1,6TC/2,0TC?

1200L

Kertokaahan mulle kun en oo fiiuihin pahemmin
perehtyny että paljonko niissä takavedon twin
cam'eissa on tehoa?pitäis tohon laatokkaan
katsella talveks joku pannu nokalle.sais olla
enintään 2,1L ja enintään 114hp alunperin niin ei
tarvis lupia hakea/jarruja
muutella....heh...laiskan miehen sport...

14

4094

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Logos

      1400 TC n. 90 DIN hv (124 erimallit)
      1600 TC 100-120 DIN hv (124, 125, 131,132)
      1800 TC 110-130 DIN hv (124 Coupe/Spider, 132)
      2000 TC 112-123 DIN hv (131,132, Argenta,
      kaasutin ja ruiskuversioita)

      Jokkiksesta johtuen 1600:set vähissä, mutta 2-
      litraisia löytynee aika hyvin.

      • Jönsson

        Velimiehellä oli joskus Supermirkku 1,6 TC -80.
        Sille ilmoitettiin tehoksi 96 hv. Naapurissa oli
        samaan aikaan 2,0 TC -81. Sen ohjekirjassa luki,
        että 128 hv.


      • 1200L

        thanks tiedoista.oon myös kuullu että 2L olis
        samalla porauksella ku 1.6L mut pelkästään
        pidemmällä iskulla´,liekö sitten pitää paikkansa.
        Mut niitä ilmeisesti on jo siihen aikaan ollut
        pikkasen eri tehoisena riippuen mihin maahan on
        viety yms.mahtaako olla patarauta kone vai onko
        kansi alua?ettei tule painon kanssa onkelmia.


      • JiiJii
        1200L kirjoitti:

        thanks tiedoista.oon myös kuullu että 2L olis
        samalla porauksella ku 1.6L mut pelkästään
        pidemmällä iskulla´,liekö sitten pitää paikkansa.
        Mut niitä ilmeisesti on jo siihen aikaan ollut
        pikkasen eri tehoisena riippuen mihin maahan on
        viety yms.mahtaako olla patarauta kone vai onko
        kansi alua?ettei tule painon kanssa onkelmia.

        1.6 ja 2.0 on ollut samalla porauksella noin vm
        75 lähtien.2.0 tc koneen tehot on muuten kaasutin
        koneessa 112/113 hv.


      • Jönsson
        1200L kirjoitti:

        thanks tiedoista.oon myös kuullu että 2L olis
        samalla porauksella ku 1.6L mut pelkästään
        pidemmällä iskulla´,liekö sitten pitää paikkansa.
        Mut niitä ilmeisesti on jo siihen aikaan ollut
        pikkasen eri tehoisena riippuen mihin maahan on
        viety yms.mahtaako olla patarauta kone vai onko
        kansi alua?ettei tule painon kanssa onkelmia.

        Ilmeisesti tehot ovat vaihdelleet eri markkina-
        alueilla, ehkä eri vuosimalleissakin. Nyt täytyy
        kyllä vetää takaisin noista teholukemista sen
        verran, että tuli tarjottua Alfan 2-litraisen
        teholukemaa (mistä lienee selkäytimestä).

        Siinä Supermirkussa oli tosiaan ilmoitettu 113
        hv, joten ero 1,6:een oli tehon osalta pieni.
        Muuten autoissa taisi olla suurempiakin eroja.

        Kannesta en tiedä, mutta lohko on rautaa.

        (Alfassahan lohko oli kevytmetallinen aina 90-
        luvun puoliväliin saakka l. siihen asti, kunnes
        Ferdinand Fon Fiat ilmoitti, että nyt siirrytään
        kaikki samaa lohkoa käyttämään ja valitaan se
        painavin.)

        Muistelisin, että Lattarin moottori on hieman
        edempänä kuin Fiat 124:n, minkä johdosta auto on
        jo valmiiksi keulapainoisempi kuin Fiu. Isompi
        moottori ei kuitenkaan ole välttämättä
        painavampi. Ainakin joskus Volvo 240 oli 2,3-
        litraisella koneella pari kiloa kevyempi kuin
        sama rauta 2,0:lla. Sama lohko näet, mutta
        isommat reiät.


      • jta
        Jönsson kirjoitti:

        Ilmeisesti tehot ovat vaihdelleet eri markkina-
        alueilla, ehkä eri vuosimalleissakin. Nyt täytyy
        kyllä vetää takaisin noista teholukemista sen
        verran, että tuli tarjottua Alfan 2-litraisen
        teholukemaa (mistä lienee selkäytimestä).

        Siinä Supermirkussa oli tosiaan ilmoitettu 113
        hv, joten ero 1,6:een oli tehon osalta pieni.
        Muuten autoissa taisi olla suurempiakin eroja.

        Kannesta en tiedä, mutta lohko on rautaa.

        (Alfassahan lohko oli kevytmetallinen aina 90-
        luvun puoliväliin saakka l. siihen asti, kunnes
        Ferdinand Fon Fiat ilmoitti, että nyt siirrytään
        kaikki samaa lohkoa käyttämään ja valitaan se
        painavin.)

        Muistelisin, että Lattarin moottori on hieman
        edempänä kuin Fiat 124:n, minkä johdosta auto on
        jo valmiiksi keulapainoisempi kuin Fiu. Isompi
        moottori ei kuitenkaan ole välttämättä
        painavampi. Ainakin joskus Volvo 240 oli 2,3-
        litraisella koneella pari kiloa kevyempi kuin
        sama rauta 2,0:lla. Sama lohko näet, mutta
        isommat reiät.

        Kannattaa samantien vaihtaa Laatokkaan Fiatin 5-lovinen vaihteisto. Pikkuisen joutuu auton pohjaa rälläköimään, että Mirafiorin vaihdekeppi sopii tulemaan ohjaamon puolelle, mutta ei mitenkään runsaasti.

        Muistaakseni joutuu joka tapauksessa temppuilemaan moottorin ja laatikon kiinnikkeiden kanssa, että saa paketin kasaan, joten tuo pieni rälläkän kanssa riekkuminen ei juuri vaivaa lisää.

        Itse en moista konevaihtoa ole toteuttanut, mutta semmoisen lopputuloksella kylläkin ajanut.


      • 125
        1200L kirjoitti:

        thanks tiedoista.oon myös kuullu että 2L olis
        samalla porauksella ku 1.6L mut pelkästään
        pidemmällä iskulla´,liekö sitten pitää paikkansa.
        Mut niitä ilmeisesti on jo siihen aikaan ollut
        pikkasen eri tehoisena riippuen mihin maahan on
        viety yms.mahtaako olla patarauta kone vai onko
        kansi alua?ettei tule painon kanssa onkelmia.

        2000tc/1800:ssa on sama poraus mutta eri iskun
        pituus 1600/1400 sama poraus muuta eri iskun
        pituus


      • Harri H
        125 kirjoitti:

        2000tc/1800:ssa on sama poraus mutta eri iskun
        pituus 1600/1400 sama poraus muuta eri iskun
        pituus

        1600 TC:tä on kolmella eri tilavuudella:
        - 1608cc 80mm poraus ja isku, oli ainakin ekoissa
        1,6 125 ja 124 sporteissa
        - 1592cc 80mm poraus ja 79,2mm isku, tuli 1608
        jälkeen, mm. ekat 132, Betat sekä uudemmassa 124
        Special T:ssä (eli 1,6)
        - 1585cc 84mm poraus ja 71,5mm isku. Tämä koko on
        kaikissa uudemmissa, yleisin. Löytyy mm. Mirkut,
        uudemmat 132 (facelifitin jälkeinen malli), 105Tc
        Ritmo, yms...

        1608:n iskuhan on vähän kumma, sitähän ei löydy
        muista TC:stä. 1,8 (1756cc)oli samalla 79,2mm
        iskulla kuin saman aikakauden 1,6 (eli 1592),
        niin ja tarkoitan vanhan mallin pystykonetta,
        uusiakin mm. Dedraahan on ollut taas 1,8:lla
        (tosin taitaa olla sama isku). Tämä uudempihan
        1,6:nen (1585) on taas samalla porauksella kuin
        2,0 ja isku taas vastaavasti sama kuin oli
        vanhassa 1438cc moottorissa. Kakslitranenhan on
        sitten 90mm iskulla. Eikös olekkin tosi
        selkeetä...

        Myös moottorien lohkojen välillä on pientä
        pituuseroa ja kakslitrasen lohko on myös
        korkeampi.


    • Janne
    • Carlo

      Mikset samantien osta super mirafioria ja räpellä
      sitä? valovuosia parempi ajettavuus, lukkoperä
      (super/racing) sähkölasit, ohjaus tehostin yms,
      yms Tietysti löytäminen on vaikeampaa kuin ladan
      mutta yleensä noita moottoreitakin seuraa kori
      mukana.

      • make

        lada 2000tc 115.3hv moottorissa 4990kierroksella.
        99,8 pyörissä. vääntö 180,5nm 3380kierroksella
        mukava kauppakassi ei lopu vääntö kesken.


      • make

        lada 2000tc 115.3hv moottorissa 4990kierroksella.
        99,8 pyörissä. vääntö 180,5nm 3380kierroksella
        mukava kauppakassi ei lopu vääntö kesken.


    • 1200L/TC turbo

      homma on selkee: mitä isompi, sitä parempi. Mitä
      uudempi, sitä parempi (takatuupparin koneessa
      pääset helpommalla). Älä kajoa pikkukoneisiin.
      Etsit siis sen 113-114 hp 2L koneen ja se on
      siinä. Tai oli kone mikä hyvänsä, paperit 114.

    • 1200L/TC turbo

      homma on selkee: mitä isompi, sitä parempi. Mitä
      uudempi, sitä parempi (takatuupparin koneessa
      pääset helpommalla). Älä kajoa pikkukoneisiin.
      Etsit siis sen 113-114 hp 2L koneen ja se on
      siinä. Tai oli kone mikä hyvänsä, paperit 114.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitään järkeä?

      Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1767
    2. Noniin rakas

      Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1578
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

      Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1099
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

      Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      974
    5. Multa sulle

      Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

      Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

      Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      812
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

      Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

      Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

      Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe