Heippa!
Kertokaa nyt hyvät ihmiset, millaista rasvaa laitatte näin talvisin kasvoille. Olen atoopikko, ja käytän siis vartalolle ceralania, joka on hyvä minulle, mutta kasvoihin pitäisi mielestäni olla jotain muuta.
Kesän ajan pärjäsin kuin ihmeen kaupalla lumenen kasvorasvalla, joka on hajusteeton ja herkälle iholle tarkoitettu. Nyt kuitenkin lämpötilan laskettua ja huoneilman kuivuttua kasvojen iho hilseilee. Olen rasvannut kyllä naamaakin ceralanilla ja yöksi apobasea, mutta ei vaikuta auttavan.
Enkä tietenkään haluaisi olla mikään rasvanenä päivisin, eli mitään vitalista on turha minulle ehdottaa. Kiitos vinkeistä!
kasvovoide atoopikolle
6
1152
Vastaukset
- jo kolmikymppinen
Mulla diagnosoitiin atooppinen iho 16-vuotiaana. Mulla ei tosin ole ollut mitään ihottumaa nyt aikuisiällä mutta lapsena siis oli ja käytän nykyään koko ajan,myös kasvoille aqualan l:llää. Se on erityisen hyvä kasvoille, koska huomaan, että sopivasti kosteuttaa ja pitää "normaalin" oloisena kasvojen ihoa. Ihme voide
- ...
Olen suunnilleen samanikäinen kanssasi ja myös minulla iho alkanut näin talvisin oireilla. Käytän Aqualan L -perusvoidetta kasvojen suojana, ennen kuin menen suihkuun ja olen käyttänyt sitä myös kasvojen puhdistukseen, ihon kosteuttamiseen olen käyttänyt ceralania, jonka olen huomannut kosteuttavammaksi kuin Aqualanin (ennen Aqualan L riitti minulle kosteusvoiteeksikin). Olen myös käyttänyt Lumenen tender drops-kosteusvoidetta. Nyt yritän etsiä vielä tehokkaamman tuotteen kasvoilleni talveksi (kasvojen iho on kuiva ja kutiseva), seuraavaksi ajattelin kokeilla NEONIGHT Night-Creme intensive 50 ml -yövoidetta jota kuivaihoiset voivat käyttää myös päivisin (www.suojaten.de)tai Favoran ravitsevaa hoitovoidetta. Perusvoiteet ovat hyviä perustuotteita ihon kosteuttamiseen, mutta eivät sisällä erityisen hoitavia ainesosia (poikkeuksena ceralan), atooppiselle ja kuivalle iholle tarkoitetut kosteusvoiteet ovat tehokkaampia. Aderma ja Avene -tuotesarjoilla on myös atooppiselle iholle sopivia tuotteita, niitä en ole (vielä) kokeillut. Valitettavasti kosteusvoiteet tms. tulevat kalliimmiksi kuin perusvoiteet.
- FluteWulf
... kirjoitti:
Olen suunnilleen samanikäinen kanssasi ja myös minulla iho alkanut näin talvisin oireilla. Käytän Aqualan L -perusvoidetta kasvojen suojana, ennen kuin menen suihkuun ja olen käyttänyt sitä myös kasvojen puhdistukseen, ihon kosteuttamiseen olen käyttänyt ceralania, jonka olen huomannut kosteuttavammaksi kuin Aqualanin (ennen Aqualan L riitti minulle kosteusvoiteeksikin). Olen myös käyttänyt Lumenen tender drops-kosteusvoidetta. Nyt yritän etsiä vielä tehokkaamman tuotteen kasvoilleni talveksi (kasvojen iho on kuiva ja kutiseva), seuraavaksi ajattelin kokeilla NEONIGHT Night-Creme intensive 50 ml -yövoidetta jota kuivaihoiset voivat käyttää myös päivisin (www.suojaten.de)tai Favoran ravitsevaa hoitovoidetta. Perusvoiteet ovat hyviä perustuotteita ihon kosteuttamiseen, mutta eivät sisällä erityisen hoitavia ainesosia (poikkeuksena ceralan), atooppiselle ja kuivalle iholle tarkoitetut kosteusvoiteet ovat tehokkaampia. Aderma ja Avene -tuotesarjoilla on myös atooppiselle iholle sopivia tuotteita, niitä en ole (vielä) kokeillut. Valitettavasti kosteusvoiteet tms. tulevat kalliimmiksi kuin perusvoiteet.
Apteekissa sitä suositeltiin. Laitan joka ilta ja aamu silmänympäryksiin ja luomille. Sitä joutuu kyllä pistämään aina hiukan pitkin päivää ihottumaisille kohdille ja laittaa kasvot punottamaan. Ainoa hyväpuoli on ettei se ole kovin "rasvaista" ja laita ihoa kutisemaan tai ns. tukehduttaa ihon.
Olen kokeillut paljon muitakin rasvoja, mutta liian rasvaisia.
Mulla ollut lapsesta lähtien atooppinen ihottuma..
- Atoopikko vm84
Minä käytin pitkään Ceralania, kunnes se ei enää sopinut. Tuolloin atopiani paheni muutoinkin. Nykyisin käytän Protopickia. Se on kallis. Lääkärinlausunnon avulla sen voi saada KELA-korvattavaski, mutta ei silti halvaksi. Protopic on kuitenkin riittoisaa. Minun lääkärini ohjeet olivat: ensin viikko tai kaksi joka ilta, sen jälkeen n. pari viikkoa joka toinen ilta, vielä tämän jälkeen pari kertaa viikossa. Muutenkin rasva on riittoisaa ja vielä kun loppuvaiheessa ei tarvitse käyttää kuin parina iltana viikossa. Aamuisin ja muina iltoina olen siirtynyt öljyn käyttöön. Aiemmin käytin Ceridal-öljyä (reseptillä 500ml maksaa n. 12€), tuota käytän myös koko vartalolle silloin kun rasvat eivät sovi. Nyt olen käyttänyt kesän aikana markkinoille tullutta Aqualan oilia. Aqualan oil ei jätä ihoa niin rasvaisennäköiseksi kuin Ceridal.
- apua
Niin vielä sellaista, että onko protopic sama kuin elidel?
Ja voiko protopicia/elideliä käyttää SUP-valohoidon yhteydessä? - Kuumottaa pirusti
apua kirjoitti:
Niin vielä sellaista, että onko protopic sama kuin elidel?
Ja voiko protopicia/elideliä käyttää SUP-valohoidon yhteydessä?joskus olen käynyt epähuomiossa supissa protopicin laiton jälkeen, jolloin lämpö saa aikaan sietämätöntä kuumotusta iholla, tosin kuumotus oireet vähenee kun protoa on käyttänyt jonkun päivän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1986888- 1592036
- 1131688
- 511390
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️551228Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢501098Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu1001064Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?7996Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan251944- 41929