Turku,länsikeskuksen citymarket

Hesburger

En tiedä kuuluuko tämä asia tänne, mutta kirjottelen silti.

Olin tässä taannoin lasteni kanssa ostoksilla länsikeskuksen citymarketissa ja sitten menimme lasten kanssa hesburgeriin syömään.

Viereseen pöytään tuli äiti 3 lapsensa kanssa, oisko poika ollut n. 9- 10v, tyttö 2-3 v ja vauva.

Äiti osti lapsille ruokaa ja antoi ohjeet vanhemmalle, että te jäätte nyt tähän ja minä menen vauvan kanssa ostoksille ja katot sitten pikkusiskosi perään.

Kyllä oli minun mielestäni vastuuntunnottomasti tehty. siinä sitten kauhulla seurasin kun pikku likka rupes huutamaan äitiä ja lähti juoksemaan sinne ihmismassan joukkoon ja isoveli hädissään perässä. Saihan tuo poika rassu siskonsa sentään takasin hesen puolelle, mutta poikaa kävi sääliksi, vähän oli liian suuri vastuu annettu pikku pojalle.

Toivon että tuo äiti sattuu tämän lukemaan ja pikkasen miettii tekosiaan. Entä sitten jos jotain olis sattunut, lapsi loukannut leikkipaikassa tai muuta, missä olis äiti sitten ollut. Olimme siinä puolisen tuntia vielä eikä äitiä näkynyt missään, aika pitkä aika jättää lapset tuolla tavalla hunningolle.

Kamalaa on että vielä nykypäivänäkin jotkut vanhemmat ovat noin vastuuntunnottomia!

Mitäs mieltä ootte lukijat tälläsestä?

38

2248

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • guunastr

      Tyypillistä käytöstä niiltä, jotka syöttää noin pienille lapsille roskaruokaa.

      • ei siinä

        ole mitään pahaa, jos siellä joku kerran parissa viikossa käy.

        Ja tuskinpa se nyt tuosta ruuasta kii oli!


      • niin että
        ei siinä kirjoitti:

        ole mitään pahaa, jos siellä joku kerran parissa viikossa käy.

        Ja tuskinpa se nyt tuosta ruuasta kii oli!

        kaikki hesessä kävijät ovat vastuuntunnottomia ja heidän lapsistaan tulee pulleita!


      • no jo on
        niin että kirjoitti:

        kaikki hesessä kävijät ovat vastuuntunnottomia ja heidän lapsistaan tulee pulleita!

        sullaki väite. Jos minä käyn kerran kuussa hesellä lasten kanssa, niin olen vastuuntunnoton.

        Vai? Väitätkä, että se pikkuhampurilainen minkä minun lapseni syö kerran kuussa hesellä lihottaa hänet! Voi jeesus!


      • Kokenut joo
        no jo on kirjoitti:

        sullaki väite. Jos minä käyn kerran kuussa hesellä lasten kanssa, niin olen vastuuntunnoton.

        Vai? Väitätkä, että se pikkuhampurilainen minkä minun lapseni syö kerran kuussa hesellä lihottaa hänet! Voi jeesus!

        Siis tuo oli vain vitsi tuo edellinen. Jos näitä palstoja seuraa tiheään, niin oppii erottamaan, milloin kirjoittaja on tosissaan ja millon ei.

        Itse olisin voinut kuvitella, että meidän äiti tai isä tekisi noin, niin kuin kuvattiin. Me olimme esimerkiksi kolmestaan kotona (10-,7- ja 0-vuotiaat lapset), kun äiti ja isä olivat vanhempainillassa. Ei ehkä kovin vastuullista toimintaa.


      • tässä jutussa
        ei siinä kirjoitti:

        ole mitään pahaa, jos siellä joku kerran parissa viikossa käy.

        Ja tuskinpa se nyt tuosta ruuasta kii oli!

