Puhkaisin ihonalaisen!!

jeesuskristusjesseboi

Eli juttu on tämä:

Olen 3 kuukauden tetralysal-kuurilla ihonalaisten paiseiden takia (leuassa).
Kuuria takana n 3 viikkoa ja kaikki muut ihonalaiset ovat lähteneet, paitsi yksi megaiso, joka oli aika pehmeä ja tosi suuri.

Sain megapatista tarpeekseni äsken ja keitin neulan ja puhkaisin patin kahdesta kohtaa. Patista tuli paljon mätää ja lopulta sitten verta.

Nyt näyttää pahasti siltä, että leuka on _ihan_ turvonnu tästä runtelemisesta, mutta pahinta on, että jostain syystä iho tuli ihan mustansiniseksi patin kohdalta, aivan kuin ihon alle olisi mennyt verta (ja näin varmasti tapahtuikin).

Desinfioin kohdan hyvin 100% teatree öljyllä ja laitoin ison möykyn hydrocortison 2,5% voidetta päälle.

kuinkahan on, lähteekö tuo sinipunainen veri tuolta pois?

11

11195

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Kokemuksesta sanon omalta kohdaltani, että sellanen mega-iso-jätti-onteloitunut -kystafinni kerää mätää vielä pitkän ajan päästäkin kun se on puhkaistu! Mulla kesti kuukauden ennen kuin parani täysin plus jäljet kaikki vei aikaa että normaaliintuivat.

• _tulee_

todennäköisesti mustelma ja paraneminen kestää, mut eiköhän se siitä ajan kans :)

• näppynaama

mullakin tuommoisia, lääkäri puhkaisi yhden ja yksi repesi kun tarpeeksi räpelsin...mutta edelleen molemmissa vielä arpi ja tuntuu että koholla edelleen ja on yli kuukaus kulunut. Mutta kaipa ne tuosta joskus...

• ....

en noihin kannata koskea ennen kun kypsyy siihen pisteeseen että pinnalle kehittyy valkoinen pää, jota voi sit puristaa. Muuten vaan pahenee :(

• finninaamojen äiti

..että hydrokortisonia ei pitäisi laittaa haavaan/rikkoutuneelle iholle? Apteekista voipi ostaa sellaisia ihon värisiä ns. keinoiholaastareita, joita käytetään palovammoissa tai säärihaavoissa. Sellaisen alla olisi haavan hyvä parantua, koska paraneminen kestää joskus kauankin ja kuten tuolla joku jo kertoi, varmaan kerää märkää vielä pitkään, ehkä.
      Ja sellaisella laastarilla ei sitten tarvii peittää koko leukaa, vaan voi leikata ihan pienen palasen peittämään sitä reikää.
      Kun jos sen reiän jättää ihan noin vaan, siihen menee väkisinkin pöpöjä ja kohta on taas sarvi leuassa. Ja se mustelman näköinen alue vaalenee kyllä, mutta hitaasti. Sama jos joku tinttaa silmän mustaksi, niin sehän kestää...

• aloittaja

kaikille kiitos vastauksista!

itselläni on tuo antibioottikuuri päällä, että toivon sen edistävän tuota paranemista.

nyt jo turvotus laskenut, mutta kovasti sinipunainen ja kipeä on. nukuin viimeyön iso klöntti hydrokortisonia siinä päällä (en olekaan huomannut, ettei sitä saa laittaa rikkinäiselle iholle! onko pahoja seurauksia?) ja nytkin kortisonirasvaa siinä.

ehkä se tästä.

• Rata
        aloittaja kirjoitti:

kaikille kiitos vastauksista!

itselläni on tuo antibioottikuuri päällä, että toivon sen edistävän tuota paranemista.

nyt jo turvotus laskenut, mutta kovasti sinipunainen ja kipeä on. nukuin viimeyön iso klöntti hydrokortisonia siinä päällä (en olekaan huomannut, ettei sitä saa laittaa rikkinäiselle iholle! onko pahoja seurauksia?) ja nytkin kortisonirasvaa siinä.

ehkä se tästä.

Minulla on myös silloin tällöin näitä paiseita. Ne eivät todellakaan ole mukavia: tulevat yhtäkkiä, salakavalasti, huomaa vain että onpas kipeä kohta ja sitten että kappas, sehän suurenee koko ajan. Sitten siinä on selvä paukama. Peittää ei oikein voi, se on niin suuri. Mulla tulee kuukautisten aikoihin, eli noin kerran kuussa, eikä niitä oikein estääkkään voi vaikka olenkin pessyt ihon aamun illoin sun muuta. eli mulla hormoonipohjaista tämä. Seiskalla alkoi puskemaan tällaisia. Muuten kyllä on ihan mukavassa kunnossa.

Pari kertaa on kerännyt mätää, niin että voi puhkoa. Viimeksi olin tyhmä ja puhkoin jo paranemassa olevan paiseen ja siihen se jämähti vielä kahdeksi viikoksi. Yleensä mulla kestää parantua noin. pari viikkoa, joskus menee viikossa. Olen jo tottunut näihin, mutta kyllä se pistää vihaksi. Ensi kerralla kun kosmelle menen, mainitsen näistä. Voisi ajatella e-pillereitä, joko auttaisi.

