Juice on poissa - kyynel

kride

Hiljainen hetki.

Moni "kova" suomalainen artisti yritti käydä oppimassa jotain sävellyksestä. Toivottavasti jotain jäi mieleen, sillä olisi kiva päästä näuttimaan edes jostain vastaavasta tunteesta, joita tämä suurmies sai aikaiseksi.

212

217355

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Just a guy

      Elämä on kuolemista.

      En ilosta itke en surusta itke, jos itken
      niin itken muuten vaan
      ja muualla oon, ennen kuin huomaatkaan.

      Kiitos ja hyvästit hienolle lauluntekijälle jonka kansa tulee muistamaan!

      • lilly58

        syttyköön Juicen muistoksi ja valoksi matkalla taivaalliseen verbaaliakrobaattien joukkoon!Siellä häntä odottavat jo monet, ainakin John Lennon!


      • pade69

        Ikuisesti kolisevat sanat tyhjyyteen - on jälleen tuskan viitta hartioilla.


      • Jason roberts

        Lepää rauhassa


      • Nimetön
        lilly58 kirjoitti:

        syttyköön Juicen muistoksi ja valoksi matkalla taivaalliseen verbaaliakrobaattien joukkoon!Siellä häntä odottavat jo monet, ainakin John Lennon!

        Ja monet muut. Hän oli sanojen mestari.Saattoi olla samassa lauseessa kolmekin viestiä.Riippui kuulijan järjestä ja/tai elämäntilanteesta.
        Rakkauden ammattilainen ei aukee kaikille.Mulle kyllä
        Kuningas on kuollut.Eläköön Kuningas J Leskinen.


      • Nimetön

        Eläköön kuningas.Samassa lauseessa kolme viestiä.
        Kuuntelijan järki ja elämäntilanne niitä availi.
        Meni ohi kaikista.Kiitos Juice.
        Ps .Kuunteles rakkauden ammattilainen jos järkes riittää nappaat viestin.


      • seeker
        lilly58 kirjoitti:

        syttyköön Juicen muistoksi ja valoksi matkalla taivaalliseen verbaaliakrobaattien joukkoon!Siellä häntä odottavat jo monet, ainakin John Lennon!

        Olen joskus leikitellyt ajatuksella että kuka olisi voinut tuurata John Lennonia Beatlesissa kuolemansa jälkeen,Juice olisi sopinut siihen.Juicessa oli paljon samankaltaisuutta Lennonin kanssa,Sanavalmius ja huumori esim.Ikävä tulee Juicea,on lauluillaan auttanut huonoina ja hyvinä päivinä.No onneksi laulut jäävät.


      • Hauho

        Hänen kuolemansa on iso menetys. Juhani, Juice, oli erittäin taitava lauluntekijä, pakinoitsija, kääntäjä, teksintekijä. Älkää puuttuko, hänen alkoholin käyttöönsä. Tässä maassa on ollut ennenkin lahjakkaita ihmisiä, jotka ovat kuolleet nuorena. Yksi, johon Juicea voisi verrata, siis elämäntavoiltaan on Eino Leino.

        P.s Hymyä huuleen, vaikka...


      • Nimetön kirjoitti:

        Eläköön kuningas.Samassa lauseessa kolme viestiä.
        Kuuntelijan järki ja elämäntilanne niitä availi.
        Meni ohi kaikista.Kiitos Juice.
        Ps .Kuunteles rakkauden ammattilainen jos järkes riittää nappaat viestin.

        Jep. Toivottavasti tämän laulun (rakkauden ammattilainen) sanat eivät kolise tyhjyyteen, vaan opettaa meitä olemaan arvostelematta muita ja heidän elämän tyyliään. Elä ja anna toisten elää!


      • Juice fani
        pade69 kirjoitti:

        Ikuisesti kolisevat sanat tyhjyyteen - on jälleen tuskan viitta hartioilla.

        menetimme taiteilijoista suurimman!


      • iskä vm 58
        seeker kirjoitti:

        Olen joskus leikitellyt ajatuksella että kuka olisi voinut tuurata John Lennonia Beatlesissa kuolemansa jälkeen,Juice olisi sopinut siihen.Juicessa oli paljon samankaltaisuutta Lennonin kanssa,Sanavalmius ja huumori esim.Ikävä tulee Juicea,on lauluillaan auttanut huonoina ja hyvinä päivinä.No onneksi laulut jäävät.

        Itse ilmaisit juuri sen hyvin:Onneksi laulut jäävät! Aivan omaa luokkaansa hän oli,hyvää matkaa Juice, me kaikki jäämme sinua kaipaamaan.


      • nbaulan
        lilly58 kirjoitti:

        syttyköön Juicen muistoksi ja valoksi matkalla taivaalliseen verbaaliakrobaattien joukkoon!Siellä häntä odottavat jo monet, ainakin John Lennon!

        kantaan!!
        Johnin kanssa hän nimenomaan jossain, missä lie, tarkkailee tilannetta!!


      • on Sinulle
        Nimetön kirjoitti:

        Ja monet muut. Hän oli sanojen mestari.Saattoi olla samassa lauseessa kolmekin viestiä.Riippui kuulijan järjestä ja/tai elämäntilanteesta.
        Rakkauden ammattilainen ei aukee kaikille.Mulle kyllä
        Kuningas on kuollut.Eläköön Kuningas J Leskinen.

        avautunut?
        Se on minulle yksi rakkaimmista Juicen biiseistä. Aina se avautuu, milloin mitenkin.


    • hautakynttilä

      Harmittaa, että Juice niin huonoon kuntoon meni. Mutta ainahan kaikki hyvät lähtee täältä liian aikaisin...vaikka nyt ei ihan nuori poika enää ollutkaan.

      • memo

        elämäntapa oli sellainen, mikä otti osansa.
        Mutta ihmisen elinikä ei ole itseisarvo, ehkä pikemminkin se mitä hän elämässään ylipäätään saa aikaan.


      • kuukkelikuukkeli
        memo kirjoitti:

        elämäntapa oli sellainen, mikä otti osansa.
        Mutta ihmisen elinikä ei ole itseisarvo, ehkä pikemminkin se mitä hän elämässään ylipäätään saa aikaan.

        Vaikka Juice ei kovin vanhaksi elänytkään, hän ehti elää aika vaihderikasta elämää ja oli sangen tuottelias.


      • etpnen

        Omaa syytä Juicella aika pitkälti on se että meni liian aikaisin kuolemaan.
        Elämän tavat kun oli sellaisia kuin oli, mutta kukin elää tavallaan ja mielestäni Juice eli itselleen täydellisen elämän sen aikaa kun sen oli kestettävä. Mielestäni hän myös ansaitsee kunnioitukseni ja arvostan suurenti hänen elämäntyötään.
        Hieno rock lyyrikko jota tästä maasta saa kyllä toista etsiä.


      • mieras

        Siis todella mikä on liian aikaisin. Juicen ajatusmaailmaa seuranneena luulen, että juuri sopivasti. Hän ei ollut ihminen, joka olisi halunnut roikkua letkuissa lopun elämäänsä. Hän sai paljon hyviä sanoituksia ja sävellyksiä kansalle ja nyt oli hyvä aika lähteä. Ihmisten ikävä tuo sen ajatuksen, että liian aikaisin mutta olen onnellinen siitä, että hän sai lähteä vielä niin, ettei täysin muiden holhottavissa ollut.


    • ............

      Ei tässä maassa ole ollut (eikä tule?) toista sellaista sanoittajaa kuin Juice (ja Junnu).

    • surullinen :´-(

      Näin se on - hyvät lähtevät täältä liian aikaisin.Hyvästi Juice ja kiitos kaikista ihanista lauluista,kuten 'Viidestoista yö' ja 'Syksyn Sävel'.Emme unohda ikinä hienoa elämäntyötäsi.

      • --Suruinen--

        "Tänään liikenteessä kuolee jonkun teräsvartalo. Vieläkö meillä on kaljaa" 3.30

        Kiitos Juice kaikista mahtavista biiseistä!


      • manne

        Mikä hyvä tavallinen alkoholisti.Mitä hyvää siinä on?Kysy vaikka hänen entiseltävaimoltaan.Säälittävä otus.


      • mikä tahansa
        manne kirjoitti:

        Mikä hyvä tavallinen alkoholisti.Mitä hyvää siinä on?Kysy vaikka hänen entiseltävaimoltaan.Säälittävä otus.

        tavallinen alkoholisti - koitapa sinä säveltää edes murto-osa siitä mitä Juice teki. Sitten näet mihin tavallinen alkoholisti pystyy.


