Amex Platinum

???

Onko kortissa jokin tuloraja?
Gold kortissa on 32000e, mutta senhän tienaa jokainen työssäkäyvä.

Platinumia näkee niin harvoin, kultakortti on jokatoisella matkustavaisella.

22

27405

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Vihreä kortti on halpa. Kultainen Amex maksaa jo melko paljon vuodessa. Platinakortti maksaa melko sikana.

Ford KA on halpa. Volvo S40 maksaa jo melko paljon enemmän. Ferrari tai Lamborghini maksaa melko sikana.

Mitä eroa? No, Ferraria tai Lamborghinia ei käytännössä pysty hankkimaan ilman suuria tuloja tai omaisuutta. Mutta niillä ajaminen on pirun paljon hauskempaa kuin Ford KAlla ajaminen. Samaa tuskin voi sanoa platinaisella Amexilla maksamisesta verrattuna vihreän Amexin vinguttamiseen.

• kortin

• lompakossa

Ei se juttu olekaan kortin vinguttamisessa vaan siinä mitä muita palveluita kortin mukana tulee.

Täällä on jo aikaisemmin ollut juttua kortin mukana tulevista palveluista.

Voin sanoa, että onhan se kivaa mennä raflaan jonon ohi ja marssia suoraan vippi puolelle bilettämään.

• ....
        lompakossa kirjoitti:

Ei se juttu olekaan kortin vinguttamisessa vaan siinä mitä muita palveluita kortin mukana tulee.

Voin sanoa, että onhan se kivaa mennä raflaan jonon ohi ja marssia suoraan vippi puolelle bilettämään.

Eiköhän sillä 380 eurollakin pääse jonon ohi bilettämään. Voipi saada ihan yksityiskabinetinkin ravintolasta.

• En usko
        lompakossa kirjoitti:

Etköhän nyt "pikkuisen" liioittele tuota Platinumiasi! Nimittäin jos sinulla olisi musta Amex niin sitten uskoisinkin, mutta Platinum löytyy jo niin monesta taskusta että kieltäydyn uskomasta että sillä mitään tuollaista saisi.

Ei edes Suomessa, puhumattakaan ulkomailla! Jopa Suomessa sellaiset paikat joissa on VIP-puoli, käyttävät ihan omia vippejään, usein myös ns. naamavip, tai sitten paikan kanta-asiakkailleen antama vip-kortti. Sillä tietysti pääseekin jonon ohi ja sinne vip-puolellekin, mutta se että muka jotain Platina Amexia vilauttamalla pääsisi jonon ohi ja vip-puolelle vaikka muuten ei ole paikan kanta-asiakas, on paskapuhetta!

Ainoat edut jotka meille (minulle ja miehelleni) ovat osoittautuneet erityisen hyviksi tuossa Platinumissa ovat varsin kattava matkavakuutus, ja pääsy eri lentokenttien loungeihin vaikka olisi ihan vaan turistiluokan lippu. Esim. Newarkin lentokentällä oli ihan kiva viettää aikaa siellä Continental Airlines Presidents Club'issa kun lento oli vähän myöhässä.

• mikko matkaaja
        En usko kirjoitti:

Etköhän nyt "pikkuisen" liioittele tuota Platinumiasi! Nimittäin jos sinulla olisi musta Amex niin sitten uskoisinkin, mutta Platinum löytyy jo niin monesta taskusta että kieltäydyn uskomasta että sillä mitään tuollaista saisi.

Ei edes Suomessa, puhumattakaan ulkomailla! Jopa Suomessa sellaiset paikat joissa on VIP-puoli, käyttävät ihan omia vippejään, usein myös ns. naamavip, tai sitten paikan kanta-asiakkailleen antama vip-kortti. Sillä tietysti pääseekin jonon ohi ja sinne vip-puolellekin, mutta se että muka jotain Platina Amexia vilauttamalla pääsisi jonon ohi ja vip-puolelle vaikka muuten ei ole paikan kanta-asiakas, on paskapuhetta!

Ainoat edut jotka meille (minulle ja miehelleni) ovat osoittautuneet erityisen hyviksi tuossa Platinumissa ovat varsin kattava matkavakuutus, ja pääsy eri lentokenttien loungeihin vaikka olisi ihan vaan turistiluokan lippu. Esim. Newarkin lentokentällä oli ihan kiva viettää aikaa siellä Continental Airlines Presidents Club'issa kun lento oli vähän myöhässä.

