eikö suomessa opeteta ollenkaan hätävilkkujen käyttöä???
satuin moottoritiellä heti onnettomuuden jälkeen paikalle. jätin autoni pientareelle ja hätävilkut päälle, jonkin matkaa ennen onnettomuusautoa, jotta takaa tulevat huomaisivat hidastaa. suurin osa paineli täyttä päätä ohi (ilman minkäänlaista kiinnostusta voisivatko mahd. osallistua auttamiseen). ne harvat jotka pysähtyivät, jättivät autojaan miten sattuu pitkin tien reunaa ilman hätävilkkuja (käyntiin tai ei). jotkut vilkuttivat sentään oikealle(???). kaikkein käsittämättömin tapaus oli nainen, joka jätti autonsa vinottain vasemmanpuoleiselle kaistalle parkkivalot päällä ja POISTUI AUTOSTA - HALOO!!!
yritetäänkö täällä tosissaan saada suuronnettomuutta ketjukolareineen aikaiseksi???
muualla euroopassa hätävilkkuja käytetään heti kun esim. moottoritiellä nopeudet hidastuu huomattavasti, jotta takaa tulevat osaavat varoa. olisiko oppimisen paikka?
hätävilkkujen käyttö
8
1342
Vastaukset
- mitä tarkoittaa hazard ?
Oletko poliisi vai palomies,missä sinulla on hätävilkut autossasi katolla vai? Minulla on autossa ni vain suuntavilkut ja varoitusvilkut kuten kaikilla muillakin ympäri maailman.
- sentään..?
Kai muistit itse sentään hätävilkkujen lisäksi pukea päällesi ne keltaiset huomioliivit sieltä hattuhyllyltä ennen poistumistasi liikenteen sekaan..? Sellaiset löytyy jokaisen vastuunsa tuntevan autoilijan takalasilta samoin kuin asianmukainen ensiapulaukku. Vai kuulutko niihin juntteihin, joiden mukaan auton valmistajan täytyy laittaa autoon kaikki ne turvavarusteet joita saatat tarvita?
Ja jos et itse (ilmeisesti ensiaputaitoisena) ehtinyt ottaa liikenteen ohjausta haltuusi, niin miksi et tilanteen toiminnan johtajana (=ensimmäinen paikalla) määrännyt joitakin muita paikalle saapuneita huolehtimaan tehtävästä, eli ohjaamaan paikalle pysähtyvät autot asian mukaisesti varoitusvilkut päällä pientareelle ja käsimerkein varoittamaan ja hidastamaan muuta liikennettä? Ja mieluiten ne huomioliivit päällä... - Punainenkolmio
eihän?
- pettymys
sentään..? kirjoitti:
Kai muistit itse sentään hätävilkkujen lisäksi pukea päällesi ne keltaiset huomioliivit sieltä hattuhyllyltä ennen poistumistasi liikenteen sekaan..? Sellaiset löytyy jokaisen vastuunsa tuntevan autoilijan takalasilta samoin kuin asianmukainen ensiapulaukku. Vai kuulutko niihin juntteihin, joiden mukaan auton valmistajan täytyy laittaa autoon kaikki ne turvavarusteet joita saatat tarvita?
Ja jos et itse (ilmeisesti ensiaputaitoisena) ehtinyt ottaa liikenteen ohjausta haltuusi, niin miksi et tilanteen toiminnan johtajana (=ensimmäinen paikalla) määrännyt joitakin muita paikalle saapuneita huolehtimaan tehtävästä, eli ohjaamaan paikalle pysähtyvät autot asian mukaisesti varoitusvilkut päällä pientareelle ja käsimerkein varoittamaan ja hidastamaan muuta liikennettä? Ja mieluiten ne huomioliivit päällä......sinulle irvailija, että kyllä minulla ne keltaiset liivit on ja puin ne päällekin ulos lähtiessäni. vaan eipä ole sekään tapa suomessa opittu...(muualla sekin on itsestään selvyys, suomessa ei taida monilla liivejä ollakaan)...
- isäsi ikäinen
niin kaikenlaista porukkaa on, kuten aina on todettu,
katso sivu 4
http://64.233.183.104/search?q=cache:BzngQ6-ize4J:www.ake.fi/pdf/pimeä uusi SAKL.pdf Sammutetaan seisontavalot ja jätetään hätävilkut päälle&hl=fi&gl=fi&ct=clnk&cd=1
- nankang
Suomessa hätävilkkuja käytetään lähinnä ilmoittamaan että 'pysähdyin tähän laittomasti'. Tämän vuoksi kukaan ei ole kiinnostunut tien reunaan pysäyttäväistä. Pitäis kai joka autossa olla lisäksi vielä 'maksimivilkkutus' systeemi oikeita hätätilanteita varten ja silloin vilkuisivat auton kaikki valot.
- kerrakseen
...niin ilmeisesti pitäisi. lisäksi jonkinmoinen sireeni, jotta ihmiset oikeasti huomaisikin jotain, nuo hätävilkut (ANTEEKSI, ilmeisesti pitäisi sanoa varoitusvilkut) kun eivät vielä sano monellekaan yhtään mitään. tuntuu ohiajavat vain ihmettelevän, että mitä hittoa tuokin rämpyttää valojaan...
- uglug
autot on useasti niin idioottimaisia että normi vilkku sammuu kun virrat katkaisee autosta joten ei jää montaa vaihtoehtoa ilmoittaa jos joutuu jättämään auton johonkin keskelle kaistaa lastaamisen tms. kahvikupinhakua varten
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236955Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421239Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271032- 75891
Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47834Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38781Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733