      • iskä vm 58
        manne kirjoitti:

        Mikä hyvä tavallinen alkoholisti.Mitä hyvää siinä on?Kysy vaikka hänen entiseltävaimoltaan.Säälittävä otus.

        Sinä et ole Juicen rinnalla kuin mitätön paskan jauhaja jos sitäkään!Nämä jeesustelijat täällä vituttaa aina,eivät edes tajua pysyä poissa mutta sehän olisi jo liikaa vaadittu!


      • Nimetön
        manne kirjoitti:

        Mikä hyvä tavallinen alkoholisti.Mitä hyvää siinä on?Kysy vaikka hänen entiseltävaimoltaan.Säälittävä otus.

        aika hyvätuloinen ja ajatteleva "alkoholisti"
        Lauloin miehen. Lauloi hän. Lauloin maailman, ja näin: lauloin heille elämän itseltäin...
        Vähän pitäis tutustua tuatantoon ennen kuin arvostelee... KIITOS: PAULI MATTI JUHANI LESKINEN


    • musiikkia

      on tullut paljon kuunneltua ja nuoruus siinä vilahti ohi.Hyvästi ja kiitos musiikkinautinnoista.

    • Peltsi

      Juicen omaa Pellonpään muistokirjoitusta mukaillen...

      "Juice ei ole lakannut olemasta, hän on vain kuollut"

      • Juh

        Vanhempi valtiomies ja suomirockin isoisä on poissa. Hänen musiikkinsa elää aina ja ikuisesti.


      • sanottu

        Jussi itse pitäisi tästä toteamuksesta


    • muusikko ystävä

      laiturilla illalla haitari soi,
      haita se harmitti,,,,haita,,,,ri soi..? ! Hyvää matkaa Jussi !

    • mää22

      Kippis jussille!!!

      • PlasticMind

        vaikka olenkin näin nuori tykkäsin juicen biiseistä ja sanoituksista. pakko pitää hiljainen hetki juicen muistoille.ei olisi uskonut että juice kuolee jo näin aikaisin :/


    • persoona :-)

      Ite opin tuntemaan Juicen henk.kohtaisesti Tays:ssa. Hän itse oli potilaana ja minä viikonloppukurssilla epilepsiaan sairastuneen tyttäreni valmennuskurssilla.
      Juice kertoili muistojaan vuosien varrelta ja osasi myös lohduttaa minua uuden ja vaikean asian edessä.
      Hän oli todellakin mahtava persoona, rauha hänen muistolleen.

    • jas-ka

      Juhanissa oli miestä moneksi.

    • ei vastata provoihin

      Juice lähti täältä mutta Juicen laulut ja sanat elävät aina. Juicen kunniaksi älkäämme vastatko noihin provojuttuihin, säälitään vaan heitä.Juice sanat elävät hänen omissa lauluissaan sekä monien muiden. Sytytämme kynttilän.

      • Taiteilija leskinen on antanut musiikillaan mulle todella paljon. Kukaan ei pysty moiseen kielen taitoon leskinen taiti koko suomen kielen salat ja pääsi uskomattomillaan sanoituksillaan koko suomen sydämmeen


      • minä vain

        juise oli liian nuori mutta laulut jäi mieleen


    • tunteita möyhivistä

      sanoistasi

      • elää

        aina. Samapa tuo elävänä vai kuolleena, silti mieluummin elävänä tekemäs uusia biisejä. Mut vaikka Juice kuolikin, meille Juice ei kuole koskaan!!


    • Che

      Juice on legenda!Paras suomalainen sanoittaja ikinä!Nero, suomirokin kuningas!Rauha Juicelle!Onneksi meillä on vielä musiikki!

      • ffgdsgdsg

        Juice elää ikuisesti..


      • Heikki

        Yhdyn Che:n kommenttiin. Legenda jo eläessään joka veti loppuun asti omalla tyylillään niin musiikinteossa kuin arkielämässäänkin!

        Muistoa kunnioittaen,
        Heikki


    • Piitzu75

      Katu täyttyy askelista elämä on kuolemista.. Osaanotto Juicen läheisille tulee ihan täydestä sydämmestä, isäni kuoli viime kesänä samoihin vaivoihin.

      • Minä-62

        Juicen musiikki ei kuole koskaan.. osanotto läheisille.. *sytyttää kynttilän*


      • matiaskale

        Juice oli aina oma itsensä , ei lainannut keltään kun laulujaan sävelsi ja sanoitti ,suuri kunnioitus hänelle .


    • JJLÖÖÄÖJH

      joo,lähti todellinen suomimusan suurmies.Todellinen nero...

    • Hienoin taiteilija koskaan. Hiljainen hetki ja viski kahvilla tähän väliin. Menetys on suuri.

      • jiiki

        pari piisiä ja tuoppia nostettiin muiston kunniaksi
        eilen.
        suomen paras sanoittaja on poissa.


    • JaaEiTyhjiäPoissaKyllä

      Oli Juice ja ON aina ja tulee olemaan. Melkeinpä voi olla varma siitä, että Juice muistetaan 50vuoden kuluttua yhtälailla kuin nyt muistamme Väinö Linnan, Repe Helismaan, Olavi Virran ja monet muut suurmiehet. Poliitikot unohtuvat, kuten Iiro Viinaset ja Esko Ahot, Lipposista puhumattakaan, mutta suuret tekijät ja vaikuttajat kuten Juice, varmasti jäävät elämään kansan keskuuteen.

      Samalla kun Juice sepitti uskomattoman verbaalisia runoja, sanoituksia ja vielä itse esittävänä artistina, on hänellä paikkansa Suomalaisessa musiikki maailmassa kuten maailmalla on the Beatles.

      Hän tuskin jää paperitähdeksi, vaikka rankan ja kuluttavan elämäntapansa myötä on osoittanut kuinka elämä lyhenee tupakan ja päihteiden vaikutuksella. Luovan ja taiteilija-persoonan elämään kuuluu ehkä jollainlailla uhrautuminen, itsensä loppuun palaminen, koska sivuseikkaahan on omaminä, oleellisempaa elämäntyö ja sitä usein vedetään täysillä. Ei elämästä selviä hengissä, jokaisen Suomalaisen mieliin jäänyt lause, pitipä taiteilija Leskisen musiikista tai ei.

      Mitä Irwin oli aikanaan Suomalaisille, jäi mieliimme asumaan, saman teki Juice, hän ei varmasti tule unohdumaan aikojen saatossa, sillä musiikki elää ja säilyy, Juice elää aina Suomessa sitä kautta.

      Juicesta saattaa sanoa, Suomenkielen lyriikan kuningas, tähti joka ei koskaan sammunut.

      • Funtsaaja

        Sinulta unohtui varmaankin epähuomiossa eräs merkittävä lyyrikko ja sanoittaja,jo myöskin edesmennyt Juha Vainio, hänet lasken samaan upeaan runoilijajoukkoon Juice Leskisen kanssa. Kaiketi sillä on tarkoituksensa, että hyvät lähtevät aikaisemmin.


      • JaaEiTyhjiäPoissaKyllä
        Funtsaaja kirjoitti:

        Sinulta unohtui varmaankin epähuomiossa eräs merkittävä lyyrikko ja sanoittaja,jo myöskin edesmennyt Juha Vainio, hänet lasken samaan upeaan runoilijajoukkoon Juice Leskisen kanssa. Kaiketi sillä on tarkoituksensa, että hyvät lähtevät aikaisemmin.

        Veikko Lavi, Juha Vainio, Maarit, V. Salmi ja monet muut ovat mielessä usein ja aina, vaikka en kaikkia nimeltä maininnut/mainitse. YLEn kuuntelijana useimman tuotantoa kuulee viikottain, myös Vainiota, levyiltä ja radiosta : )


      • sama kirjoittaja
        JaaEiTyhjiäPoissaKyllä kirjoitti:

        Veikko Lavi, Juha Vainio, Maarit, V. Salmi ja monet muut ovat mielessä usein ja aina, vaikka en kaikkia nimeltä maininnut/mainitse. YLEn kuuntelijana useimman tuotantoa kuulee viikottain, myös Vainiota, levyiltä ja radiosta : )

        Eput, Pelle Miljoona, Yö unohtamatta Dingoa ja Cliftersiä. Joukko on suuri ja suurenmoinen, esittäviä artisteja ja laulujen sanoittajia niiden takana. Kaikkea vain ei heti voi muistaa, mutta kun hetken tuumaa, muistuu mieleen monia. Juice eräs kirkkaimmista, omalla sarallaan kirkkain Suomalainen.


