Tai jos se on liian vaikeaa sanoa, mistä Juicen biiseistä pidät eniten juuri nyt?
Itse pidän juuri nyt näistä:
Marilyn
Vaasankin veri vapisee
Hauho
Myrkytysen oireet
Valssaaja konepajalla
Mistä Juicen biisistä
42
3835
Vastaukset
- Mie vaan
Rakkauden haudalla ja Viidestoista yö on lähimpänä sydäntä.
- am-teho
Alku pään tuotanto nousee jotenkin nyt mieleen, pervers runoilija, jäi pullo pöydälle kajuutan
- Hese
Rest in piece, Juice!
- mikko.
Syksyn sävel on kaunein.
- puke72
suomi menetti mahtavan lauluntekijän sekä kirjailian. on vaikeata nimetä yksittäistä biisiä niiden kaikkien mahtavien biisien joukosta. kannatta joskus lukea myös juicen kirjallisuutta, on hyvää luettavaa.
- guapo-57
on monta hyvää biisiä,pidän mm. näistä:yölento,juuret,los siete hermanos,yölamppu palaa,hypätään koskeen ja pyhä toimitus.sain tiedon leskisen poismenosta tänään kun radio helsinki soitti kappaleitaan peräperää.vasta kolmannen kohdalla tajusin mistä on kysymys.RIP JUICE LESKINEN PS: nyt pääset keskustelemaan Lauri Viidan ja muiden kirjailija esikuvien kanssa ja soittamaan suureen taivaan orkesteriin.
- ArtoX
Paras biisi, paras koskaan missään tehty biisi:
Viidestoista yö
Paras rakkauslaulu:
Viidestoista yö
Paras Suomi-kulttuurin kritiikki:
Vaasankin veri vapisee
Paras sosiaalivaltiokritiikki:
Viimeinen kylähullu
Paras balladi:
Viime yönä ennen kahta
Paras rock:
Heinolassa jyrää
Paras aikuistumisbiisi:
Mä en jaksa enää tanssia
Paras uskontobiisi:
Kuinka jumalaa pilkataan
Paras huumoribiisi:
Einarin polkupyörä
Paras virkamieskritiikki:
Puhelinpylvään henkinen elämä
Paras rakkauslaulu:
Paras sotakritiikki:
Ollaan ihmisiksi
Paras LP:
Yölento
Erityismaininta:
Jeesus pelastaa - Arto44
Paras biisi, paras koskaan missään tehty biisi:
Viidestoista yö
Paras rakkauslaulu:
Viidestoista yö
Paras Suomi-kulttuurin kritiikki:
Vaasankin veri vapisee
Paras sosiaalivaltiokritiikki:
Viimeinen kylähullu
Paras balladi:
Viime yönä ennen kahta
Paras rock:
Heinolassa jyrää
Paras aikuistumisbiisi:
Mä en jaksa enää tanssia
Paras uskontobiisi:
Kuinka jumalaa pilkataan
Paras huumoribiisi:
Einarin polkupyörä
Paras virkamieskritiikki:
Puhelinpylvään henkinen elämä
Paras rakkauslaulu:
Paras sotakritiikki:
Ollaan ihmisiksi
Paras LP:
Yölento
Erityismaininta:
Jeesus pelastaa - Adrian
Pyhä toimitus.
- hyviä
Syksyn sävel ehdottomasti paras, hyvänä kakkosena kaksoiselämää. Eesti kolmanneksi paras.
- oli kyllä yksi
parhaista.
- Unohdettu hieno biisi
Samaa mieltä
- Yölento #11
Vajausmiehistössä kesken jääneen talkoon, musta mies lyö lapionsa nietokseen. Taloyhtiössä lippu puoli salkoon, maaliskuussa tuuli pyyhkii kyyneleet. Meitä sadattelut, tavat, sormet jäiset, pappi ylitöinä kertoo juttujaan, kahvipöydän luona vitsit väkinäiset, aivot autioina soivat hysteriaa tulvillaan. Hän nyt jostain katsoo meidän ihmisvanaa, ehkä hymyilee hän saattaa naurahtaa, hah. Ylistystä vain ei yhtään pahaa sanaa. Kuinka paljon pikku juttu aikaan saa. Kuinka ahkerasti joskus töitä tehtiin, iltayöstä aina aamu aurinkoon. Yksi kuolema ja naama kaikkiin lehtiin, korppikotkat niiltä myötämieltä saanut on, keski yöllä kun peijaiset hiljenee, outo kulkija, vaeltaa, painaa korvansa maahan ja kuuntelee, oman verensä kohinaa. Lintu viidasta tuuli nyt unta tuo kukat kuihtuvat huurteeseen, häipyy kaikki kun ois ollut unta tuo matka huomeneen.
"kitara sooloa"tupla kitara sooloa"
Onko taivaassa hän nyt vai helvetissä, tyhmä kysymys se vastaamatta jää. Yhden tekevää hän olkoon vaikka missä. Joka paikassa on monta ystävää. Uusi aamu, käymme kiinni työhön uuteen. Vielä silmissämme suola kirveltää, vaikka jaksaisimme elää ikuisuuteen, joka kerta meistä tuntuu että kaikki kesken jää.
HÄN PALANNUT ON JUURILLEEN (x7)
Laudausten vedenviivausten aadunaausten ....
Hän on poistunut hommansa tehtyään, hän on ansainnut seppeleen. Joilla kesken on työnsä ne painaa pään ja ne puhuvat hiljakseen. Uusi aamu, ja viikko ja uusi kuu, me elämme edelleen, sillä puusta jos pystyy sen kuivettuu saa vain koristeen.
HÄn palannus on juurilleen (x7)
Siellä jonottaa hän luona taivaan portin. Tilaa oluen ja selaa iltistään, portsarikin hymyilee ja tarjoo nortin, eikä vaadi lomakkeita täyttämään. Hän saa kitaran ja kunnon jenkkikamaa, katsoo väkeä taas monta vainajaa, pari sointua hän näppää Alabamaa, lopppuillan nimmareita käsivarsiin raapustaa.
"kitara sooloa"Tupla kitara sooloa"
Itse sääliämme jäämme murehtimaan, emme ymmärtää voi mitään ennen kuin. Hänen laillaan saamme homman viimein himaan, maailmamme keinutamme alassuin. Nikkekään ei enää saavu aulaan. Hänkin luuli löytäneensä satumaan. Sinne päästäkseen hän kiskoi narun kaulaan, sitä koko loppuelämänsä joutui katumaaaaan. - kaipuu on
Juicen paras biisi.
- jotka rauhasta muistuttaa
eli Daisarit
- fan-60
..oli juicesanoitusta parhaimmillaan..olisko ollu ila loueranta joka sen lauloi?
- Juice fani
Kuolemankurvaan albumilta simsalabim Jim.
"kuolemankurvaan, kuolleita turvaan. Sinä lähetit ainoan poikas, sen ei kestänyt kantti ja se oikas......." - R&B
Nauran itseni tärviölle!
- Jukka 58
3.30 se jotenkin kosketti nuorta poikaa syvältä.On ollut siitä asti se biisi mun elämässäni.Kiitos Juhani kaikesta.
- veepee
Paljon on hyviä kipaleita, mutta eniten tunteita kuohduttava on 3.30. 80- luvulla menetin erittäin hyvän ystävän auto-onnettomuudessa, ja sen jälkeen on kyseinen biisi aina pysäyttänyt minut. Eipä se kuitenkaan radiossa paljon ole pyörinyt.
- heM
Olihan tiedossa.että Juicen terveys ei ole kunnossa. Kun kuulin viestin, kyllähän siinä syke nousi. Loistava sanaseppo on poissa. Kuuntelin Radio Suomen kanavalta (loistava, erittäin loistava oivallus Yleisradioilta, Olisiko Mikael sanonunt, että suuri humanisti on poissa) Juicen muisto-ohjelmaa. Ohjelma oli hyvä!!!!!
- minä vuan
Viidestoista yö,Syksyn sävel,Musta aurinko nousee,Sika(paras kaikista joululauluista!:))
- keheno
Yksi Suomiheavyn parhaimmista kipaleista on ehdottomasti "ruisrock". Silloin soittivat miehet, eivätkä tietokoneet.
- vaan yhtä parasta
biisiä. Kyllä niitä on niin paljon. Mutta 3.30, Musta aurinko nousee, Kaksoiselämää ja Onnellinen mies kuuluvat suosikkeihini =)
Juice oli biisin tekijänä vertaansa vailla. Kiitos! - ylitse muiden
vaan yhtä parasta kirjoitti:
biisiä. Kyllä niitä on niin paljon. Mutta 3.30, Musta aurinko nousee, Kaksoiselämää ja Onnellinen mies kuuluvat suosikkeihini =)
Juice oli biisin tekijänä vertaansa vailla. Kiitos!mun elämässäni on ollut Bluesia Pieksämäen Asemalla. Tänään on tullu kuunneltua hyllyyn kertynyt kokoelma läpi ja itketty on puolison kanssa. Kiitos Juice olemassa olostasi. Pitäkää kunnon bileet siellä yläkerrassa!
- keheno
vaan yhtä parasta kirjoitti:
Juice oli biisin tekijänä vertaansa vailla. Kiitos!Yksi tykkää tyttärestä. toinen äidistä. kolmas mummosta. Parhaimmista kipaleista puhuttaessa täytyisi puhua Aina omasta mielestä, tai yhdestä parhaimmista, vaikka se olisikin se "paras biisi"
Itselläni on noin 20 parasta biisiä. Kukin vaan sijoittuu omaansa kategoriaansa.
- ilahdutti
aina Juicen kappale "Seminoloogi-buugi", ja hauska kappale se on vieläkin. Muistatteko?
- Juankoskelainen
Mun mielestä Juicen paras biisi on/oli Juankoski here i come... Kiitos juicelle siitä. Nuku rauhassa. me surraan täällä juankoskella ja ympäri suomea sinua.olit hieno ihminen ja meidän sydämmissä ainiaan.
- Nostalgiaa
Löyly löi taisi olla sinkun toisella puolella. Mainio biisi sekin!
- Ovat oikeita
Juankoskelainen kirjoitti:
Mun mielestä Juicen paras biisi on/oli Juankoski here i come... Kiitos juicelle siitä. Nuku rauhassa. me surraan täällä juankoskella ja ympäri suomea sinua.olit hieno ihminen ja meidän sydämmissä ainiaan.
Asuuko Seppo ja Jamppa oikeasti Juankoskella, ja jos, niin keitä he ovat?
- hyvää..
Nostalgiaa kirjoitti:
Löyly löi taisi olla sinkun toisella puolella. Mainio biisi sekin!
mutta yhden osaan vieläkin ulkoa, vaikka kuulin sen viimeksi n. 10v sitten.
Dokumentti. - juankoskelainen
Ovat oikeita kirjoitti:
Asuuko Seppo ja Jamppa oikeasti Juankoskella, ja jos, niin keitä he ovat?
kyllä asuu :D
- toimitus...
ja Musta aurinko nousee ja paaaljon muita. Menetimme todella upean sanoittajan ja laulajan, sillä suomen parasta tuotantoahan Juicen sanoitukset ovat.
- onparas
Minä köyhään päähän sillan...jne
- juice vuodesta -75
Vaiti, aivan hiljaa.
- niinhän jokainen on
Läpikäytyään krematorion. Mahtava sanoittaja ja artisti on poissa. T: Kadunlakaisija.
- dlsjg
Loistava kappalerakenne ja huikeat vierailijat.
Ja tietty Musta aurinko nousee. - juicefani vuodesta 1974
dokumentti biisi ja koko levy!
- tulin puuteriksi Tampereen ...
Tampereen aamu.
Se leijuu unenomaisesti ympäröivän todellisuuden rajoja kumartelematta. - mielestäni
tulin puuteriksi Tampereen ... kirjoitti:
Tampereen aamu.
Se leijuu unenomaisesti ympäröivän todellisuuden rajoja kumartelematta.1.Skitsofrenia (...Onko tauti minussa vai munun ympärillä...)
2. Musta aurinko nousee (se on vaan hyvä. "Rakasta minua, minä rakastan sinua." Ei kai sitten sen enempää tarvitakaan.)
3. Ollaan ihmisiksi ( "Minä vaivainen, saanhan laulaa? mato, matkamies maan.")
- lauri v
Nyt 3.30. Vieläkö meillä on kaljaa.. Muuten Juuret.
- tokaji78
Todella vaikeaa sanoa, kun monet Juicen biisit ovat niin eri tavalla hyviä toisiinsa verrattuna. Tällä hetkellä pinnalla ovat kuitenkin:
Vaiti, aivan hiljaa
Vie minut paratiisiin
Anni Domini
Ollaan ihmisiksi
Naisen pimeä puoli
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moi, nainen
Tunnustan, olen heikkona sun hymyyn, ja sekään ei auta yhtään, että sulla on täydellinen nenä. Joten ensi kerralla, kun511945Some räjähti! Joel Harkimo jakoi haikean viestin meriltä tärkeänä merkkipäivänä: "Välillä..."
Joel Harkimo on lähtenyt yksin purjehdukselle Atlantin yli. Tsemppiä ja voimia, Joel Harkimo! Lue lisää: https://www.s341588Sedun opettaja?
Kukas Sedussa on ahdistellut alaikäisiä opiskelijoita? Tämä kansankynttilä oli saanut monta varoitusta, mutta sama homma431175- 821173
Bess jakoi hämmentävän kuvan - Anna Puu heittää roisin kommentin: "Onneks ei oo eka synnytys"
Ohhoh! No nyt on aika provosoiva kuva Bessistä. Kivoja kommentteja julkkisystävät laukoo... Tiesitkö, että Bessin (s.151060- 561049
- 481015
Mitä mun pitää tehdä?
Mitä me mies tehdään? Mitä sä haluat mun tekevän? Mä en tiedä. Mä luulen tietäväni, että molemmat kärvistelee tunteid40968Keskusta on kovassa nousussa
Persut ovat jäämässä kauas taakse. Maaseudun ihmiset ovat palaamassa järkiinsä epäonnistuneen persuseikkailun jälkeen.129945Näytät paremmalta kuin koskaan ennen
Aivan jokaisena päivänä. Minä pidän sinusta parhaimman huolen. Lupaan sen, sen voin luvata.38916