Kertokaahan mulle kun en oo fiiuihin pahemmin
perehtyny että paljonko niissä takavedon twin
cam'eissa on tehoa?pitäis tohon laatokkaan
katsella talveks joku pannu nokalle.sais olla
enintään 2,1L ja enintään 114hp alunperin niin ei
tarvis lupia hakea/jarruja
muutella....heh...laiskan miehen sport...
1,6TC/2,0TC?
14
4094
Vastaukset
- Logos
1400 TC n. 90 DIN hv (124 erimallit)
1600 TC 100-120 DIN hv (124, 125, 131,132)
1800 TC 110-130 DIN hv (124 Coupe/Spider, 132)
2000 TC 112-123 DIN hv (131,132, Argenta,
kaasutin ja ruiskuversioita)
Jokkiksesta johtuen 1600:set vähissä, mutta 2-
litraisia löytynee aika hyvin.- Jönsson
Velimiehellä oli joskus Supermirkku 1,6 TC -80.
Sille ilmoitettiin tehoksi 96 hv. Naapurissa oli
samaan aikaan 2,0 TC -81. Sen ohjekirjassa luki,
että 128 hv. - 1200L
thanks tiedoista.oon myös kuullu että 2L olis
samalla porauksella ku 1.6L mut pelkästään
pidemmällä iskulla´,liekö sitten pitää paikkansa.
Mut niitä ilmeisesti on jo siihen aikaan ollut
pikkasen eri tehoisena riippuen mihin maahan on
viety yms.mahtaako olla patarauta kone vai onko
kansi alua?ettei tule painon kanssa onkelmia. - JiiJii
1200L kirjoitti:
thanks tiedoista.oon myös kuullu että 2L olis
samalla porauksella ku 1.6L mut pelkästään
pidemmällä iskulla´,liekö sitten pitää paikkansa.
Mut niitä ilmeisesti on jo siihen aikaan ollut
pikkasen eri tehoisena riippuen mihin maahan on
viety yms.mahtaako olla patarauta kone vai onko
kansi alua?ettei tule painon kanssa onkelmia.1.6 ja 2.0 on ollut samalla porauksella noin vm
75 lähtien.2.0 tc koneen tehot on muuten kaasutin
koneessa 112/113 hv. - Jönsson
1200L kirjoitti:
thanks tiedoista.oon myös kuullu että 2L olis
samalla porauksella ku 1.6L mut pelkästään
pidemmällä iskulla´,liekö sitten pitää paikkansa.
Mut niitä ilmeisesti on jo siihen aikaan ollut
pikkasen eri tehoisena riippuen mihin maahan on
viety yms.mahtaako olla patarauta kone vai onko
kansi alua?ettei tule painon kanssa onkelmia.Ilmeisesti tehot ovat vaihdelleet eri markkina-
alueilla, ehkä eri vuosimalleissakin. Nyt täytyy
kyllä vetää takaisin noista teholukemista sen
verran, että tuli tarjottua Alfan 2-litraisen
teholukemaa (mistä lienee selkäytimestä).
Siinä Supermirkussa oli tosiaan ilmoitettu 113
hv, joten ero 1,6:een oli tehon osalta pieni.
Muuten autoissa taisi olla suurempiakin eroja.
Kannesta en tiedä, mutta lohko on rautaa.
(Alfassahan lohko oli kevytmetallinen aina 90-
luvun puoliväliin saakka l. siihen asti, kunnes
Ferdinand Fon Fiat ilmoitti, että nyt siirrytään
kaikki samaa lohkoa käyttämään ja valitaan se
painavin.)
Muistelisin, että Lattarin moottori on hieman
edempänä kuin Fiat 124:n, minkä johdosta auto on
jo valmiiksi keulapainoisempi kuin Fiu. Isompi
moottori ei kuitenkaan ole välttämättä
painavampi. Ainakin joskus Volvo 240 oli 2,3-
litraisella koneella pari kiloa kevyempi kuin
sama rauta 2,0:lla. Sama lohko näet, mutta
isommat reiät. - jta
Jönsson kirjoitti:
Ilmeisesti tehot ovat vaihdelleet eri markkina-
alueilla, ehkä eri vuosimalleissakin. Nyt täytyy
kyllä vetää takaisin noista teholukemista sen
verran, että tuli tarjottua Alfan 2-litraisen
teholukemaa (mistä lienee selkäytimestä).
Siinä Supermirkussa oli tosiaan ilmoitettu 113
hv, joten ero 1,6:een oli tehon osalta pieni.
Muuten autoissa taisi olla suurempiakin eroja.
Kannesta en tiedä, mutta lohko on rautaa.
(Alfassahan lohko oli kevytmetallinen aina 90-
luvun puoliväliin saakka l. siihen asti, kunnes
Ferdinand Fon Fiat ilmoitti, että nyt siirrytään
kaikki samaa lohkoa käyttämään ja valitaan se
painavin.)