      • Alice
        sama kirjoittaja kirjoitti:

        Eput, Pelle Miljoona, Yö unohtamatta Dingoa ja Cliftersiä. Joukko on suuri ja suurenmoinen, esittäviä artisteja ja laulujen sanoittajia niiden takana. Kaikkea vain ei heti voi muistaa, mutta kun hetken tuumaa, muistuu mieleen monia. Juice eräs kirkkaimmista, omalla sarallaan kirkkain Suomalainen.

        Popeda ja Mustajärvi! Manse-rock jyrää!!!!!


      • SUURET SUOMALAISET TOP 19

        1.JUICE LESKINEN< 1950-2006
        2.REMU AALTONEN < 1948
        3. ILE KALLIO < 1955
        4.ÄKE LINDMAN 1928
        5.IRWIN GOODMAN 1943-1991
        6.JUHA VAINIO 1938-1990
        7.VEXI SALMI 1942
        8.SIBELIUS 1865-1957
        9.JUICE-MIKKO ALATALO
        10.IRWIN GOODMAN
        11.EINO GRÖN 1939
        12.OLAVI VIRTA 1915
        13.ILE KALLIO 1955
        14.SAUKKI 1928
        15.MATTI SALMINEN 1945
        16.VEXI SALMI 1942
        17.REMU AALTONEN 1948
        18.JUICE TAAS
        19.JUICE TAAS
        MUN MIELESTÄ JUICE ON JA OLI EDELLEENKIN LOISTAVA SANOITTAJA.PAKINOITSIJA YMS


      • Papuli
        SUURET SUOMALAISET TOP 19 kirjoitti:

        1.JUICE LESKINEN< 1950-2006
        2.REMU AALTONEN < 1948
        3. ILE KALLIO < 1955
        4.ÄKE LINDMAN 1928
        5.IRWIN GOODMAN 1943-1991
        6.JUHA VAINIO 1938-1990
        7.VEXI SALMI 1942
        8.SIBELIUS 1865-1957
        9.JUICE-MIKKO ALATALO
        10.IRWIN GOODMAN
        11.EINO GRÖN 1939
        12.OLAVI VIRTA 1915
        13.ILE KALLIO 1955
        14.SAUKKI 1928
        15.MATTI SALMINEN 1945
        16.VEXI SALMI 1942
        17.REMU AALTONEN 1948
        18.JUICE TAAS
        19.JUICE TAAS
        MUN MIELESTÄ JUICE ON JA OLI EDELLEENKIN LOISTAVA SANOITTAJA.PAKINOITSIJA YMS

        Joo komea oli listasi ja totta kaiken lisäksi.Mitenköhän mullakin Remu on heti Juicen jälkeen.Itse olen hulluna Reiskaan,ollut pikkulikasta lähtien,mutta kyllä Juice sanoittajana oli aivan mahtava.surullista ,kun kaikki herkät kuolee nuorena.Miettikää nyt,esim. Badding, Arto Melleri, Juice, Elvis, john lennon jne.Lista on loputon,mutta olisiko tekstit yhtä herkkiä olleet,jos tyypit ois raitistuneet ajoissa.Epäilen!!!


      • JUICEFANI
        Papuli kirjoitti:

        Joo komea oli listasi ja totta kaiken lisäksi.Mitenköhän mullakin Remu on heti Juicen jälkeen.Itse olen hulluna Reiskaan,ollut pikkulikasta lähtien,mutta kyllä Juice sanoittajana oli aivan mahtava.surullista ,kun kaikki herkät kuolee nuorena.Miettikää nyt,esim. Badding, Arto Melleri, Juice, Elvis, john lennon jne.Lista on loputon,mutta olisiko tekstit yhtä herkkiä olleet,jos tyypit ois raitistuneet ajoissa.Epäilen!!!

        1.EESTI 1983
        2.RAKKAUDEN AMMATTILAINEN 1986
        3.MARILYN 1974
        4.SE OLI JAUTAA 1975
        5.HAITARIBUSSI 1993 < LASTENMUSAA
        6.PAPERITÄHDET 1978
        JUICEN PARHAAT < VARSINKIN KOLME PARASTA 1.EESTI.2.PAPERITAHDET JA 3.SE OLI JAUTAA.SITTE TULI MARILYNIT JA NÄÄ MUUT...JUICE OLI.ON JA TULEE OLEMAAN AINA OMA IDOLINI < MONIEN MUIDEN JOUKOSSA
        < ESIM VEXI SALMI 1942 JA IRWIN GOODMAN


      • Eräskin Juicea kuunnellut
        Funtsaaja kirjoitti:

        Sinulta unohtui varmaankin epähuomiossa eräs merkittävä lyyrikko ja sanoittaja,jo myöskin edesmennyt Juha Vainio, hänet lasken samaan upeaan runoilijajoukkoon Juice Leskisen kanssa. Kaiketi sillä on tarkoituksensa, että hyvät lähtevät aikaisemmin.

        niin kuolen pois
        kun koskaan en elänytkään ois.
        Minut voitte unohtaa.

        Blues 13

        ...taitaa samassa biisissä olla tämäkin säe: "Toiset täällä syventyy filosofiaan, minä paskalle pääsen ja haisemaan, kaikki seisoo aivoissain... Niin, että eipäs ylistetä liikaa Juicea. Suurmiehet erikseen. "Totuuksia" ja "elämänfilosofioita" huudellaan ja julistetaan, uhotaan jumalaa ja kaikkia muitakin uktoriteetteja vastaan, mutta kun aika koittaa, täyttää multa huutajan suun ja madot syö ruumistaan. Parasta olisi silloin henkilö tuo unohtaa. Ja miettiä syvästi, oliko hänen sanoillaan mitään todellista arvoa. Sellaista, joka auttaisi todella yksilöä elämän ristiaallokossa, antaisi edes jonkinlaisia vastauksia suuriin kysymyksiin, miksi olemme täällä ja mitä piilee tämän jatkuvan elämän ja kuoleman kiertokulun takana. Sillä jos on tuskaa, auttaa varmasti, jos edes hitusen tietää, mistä se johtuu ja mitä kaikkea sen taustalla on.


    • Tumbeloo

      ...voit huoletta heilua jengissä... Juice oli lauluntekijä/laulaja/kirjoittaja isolla Jiillä ! RIP

    • Juicelle

      Kiitos Juice kaikesta musiikista mitä teit.

    • Sari.

      Suomen paras nykylyyrikko lähti elämänsä näköisesti. Vaan laulut ei koskaan kuole, ne ovat ikuisia.

      • Nainen -56

        Juice oli yksi parhaimpia artistejamme. Rauha hänen muistolleen ja voimia omaisille!

        Jumalan kädessä on taivaskotimme, ei meidän ihmisten.
        Yksikään hengellinen biisi ei ole niin paljon koskettanut kuin viidestoista yö. Ja moni, moni muu.


    • kaunis kiitos Juicelle

      Olen elänyt "Juicen varjossa" nuoruuteni ja aikuisuuteni ja nyt jotain katosi Juicen myötä. Olen pitänyt Juicen lauluista, koska niitä on voinut oikeasti kuunnella. Vuodesta toiseen kuunnellessa aina löytyy uusia ajatuksia Juicen lauluista. Nerokas sanoittaja. Onneksi laulut jää jälkeen, eikä Juice unohdu laulujen vuoksi. Laulut jää soimaan. Rauha Juicen muistolle.
      Juicen omaisille paljon voimia jaksamaan tämän raskaan ajan.

      • Tim

        Kiitos kirjoituksestasi.
        Se oli kuin omat ajatukseni,joita vaan en vielä ollut saanut kirjoitettua.
        Kiitos Juicelle kaikesta hyvästä,mitä on minussa ja monessa muussakin ihmisessä saanut aikaan.


    • kunnioittaen

      Sytytetäänkö kaikki kynttilä klo.18.00 juicen muistolle?

      • Minäääää

        Kaikki jotka vaan pystyy ja haluaa sytyttää niin sytytetään ihmeessä.


      • lilly58

        vaan, vaikka yksi palaakin jo!


    • Rest In Peace

      Rest in peace..Kiitos Juice musiikista ja vaikutuksesta Tampereen musiikkielämään - Eput jne.

      • Kiitos Juice

        Kiitos monista suomalaisten sydämiin osuvista biiseistäsi. Teit mahtavan elämäntyön.


