Osaako joku sanoa jos esimerkiksi saan 30000e lainaa sukulaiselta tulevan yrityksen perustamiseen joka on toiminimi niin voiko verottajan mielestä vain pankki tai "luottolaitos" antaa lainaa vai voiko myös yksityinen henkilö antaa?
tarkoitan sitä että verottaja ei luule tuon olevan joku lahja kun se raha ilmestyy tililleni josta minun pitää maksaa lahjaveroa ja tarkoitan sitä että todellakin voiko toinen yksityinen kansalainen rahoittaa omilla rahoilla toisen ihmisen yksityisyritystä jos kyseessä ei ole osakeyhtiö vaan toiminimi ja voiko tuon rahanlainaamisen tehdä ilman kuluja (tuota että verottaja ei luule sitä lahjaksi) kun se maksetaan nimittäin takaisin sitten vuoden päästä ja sukulainen ei tahdo mitään korkeita korkoja tuosta.
kiitoksia jos joku tietää
Toiminimen laina yksityiseltä henkilöltä?
roopeankkasetä
3
980
Vastaukset
- AitoRealisti
Hoitakaa vain paperiasiat kuntoon, eli velkakirja, takaisinmaksu aikataulu ja realistinen korko.
- jepulis
Itsekin aikanaan sain "lainaa" 0-korolla sukulaiselta. Asiasta pistettiin kaikki kirjalle ja raha siirrettiin yksityitililleni. Sieltä sitten siirtelin firmantilille tarpeen mukaan yksityissijoituksina. Mitään ongelmia ei tullut missään vaiheessa. Firma on myös toiminimi ja laina muistaakseni 4 000 euroa.
- Anonyymi
Täten haluan tarjota ilmaisen lainan apua tarvitseville.
Jos sinulla on kysyttävää, lähetä minulle sähköpostia
sähköposti: [email protected]
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei833739Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss1071802- 1071114
- 991085
- 60933
Priden osallistujamäärä suuri pettymys!
Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate165865- 42846
IS Viikonloppu 28.-29.6.2025
3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit57801Joku kysyy
Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g61780Kannan sinua mukanani
Aina sydämessäni ❤️ Niin kauan kun henki pihisee ja veri virtaa suonissani, niin olet osa minua tavalla, josta olen kii28745