Olen iäkäs ensisynnyttäjä jolla on runsaasti traumaattisia kokemuksia terveydenhuollosta. Olen myös kauhuissani ystävieni saamasta kohtelusta esim. Jyväskylän keskussairaalassa ja Helsingin naistenklinikalla. Onko jotakin tasokasta yksityissairaalaa, jossa saisin asiantuntevaa, kunnioittavaa ja yksilöllistä kohtelua? Paljonko synnytys yksityissairaalassa maksaa? Jos jollain on kokemuksia yksityissairaalasta, olkaa kilttejä ja kertokaa.
synnytys yksityissairaalassa
12
6479
Vastaukset
- helvetin....
hienohelma! Samat lääkärit ne duunia tekee niin kunnallisella kuin yksityiselläkin sektorilla. Saat kyllä hyvää kohtelua, ehkä kannattaisi mennä "yksityiselle" tutustumiskäynnille sairaalaan.
- yksityisesti...
ollenkaan, koska aina voi sattua ja tapahtua mitä tahansa ja niistä vauvan äkillinen leikkaus-/tehohoidon tarve pahimpana. ja käsittääkseni suomen yksityisissä sairaaloissa ei ole valmiutta tähän, joten eivät synnytyksiä hoida.
mut voithan sä kysellä eri laitoksista, jos kuitenkin jossain hoitavat. tosi asia on kyllä, että tismalleen ne samat gynet on privassa ku julkisella että siltä pohjalta. ja itse olen kyllä saanut niin hyvää kuin huonoa kohtelua kummassakin osoitteessa. enempi se on lääkäristä kuin osoitteesta kiinni... - yksityisesti
Minäkään en ole koskaan kuullut, että kukaan olisi synnyttänyt Suomessa yksityisessä sairaalassa. Halusin vain tulla sanomaan, että Tammisaaressa voi synnyttää kuka tahansa, kunhan saa maksusitoumuksen kunnaltaan. Ja jos asuu Uudellamaalla, ei tarvitse edes sitä, vaan voi mennä suoraan. http://www.vns-lus.fi/bb/
- ...KELE
Aivan samaa mietin minä! Lapsemme kuoli sairaalan tekemään virheeseen ja olisin valmis maksamaan "rahaa", jotta saisin synnyttää yksityisessä, 2000-luvun sairaalassa (siis ulkoiset ja hoidolliset puitteet kunnossa). Vaan eipä ole mahdollista ei.
Terv. "Toinen hienohelma" - Mehiläisen sivuilta
eli osoitteesta: www.mehilainen.fi. Etusivulta löytyy linkki artikkelitietokantaan, josta löytyi artikkeli otsikolla: Sairaalassakin voi olla yksilö. Kirjoittanut Liisa Teirisalo. Alaotsikon "Ei jonoteta, ei juoksuteta" alla toiseksi viimeisessä kappaleessa hän kirjoittaa: "Joitakin toimenpiteitä Mehiläisessä ei tehdä. Kolmannen kerroksen synnytysosasto lopetettiin 1970-luvulla, kun julkinen puoli oli rakentanut hyvin toimivat palvelut. Mutta jos joku välttämättä haluaa synnyttää Mehiläisessä, niin onnistuuhan se. Silloin hankitaan paikalle "koko orkesteri", ja se tietysti maksaa jonkin verran."
Myös sairaala Lasaretissa Kuopiossa tehdään yksityisesti sektioita jokunen kpl vuodessa. Luulisi sitten että voisi synnyttää alateitsekin, en tiedä. Kysymällä sieltä selviää.- meppe
käydä tutustumassa Tammisaaressa!
Se on pieni ja pippurinen melkeestään kun yksityinen pienuutensa puolesta.
Ihania ihmisiä on niin kätilöinä kuin lääkäreinä ja jopa osaston yli lääkäri otti negatiivisen palautteeni rakentavasti vastaan ja paransi käytöstään.