Muistelisin, että Lattarin moottori on hieman
edempänä kuin Fiat 124:n, minkä johdosta auto on
jo valmiiksi keulapainoisempi kuin Fiu. Isompi
moottori ei kuitenkaan ole välttämättä
painavampi. Ainakin joskus Volvo 240 oli 2,3-
litraisella koneella pari kiloa kevyempi kuin
sama rauta 2,0:lla. Sama lohko näet, mutta
isommat reiät.Kannattaa samantien vaihtaa Laatokkaan Fiatin 5-lovinen vaihteisto. Pikkuisen joutuu auton pohjaa rälläköimään, että Mirafiorin vaihdekeppi sopii tulemaan ohjaamon puolelle, mutta ei mitenkään runsaasti.
Muistaakseni joutuu joka tapauksessa temppuilemaan moottorin ja laatikon kiinnikkeiden kanssa, että saa paketin kasaan, joten tuo pieni rälläkän kanssa riekkuminen ei juuri vaivaa lisää.
Itse en moista konevaihtoa ole toteuttanut, mutta semmoisen lopputuloksella kylläkin ajanut. - 125
1200L kirjoitti:
thanks tiedoista.oon myös kuullu että 2L olis
samalla porauksella ku 1.6L mut pelkästään
pidemmällä iskulla´,liekö sitten pitää paikkansa.
Mut niitä ilmeisesti on jo siihen aikaan ollut
pikkasen eri tehoisena riippuen mihin maahan on
viety yms.mahtaako olla patarauta kone vai onko
kansi alua?ettei tule painon kanssa onkelmia.2000tc/1800:ssa on sama poraus mutta eri iskun
pituus 1600/1400 sama poraus muuta eri iskun
pituus - Harri H
125 kirjoitti:
2000tc/1800:ssa on sama poraus mutta eri iskun
pituus 1600/1400 sama poraus muuta eri iskun
pituus1600 TC:tä on kolmella eri tilavuudella:
- 1608cc 80mm poraus ja isku, oli ainakin ekoissa
1,6 125 ja 124 sporteissa
- 1592cc 80mm poraus ja 79,2mm isku, tuli 1608
jälkeen, mm. ekat 132, Betat sekä uudemmassa 124
Special T:ssä (eli 1,6)
- 1585cc 84mm poraus ja 71,5mm isku. Tämä koko on
kaikissa uudemmissa, yleisin. Löytyy mm. Mirkut,
uudemmat 132 (facelifitin jälkeinen malli), 105Tc
Ritmo, yms...
1608:n iskuhan on vähän kumma, sitähän ei löydy
muista TC:stä. 1,8 (1756cc)oli samalla 79,2mm
iskulla kuin saman aikakauden 1,6 (eli 1592),
niin ja tarkoitan vanhan mallin pystykonetta,
uusiakin mm. Dedraahan on ollut taas 1,8:lla
(tosin taitaa olla sama isku). Tämä uudempihan
1,6:nen (1585) on taas samalla porauksella kuin
2,0 ja isku taas vastaavasti sama kuin oli
vanhassa 1438cc moottorissa. Kakslitranenhan on
sitten 90mm iskulla. Eikös olekkin tosi
selkeetä...
Myös moottorien lohkojen välillä on pientä
pituuseroa ja kakslitrasen lohko on myös
korkeampi.
- Janne
Jämäkästi vääntävä kone: voittaa 1.6:sen suurimman
väännön 1500 rpm:stä lähtien.
Tässä vääntö- ja tehokäyrää:
http://corrie.scp.fi/users/0000702/kuvat/Fiat_131_
kone.jpg - Carlo
Mikset samantien osta super mirafioria ja räpellä
sitä? valovuosia parempi ajettavuus, lukkoperä
(super/racing) sähkölasit, ohjaus tehostin yms,
yms Tietysti löytäminen on vaikeampaa kuin ladan
mutta yleensä noita moottoreitakin seuraa kori
mukana.- make
lada 2000tc 115.3hv moottorissa 4990kierroksella.
99,8 pyörissä. vääntö 180,5nm 3380kierroksella
mukava kauppakassi ei lopu vääntö kesken. - make
lada 2000tc 115.3hv moottorissa 4990kierroksella.
99,8 pyörissä. vääntö 180,5nm 3380kierroksella
mukava kauppakassi ei lopu vääntö kesken.
- 1200L/TC turbo
homma on selkee: mitä isompi, sitä parempi. Mitä
uudempi, sitä parempi (takatuupparin koneessa
pääset helpommalla). Älä kajoa pikkukoneisiin.
Etsit siis sen 113-114 hp 2L koneen ja se on
siinä. Tai oli kone mikä hyvänsä, paperit 114. - 1200L/TC turbo
homma on selkee: mitä isompi, sitä parempi. Mitä
uudempi, sitä parempi (takatuupparin koneessa
pääset helpommalla). Älä kajoa pikkukoneisiin.
Etsit siis sen 113-114 hp 2L koneen ja se on
siinä. Tai oli kone mikä hyvänsä, paperit 114.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991578Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43974Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44812Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760