      • kauto
        Kiitos Juice kirjoitti:

        Kiitos monista suomalaisten sydämiin osuvista biiseistäsi. Teit mahtavan elämäntyön.

        kiitos lauluista,jotka teit meille.lepää rauhassa.osanottoni Pauli Matti Juhanin omaisille.Mestari on poissa,mutta hän pysyy suomalaisten sydämissä.


    • Kimi-setä

      "Tapoin toisten aikaa
      minut tappaa aika toisten
      yö kietoo minut mustaan samettiin
      matkan tehnyt oon, kautta teiden aurinkoisten
      minä nauroin niin ja minulle naurettiin"

      Juhani Leskinen- Klovni heittää veivin

      • auttaa meitä

        nauramaan omalle pienuudellemme.

        Lämpöinen ajatukseni sille ihmiselle, joka antoi arkensa ja voimansa Juicen elämän viime päiville. Jaksamista tyhjyyden täyttämiseen.


    • yxmummo

      kiitos lauluista, olen laulanut hänen laulujaan, sanoituksia sopisi jokaisen kuunnella, niissä on oma ainutlaatuinen tarinansa.

    • Samppa12421

      Niin on lähtenyt Suomen ehkä suurin rocklyyrikko ja -säveltäjä ja muutenkin keskeinen kulttuurivaikuttaja. Hiljaiseksi vetää. Kiitos, Juice!

    • Olit ja poistuit

      Paljon lauluja ja asioita teit joita ei ehkä kaikki ymmärrä. Sinulle kaikki siunaus ja hyvä olo, laulusi ovat aina koskettavia.

    • muistaen

      on tuvassa lunta, jokainen karhu ei tarvitse talviunta, meitä ne kun vartioi


      kiitos ja kunnia juicelle

    • ELÄMÄNTYÖSTÄSI

      Otan osaa omaisten suruun,ja kiitos tuotannostasi. Yksi aikakausi suomalaisessa musiikissa ja kirjallisuudessa on päättynyt. Kiitos niistä.

      • Juicen ikuinen Fani

        kun tulin tietokoneelle niin laitoin heti tietyn sivun enkä nähnyt kunnolla otsikkoa ja luulin että silmäni valehtelevat menihn takaisin suomi24 eusivulla ja kyllä luin oikein miua harmittaa kovasti,, koska hän oli niin mahtava laulaja OTTAKAA OSAA JUICEN KUOLEMAAN

        @:rakkain terveisin sinun uljas fanisi..


      • yksi eppufani

        vaikka en täysin päässyt musiikkisi sisälle,
        tiedän että olit ja olet Suomen musiikkihistoriaa
        ikuisesti. PS opeta enkeleille tuoreet riimit!!!


    • kunniamerkki tai kaksi

      On se lummalista tässä yhteiskunnanssa,aina joku hiukan tunnetumpi henkilö kuolee niin voi kun se oli sitä ja tätä....läp...läp...läp...jne!
      MIKSEI HEITÄ MUISTETA SILLOIN KUN HE ELÄVÄT JA ANNETA SITÄ ARVOSTUS,MIKÄ HEILLE KUULUU.
      Tulee aina vain mieleen Kremli ja suuri mahtava Venäjä.Se heijastuksista ei vain Suomen kansa ei vaan pääse irti.
      Juice oli arvostettu eläissään ja teki duunia sen eteen koko elämänsä ja te pelle ette varmaa koskaan laittaneet edes kiitosta hänelle s-postiin.
      Suomen ELVIS on kuollut !

    • Pröttörööt

      Lauluissa on sitä jotain Suomalaisuutta. Juice eli, niin kuin lauloi. ''Ei elämästä selviä hengissä!''
      Iso käsi suurelle miehelle!!!!

    • Hanne

      Kiitos niistä lukuisista hetkistä,joina sävellyksesi, sanoituksesi, laulusi ovat koskettaneet minua.En ole pysynyt enää laskuissa mukana,niin paljon mielen terapiaa olet antanut:)

    • minäminämie

      Juice kuoli ammattitautiin.

    • väliaika

      Loputtomasti tupakkia ja kaljaa.

    • Tim

      Nero on kuollut.
      Ikävää,mutta ei mikään yllätys.
      Juice oli suuri ajattelija ja lahjakas sanan käyttäjä,jo ennen kuolemaansa.

    • am-teho

      Juice kuuluu lähes jokaiseen elämäni päivään siitä asti kun vuonna 1973 ekalla tililläni ostin kannettavan magnetofonin, pervers runoilijan ja kaksi pulloo marinellaa...... HÄN HYMYILEE KUIN LAPSI... otan hänen muistolleen

    • Merja-74

      Sorry oon kai vähän hienostunut mutta en tiedä yhtään juicen laulua, voisko joku sanoa edes yhden?

      • patu43

        Rakkauden haudalla


      • Jorkka

        ..hyvän mielen?


      • Merja-74
        Jorkka kirjoitti:

        ..hyvän mielen?

        ???


      • hinostunut
        Merja-74 kirjoitti:

        ???

        Merja kait sä sen blondin tiedät.


      • Jorkka
        Merja-74 kirjoitti:

        ???

        Mutta älä nyt pilaa tätä viestiketjua enemmällä roskalla..täällä on tuhansia joita tämä asia koskettaa..toisia aika paljonkin.


      • Et varmaan ole kovinkaan hienostunut, jos et tiennyt edes sitä,että Juhani Leskinen työsti laajalti myös nk.taidemusiikkia, kuten oopperoita ym.lähinnä yläluokan arvostamaa musiikkia. Libreton kirjoittaminen ei ymmärtääkseni suju joka sälliltä. Jokainen meistä valitsee itse polkunsa, jonka tavallaan tallaa loppuun saakka.


    • pm79

      "Vajaus miehistössä kesken jääneen talkoon,
      musta mies lyö lapionsa nietokseen.
      Taloyhtiössä lippu puolisalkoon,
      marraskuussa tuuli pyyhkii kyyneleen".
      Kiitos Juice monista hienoista teksteistä, maestro on poissa mutta laulut elävät.

      • inhimillisten tuntojen sanoiksi pukija. Kiitos Juice kaikesta. Kuljet aina minunkin kanssani:

        "Olen sade katollasi
        olen tuuli tukassas
        pilke silmäkulmassasi
        lottovoitto arvokas"

        Näkemiin, Juice.


    • kiirastuli

      näin meidän kaikkien on joskus kuoltava . olemme köyhiä tai rikkaita mitää emme mukaan saa . kaikki mitä jälkeemme jää jä omaisillemme tapeltavaksi ,ja riideltäväksi kuka ottaa mitäkin . ja rahat tasan kaikille ja vainajan kiinteä omaisuus myyntiin pian et sukulaisemme pääsee pörräämään ja mässäilemään rahoillamme

    • Aikuinen Nainen

      Nostetaan PikkujouluMalja Juicen Muistolle!
      Kyynel vierii, kun tästedes kuuntelee hänen koskettavia sävellyksiään ja sanoituksiaan. Sanottavaa olisi ollut vielä paljon, mutta Herra antoi ja Herra otti... Lämmin osanotto Juicen läheislle.

    • IDOLITAR

      Suuri taiteilija&sielukas Juice on poissa.
      Tuon tiedon saatua, mielessäni alkoi "soimaan" SUN KANSSAS KATSON MAAILMAA JA SAMAA UNTA NÄÄN......
      Olet lähtenyt ja jättänyt meidät, mutta annoit meille suuren lahjan, kun olit keskuudessamme, annoit laluissa sanomaa&lohdutusta&huumoriakin, mitä täällä tarvitaan.
      EN ILOSTA ITKE/ EN SURUSTA ITKE, JOS ITKEN NIIN ITKEN MUUTEN VAAN...
      kaipauksella! IDOLITAR

    • syksyn sävel

      Ei sillä ole väliä miten Juice eli. Jokainen taiteilija elää hieman boheemia elämää; epäsäännölliset rytmit, alkoholia, tupakkaa jne. Kyllähän Juicekin tiesi mitä nämä kaikki aiheuttavat diabeteksen yms rinnalla. Mutta hän eli juuri niinkuin tahtoikin. Ja sai niiiiiin suunnattoman kauniita lyriikoita aikaiseksi. Moni suomalainen artisti laulaa Juicen sanoituksia...On se aina sykähdyttävää, kun joku ihminen kuolee...vaikka tiedostaisi näin käyvän piankin, nii joka tapauksessa kuolema yllättää. Juicen mukana Suomi menetti suuren sanoittajan, runoilijan ja taitelijan. Ei tule uutta Juicea, mutta varmasti monia kopioita.
      Juicen omaisille osanotot!!!
      Juice RIP!!!!!!!!!

