onnellisuus / tyytyväisyys

hannes76

Kunhan kirjoittelen...

Mitä se onnellisuus on? Entäs tyytyväisyys? Sanoisin olevani tyytyväinen elämääni, mutta onnellinen...? Tyytyväinen olen, koska minulla kaikki perusasiat ok. On työ, josta pidän. Tosin se voisi olla vakityö jne. Ystäviä ihan riittävästi ja riittävän hyviä, mutta voisin olla heille nykyistä parempi ystävä. On tekemistä ihan riittäviin ja se on mielekästä. On koti ja mökkiä ja sen semmoista. Siis elän, tulen toimeen ja minulla riittää mielekästä tekemistä.

Niin, se onnellisuus. Mitä se on? Onko se jonkinlainen hyvän olon tunne vai mitä? En tiedä, mutta erityisen onnellinen en koe olevani. Sekin on tavallaan hölmöä, koska tyytyväinen olen ja kaikki on kutakuinkin oukkidoukki. Enemmänkö sitä haluaa vai eikö sitä koskaan ole niin tyytyväinen, että voisi olla onnellinen. No, ihmissuhteistahan tässä - yllätys, yllätys, on kysymys. Hankalaa olla onnellinen, kun ei ole parisuhdetta. On se hölmöä - ja samalla niin inhimillistä.

Ja pointtini oli?

1

447

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -mie-

Jos pystyy olemaan tyytyväinen niin onnellisuuteen ei ole pitkä matka. Itse tulen onnelliseksi kun näen hyvää käytöstä, kun näen että lapset nauravat, kun näen ystävällisyyttä, kun näen turistin katsomassa maatamme kuin se olisi maailman ihmeellisin asia, kun ystävilläni menee hyvin ja kuulen heidän nauravan, kun äitini touhottaa innoissaan illan konsertista, kun pystyn auttamaan jotain toista, kun löydän kadulta euron, kun joku sanoo minusta kauniisti, kun tanssin, kun löydän pitkään kadoksissa olleen tavaran, kun saan yllättävän viestin jne.

Onnellisuus on pieniä asoita ja ystävällisyyttä. Minulla todettiin vakava masennus kesällä ja siitä on nyt pikkuhiljaa lääkkeiden ja hoidon avulla toivuttu. Olen todellakin joutunut miettimään onnellisuutta ja elämää. Elämä on täynnä ihmeellisiä asioita, mutta sinun tehtäväsi on löytää ne. Jos paahtaa eteenpäin tuhatta ja sataa, eikä pysähdy ihailemaan vaikka kaunista maisemaa niin elämä menee ohi.

Koitapa tätä, tee yksi "hullu" asia päivässä. Kävele suojatien yli vain valkoisia raitoja pitkin, hyppää betoniporsaan yli, hypi katukivetykseltä toiselle...tee jotain mikä on mielestäsi aivan naurettavaa, kohta saatat jopa nauraa itsellesi ja kas kummaa pikku hiljaa naurat enemmän ja enemmän. Nauru on asia, joka tuo olemukseesi taatusti lisää ja mahdollisesti joku ihana neitonen ihastuu juuri siihen. Mutta onnellinen voi olla ilman parisuhdettakin. Tietysti parisuhde tuo elämään sisältöä jota ei muuten ole mutta onnellinen voi olla ilmankin.

Näin minä löysin mieheni. Hän ihastui minun nauruuni ja hymykuoppiini, vaikka vielä kuukausi ennen taapaamistamme itkin päivästä toiseen. Päätin keskittyä itseeni ja löytämään onnen...ja se tulikin tuplana.

Tsemppiä sinulle!

-T-

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?

Työ­matkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotelli­surmasta tie
      Lapua
      80
      6932
    2. Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi

Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.
      Maailman menoa
      134
      6513
    3. Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies

Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk
      Ikävä
      381
      6303
    4. Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"

sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni
      Maailman menoa
      364
      4112
    5. Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten

Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril
      Maailman menoa
      153
      2492
    6. Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina

Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.
      Maailman menoa
      6
      2409
    7. Kumpi on sekaisempi - Koskenniemi vai Trump?

Koskenniemi haukkui Trumppia A-studiossa, niin että räkä lensi suusta. Sen sijaan Trump puheessaan sanoi, että Grönlant
      Maailman menoa
      58
      2179
    8. Orpo pihalla kuin lumiukko

Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA
      Kansallinen Kokoomus
      143
      1509
    9. Onko täällä helmessä tapahtunut vakava rikos?

Onko kuullut kukaan mitään.
      Haapavesi
      14
      1492
    10. Miten kauan sulla menisi

Jos tulisit mun luo tänne nyt kahvinkeittoon?
      Ikävä
      198
      1230
    Aihe