kun sitä aihetta on aikaa kaiket päivät etsiä. Ja sitten sosiaalitoimi maksaa vielä nettiyhteydetkin tietenkin?? Onko näin??

Paskat ne mitään maksaa...sosiaalitoimi nääs. Mieti kehtaisitko itse mennä töihin 376 eurolla. minäpä oon mennyt ja monen monena aamuna. En oo ollu kierrätyskeskuksella muuta kuin katsomassa tavaroita, mutta homehan siellä haisee ja veto käy...

• -työtön-
        homepölykeuhko kirjoitti:

Ei voi hakea soskustakaan korvauksia kun paskat pyytää tilitietoja. Minun tilini ei kestä päivänvaloa, sen verran on salaisia kauppoja.
        On tää elämä tehty vaikeeksi työttömälle!

• laittele
        -työtön- kirjoitti:

Ei voi hakea soskustakaan korvauksia kun paskat pyytää tilitietoja. Minun tilini ei kestä päivänvaloa, sen verran on salaisia kauppoja.

rahojas tililles pie sukan varressa.

• osan pidänkin
        laittele kirjoitti:

rahojas tililles pie sukan varressa.

mutta sitten kun pittää kaiken maaliman laskuja maksella. Ja veikkauksestakin pamahti isompi summa, ei oo kyllä heleppoo!

• annan
        -työtön- kirjoitti:

Ollaan emännän kans tässä kans "työttömiä". Mukavaa olla kotona kun saa tehä mitä haluaa.

Siirrettiin tossa joku aika sit rahat porukoitten tilille ja otettiin siihen pankkikotit. Sijoitusrahastot / osakkeet hoitelen vanhempien tunnuksilla,

Pari vuotta tässä on vierähtäny ettei oo tarvinnu hötkyillä. Sossusta tulee rahat asuntovelan maksuun.

Molemmilla on alle 4v vanhat autot ja matkusteltu on ihan kivasti ympäri tellusta. Annettu aikaa toisillemme..

Kyllä tästä vielä töihin lähetään kuhan kurssit laskee ja pääoma hupenee ;)

Mut vink vink: Ei kannaat pitää rahoja omissa nimissä.

Mulla ei oo mitään pahaa sanottavaa sosiaalihuollosta.

• onnellinen olga
        annan kirjoitti:

Ollaan emännän kans tässä kans "työttömiä". Mukavaa olla kotona kun saa tehä mitä haluaa.

Siirrettiin tossa joku aika sit rahat porukoitten tilille ja otettiin siihen pankkikotit. Sijoitusrahastot / osakkeet hoitelen vanhempien tunnuksilla,

Pari vuotta tässä on vierähtäny ettei oo tarvinnu hötkyillä. Sossusta tulee rahat asuntovelan maksuun.

Molemmilla on alle 4v vanhat autot ja matkusteltu on ihan kivasti ympäri tellusta. Annettu aikaa toisillemme..

Kyllä tästä vielä töihin lähetään kuhan kurssit laskee ja pääoma hupenee ;)

Mut vink vink: Ei kannaat pitää rahoja omissa nimissä.

Mulla ei oo mitään pahaa sanottavaa sosiaalihuollosta.

Niinpä minunkin rahat menee "porukoitten tilille"...kun kaikkee "ylimääräistä" tulee, niin ne menee kivasti sukulaisten tileille ja toimeentulotukea tulee. Rahaa siis tulee ovista ja ikkunoista...ja täällä mä vaan makailen ja välillä käyn volvolla tuolla reissun päällä...

• Mie oon se "Porukat"
        onnellinen olga kirjoitti:

Niinpä minunkin rahat menee "porukoitten tilille"...kun kaikkee "ylimääräistä" tulee, niin ne menee kivasti sukulaisten tileille ja toimeentulotukea tulee. Rahaa siis tulee ovista ja ikkunoista...ja täällä mä vaan makailen ja välillä käyn volvolla tuolla reissun päällä...

Buhahahaaaahaaaahhhh!!!

Niinpä luuleevat että ne rahat riittää vielä jokskin aikaa - mie oon hiukka toista mieltä :D
        Onneks tuossa on ainai kaks joihen manit mennee "porukoitten" tilille, niin ei hevillä minnuu tunnisteta. Hihhhiiiihaahoohh!!!
        Kääk, kohta tikahun nauruun!!
        HUHHUH!