      • Minä vain

        Niin juuri. Tuohon ei ole paljoa lisättävää... Osan otot omaisille ja voimia!


    • Perttti

      Onneksi legendat elävät kuolemankin jälkeen.

    • Reww

      Muistelen Juicea nuorisolle vapaamman elämän lähettiläänä.Olin juuri tuolloin parhaassa bailausiässä kun hän nousi kansan tietoisuuteen.Hänen esiintymistyylinsä ja biisinsä oli rohkeutta antavaa.KIITOS!

      • HIENO BIISI

        EESTI EESTI KAIPAAN SINNE PERKELEESTI SITÄ OLI KIVAA LAULAA KARAOKESSA..SITTEN TOINEN ON RAKKAUDEN AMMATTILAINEN


    • matthias55

      Liian varhain poistui suuri sanoittaja

      • HIENOT MIEHET TOP 5

        1.ILE KALLIO < 1955
        2.MARKKU ARO < 1950
        3.JUICE LESKINEN < 1950-2006
        4.VEXI SALMI < 1942
        5. PAVE MAIJANEN < 1950


    • SÄÄLI

      ON EDELLEENKIN MUN SUURIMPIA SUOSIKKEJA HURRIGANESIEN JA MUITTEN JÄLKEEN

    • sammumaton jano uuvutti

      Tässä näemme taas yhden version siitä mitä ns.sammumaton jano voi aiheuttaa.Mestari oli Virtakin mutta sammumaton jano vei hänetkin.

      • MIESSH

        1.HECTOR
        2.PAVE
        3.JUICE
        JA PARAS BIISI JUICELTA ON EESTI < 1983
        JA RAKKAUDEN AMMATTILAINEN < 1986 NE EIVÄT KOSKAAN KUOLE


    • lehmä

      en ihmette että juice kuoli koska silläoli maksatauti ja muutenki oli alkoholisti!

      • Juice fani ikuisesti -59

        Itse voit olla absolutisti,ja luulet että et koskaan kuole.Harhaa, kaikki me kuollaan joskus,
        mutta ikinä et saa samaa aikaiseksi kuin JUICE.
        En minäkään, rauha NERON muistolle JA KIITOS KAIKESTA. Biisisi elävät ja suovat iloa ja ajattelemista. Nero nukkuu. Osanottoni omaisille.


    • Tympääntynyt

      Miettikäähän jos teidän lähiomaisenne kuolisi ja joku tulisi valittamaan roskalauluista ja pultsareista. Ihan yhtä lailla tämä mies oli ihminen, vaikka lauluja tekikin.

      Ja kaikkiahan ei sanoituksilla joi miellyttää, joten pitäkää päänne kiinni.

      • Juice-4-ever

        jos ei sanoitukset mielutä älä kuuntele!




        ****HILJAINEN HETKI***


      • akm

        Juise eli tavallaan ja joi,mutta omias joi ja teki samalla töitä ja jäi kansan mieliin ikuisesti,eikä kuollut tyhjätaskuna eikä luuserina kaikki kunnioitus hänelle.Kiitos hienoista lauluista,voimia omaisille.....


    • marilyn ex- man

      suomen hienoin taiteilija on kuollut.Teit meihin suomalaisiin vaikutuksen,kerroit elämästä ja synkkyydestä..joka sana oli totta.rest in peace juice!

    • elämässä pitää olla runkkua

      Juice jyrää...eikä sille voi ketkään mulkvistit mitään.

    • ssssssssaaaaaaaaaaaaaaa

      Nyt oli hänen aikansa, hieno mies oli kylläkin.

      • aika ollut

        jos olisi elänyt terveempää elämää, mutta eletty mikä eletty. Missä lie vika kun ihmiset pulloon tarttuu... Itsellänikin ongelmia vaikka muille jakaa, mutta ei ole tullut mieleen niitä pulloon hukuttaa.


    • maaan

      Kiitos Juice.

      • äippä

        Juicen musiikki elää ikuisesti keskuudessamme!! Juicen muistoa kunnioittaen :(


      • saija48
        äippä kirjoitti:

        Juicen musiikki elää ikuisesti keskuudessamme!! Juicen muistoa kunnioittaen :(

        Kiitos Juicelle musiikista. Hienot kappaleet jäävät meidän laulettavaksi, ja niin jää myös taitelijan muisto elämään. Osanotot läheisille.


    • jj 78

      äidinkielen maisterin sanotukset puri ja puree edelleen suomessa kaiken ikäisille. niin ne suuruudet poistuvat aina äkisti... mies oli suuri nero!!! ja poistuessaan keskuudestamme jättää suuren aukon sanotuksissa ja musiikissa.

    • jami**

      .........perässä tullaan, pidä bisse kylmänä.

    • soiteltiin joskus,,ammoin

      tiedän että muusikon urasi jatkuu,,muista lapsia,,ne tarttee sua,,kaikki lapset jotka on joutuneet ennen aikaansa sinne,,sävellä niille,,tee satuja,,enkeleillekin

    • AINAKAAN

      JANOON KUOLLU, DOKU MIIKÄ DOKU.

      • ...

        ja mikähän sinä olet?Pelkkä sossun luukulla ravaava yhteiskunnan elätti.Juice oli merkittävä ihminen,sinä et.Kunnioita poismennyttä,vätys.


      • kirjoittamaan

        ennen kuin arvostelet, pönttö! "miikä" ei ole sana v***n typerys


    • zuubadui

      Kiitän juicea kaikista niistä hienoista biiseistä joissa on monta hienoa muistoa kiinni.
      Kaikki ihmiset kai ne kuolevat aikanaan...mutta onneksi musiikkin ei koskaan kuole ja siinä elävät ne hienot ihmiset jotka uskaltavat olla omia itsejään eivätkä aina alistu vallitseviin mielipiteisiin. Näiltä ihmisiltä moni ihminen varmasti oppii paljon, myös itsestään.

    • Kiitos Juice

      Silmissäni orpo katse lapsen eksyneen
      Rakkautesi jäljet vihloo rintaa
      Käy pimeys päälle lailla pommikonelaivueen
      Ja minä kun en koskaan kysy hintaa.

      Viidestoista yö taas saapuu painajaisineen
      Ja kaikki, paitsi elämä, on turhaa
      Aina oikein uskoa ei jaksa ihmiseen
      Kun ihmiskunta tekee itsemurhaa.

      (kerto)
      Sun kanssas katson maailmaa
      Ja samaa unta nään
      Kuin hullu huudan rakkauteni perään!
      Sun kainaloosi käperryn
      Ja jos sallit yöksi jään
      Ja kun aamu on, en tiedä missä herään.

      Käy tuuli läpi pääni, etelästä pohjoiseen
      Oon yksin ajatusten raunioilla
      Ikuisesti kolisevat sanat tyhjyyteen
      On jälleen tuskan viitta hartioilla.

      kerto

      Viidestoista yö, se saapuu aina uudelleen
      Taas huomaan kahden viikon unohtuneen
      Jäi iholleni hiekkaa rannan autioituneen
      Voi olla että vihdoin pääsen uneen.

      kerto x 2

    • Juice4ever

      niille,jotka kunnioittavat suuren taiteilijan muistoa,ei säälittäville Juicea parjaaville pelleille,jotka eivät tunne Juicen lauluja,kun kerran sanovat niitä pultsarilauluiksi.Hävetkää te,jotka puhutte poismenneestä noin inhottavasti.

      Kiitos sinulle,Juice,kiitos hienosta elämäntyöstäsi.Emme unohda sinua koskaan.:´(

      • Nimetön

        Älkää välittäkö noista räkä-ämpäreista...


    • Heräsin Suomirockiin 70-luvun alussa, kun Juice ja Coitus Int. esiintyi Tampereen yo-talolla. Odottavien jono kiemurteli Stockmanin kulmille. Sen jälkeen laulut ovat koskettaneet.
      Voimia läheisille.

    • tulihan niitä kuunneltua

      juice oli yksi tärkeimmistä suomalaisista rock jäbistä 1980-luvun puoleen väliin saakka...eikä sitä voi ihan vähäisenä juttuna pitää. kiitos.

    • emma

      ...kosketit lauluillasi syvälle sydämeen.Voimia suuressa surussa Juicen perheelle ja läheisille!

    • nyyperi

      MINULLE IKUISESTI.

    • evle

      *sytyttää kynttilän*

    • Öövini

      -Laulut jäivät elämähän.