Älä siis vain mene lisää sörkkimään. Liikahoitoa suosittelen välttämään myös. Itse yritän nyt suhtautua tähän mahdollisimman neutraalisti. Kyllä ne lähtee ajan kanssa sitten pois! :)

• aloittaja
        Rata kirjoitti:

Minulla on myös silloin tällöin näitä paiseita. Ne eivät todellakaan ole mukavia: tulevat yhtäkkiä, salakavalasti, huomaa vain että onpas kipeä kohta ja sitten että kappas, sehän suurenee koko ajan. Sitten siinä on selvä paukama. Peittää ei oikein voi, se on niin suuri. Mulla tulee kuukautisten aikoihin, eli noin kerran kuussa, eikä niitä oikein estääkkään voi vaikka olenkin pessyt ihon aamun illoin sun muuta. eli mulla hormoonipohjaista tämä. Seiskalla alkoi puskemaan tällaisia. Muuten kyllä on ihan mukavassa kunnossa.

Pari kertaa on kerännyt mätää, niin että voi puhkoa. Viimeksi olin tyhmä ja puhkoin jo paranemassa olevan paiseen ja siihen se jämähti vielä kahdeksi viikoksi. Yleensä mulla kestää parantua noin. pari viikkoa, joskus menee viikossa. Olen jo tottunut näihin, mutta kyllä se pistää vihaksi. Ensi kerralla kun kosmelle menen, mainitsen näistä. Voisi ajatella e-pillereitä, joko auttaisi.

Älä siis vain mene lisää sörkkimään. Liikahoitoa suosittelen välttämään myös. Itse yritän nyt suhtautua tähän mahdollisimman neutraalisti. Kyllä ne lähtee ajan kanssa sitten pois! :)

niin siis minä olen näistä ihonalaisista paiseista kolmen kuukauden antibioottikuurilla. luojan kiitos kaikki muut lähteneet, paitsi tämä yksi.

tuntui että se oli siihen jämähtänyt lopullisesti. sen takia ajattelin, että puhkaisen sen ja puristan suurimman osan mädästä ulos, niin pääsee paranemaan. ja siltä nyt tuntuukin, että tuo paise vihdoinkin on päättänyt lähteä. paranemisen nopeuteen selvästi auttaa tetralysal.

onneksi ei ole pikkujouluja tiedossa tälle viikonlopulle, niin pääsee rauhassa parantelemaan :D

• Rata
        aloittaja kirjoitti:

niin siis minä olen näistä ihonalaisista paiseista kolmen kuukauden antibioottikuurilla. luojan kiitos kaikki muut lähteneet, paitsi tämä yksi.

tuntui että se oli siihen jämähtänyt lopullisesti. sen takia ajattelin, että puhkaisen sen ja puristan suurimman osan mädästä ulos, niin pääsee paranemaan. ja siltä nyt tuntuukin, että tuo paise vihdoinkin on päättänyt lähteä. paranemisen nopeuteen selvästi auttaa tetralysal.

onneksi ei ole pikkujouluja tiedossa tälle viikonlopulle, niin pääsee rauhassa parantelemaan :D

Niin, kyllähän se tietty auttaa, jose se itse on päättänyt työntää valkoisen pään esiin, että sen puhkaisee. Itsekin juuri puhkoin, kun oli tullut valkoista. Ja toivon nyt että lähtee nopeampaa. Kummallista, että joskus tulee mätää ja joskus ei ollenkaan. Mistähän se johtuu? :o

• aloittaja
        Rata kirjoitti:

Niin, kyllähän se tietty auttaa, jose se itse on päättänyt työntää valkoisen pään esiin, että sen puhkaisee. Itsekin juuri puhkoin, kun oli tullut valkoista. Ja toivon nyt että lähtee nopeampaa. Kummallista, että joskus tulee mätää ja joskus ei ollenkaan. Mistähän se johtuu? :o

puhkaisemani paise on miltei kokonaan hävinnyt. kyllä nyt kelpaa pikkujouluja vietellä

• finninaamojen ä...
        aloittaja kirjoitti:

puhkaisemani paise on miltei kokonaan hävinnyt. kyllä nyt kelpaa pikkujouluja vietellä

Hyvä juttu että hävisi! Ootko huomannut että joku ruoka-aine saisi finnien kehittymisen ryöstäytymään käsistä, kuten suklaa tai rasvaiset ruuat?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      140
      6653
    2. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      149
      5729
    3. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      123
      4891
    4. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      43
      4480
    5. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      52
      3892
    6. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      62
      3061
    7. Itkin oikeasti aamulla taas

Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.
      Ikävä
      52
      2956
    8. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      24
      2402
    9. Where are you

Now 🫂☕️🩷
      Ikävä
      42
      2270
    10. Naiselle hyvää viikkoa

olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢
      Ikävä
      15
      2197
    Aihe