• vihainen äiti
        pummi kirjoitti:

minullakin kokemusta, eikö olekin niin, että siinä ekassa paikassa, sitä tekee lujemmin töitä kun muut, näyttää miten hyvä on. eihän sitä tiedä jos sais sitten töitä...?

paikka missä mä kävin, ottaa jatkuvasti uuden orjan kun entisellä loppuu.

kyllä minua siellä paikassa kohdeltiin toisaalta hyvin, toisaalta etenkin yhden työntekijän osalta kohtelu läheni jo melkolailla työpaikkakiusaamista, ihan selvää sorsimista ja halveksuntaa, mitätöintiä. haistakoon...enpä siinä puodissa enää asioi.

nimenomaan se on hyväksikäyttöä!!!

• cap

moi kaikki täällä tuore leski 8viikkoa ja neljä päivää olen pyytänyt sosiaaleja auttamaan minut pois täältä, olen itse joutunut hoitamaan 99prosenttia asioista itse 2 kertaa pyytänyt kotikäynnin , tulos pari puhelin numeroa 24eja muutama elintärkeä lääke annettu. olen eläkeläinen omat tulot, pyysin vain että pääsen lapsieni luo tässä tilanteessa ei ole täällä sukua, ystäviä,kerkisimme asua täällä mistä mieheni suku on kotoisin 10kk ennen hänen poismenoa en voi tajuta miten suomalaista veronmaksajaa voidaan kohdella näin. tekisi mieli olla nyt somali tai joku arabi niin eiköhän olisi apua tullut.nyt istun sairaana surusta ja säryissä yksin ilman mitään tietoa mitä tässä tekisi

• kannattaa...

Vuodenvaihteessa jää ansiosidonnaiselle, josta saan yli 2000€/kk tekemättä mitään.

• tuplana

ilmestyy pääomatuloja tilille joka kuukausi mutta ei sillä ole nyt niin väliä. Vuokralaiset on kuin muurahaisia, ne kantaa sitkeästi euroja kasaan seuraavaa asuntoa varten ja tahti vaan kiihtyy. Meillä menee hyvin vaikka tällaisessa persaukisessa kaupungissa asutaankin.

• elitxa

Kiitos Juhannukseksi toimeentulorahasta.Hakemus pöydällä maanantaina mutta ei torstainakaan rahat tilillä. Kaveri kyllä oli saanut juhannukseksi rahat silmälaseihin vaikka olisi kerennyt myöhemminkin laput laitettu samaan aikaan....

• vihainen äiti

en saa toimeentulotukea, koska tulomme ylittyvät 61e sen jonkin rajan.

lapseni näkee kohta nälkää, joten lastensuojelullisesti ovat epäilyttävää porukkaa.

• Anonyymi

Täällä, asiat menee naama kertoimen mukaan. Ei paljoo soskuja kiinnosta lapsien hyvinvointi

• Anonyymi

Huonoja kokemuksia. En kerro tarkemmin.

• Anonyymi

Kun on huonoja kokemuksia, niin niistä kannattaakin kertoa, että sosiaalitoimen puutteet ja ongelmat voitaisiin korjata.
        Ei ole mitään hyötyä valittaa huonoista kokemuksiksista, joita ei yksilöi millään tavalla.

• Anonyymi

Tämänkin keskustelun perusteella voi todeta, että sosiaalitoimen asialaspalvelussa tarvitaan ammattitaidon lisäksi piiiitkääää pinnaa.

• Anonyymi

Niille ketkä täällä kitisee että menkää pummit töihin sanon että haistakaa vittu! Teillä on varmasti vielä porukat hengissä minne voi mennä jos ruoka loppuu. Toiset joutuu jokapäivä ottaa riskin että saako kaupasta pöllittyy ees nakkipaketin saatana!

• Anonyymi

d) soskusta saadaan kielteinen päätös, siitä valitetaan Sosterin jutskaan ja sitten Kuopion hallinto-oikeuteen, niin saadaan eurot tilille oikeuden päätöksen voimin. Näin se homma ikävä kyllä toimii.

• Anonyymi

Ukrainalaiset ensin.
      Sitten venäläiset.
      Lopuksi suomalaiset, jos heille jotain nyt jää.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastan sinua

Kohta sanon tämän livenä, älä pelästy.
      Ikävä
      122
      1701
    2. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      16
      1402
    3. Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA

Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR
      Hindulaisuus
      329
      982
    4. Tiedätkö miten pahalta tuntui

Kun vetäydyit? Ei kuukausiksi vaan vuosiksi.
      Ikävä
      61
      980
    5. J miehestä oikeaa

Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen
      Ikävä
      81
      833
    6. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      66
      831
    7. Onko Lahdessa juhannuskokkoa?

Entä vähän kauempana?
      Lahti
      1
      770
    8. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      46
      741
    9. Kysyit firman bileissä..

.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta
      Ikävä
      9
      671
    10. Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin

Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta
      Maailman menoa
      62
      658
    Aihe