        ...että lihooko lapset. Ei se, että liian pieni lapsi jätettiin paimentamaan parivuotiasta.
        Se on ookoo?
        Näkee, että palstalla on taas pelkkiä teini-ikäisiä ja yksi provosoitunut, minä.


      • miten paljon
        Kokenut joo kirjoitti:

        Siis tuo oli vain vitsi tuo edellinen. Jos näitä palstoja seuraa tiheään, niin oppii erottamaan, milloin kirjoittaja on tosissaan ja millon ei.

        Itse olisin voinut kuvitella, että meidän äiti tai isä tekisi noin, niin kuin kuvattiin. Me olimme esimerkiksi kolmestaan kotona (10-,7- ja 0-vuotiaat lapset), kun äiti ja isä olivat vanhempainillassa. Ei ehkä kovin vastuullista toimintaa.

        tästä on aikaa, sinun tapauksestas, mutta niinsanotusti enen vanhaan niin onkin tehty. Mutta että nykypäivänä enää, ja se että paikka vilisee jos jonkinmoista kulkijaa, niin en jättäis. Koti ehkä on nyt kuitenkin hiukan eri asia. Kyllä 10 ja 7 vuotias kotona pärjäävät hetkisen jo yksikseen, mutta sitä en sitten tiedä pystyvätkö he huolehtimaan vauvasta. Itse en olis vauvaa jättäny tuon ikästen kontolle.


      • sik-
        no jo on kirjoitti:

        sullaki väite. Jos minä käyn kerran kuussa hesellä lasten kanssa, niin olen vastuuntunnoton.

        Vai? Väitätkä, että se pikkuhampurilainen minkä minun lapseni syö kerran kuussa hesellä lihottaa hänet! Voi jeesus!

        ko.


      • pemmikaan1
        tässä jutussa kirjoitti:

        ...että lihooko lapset. Ei se, että liian pieni lapsi jätettiin paimentamaan parivuotiasta.
        Se on ookoo?
        Näkee, että palstalla on taas pelkkiä teini-ikäisiä ja yksi provosoitunut, minä.

        Toisesta lapsi vain oppii ja karaistuu ja toisesta lihoaa, saa sepelvaltimotaudin ja kuolee 41-vuotiaana!


      • äiti 46v.
        no jo on kirjoitti:

        sullaki väite. Jos minä käyn kerran kuussa hesellä lasten kanssa, niin olen vastuuntunnoton.

        Vai? Väitätkä, että se pikkuhampurilainen minkä minun lapseni syö kerran kuussa hesellä lihottaa hänet! Voi jeesus!

        Meillä tytöt 7 ja 5 vuotiaat.
        Saavat joka perjantai valita:
        Joko karkki-pussi vaiko Hese Mäkkäri.
        Yleensä ottavat sen Hesen kun saavat peuhata Pallomeressä, ja
        syödä sitä roskaruokaa.
        Karkki-pussissa on kait yhtä paljon vitamiineja, luulen.
        No, nyt perjantaina saatui kömmähdys.
        Melskasivat pallomeressä,
        nuorempi tuli liukumäkeä alas, ei kerinnyt pois alta kun vanhempi suoraan päälle, ja huuli rikki.
        Siihen loppui Hesetys siltä päivältä.


      • Äiti 46v.
        pemmikaan1 kirjoitti:

        Toisesta lapsi vain oppii ja karaistuu ja toisesta lihoaa, saa sepelvaltimotaudin ja kuolee 41-vuotiaana!

        Itse olin 41v. kun nuorin syntyi, ja ihme vieläkin hengissä vaikka Hesessä käydäänkin.
        Asiahan on näin:
        Meillä on aina ollut koira, Rottis lenkki-kaveri.
        Se on vanhemmista kiinni miten lapset voivat.
        Lähden joka aamu kl.05.00 loenkille,
        tulen kotiin hiki valuu 6.30, laitan toisen tytön kouluun toisen tarhaan.
        Ovat kovia sienestämään, luistelemaan, pulkkamäkii on ykkönen yleensä liikkumaan.
        Kovin ovat hyvässä kunnoss,
        kumpikin.


      • niin..
        äiti 46v. kirjoitti:

        Meillä tytöt 7 ja 5 vuotiaat.
        Saavat joka perjantai valita:
        Joko karkki-pussi vaiko Hese Mäkkäri.
        Yleensä ottavat sen Hesen kun saavat peuhata Pallomeressä, ja
        syödä sitä roskaruokaa.
        Karkki-pussissa on kait yhtä paljon vitamiineja, luulen.
        No, nyt perjantaina saatui kömmähdys.
        Melskasivat pallomeressä,
        nuorempi tuli liukumäkeä alas, ei kerinnyt pois alta kun vanhempi suoraan päälle, ja huuli rikki.
        Siihen loppui Hesetys siltä päivältä.

        sulla ei kyllä ole kaikki ihan kotona....................

























































































        Selvästi.


      • äippä
        äiti 46v. kirjoitti:

        Meillä tytöt 7 ja 5 vuotiaat.
        Saavat joka perjantai valita:
        Joko karkki-pussi vaiko Hese Mäkkäri.
        Yleensä ottavat sen Hesen kun saavat peuhata Pallomeressä, ja
        syödä sitä roskaruokaa.
        Karkki-pussissa on kait yhtä paljon vitamiineja, luulen.
        No, nyt perjantaina saatui kömmähdys.
        Melskasivat pallomeressä,
        nuorempi tuli liukumäkeä alas, ei kerinnyt pois alta kun vanhempi suoraan päälle, ja huuli rikki.
        Siihen loppui Hesetys siltä päivältä.

        aloittaja oli jättänyt 2-3v lapsen syömään hampurilaisia! Se ei ole tervettä! Edes kerran kuussa.


      • Virkkuukouku
        Äiti 46v. kirjoitti:

        Itse olin 41v. kun nuorin syntyi, ja ihme vieläkin hengissä vaikka Hesessä käydäänkin.
        Asiahan on näin:
        Meillä on aina ollut koira, Rottis lenkki-kaveri.
        Se on vanhemmista kiinni miten lapset voivat.
        Lähden joka aamu kl.05.00 loenkille,
        tulen kotiin hiki valuu 6.30, laitan toisen tytön kouluun toisen tarhaan.
        Ovat kovia sienestämään, luistelemaan, pulkkamäkii on ykkönen yleensä liikkumaan.
        Kovin ovat hyvässä kunnoss,
        kumpikin.

        Kyllä näin on, että koira pelastaa monen hengen, joko konkreettisesti tai epäsuorasti.


      • äiti 46v.
        Virkkuukouku kirjoitti:

        Kyllä näin on, että koira pelastaa monen hengen, joko konkreettisesti tai epäsuorasti.

        En tosiaankaa lähtisi yksin siihen aikaa pururataa kiertämään....


      • Kokenut joo
        miten paljon kirjoitti:

        tästä on aikaa, sinun tapauksestas, mutta niinsanotusti enen vanhaan niin onkin tehty. Mutta että nykypäivänä enää, ja se että paikka vilisee jos jonkinmoista kulkijaa, niin en jättäis. Koti ehkä on nyt kuitenkin hiukan eri asia. Kyllä 10 ja 7 vuotias kotona pärjäävät hetkisen jo yksikseen, mutta sitä en sitten tiedä pystyvätkö he huolehtimaan vauvasta. Itse en olis vauvaa jättäny tuon ikästen kontolle.

        Tapauksesta on reilut viisitoista vuotta. Sen jälkeen olin hyvin usein lapsenvahtina joko yksin tai siskon kanssa. Vanhempani eivät ryypänneet koskaan, mutta olivat töissä tai harrastuksissa.

        On tutkittu, että suurin osa tapaturmista sattuu kotona. Siellähän on kuumat liedet yms. Minusta tuntuu, että parempi olisi jättää lapset keskenään Hesburgeriin kuin kotiin. Ihmisten ilmoilla on kuitenkin muita, joilta voi pyytää tarvittaessa apua. Tietysti kotonakin voi olla joku luottoaikuinen lähellä.


      • jotkut
        Kokenut joo kirjoitti:

        Tapauksesta on reilut viisitoista vuotta. Sen jälkeen olin hyvin usein lapsenvahtina joko yksin tai siskon kanssa. Vanhempani eivät ryypänneet koskaan, mutta olivat töissä tai harrastuksissa.

        On tutkittu, että suurin osa tapaturmista sattuu kotona. Siellähän on kuumat liedet yms. Minusta tuntuu, että parempi olisi jättää lapset keskenään Hesburgeriin kuin kotiin. Ihmisten ilmoilla on kuitenkin muita, joilta voi pyytää tarvittaessa apua. Tietysti kotonakin voi olla joku luottoaikuinen lähellä.

        luulevat, että lapset sairastuvat, loukkaantuvat, joutuvat pedofiilin kaaappaamaksi, tai jopa kuolevat, kun heille kääntää hetkeksi selkänsä.

        Näin ei yleensä käy! Itse asiassa näin käy ani harvoin!

        Voisin jättää kehittyneen ja vastuullisen kymmenvuotiaan kolmevuotiaan kanssa sekä kotiin että julkiselle paikalle.

        Mutta samaa mieltä kanssasi, että mielummin julkiselle paikalle. Siellähän apu on heti käden ulottuvilla.

        Kovin on muilla avuttomiksi kasvatettuja kymmenvuotiaita, jos nyt tuollaista pikkuvastuuta voi hetkeksi antaa.


      • yks emo
        Kokenut joo kirjoitti:

        Siis tuo oli vain vitsi tuo edellinen. Jos näitä palstoja seuraa tiheään, niin oppii erottamaan, milloin kirjoittaja on tosissaan ja millon ei.

        Itse olisin voinut kuvitella, että meidän äiti tai isä tekisi noin, niin kuin kuvattiin. Me olimme esimerkiksi kolmestaan kotona (10-,7- ja 0-vuotiaat lapset), kun äiti ja isä olivat vanhempainillassa. Ei ehkä kovin vastuullista toimintaa.

        on eriasia olla kotona sisarusten kanssa kuin ulkona vilkkaassa paikassa.


      • nyt'
        niin että kirjoitti:

        kaikki hesessä kävijät ovat vastuuntunnottomia ja heidän lapsistaan tulee pulleita!

        on niin, että sinä sen sanoit.... reps :D salli mun nauraa. tää oli päivän piristys


      • tuspu
        niin että kirjoitti:

        kaikki hesessä kävijät ovat vastuuntunnottomia ja heidän lapsistaan tulee pulleita!

        nyt on niin, että sinä sen sanoit.... reps :D salli mun nauraa. tää oli päivän piristys


    • voi luottaa

      Minä hoidin 8 vuotta nuorempaa sisartani useasti.
      Esikoinen oppii huolehtimaan nuoremmistaan, jos on oppiakseen, kyllä äiti tietää, voiko luottaa.
      Minun olikin sitten helppo hoitaa omia lapsia, kun olin jo täysoppinut lapsenpiika.
      Nykyään nuoret ovat monesti ihmeissään lasten kanssa, kun eivät ole saaneet harjoitusta kotoa.

      • ei tiennyt

        koskapa tuo pikku tyttö lähtikin juoksemaan ihmisvilinän keskelle ja huusi samalla itkien äitiään.

        Ei normaalia ja mikä vielä, ei ne hesen työntekijätkään tästä tykkää.


    • ***SS***

      Ei missään nimessä näin...

      Joko lapset jätetän selkeesti hoitoon tai sitten kaikki yhdessä sinne kauppaan.
      Ja varsinkin kuulostaa kamalalta, jos aikakin näin pitkä..... muutaman minutin vielä voisi ymmärtään.


      Ei muuta kuin mietintä mysyyn joka äidille.... mikä on normaalia ja ennen kaikkea...MIKÄ ON TURVALLISTA!!!!!

      • ***SS***

        Niin siinä ei siis mitään pahaa, jos kerran kk ssa urilaisella käy....
        Mutta tuo yksin jättäminen ilman vanhempia on vastuuntunnotonta!!!


      • uusavuttomia
        ***SS*** kirjoitti:

        Niin siinä ei siis mitään pahaa, jos kerran kk ssa urilaisella käy....
        Mutta tuo yksin jättäminen ilman vanhempia on vastuuntunnotonta!!!

        tehdään täällä lisää!

        Kyllä maailmansivu on isommat sisarukset pienempiään hoitaneet.

        Ja mistä tuosta aloituksesta vanhemman sisaruksen oikeata ikää tietää ja varsinkaan kehitystasoa.

        Moni kymmenvuotias on jo varsin vastuullinen ja kekseliäs. Avoin, rohkea lapsi osaa myös pyytää apua aikuisilta tarvittaessa.

        Ihan ok tehty äidiltä! Mitä ihmeen kauheata nyt jossain hesessä voisi käydä, kun äiti on vartin verran poissa.

        Huuuiii! Kauhea pedofiili iskee ja kaappaa lapset. Vähän nyt realiteetteja peliin, ei hysteriaa.

        Ja vauvaahan ei jätetty siihen, kuten aloittaja jo totesi.


      • itse aika avuton
        uusavuttomia kirjoitti:

        tehdään täällä lisää!

        Kyllä maailmansivu on isommat sisarukset pienempiään hoitaneet.

        Ja mistä tuosta aloituksesta vanhemman sisaruksen oikeata ikää tietää ja varsinkaan kehitystasoa.

        Moni kymmenvuotias on jo varsin vastuullinen ja kekseliäs. Avoin, rohkea lapsi osaa myös pyytää apua aikuisilta tarvittaessa.

        Ihan ok tehty äidiltä! Mitä ihmeen kauheata nyt jossain hesessä voisi käydä, kun äiti on vartin verran poissa.

        Huuuiii! Kauhea pedofiili iskee ja kaappaa lapset. Vähän nyt realiteetteja peliin, ei hysteriaa.

        Ja vauvaahan ei jätetty siihen, kuten aloittaja jo totesi.

        Ajatuksissasi, Että on ihan ok tehty äidiltä, ei helvetti mihin tämä maailma menee. Luitko tuosta aloituksesta sen että pienempi oli lähtenyt juoksemaan ihmismassaan huutaen äitiä.

        Ja mitä siellä muka voi sattua, helvetti kyllä ne lapset siellä loukkaa pallomeressäkin ja ovat loukanneetkin. Omanikin kerran jäi sellasen lapsen alle joka hyppäsi pallojen sekaan. huuto oli valtava ja jos minä nyt sitten en olis siinä ollu niin olis se aika ikävää lapsen kannalta.

        Aloittaja myöskin kertoi että vielä puoleentuntiin ei äitä näkynyt.....ja sinä puhuit vartista!

        Ja sitä paitsi, kyllä siellä olis voinut pedofiilikin juuri sillä kertaa olla.

        vanhemmalle lapselle toki kuuluu antaa vastuuta myös ja opettaa pitämään huolta pienimmistä sisaruksistaan, mutta ei tuon ikäinen olisi pystynyt korvaamaan äitiä jos jotain olis todella sattunut. Eipä olis varmasti tuo vanhempikaan kovin heti sieltä isosta kaupasta äitiään löytänyt, voi jeesus sanon minä.


      • mahdollinen
        itse aika avuton kirjoitti:

        Ajatuksissasi, Että on ihan ok tehty äidiltä, ei helvetti mihin tämä maailma menee. Luitko tuosta aloituksesta sen että pienempi oli lähtenyt juoksemaan ihmismassaan huutaen äitiä.

        Ja mitä siellä muka voi sattua, helvetti kyllä ne lapset siellä loukkaa pallomeressäkin ja ovat loukanneetkin. Omanikin kerran jäi sellasen lapsen alle joka hyppäsi pallojen sekaan. huuto oli valtava ja jos minä nyt sitten en olis siinä ollu niin olis se aika ikävää lapsen kannalta.

        Aloittaja myöskin kertoi että vielä puoleentuntiin ei äitä näkynyt.....ja sinä puhuit vartista!

        Ja sitä paitsi, kyllä siellä olis voinut pedofiilikin juuri sillä kertaa olla.

        vanhemmalle lapselle toki kuuluu antaa vastuuta myös ja opettaa pitämään huolta pienimmistä sisaruksistaan, mutta ei tuon ikäinen olisi pystynyt korvaamaan äitiä jos jotain olis todella sattunut. Eipä olis varmasti tuo vanhempikaan kovin heti sieltä isosta kaupasta äitiään löytänyt, voi jeesus sanon minä.

        pedofiili olisi tehnyt, jos nyt olisi paikalle Heseen osunut.

        Olisi varmaan tilannut hampparin..mitäpä muuta. Cokis?, Ranskikset?

        Ja jos nyt niin tärkeä on, että jokaisen kynnenkatkeamisenkin yhteydessä on äiti heti lohduttamassa ja esim. isoveli ei kelpaa..niin eipä tulevaisuus hyvältä näytä.


      • eipä näytä
        mahdollinen kirjoitti:

        pedofiili olisi tehnyt, jos nyt olisi paikalle Heseen osunut.

        Olisi varmaan tilannut hampparin..mitäpä muuta. Cokis?, Ranskikset?

        Ja jos nyt niin tärkeä on, että jokaisen kynnenkatkeamisenkin yhteydessä on äiti heti lohduttamassa ja esim. isoveli ei kelpaa..niin eipä tulevaisuus hyvältä näytä.

        sinunkaan kovin valoisalta jos on elämäsi sitä ollutkaan!!!


      • perustella?
        eipä näytä kirjoitti:

        sinunkaan kovin valoisalta jos on elämäsi sitä ollutkaan!!!

        typerää heittoasi!

        Minulla on kolme aloitekykyistä ja omatoimista lasta, joille olen aina antanut ikätasoista vastuusta harkintani mukaan.

        Kaikki lapset saivat viime keväänä luokkansa stipendit. En tiedä kuinka valoisalta minun tulevaisuuteni näyttää, mutta heidän nyt ainakin tässä vaiheessa.

        Ja koska kuitenkin rupeat täällä huutamaan, että valehtelen, niin laitan tähän yhteystietoni, jonka jälkeen saat luonnollisesti informaation, josta voit tarkistaa asiat.

        [email protected]


      • vastuu kasvattaa
        uusavuttomia kirjoitti:

        tehdään täällä lisää!

        Kyllä maailmansivu on isommat sisarukset pienempiään hoitaneet.

        Ja mistä tuosta aloituksesta vanhemman sisaruksen oikeata ikää tietää ja varsinkaan kehitystasoa.

        Moni kymmenvuotias on jo varsin vastuullinen ja kekseliäs. Avoin, rohkea lapsi osaa myös pyytää apua aikuisilta tarvittaessa.

        Ihan ok tehty äidiltä! Mitä ihmeen kauheata nyt jossain hesessä voisi käydä, kun äiti on vartin verran poissa.

        Huuuiii! Kauhea pedofiili iskee ja kaappaa lapset. Vähän nyt realiteetteja peliin, ei hysteriaa.

        Ja vauvaahan ei jätetty siihen, kuten aloittaja jo totesi.

        Ei mitenkään outoa todellakaan, että vanhempi sisar hoitaa pienempää. Niinkuin teit selväksi näin on menetelty aijoista ammoisista lähtien.

        Itselläni on vastuullinen 10-vuotias kummipoika, joka hoitaa aina silloin tällöin 4-vuotiasta pikkusiskoaan, enkä näe tässä mitään outoa. Näin äiti voi käydä kaupassa ilman, että tarvitsisi ottaa koko katrasta sinne paimennettavaksi tai hoitaa muita askareitaan rauhassa hetken aikaa.

        Kyllä se on lapsen kehityskaaresta kiinni miten vastuullisia tehtäviä tälle voi antaa. Tietenkin mielessä on myös pidettävä se, ettei lapsi joudu hoitajan tehtävään alituisesti, vaan saa myös itse olla vielä vapaa leikkimään ja touhuamaan myös omiaan.

        Täällä on omituisen neuroottista ja toisia oman olemuksensa mukaan lokeroivia ihmisiä liikkeellä, kun mikään normaali ei yhtäkkiä enään olekaan hyväksyttävää. Olen saannut miehenikin lukemaan näitä kirjoituksia ihan vaan kertomalla, että jos haluaa lukea räikeitä sairaskertomuksia tämän päivän kasvattajista, niin tulee tänne.


      • Eikä silti oikein
        uusavuttomia kirjoitti:

        tehdään täällä lisää!

        Kyllä maailmansivu on isommat sisarukset pienempiään hoitaneet.

        Ja mistä tuosta aloituksesta vanhemman sisaruksen oikeata ikää tietää ja varsinkaan kehitystasoa.

        Moni kymmenvuotias on jo varsin vastuullinen ja kekseliäs. Avoin, rohkea lapsi osaa myös pyytää apua aikuisilta tarvittaessa.

        Ihan ok tehty äidiltä! Mitä ihmeen kauheata nyt jossain hesessä voisi käydä, kun äiti on vartin verran poissa.

        Huuuiii! Kauhea pedofiili iskee ja kaappaa lapset. Vähän nyt realiteetteja peliin, ei hysteriaa.

        Ja vauvaahan ei jätetty siihen, kuten aloittaja jo totesi.

        Ei tuo ole peruste, että isommat sisarukset ovat aina pienempiään hoitaneet. Esimerkiksi iät ja ajat on ollut sitä, että osa ihmisistä on orjia. Sitä esiintyy vieläkin. Siitä huolimatta asia ei ole oikein.

        Kotitöitä pitää lapsilla teetättää, mutta pienemmän hoito ei mielestäni kuulu niihin. Siinä on kyse toisesta ihmisestä. Jos tällaisessa työssä tekee mokan, on seuraukset pahemmat kuin esimerkiksi siinä, että erimerkiksi siivoaa huonosti.


      • äiti rakastaa
        Eikä silti oikein kirjoitti:

        Ei tuo ole peruste, että isommat sisarukset ovat aina pienempiään hoitaneet. Esimerkiksi iät ja ajat on ollut sitä, että osa ihmisistä on orjia. Sitä esiintyy vieläkin. Siitä huolimatta asia ei ole oikein.

        Kotitöitä pitää lapsilla teetättää, mutta pienemmän hoito ei mielestäni kuulu niihin. Siinä on kyse toisesta ihmisestä. Jos tällaisessa työssä tekee mokan, on seuraukset pahemmat kuin esimerkiksi siinä, että erimerkiksi siivoaa huonosti.

        että ihmisiä ei voi koteloida tietyn iän perusteella. Kyllä äiti tietää mihin oma lapsi kykenee. Mikä ihmeen valta täällä on astunut voimaan siitä, että kaikki katsovat olevansa parempia kasvattajia kuin muut. Menkää itseenne! Olisiko mukavaa, jos omia menetelmiä, jotka olette kaikessa tiedosanne omille lapsillenne soveltaneet, tulisi joku aina haukkumaan huonoksi kasvattajaksi. Hävetkää!