    • JaaEiTyhjiäPoissaKyllä
    • ainainen fanisi

      "Juicen muistölle"

      Laitetaan käsi käteen ja ollaan hiljaa...

      olemme iso ympyrä jotka kaipaamme sinua...

      nuku rauhaisaa untasi, ei kipua ei tuskaa.

      Syvä osanotto suruunne omaiset.

    • Oli sitten kysessä kuka vaan poisnukkunut, on todellakin aiheellista kunnioittaa hänen muistoaan. Tuollainen herjaaminen on vain jätettävä aivan omaan arvoonsa, kuitenkin tiedämme, että Juice oli loistava muusikko ja kirjailija. Hän levätköön rauhassa, ja nämä idiootit pitääköt haukkumasanansa aivan omana tietonaan. Ja jaksamisia myös omaisille. Juice on, ja toivottavasti tulee pysymään legendana.

    • Risto Leo

      Nyt sattui todella pahasti ! Suomi menetti käsittämättömän paljon!

    • ++55

      Suomi popin/rockin kiistaton isä hahmo:Hector antoi kunniaa hienolla tavalla radio haastattelussa.Juice säilyy muistoissamme,kiitti hienoista biiseistä,rauhaa.Nää pultsari puheet loukkaa monii meistä en ymmärrä miks tommoset lähes sairaat mielipiteet ja provot saa häpässä tällee ihmisii,HÄPEE,SAIRASTA.

    • levyillä.

      Juice oli maanmainio laulaja. Sanat ja sävellys kaikkineen oli aina niin ajan kohtaan kuuluva.
      Nuoruutta kun ei saa takaisin kuin Juicea kuunnellessa. Eikä siitä rypyt suoristu, mutta mieli piristyy.
      Kiitos Juice teit meille iloa elämäämme kaikilla mukavilla kappaleilla.

    • leijonana

      70-luvulta lähtien Juicen laulut ovat ilahduttaneet ja sykähdyttäneet. Monta kaunista muistoa vuosien varrelta herää eloon Juicen lauluja kuunnellessa. Monta poismennyttä ystävää muistuu mieleen ja kadonneet hetket tulevat taas hetkeksi liki. Nuorena jo tunsin olevani Juicen sielunkumppani ja tunne vahvistui kun ikää ja kokemuksia karttui. Yksikään hänen tekemänsä laulu ei ole turha. Hyvästi Juice, ikuinen idolini.

    • Sami?

      Minä en kyllä erityisemmin arvostanut Juicea. Mielestäni "Oldschool" musiikkia jota kuulikin vaan räkäisissä kuppiloissa yli nelikymppisten toiveina karaokeen.

      No enhäpä sitten kun Ville Valosta ja Antti Tuiskusta aika jättää, niin minullakin tulee se tippa linssiin..

    • Kiss to the lips

      Syksyn sävel ja viidestoista ne koskettivat.
      Juicen biisit oli mulle tärkeitä, niissä oli asiaa ja ne kosketti.

      Älkää aliarvoiko juicen sanoituksia niissä on paljon sanomaa mm juice kirjoitti Yö yhtyeelle kappaleen Ihmisen poika ja elämänsä aikana teki muutakin.

      Kunnia ja kiitos Juicelle arvokkaasta työstä tässä maailmassa. Suomipopin ihmeellisessä maailmassa.

      Hyvää työtä teit Juice nyt saat levätä rauhassa ilman kipuja sekä tuskaa.

      Voimia Juicen omaisille ja läheisille!

    • artisti maksaa...

      kun kun noin hieno sanoittaja/säveltäjä lähti pois. Yksi suurimpia suomalaisia musiikin tekijöitä. Juicella oli sana hallussa ja moni ei pysty siihen samaan riimitykseen johon hän kykeni. Hatun noston arvoinen kaveri. Kaikki kunnia hänen muistolleen... jos sattuu joku Juicen sukulainen/tuttava lukemaan... vilpitön osanottoni...

    • Kyllä itku tuli silmiin kun kuulin Juicen menehtymisestä, oli hän niin suuri ja hyvä muusikko/säveltäjä.Lepää rauhassa Juice.

      • ...Juice aivoituksistasi...Hyvää ja Kaunista sinne minne menitkin....Musiikkisi elää ikuisesti....


    • ylläpito / seriffi

      ei voi poistaa näitten epämääräisten haukkujien kirjoituksia, koskettaa kovasti kun kaikki päästetään läpi.

      • arska

        Mies oli parhaimmillaan erittäin hyvä sanoittaja,mutta ei sen kummempaa.Nerosta on turha puhua.Sen sijaan säveltäjänä parempi kuin mitä antoi itselleen arvoa.
        Valtavaa työn määrää ei voi olla kunnioittamatta.

        Ihmisenä ei selvästikään niitä kaikkein ihanimpia,ja Juicen suurimpia saavutuksia taitaakin olla hänen itsensä luoma valheellinen myytti,että hän olisi suurinpiirtein keksinyt suomenkielisen popmusiikin ja vaikuttanut kaikkiin merkittäviin sanoittajiin.
        Tätä hän jaksoi hokea joka haastattelussa,ja siihen lehdistö tarttui,tehden miehestä instituution.Jos esim.Hector ja monet muut olisivat toimineet samalla tavalla,olisi suomessa "neroja"paljon enemmänkin.
        Tämä valtaisa illuusio omasta merkityksestä tuntui ärsyttävän entisiä muusikkotovereitakin.

        Nyt täytyy vaan kestää se suitsutus ja ylisanat jotka seuraavat tulevan viikon ajan.Juice sai kaikki vakuutettua.Mutta ikävä kieltämättä tulee,kun noin kauan(="aina") kuvioissa ollut henkilö kuolee.


      • kaikki suomen

        idiootit kävis näil sivuil. Money taks!


      • Sananvapaus

        Ei mielestäni oikeuta kirjoittamaan ihan mitä sattuu. Toki kritiikkiä voi kirjoittaa, mutta perusteluja pitäisi olla ja tekstin pitäisi olla asiallista. Jotkut taas eksyivät aiheesta haukkumaan näitä provoajia.


    • saija

      Juice Leskinen rokkaa nyt ja aena :D

      • amen

        juice on poissa rauha hänen muistolleen.hän jätti meille paljon hyvää musiikkia ym elämän työtään jälkeensä.muistot elää aina!


    • Juice oli Nero.

      Juice oli kaikessa yksinkertaisuudessaan Nero. HArvoin yhdelle ihmisille annetaan sellaiset lahjat ja sellainen luovuudenlähde,josta ammentaa. Hän oli nero monella tasolla (paitsi musiikillisesti, myös suomen kielen Maestrona kuin kansakunnan todellisena filosofina.)

      Mies toteutti unelmaansa ja uskon,että hän kuoli onnellisena jättäen meille tuotannon runokokoelimista lähes 30:een albumiin (pelkästään Juicen tekemät hittibiisit ja niiden määrä lyö laudalta kaikki rappärit ja muut 90-luvun ja 2000-luvun pellet.

      Lepää rauhassa Mestari

      • sanataituria

        On laulaja lähtenyt tapaamaan
        tuota omaa Pyhää Pietariaan.
        Ja Pietari suurella äänellään
        käy laulajapoikaa tenttimään:
        Annoitko kaikkesi päällä maan?
        Olitko vilpitön milloinkaan?


    • L Ahtari

      Juicesta ja hänen musikistaan, näin se vaan on. Juopoksi haukkuminen ja kuolleen parjaaminen tuntuu kyllä pahalta.

    • asiallinen_tuntija

      En ollut Juice-fani enkä edes hänen tuotantoaan juuri tunne, mutta tiedän että tämä ei ole oikea aika ruveta kenenkään kyseenalaistamaan hänen panostaan suomalaiselle musiikille. Monelle Juice oli tärkeä mies, joten jos nyt ei tässä kohti lähdettäisi mihinkään eipäsjuupas-makuasioistaeivoikiistellä -tyyppiseen vääntöön...

    • komtsu

      Mies meni, laulut ja musiikki jäi, eikä ne unohdu ikinä Suomalaisilta. KIITOS JUICE!!!

      • vanhamehu

        Vaikka sanotaan mitä, on vain yksi Juise, sitä kaivataan ja vielä enemmän kun aikaa menee.


    • yellows

      The king is dead; long live the king!

      • manerd

        Kaikki kunnioitus hänelle, joka ei ollut hyvä laulaja mutta sitä parempi lauluntekijä. RIP.


