onnellisuus / tyytyväisyys

hannes76

Kunhan kirjoittelen...

Mitä se onnellisuus on? Entäs tyytyväisyys? Sanoisin olevani tyytyväinen elämääni, mutta onnellinen...? Tyytyväinen olen, koska minulla kaikki perusasiat ok. On työ, josta pidän. Tosin se voisi olla vakityö jne. Ystäviä ihan riittävästi ja riittävän hyviä, mutta voisin olla heille nykyistä parempi ystävä. On tekemistä ihan riittäviin ja se on mielekästä. On koti ja mökkiä ja sen semmoista. Siis elän, tulen toimeen ja minulla riittää mielekästä tekemistä.

Niin, se onnellisuus. Mitä se on? Onko se jonkinlainen hyvän olon tunne vai mitä? En tiedä, mutta erityisen onnellinen en koe olevani. Sekin on tavallaan hölmöä, koska tyytyväinen olen ja kaikki on kutakuinkin oukkidoukki. Enemmänkö sitä haluaa vai eikö sitä koskaan ole niin tyytyväinen, että voisi olla onnellinen. No, ihmissuhteistahan tässä - yllätys, yllätys, on kysymys. Hankalaa olla onnellinen, kun ei ole parisuhdetta. On se hölmöä - ja samalla niin inhimillistä.

Ja pointtini oli?

1

406

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -mie-

Jos pystyy olemaan tyytyväinen niin onnellisuuteen ei ole pitkä matka. Itse tulen onnelliseksi kun näen hyvää käytöstä, kun näen että lapset nauravat, kun näen ystävällisyyttä, kun näen turistin katsomassa maatamme kuin se olisi maailman ihmeellisin asia, kun ystävilläni menee hyvin ja kuulen heidän nauravan, kun äitini touhottaa innoissaan illan konsertista, kun pystyn auttamaan jotain toista, kun löydän kadulta euron, kun joku sanoo minusta kauniisti, kun tanssin, kun löydän pitkään kadoksissa olleen tavaran, kun saan yllättävän viestin jne.

Onnellisuus on pieniä asoita ja ystävällisyyttä. Minulla todettiin vakava masennus kesällä ja siitä on nyt pikkuhiljaa lääkkeiden ja hoidon avulla toivuttu. Olen todellakin joutunut miettimään onnellisuutta ja elämää. Elämä on täynnä ihmeellisiä asioita, mutta sinun tehtäväsi on löytää ne. Jos paahtaa eteenpäin tuhatta ja sataa, eikä pysähdy ihailemaan vaikka kaunista maisemaa niin elämä menee ohi.

Koitapa tätä, tee yksi "hullu" asia päivässä. Kävele suojatien yli vain valkoisia raitoja pitkin, hyppää betoniporsaan yli, hypi katukivetykseltä toiselle...tee jotain mikä on mielestäsi aivan naurettavaa, kohta saatat jopa nauraa itsellesi ja kas kummaa pikku hiljaa naurat enemmän ja enemmän. Nauru on asia, joka tuo olemukseesi taatusti lisää ja mahdollisesti joku ihana neitonen ihastuu juuri siihen. Mutta onnellinen voi olla ilman parisuhdettakin. Tietysti parisuhde tuo elämään sisältöä jota ei muuten ole mutta onnellinen voi olla ilmankin.

Näin minä löysin mieheni. Hän ihastui minun nauruuni ja hymykuoppiini, vaikka vielä kuukausi ennen taapaamistamme itkin päivästä toiseen. Päätin keskittyä itseeni ja löytämään onnen...ja se tulikin tuplana.

Tsemppiä sinulle!

-T-

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      4
      2437
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1607
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1346
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      156
      1181
    5. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1095
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      113
      1082
    7. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1041
    8. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      105
      1034
    9. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      909
    10. Vaikutat mukavalta ja

hyväsydämiseltä ihmiseltä. Oltais oltu hyvät kaverit. ❤️
      Ikävä
      60
      882
    Aihe