      • Eikä silti
        äiti rakastaa kirjoitti:

        että ihmisiä ei voi koteloida tietyn iän perusteella. Kyllä äiti tietää mihin oma lapsi kykenee. Mikä ihmeen valta täällä on astunut voimaan siitä, että kaikki katsovat olevansa parempia kasvattajia kuin muut. Menkää itseenne! Olisiko mukavaa, jos omia menetelmiä, jotka olette kaikessa tiedosanne omille lapsillenne soveltaneet, tulisi joku aina haukkumaan huonoksi kasvattajaksi. Hävetkää!

        Kyllä varmasti ihmisiä pitää asettaa eri kategorioihin iän mukaan. Niinhän tehdään jatkuvasti. Esimerkiksi terveiden yli 18-vuotiaiden tulkitaan olevat tarpeeksi kypsiä ostamaan ja nauttimaan alkoholia. 1-vuotiailta odotetaan aivan eri asioita kuin 7-vuotiaalta.


    • äiti64

      En jättäisi 9-10v. lasta huolehtimaan 2-3 vuotiasta vilkkaaseen paikkaan noin pitkäksi aikaa.Lyhyen hetken ok,esim.kassalla käynti.
      Mieluummin olisin syönyt ruuat lasten kanss ja sitten mennyt yhdessä ostoksille. Kun on lapset mukana ostosreissulla ollaan siellä lasten ehdoilla.Jos omia ostoksia haluu tehdä,paras jättää lapset kotiin silloin, aikuisen huolenpitoon.

      • mieltä ehdottomasti

        Ihmisten keskellä voi olla ehkä turvallistakin, mutta vieraat ihmiset ovat vieraita! En kans jättäis!!!

        Olen törmännyt tuolla samaisessa paikassa monta kertaa samaan tilanteeseen! Lapset jätetään yksin leikkipaikkaan. Siinä on aika ihmettelevä olo, kun ne yksinäiset lapset riehaantuvat liiaksi siellä ja kukaan ei ole komentamassa ja vahtimassa! Yks poika oli kerran yli puolituntia siellä yksin ja ei todellakaan ollut kuin n. 4-5 v. Huusi koko ajan isäääääääää isääääääää kovalla äänellä! Kyllähän se isä sitten tuli lopulta! Tosui sitten tuillessaan, että ei saa huutaa tuolla tavalla, voi jeesus!


    • Anna Eleonoora

      ..se nainen olikin vaikka yksinhuoltaja, ei ketään läheistä ihmistä. Tai ehkä joku, mutta ei aina kehtaa pyytää (vrt. eksä nyt muka kaupassa pärjää itekses lasten kanssa)

      Se on niin tosi hyvä tuomita kun ei tiedetä taustoista mitään.

      Itse olen onnellisesti naimisissa ja vain yksi lapsi ja silti tahdon ehdottomasti olla välillä yksin. Jos oikeasti joutuisin olosuhteiden pakosta yksinhuoltajaksi ampuisin takuuvarmasti kuulan kalloon.

      LApsemme on 10 vee, tosi kiltti jne. mut aina on huonoja päiviä. Sillon ei vaan jaksa olla hymyilevä ja ihana äiti.

      • tuo yksinhuoltajuus

        tähänkin asiaan kuuluu! Niin että jos on yksinhuoltaja niin voi jättää lapset oman onnensa nojaan, näi o juu!

        Heikolta ihmiseltä sinäkin tunnut jos puhelet kuulan kalloon ampumisesta.

        ohhoh hoijaa


    • Anonyymi

      En olisi minäkään jättänyt, enkä tehnyt noin kun kolme lasteni olivat pieniä. En halua tällä röyhistää rintaani, mutta ei tosiaan ole mielestäni turvallista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      697
      5619
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      480
      3601
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      160
      3405
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      170
      2633
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2439
    6. 270
      2055
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1517
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      107
      1442
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1399
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1180
    Aihe