Mulla oli ennen Amex jota käytin paljonkin... totesin ettei kultaisen vuosimaksun maksaminen ole kovin järkevää... Vaihdoin dinersiin enkä ole katunut. Lentomatkaajana sekä työ että vapaa-ajalla olen käyttänyt lentokentillä Loungeja joihin ei aik.kortilla päässyt. Diners lompakossa avaa ovet. Toki jokainen määrittelee itse mitä korttia käytää ja miksi.

• itse.
        En usko kirjoitti:

Jos sinulla on platina niin tiedät minne voit soittaa ja tarkistaa ....

Siellä vipissä on tullut oltua aika monta kertaa ja sinne pääsee vilauttamalla korttia.

• No jaa..
        mikko matkaaja kirjoitti:

Mulla oli ennen Amex jota käytin paljonkin... totesin ettei kultaisen vuosimaksun maksaminen ole kovin järkevää... Vaihdoin dinersiin enkä ole katunut. Lentomatkaajana sekä työ että vapaa-ajalla olen käyttänyt lentokentillä Loungeja joihin ei aik.kortilla päässyt. Diners lompakossa avaa ovet. Toki jokainen määrittelee itse mitä korttia käytää ja miksi.

On meillä Dinerskin mutta käytännössä tuo Platina-Amex on osoittautunut hyödyllisemmäksi.

Esimerkiksi tuolla Newarkin kentällä Dinersin lounge on B1-terminaalissa ja sinne pääsevät vain tuosta terminaalista lähtevät. Me taas lensimme Continentalin lennolla eli käytimme C-tarminaalia, ja siellä tuo Presidents Lounge oli mukava.

• En usko
        itse. kirjoitti:

Jos sinulla on platina niin tiedät minne voit soittaa ja tarkistaa ....

Siellä vipissä on tullut oltua aika monta kertaa ja sinne pääsee vilauttamalla korttia.

Pääsee muka vilauttamalla korttia pokelle ja kävelemällä jonon ohi?

Vai olet soittanut concierge palveluun ja sitä kautta hommannut pääsyn? Sehän pitää tehdä etukäteen, eikä riitä edes pari tuntia.

Että en nyt menisi sanomaan että pelkällä kortilla "pääsee suoraan jonon ohi" kuka hyvänsä urpo jolla Platina Amex sattuu olemaan.

• toinen.
        En usko kirjoitti:

Pääsee muka vilauttamalla korttia pokelle ja kävelemällä jonon ohi?

Vai olet soittanut concierge palveluun ja sitä kautta hommannut pääsyn? Sehän pitää tehdä etukäteen, eikä riitä edes pari tuntia.

Että en nyt menisi sanomaan että pelkällä kortilla "pääsee suoraan jonon ohi" kuka hyvänsä urpo jolla Platina Amex sattuu olemaan.

Paikan vieraslistalle tietenkin pitää ilmoittautua concierge palvelun kautta. Riittää, että soittaa päivällä, jos on illalla menossa.

Sitten, kun olen mennyt ko paikkaan niin esim viimeksi kukaan ei ollut kiinnostunut minun nimestä, riitti että he näkivät kortin vilaukselta.

• edut.
        No jaa.. kirjoitti:

On meillä Dinerskin mutta käytännössä tuo Platina-Amex on osoittautunut hyödyllisemmäksi.

Esimerkiksi tuolla Newarkin kentällä Dinersin lounge on B1-terminaalissa ja sinne pääsevät vain tuosta terminaalista lähtevät. Me taas lensimme Continentalin lennolla eli käytimme C-tarminaalia, ja siellä tuo Presidents Lounge oli mukava.

Tuo Platina Amexin lounge etu on ihan ykkönen. Matkustan työkseni paljon ja arvostan tätä etua todella paljon. Isoilla kentillä on monia eri loungeja mihin pääsee.

Esim täällä Hesassa minun kotimaanlento oli pahasti myöhässä, joten kävelin ulkomaanterminaaliin ja menin loungeen odottamaan lennon lähtöä.

• matkustasvainen
        edut. kirjoitti:

Tuo Platina Amexin lounge etu on ihan ykkönen. Matkustan työkseni paljon ja arvostan tätä etua todella paljon. Isoilla kentillä on monia eri loungeja mihin pääsee.

Esim täällä Hesassa minun kotimaanlento oli pahasti myöhässä, joten kävelin ulkomaanterminaaliin ja menin loungeen odottamaan lennon lähtöä.

Yleensä jokaisella joka oikeasti matkustaa työkseen paljon on lompakossa riittävä määrä lentoyhtiöiden oikeanvärisiä kanta-asiakaskortteja, joiden avulla loungen ovi aukeaa ja business-luokan lähtöselvitys ovat arkipäivää vaikka lentäisi vain turistiluokan lipulla.

Myös itselleni tuli joskus viime kesänä kattava paketti AMEX Platinum markkinointi materiaalia postissa (ilmeisesti koska olen ollut AMEX Gold asiakas jo noin kymmenen vuotta), mutta koin ko. kortin tarpeettomaksi, koska lompakossa on myös SAS:n ja Finnairin kultakortit.

Noh, jokainen punnitsee itse mikä on tarkoituksenmukaista missäkin tilanteessa. Itse olen pärjännyt hyvin Dinersillä (vuosimaksu 0 EUR, jos on SAS Gold asiakas), AMEX Gold:lla, Visa Gold:lla ja firman kortilla.

• Axelllll
        lompakossa kirjoitti:

Platinumilla jonon ohi? Hetkinen. :D Mihin ravintolaan? Jaskan baariin Keravalla? Irman räkälään Tuusulassa? Urpo..

• Pankin seta
    • toinen kortti

Miksi maksaa suurta vuosimaksua... Ota Diners! Pääset lentokenttä loungeen, matkavakuutus,ei ennalta määrättyä käyttörajaa, diners käy jenkeissä ja kanadassa myös niissä liikkeissä missä mastercard, loistava nettipalvelu, vuosimaksu 50 euroa.

• NOAMEX

Älkää hyvät ihmiset ottako American Expressiä kortiksenne, jos voitte valita. Suosittelen Diners Clubia sen sijaan. Jätin täysin epähuomiossa maksamatta ensimmäisen AMEX:in laskuni ja maksoin sen viikon myöhässä. Luotonvalvonnasta soitettiin tänä aikana useita kertoja ja vaadittiin rahoja maksettavaksi. Sikäli kummallista, että lasku oli myöhässä tuossa vaiheessa vain muutaman päivän.

No, lysti jatkui joitakin kuukausia myöhemmin, kun tietoisesti ajattelin maksaa laskun 4 päivää myöhässä myöhästyneen palkkani ja työpaikanvaihdoksen takia. Maksupäivästä seuraavana päivänä AMEX:in luotonvalvonnasta soitettiin ja penättiin rahoja. Olin täysin ihmeissäni, että miksi joku vaivautuu soittamaan eräpäivästä seuraavana päivänä.

Seuraavan kerran lysti alkoi jo naurattamaan. Olin maksanut laskun 4 päivää myöhässä ja maksu oli jo kirjautunut AMEX:in Sammossa olevalle tilille, kun luotonvalvonta soitti ja vaati rahoja. Luotonvalvonta ei pystynyt tarkistamaan suoritustani omalta tililtään ja homma jäi avoimeksi. Ilmeisesti rahat "huomattiin" jossain vaiheessa, kun soittoja ei tullut.

Joitakin kuukausia myöhemmin unohdin jälleen maksaa laskun työkiireiden keskellä. 1,5 viikon päästä kotiin tuli kirje, jossa minua syytettiin rikoksesta ja maksuvälinepetoksesta. Syy oli se, että olin käyttänyt korttia sen jälkeen, kun sillä oli erääntynyttä velkaa. Todellisuudessa en ollut käyttänyt korttia eräpäivän jälkeen, vaan maksut olivat vain kirjautuneet kortille sen jälkeen. Annoin palautetta asiasta AMEX:ille, mutta sitä asiakaspalvelija ei juuri halunnut ottaa vastaan. Syytti vain minua, kun en ymmärrä sitä, että kortti ei ole varsinainen luotollinen kortti.

Päätin tämän surkuhupaisan tarinan lähettämällä korttini luotonvalvontaan kahtia leikattuna. Jatkossa rupesin käyttämään Visaa ja Diners Clubia eikä koskaan ole ollut ensimmäistäkään ongelmaa. Erehdykseni oli ehkä se, että unohdin maksaa ensimmäisen laskuni aikoinaan. No, onpahan sekin koettu, että minua syytetään rikoksesta, johon en todellisuudessa koskaan syyllistynyt.

• sentään

sen verran järkevä että osasit leikata kortin itse ennen kuin homma lähtee lapasesta.
        Eräpäivä tarkoittaa, kuten sinäkin hyvin tiedät, sitä että lasku pitää maksaa siihen mennessä eikä sen jälkeen.

• on!
        sentään kirjoitti:

sen verran järkevä että osasit leikata kortin itse ennen kuin homma lähtee lapasesta.
        Eräpäivä tarkoittaa, kuten sinäkin hyvin tiedät, sitä että lasku pitää maksaa siihen mennessä eikä sen jälkeen.

Jos "muisti" pettää niin edelleen on olemassa semmoinen ikivanha maksutapa kuin laskun suoraveloitus, tämäkin tietysti vaatii sen rahan sinne tilille...

Mulla on kaikki mahdolliset jatkuvat laskut suoraveloituksessa, helppoa ja ei ikinä huolia maksamattomista laskuista.

• Vastaus edelliseen
        on! kirjoitti:

Jos "muisti" pettää niin edelleen on olemassa semmoinen ikivanha maksutapa kuin laskun suoraveloitus, tämäkin tietysti vaatii sen rahan sinne tilille...

Mulla on kaikki mahdolliset jatkuvat laskut suoraveloituksessa, helppoa ja ei ikinä huolia maksamattomista laskuista.

Sellainen ihminen, joka käy työssä 8-16 välisenä aikana ja viettää tasaista elämää, ei ymmärrä paljon matkustelevan ihmisen ongelmia. Jos viivyn matkalla pari viikkoa, niin sillä aikaa saattaa tulla laskuja, joita ei voi ennakoida tai maksaa aivan eräpäivänä. Jos luottoyhtiö ei ymmärrä säännöllisesti maksavan asiakkaan jokusen päivän viiveitä, niin sitä en ymmärrä. Monesti olen maksanut laskuni jopa kaksi viikkoa etuajassa. Sekin olisi hyvä ottaa huomioon. AMEX:in käytös ei ole kehumisen arvoista. Ystävällisesti saa huomauttaa, mutta agressiivinen perintäkulttuuri loukkaa raha-asiansa huolella hoitavaa asiakasta. Onneksi ei tarvitse olla kyseisen puljun kanssa enää missään tekemisissä!

• suomeksi...
        Vastaus edelliseen kirjoitti:

Sellainen ihminen, joka käy työssä 8-16 välisenä aikana ja viettää tasaista elämää, ei ymmärrä paljon matkustelevan ihmisen ongelmia. Jos viivyn matkalla pari viikkoa, niin sillä aikaa saattaa tulla laskuja, joita ei voi ennakoida tai maksaa aivan eräpäivänä. Jos luottoyhtiö ei ymmärrä säännöllisesti maksavan asiakkaan jokusen päivän viiveitä, niin sitä en ymmärrä. Monesti olen maksanut laskuni jopa kaksi viikkoa etuajassa. Sekin olisi hyvä ottaa huomioon. AMEX:in käytös ei ole kehumisen arvoista. Ystävällisesti saa huomauttaa, mutta agressiivinen perintäkulttuuri loukkaa raha-asiansa huolella hoitavaa asiakasta. Onneksi ei tarvitse olla kyseisen puljun kanssa enää missään tekemisissä!

Käyttötilisi on aina kuiva...

Suoraveloitus on laiskan laskunmaksajan paras kaveri, ei ikinä tarvitse miettiä eräpäiviä ym.

PS.
        AMEXIN laskun saa myös suoraveloitukseen.

• utelias-80

Paljos tuo tuloraja amex platinumissa on? Tuon concierge-palvelun lounge-edut kuullostaa huipuilta.

Mulla tulot tosin vasta 36t/v mutta kattoo sitten parin vuoden päästä..

• Pitää olla

Mandatumilla pitää olla 50 000 euroa vuodessa ja 200 000 euroa sijoituksia, että saa platinum "kutsun".

Muilla pankeilla voi olla toiset ehdot.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      60
      3368
    2. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      28
      2970
    3. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      121
      2366
    4. Onko tässä paljon lääkettä..

Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 4
      Ikävä
      228
      1452
    5. Tapani Kiminkine n on ammuttu Helsingissä

Kertoo poliisilähteet...
      Maailman menoa
      11
      1396
    6. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      163
      1336
    7. Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"

Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1088
    8. Mitä sä ajattelet

Musta tällä hetkellä? Onko vihaa, rakkautta vai halu vältellä jotta unohtaa
      Ikävä
      74
      989
    9. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      932
    10. Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä

On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän
      Hyrynsalmi
      13
      812
    Aihe