Suosittelen!
- on mahdollista
synnyttää yksityisesti. Käydessäni Femedassa gynekologilla löysin heidän raskaana oleville naisille tehdystä kansiosta esitteen. En itse kiinnostunut siitä, joten en muista paikan nimeä, mutta hinta sisältäen seurannat ja ultrat koko raskaus ajalle oli vain 580 euroa. Heiltä voit ainakin asiasta kysellä.
- mutta
kuulostaa Femedan mainostamalta Helsingin yksityisen äitiysneuvolan palveluilta enemmänkin kuin "synnytyspalveluilta". Tuosta on juttua Femedan nettisivuilla www.femeda.fi
- sektio
Jos haluat sektion, voit aina yrittää puhua oman gynekologisi ottamaan sinut EML-potilaana suunniteltuun leikkaukseen. Tapahtuu julkisella puolella ja kätilöiltä/hoitajilta et sen kummempaa hoitoa saa kuin muutkaan, mutta lääkärisi päätät ja maksat itse.
- ulkosuomalainen
Hei,
siis olen itse Helsingin yksityisen neuvolan asiakas ja erittäin tyytyväinen palveluun. He eivät kuitenkaan hoida synnytyksiä, vaan tuo alle 600 € summa sisältää neuvolapaketin.
Tuosta EML (erityismaksuluokan) synnytyksestä. Olin itse asiasta erittäin kiinnostunut, mutta tästä järjestelystä on täysin luovuttu, ainakin alatiesynnytyksissä. Siis joskus ennenhän saatoit mennä ihan julkiseen sairaalaan synnyttämään, mutta sait "oman" lääkärin mukaasi maksamalla siitä. Toki ao. lääkärin piti kuulua ao. sairaalan kalustoon.
Minulla ei ole itselläni mitään epäilystä julkisen puolen hoidon tasosta, paitsi yksi ja sitäkin suurempi. On kylmä tosiasia, että mikäli synnytysosastolla on kiire, ei kaikille synnyttäjille aina ehditä antamaan kivunlievitystä, sillä anestesiologi ei voi revetä kappaleiksi. Itse olisin valmis maksamaan aika paljon siitä, että minulle taattaisiin kaikissa olosuhteissa anestesiapalvelut. Ehdottomasti paras paikka olisikin julkinen, rutinoitunut synnytyssairaaala, mutta yksityinen kivunlievitys. Tässä tasapäistetyssä Suomessa tätä ei edes rahalla saa!
- Mehilinen
Suomessahan voi synnyttää vaikka kotona joten mitään muuta ongelmaa synnyttää yksityissairaalassa ei ole kuin RAHA. Itse olen syntynyt (alatie) Mehiläisessä 80-luvulla jolloin synnytystä varten sinne "rakennettiin" synnytyshuone ja henkilökuntaa palkattiin.
- Pohdinta
Hui, mikä ajatus, että Suomessa alettaisiin hoitaa synnytyksiä yksityisesti!
Ei sillä, että millään periaatteen tasolla sitä vastustaisin: toki ihmiset saavat käyttää rahansa mihin haluavat.
Mutta kävisikö synnytystenkin kanssa sitten niin kuin esimerkiksi terveysasemien kanssa on jo käynyt, ettei julkiselle puolelle enää saataisi riittävästi pätevää ja motivoitunutta henkilökuntaa, kun yksityissairaalat tarjoaisivat parempaa palkkaa lääkäreille? Nythän tietääkseni Lapissa on jo vaikeuksia hoitaa synnytyksiä päivystävien lääkäreiden puutteessa...
Minusta on jotenkin ihana ajatus, että nyky-Suomessa lapset ovat keskenään samassa asemassa edes kerran elämässään - syntyivätpä he sitten vauraaseen tai köyhään perheeseen - nimittäin syntymänsä hetkellä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713105
- 922875
- 512115
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201575- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51338Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273- 181270
Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232