    • runopoeka88

      Juice oli hieno personaana ja kuolemattomien laulujen tekijä.

      Juice on vaikuttanut jokaiseen suomalaiseen jollain tasolla, jokainen on kuullut hänen laulujaan.

      Muistan kuinka lauloimme ala-asteella musiikkitunneilla Marilyniä "sensuroituna" versiona, Viidestoista yö kuului myös vakiokappaleisiin.

      Vaikea kiteyttää Juicen merkitystä minuun. Se on mahdotonta.

      Kiitos paljon, Juice.

    • Tyttö virran varrelta

      Joskus toimittaja kysyi Sinulta
      oletko isänmaallinen...

      "Ei kun äidinkielellinen" vastasit osuvasti.

      Sanoituksesi, tekstisi ja ajatuksesi
      - joista välittyy aito suomalainen sielunmaisema - jäävät elämään.

      Sä kosketat meitä!

      Kappaleissasi on tulevillekin sukupolville
      oppimista ja ajattelun aihetta.

      Ja varmasti istut siellä Huumorj-nimisen
      piliven longalla Junnun, Lavin Veikon
      ja Helismaan Repen kanssa.
      Ehkä Pakarisen Esakin kääpi teitä
      moikkoomassa...?!
      Ja Sundqvistin Gösta.

      R.I.P.

      ********

      Voimia läheisillesi.


      t. Tuula (made in Juankoski :)
      & kisuli Juice-Boy Arafat Paavali Leskinen (3v.)
      & emo- ja siskokisu
      (Heiltä terveiset kissallesi!)

      • Nimetön

        Kaikkihan on luusereita.Mut kun ne kuolee niin on kuninkaita.Kai tämän maailman totuus.


      • Saijalainen
        Nimetön kirjoitti:

        Kaikkihan on luusereita.Mut kun ne kuolee niin on kuninkaita.Kai tämän maailman totuus.

        Juice kävi myös täällä pienessä Saijan kylässä Saijaztseilla.
        Jäi kyllä ikuisesti mieleen hieno taiteilija.


    • radiosta ohjelmanpätkää,

      jossa esitettiin niin otteita Juicen musiikkituotannosta kuin joistakin hänen elämänsä varrella tehdyistä haastatteluistakin.

      Tarkalleen en hänen itsensä käyttämää sanamuotoa muista, mutta hän antoi ymmärtää, että hän piti suomen kieltä niin arvokkaana asiana, että sitä ei tulisi käyttää miten tahansa. Sen jälkeen hän lisäsi jotakuinkin tällaisen ajatuksen, että ellei olisi julmaa sanoa, pitäisi miettiä sitäkin, kuka suomen kieltä ylipäätään saisi käyttää.

      Arvelenpa, että muutama muukin saattoi kuunnella kyseistä radio-ohjelmaa ja muistaisi paremmin hänen sanatarkan kommenttinsa.

    • ihan kuka vaan

      Me todelliset musiikin ystävät ja ymmärtäjät, emme kajoa näihin Juice-vastaisiin juttuihin. Kaikkihan sen tietävät, että Juice oli Keisari.
      Me olemme hiljaa, kuuntelemme Juicen musiikkia ja suremme tykönäin Suuren Mestarin poismenoa. Vastaavaa ei Suomenmaahan enää tule koskaan syntymään.

    • Juice kuoli hyvin suomalaisen kuoleman. Saman kohtalon kokee liian moni.

      Elämäntavoistaan huolimatta hän teki uskomattoman päivätyön suomalaisen kultturin ja taiteen parissa. Järki leikkasi partaveitsen lailla sairasvuoteellakin.

      Juicen kaltaista verbaaliakrobaattia ei tule toista. Saappaat ovat liian suuret kenenkään tuiskutukan täytettäviksi.

      • kaunis eilinen

        "Nyt se irtoaa, vene laiturista
        ja kurssin ottaa suuntaan auringon.
        Se tavallaan on hyvin murheellista,
        mutta siinä meillä mahdollisuus on"

        Kiitos Juice!


    • Terveydeksi

      Sydän höröllään...

      aina, kun tuli Juicen juttuja.
      Lauluissa, kolumneissa, kommenteissa.

      Tunteiden skaalan Hän tarjosi.
      Naurua, kaipausta, kyyneleitä, haikeutta,
      oivallusta.
      Suuri osa suomalaisista on kasvanut Juicen voimalla.

      Kiitollisena muistaen ja kuunnellen.

    • internet saatana

      Juicehan ol muutenkin ihan sensuroidun hyödytön tyyppi.

    • oli merkittävä päivä

      Jussi lähti pois ja alkoi elämään samana päivänä!!!!!!

      • kuuskytlainen

        Että hän lähti vain hiukan aikaisemmin juhlista kotiin.


    • kuu.

      mietin tässä, että onko juicekin sitten sellainen, että eläessään ei kunnon suosiota saanut, ´hänestä tulee kunnon juttu vasta kuolleena. elämä on julmaa

    • _ZLZÖ

      Juice oli hyvä, omalaatuinen mies. Hän on nyt paremmassa paikassa. Lepää rauhassa.

    • Skeptinen

      Kunnia hänen muistolleen ja hyvä tyyppi vaikka heräsi tuollainen ajatus. Eikös hänellä ollut maksakirroosi ja diapetes joka oli jo vienyt munuaiset? Dialyysissä hän ei ollut käynyt viiteen viikkoon joten ainakin minun mieleen pukkas ajatuksen että nyt tämä pelleily saa riittää ja lähdetään pois...

    • Lappeenrannasta

      Hyvää matkaa, Juice, minne sitten menetkin ja missä oletkin.

      Sinä olit, sinä olet.
      Sinä elit, sinä elät.

      • ja osuvasti

        ilmaistu!!!


      • MIESSS

        IDOLINI..EESTI EESTI KAIPAAN SINNE PERKELEESTI ON HAUSKA BIISI JA SOI VIELÄ 2029 RADIOSSA


    • Jyrki-boy

      Leskinen oli mies, joka ei saanut elämässään aikaiseksi kuin kolmeen sointuun tai vaihtoehtoisesti aku ankka -komppiin perustuvaa, lapsellisesti sanoitettua hömppämusiikkia. Leskinen sairasti myös vaikeaa narsistista luonnehäiriötä. Sietämätön yhdistelmä.

      • padre

        samaa ei voi sanoa Sinusta


      • on juicen muistolle

        jos et osaa kunnioittaa suurta taiteiliaa joka on todella tärkeä suomen rockin historiassa niin voit pitää suusi kiinni.. et itse saisi varmana läheskään yhtään samanlaista tuotantoa kuin juice... juicen muistolle, lepää rauhassa!


      • eja1

        etpä taida polo tietää edes mistä puhut, tai musiikista ymmärtää mitään. Kuuntelepa joskus Popedan tai Eppujen kolmen soinnun ihmeitä, niissä ei juuri soittotaitoa tarvita. Juicen biisit ovat paljon monipuolisempia.


      • Buke

        Pakko kysyä että mikä idiootti itse olet??


      • äijän kekkula

        Sit kun sun aikakautes päättyy ,Leskistä soitetaan edelleenkin ja siitä nautitaan täysin rinnoin Oli meinaan kokva ÄIJÄ


    • Ehdotus

      Sytyttäkäämme tästälähtien 24.11 joka puolella koko valtakunnassa kynttilä Juicen muistoksi!!!
      Päivä voisi symboloida artisteja ja taiteilijoita, jotka ovat poistuneet keskuudestamme.
      Mielestäni on paljon turhempiakin liputus ym merkkipäiviä!!

      • 00710

        "Artisteista" olen samaa mieltä kuin Tarmo Manni aikoinaan haastattelussa.Häneltä kysyttiin mitä mieltä hän on Suomalaisesta kulttuurista.Manni vastasi,että se on kuin Himangan akan pieru.?? ihmetteli kysyjä.Vastaus:Siinä on puolet paskaa..
        Vai vielä muistopäivä komeljanttareille ja huijareille.Juice ei kuulunut näihin ,ainakaan kovin pahasti.


      • juice!

        eikös tuo mene jo vähän liian pitkälle.. kunnioitan minäki Juicea, Irwin Goodmania ja Gösta Sundqvistia. mutta kuten juice itsekkin totesi, ei elämästä selvitä hengissä. meidän jokaisen aika koittaa joskus.. nyt oli juicen vuoro..


      • mega10

        Todella hyvä idea!!
        Yksi turhemmista päivistä: ruotsalaisuuden päivä...


