Mistähän löytisi tietoa ja materiaalia rannikkotykistön "RN" (Rykmentti Nopea) sarjan veneistä, joita käytettiin ainakin 70-luvulla ja vielä 80-luvulla. Aluksethan siirtyivät myöhemmin, muistaakseni 90-luvun alussa, merivoimien hallintaan josta ne sitten poistettiin käytöstä.
Rannikkotykistön "RN" veneet
4
1607
Vastaukset
- III/84
Muutaman kerran olin kyydissä, aika panssarivaunu veneeksi. Olen nähnyt siviilikäytössä muutaman kerran. Jos en ihan väärin muista, olisiko valmistaja ollut Fiskars/Turun Veneveistämö?
- oli VAtoreita
Pääosa RT:n RN-veneistä oli isoja Vatoreita (19HT /21HT) , kaksi mercuryn sisäperäkonetta. Sisustus karun askeettinen. Niistä luovuttiin (myytiin huutokaupalla) sitämukaa kun uutta kalustoa tuli tilalle (linnakeveneitä komentoveneitä Alskär jne)
Viimeisin RN:nnä, RN-31, oli eri tyyppiä muistaakseni samanlainen kuin luotsien iso pilotti. Ei osoittanu oikeen toimivaksi muistaakseni vetolaitteiden kanssa oli jatkuvaa ongelmaa. Jäi ainutkertaiseksi jonka nimenomaan Alskär ja Torsö korvasivat - V Pikkarainen
Valtaosa RN sarjan veneistä olivat Mallia Vator 22 joissa käytettiin kahta siihen aikaan suurta sisäperäkonetta. 2x200 hv muistaakseni joilla ne kulki parhaimmillaan noin 40 solmua. Niitä käytettiin mm. ampuma-alueiden valvontaan merellä sekä miehistöjen kuljetukseen isommille aluksille. Lukumäärää en muista mutta useampia niitä oli ja ainakin Hangon rannikkopatteristolla.
Taisi olla upinniemessä vielä joskus 90-luvun alkuvuosina ja Santahaminassa vielä 80-luvulla. - Anonyymi
RN 31 on Uudenkaupungin veneveistämön 1979 valmistama Maxipilot, ( 12.4 x 4.2 x 1.4 m, p x l x s ) 2x200 hp Volvo penta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984