    • -juice forever-

      Suomen kovin rock- jätkä!!

    • Joo, mutta...

      ...että Juicen tämänpäiväiset muistelot ja negrologit ovat pelkkiä arkistotietoja ja levyluetteloita. Vain Mikko Alatalo on s a n o n u t häenstä jotain.

    • ...hänkin vain ihminen

      kaikesta huolimatta Juicekin oli kaiken taiteeellisuutensa ja boheemiutensa ja älykkyytensä takana ihminen, ei enempää eikä vähempää. Ihminen ensin syntyy ja sitten joskus kuolee, joka ainoa meistä. Ei se voi olla niin ihmeellistä?

      • joidenkin yksilöiden luomisvoima ja -kyky. Ja Juicen kohdalla aivan liian lyhyt taiturin elämänkaari. Viisikymmentäkuusivuotias kuollessaan. Hädin tuskin siis keski-ikäinen.

        -Ei ole, juu ei, ihmeellistä mikään, ei edes kuolema; vaan todella ikävä tämä Juicen poismeno, ja todella iso menetys suomalaiselle kulttuurille. Hänelle jos kelle olisi suonut elinikää vähintäänkin kaksisataa vuotta.


    • moni suomalainen

      Juicea koska Juice haistatti paskat herroille ja yhteiskunnan tapeille.

    • Nimetön

      Mahtavasta elämäntyöstäsi.
      Olet ikuisesti muistoissamme.

      Lähiomaisille osanottomme!!

      Peksi ja Marita

      • tsuuce

        Juicen minä sunnuntailapsi dvd:tä saa uutena swamp musicista hintaan 11.90 €.


      • problem child
        tsuuce kirjoitti:

        Juicen minä sunnuntailapsi dvd:tä saa uutena swamp musicista hintaan 11.90 €.

        Suomirokin kantaisä ja tienraivaaja on poissa. Mutta muistot sekä laaja ja komea tuotanto ei kuole koskaan. Kiitos Juice!


      • wdqwdqwdqw
        problem child kirjoitti:

        Suomirokin kantaisä ja tienraivaaja on poissa. Mutta muistot sekä laaja ja komea tuotanto ei kuole koskaan. Kiitos Juice!

        Juicen muistoksi:

        http://tinyurl.com/ym5kny


      • vobla
        wdqwdqwdqw kirjoitti:

        Juicen muistoksi:

        http://tinyurl.com/ym5kny

        Tässä yksi parhaista sanoituksista:

        Kumpa jokainen katsoo kaikki tähtiin kurkoittaa.
        Kaikki tahtoo mainetta ja elämää helpompaa.
        Moni saakin kartalta paikan,
        ja autot tyylikkäät,
        ja kun katsot lehtiin eilisiin,
        heistä nimet siellä näät.

        Taas muistan Olavi Virtaa,
        niin lujaa eli hän.
        Ja nähtyänsä kaiken
        hän näki enemmän.
        Hänen kunniansa vietiiin ,
        hälle jäi vain maineen ies.
        ja kun hän oli jo valmis luopumaan,
        vielä saapui myyntimies.

        Kaikki tähdet näät ,kun katsot lehtiin eilisiin,
        toiset kuolivat pois, toiset elävältä haudattiin.

        Toiset nousivat itse,
        ja toiset toiset nostettiin..........

        Kaikki tietävät miten tämä tästä jatkuu....

        Nyt liikututtaa.


    • Leskinen

      Lepää rauhassa. Jätit jälkeesi suuren työn.

      • nobody

        "Vain kuolema tekee nerosta kuolemattoman"
        Sitä meille keskinkertaisille ei koskaan suoda...


      • kun loppuun käy
        nobody kirjoitti:

        "Vain kuolema tekee nerosta kuolemattoman"
        Sitä meille keskinkertaisille ei koskaan suoda...

        jää sokeria zero - liika kallis vero? ...kai se oli nero..! kaljupää ei -kero, suomirokin isosetä, devil sekä hero


      • dooris
        nobody kirjoitti:

        "Vain kuolema tekee nerosta kuolemattoman"
        Sitä meille keskinkertaisille ei koskaan suoda...

        "Minä jaksoin uupumiseen, mutta kauemmaksi en..."

        Lepää rauhassa Juice!Omaisille osanottoni ja jaksamista.


    • holy_guacamole

      Aivan liian aikaisin lähdit, vaikka toisaalta elämäsi saavutukset jo nyt ovat täysin vertaansa vailla. – Onko kellään antaa linkkia mistä voisi lukea Juicen laulujen sanoituksia, niin monta hyvää biisiä puuttuu ainakin mun hyllystä…

      • Jallu

        "Hän eli niin lujaa/
        niin lujaa että hän/
        lopulta pyyhälsi ohi elämän"


      • tunteet...
        Jallu kirjoitti:

        "Hän eli niin lujaa/
        niin lujaa että hän/
        lopulta pyyhälsi ohi elämän"

        Taitaa olla jo viikko Juicen kuolemasta...
        Lueskelin läpi nämä viestit, joista enin osa näytti olevan tunteellisten ja herkkien ihmisten kirjoittamia...aivan kuin Juicekin itsekin oli...
        Eräässä viestissä annettiin ymmärtää, ettei Juice antanut mitään...ettei hän mikään suurmies ollut, vaan vain pelkkä arvostelija, jolta ei löytynyt vastauksia elämän peruskysymyksiin...
        En itsekään usko uskonnon, filosofian, enkä edes Juicen antavan vastausta kysymyksiin elämän tarkoituksesta... Juice kuuluu kuitenkin niihin ihmisiin, jotka auttavat meitä tekemään kysymyksiä, vaikka emme kysymyksiin vastauksia löytäisikään....


      • miukumauku24
        tunteet... kirjoitti:

        Taitaa olla jo viikko Juicen kuolemasta...
        Lueskelin läpi nämä viestit, joista enin osa näytti olevan tunteellisten ja herkkien ihmisten kirjoittamia...aivan kuin Juicekin itsekin oli...
        Eräässä viestissä annettiin ymmärtää, ettei Juice antanut mitään...ettei hän mikään suurmies ollut, vaan vain pelkkä arvostelija, jolta ei löytynyt vastauksia elämän peruskysymyksiin...
        En itsekään usko uskonnon, filosofian, enkä edes Juicen antavan vastausta kysymyksiin elämän tarkoituksesta... Juice kuuluu kuitenkin niihin ihmisiin, jotka auttavat meitä tekemään kysymyksiä, vaikka emme kysymyksiin vastauksia löytäisikään....

        Laulu vain, sitä aina teen.
        Laulu vain, yhä uudelleen.
        Sen lähetin huomiseen, sen jälkeen meen...

        Ja jälkeen laulun miljoonan
        yhä samaa laulua kirjoitan.
        Se elää, jos se on elääkseen,
        jos ei, niin uuden teen..
        (Laulu vain)


        ...minä menen, en pelkää toveri Kuolemaa.
        Hänen kanssaan minä lähden,
        sielunkellotkin jo löi.
        Minä menen, takaisin en ikävöi.

        Minä menen, takaisin en ikävöi.
        (Klovni heittää veivin)

        Kiitos, Juice, että kirjoitit ne laulut, joita me tarvitsimme, mutta emme osanneet kirjoittaa.
        Vaya con Dios!
        miuku


      • juicemusikkia
        miukumauku24 kirjoitti:

        Laulu vain, sitä aina teen.
        Laulu vain, yhä uudelleen.
        Sen lähetin huomiseen, sen jälkeen meen...

        Ja jälkeen laulun miljoonan
        yhä samaa laulua kirjoitan.
        Se elää, jos se on elääkseen,
        jos ei, niin uuden teen..
        (Laulu vain)


        ...minä menen, en pelkää toveri Kuolemaa.
        Hänen kanssaan minä lähden,
        sielunkellotkin jo löi.
        Minä menen, takaisin en ikävöi.

        Minä menen, takaisin en ikävöi.
        (Klovni heittää veivin)

        Kiitos, Juice, että kirjoitit ne laulut, joita me tarvitsimme, mutta emme osanneet kirjoittaa.
        Vaya con Dios!
        miuku

        Levy on juuri valittu vuoden 7. parhaaks levyks.
        Ei muuta ku ostamaan...

        SIIS KOKOELMAN NIMI ON:
        JUICE 4EVER...


      • Kotimaisuustalkoot

    Ketjusta on poistettu 96 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      74
      5378
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2406
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1927
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      47
      1638
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1581
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1378
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1287
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      8
      1253
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1219
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe