Ei ole oma autoni, mutta kysyn silti. Eli kutonen vetää oikealla melko voimakkaasti kun päästää kädet ratista. Noin 50-75 metriä pysyy kaistalla ja sitten kolahtaisi jo tienreunustolppiin. Onko tuollainen normaalia kutoselle vai onko autossa vikaa? 3 kertaa autoa on säädetty ja huollosta sanottu, että nyt kunnossa eikä sille pysty enää mitään tekemään. Silti auto vetää oikealle ja ratista joutuu puristamaan kunnolla jos haluaa tiellä eikä ojassa ajaa. Lisäksi tuntuu kun ratti ikäänkuin kampeaisi oikealle, joten kuskin täytyy hieman puristaa rattia vasemmalle, jotta kulkee suoraan.
Mazda 6 puoltamisesta
26
7770
Vastaukset
- Mazda Q:s
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=572&posting=22000000020277585
jos on vanhempaa mallia eikä facelift
itse korjautin tuon ja takuuseen menee- liian herkkä
vai?
- Marxmann
liian herkkä kirjoitti:
vai?
Mulla oli 25 000 km ajetussa Primerassa sama ongelma. Veti vasemmalle kesärenkailla, mutta talvirenkailla meni suoraan.
Sitten katsoin kesärenkaista täsmälleen yhtä paljon kuluneet yksilöt kulutuspintamittarilla ja laitoin ne etuakselille. Siihen loppui puoltaminen.
Koetapa vaihtaa, vaikka vain väliaikaisesti, eturenkaidesi paikkoja ja testaa häipyikö puoltaminen tai alkoiko puoltamaan peräti toiseen suuntaan.
Oikea eturengas pakkaa kulumaan vasenta nopeammin. Tällöin sen kehän pituus lyhenee vasempaa enemmän. Jotkut autot ovat tälle poikkeamalle herkkiä. - Mazda Q:s
liian herkkä kirjoitti:
vai?
vaihdetaan faceliftin palikat
siihen on korjattu se että se ei enään kerää jännitystä joka aiheuttaa puoltamisen - omalle katiskalle
meikäläisen kuutonen kävi kaksi kertaa remontissa puoltamisen takia (vm 2004). Ensimmäisellä kerralla löysättiin sitä "kelkkaa" ja toisella kerralla vaihdettiin kyseinen laakeri tms.
Niin ja toisella kerralla auto tuli kuntoon. Ei puolla ja toinen rengassatsikin on jo menossa, joten sanoppa tällaisia terveisiä huoltoon.
- sepe.
etsätajuu et se on sitä ajettavuutta. sellaset autot, vaikka esimergix....., no tehän tiedättekin...., mitkä menee suoralla tiellä vaikka rattiin koskematta kaistalla kuin juna on kuulemma ihan sigamega hirveitä ajettaviaaaaaah.
- oikeassa
"Oma kaista ei tahtonut riittää, kun ave haki talven tuiskussa tietä kotiin. Ohjauksen keskialueen tunnottomuus ei ainakaan auttanut asiaa". Tuulilasin testissä sepen ihannerimpula aaveensis. Olisivat vaan älynneet olla koskematta rattiin...
- kuski_
Vuoden -06 auto on ja tuliterät kesä ja talvirenkaat. Molemmilla puoltaa.
- VinnyJones
04 farkku ei aluksi puoltanut, ainakaan ensiasennuskesärenkailla. Talvikummien vaihdon jälkeen alkoi puoltamaan. Vika korjattiin takuuna, ja auto puolsi hienokseltaan vasemmalle. Kaksien turmeltuneiden kesäkummien ja kaksi kertaa tehdyn pyöränkulmien säädön jälkeen auto puoltaa taas oikealle. Tosin alla on ne ensimmäiset talvikummit, pinnaltaan vinoon kuluneet nekin. Totuus ehkä selviää uusien renkaiden myötä. Täytynee hankkia niinkauan kuin takuu on voimassa, ehtii vaatia korjaamista. Senjälkeen auto vaihtoon...
- kuultua...
Kaveri osti vuonna 2003 uuden Mazda 6, joka puolsi uudesta lähtien. Tässä autossa oli akseliston (taka?) asennusvirhe. Korjattiin löysäämällä akseliston kiinnitys ja asentamalla akselisto uudelleen. Oli kuulemma jotain muitakin tapauksia ollut. Korjaus tapahtui muistaakseni Kouvolassa, kannattaisiko kysäistä?
- taasen..
Omakin pirssi puolsi = vein nelipyöräsuuntaukseen ja se oli siinä. Ihmetyttää tämän asian veivaus jos hieman puoltaa ja aurauskulmien säätö ei kerralla auta niin muutaman kympin panostuksella homma varmasti korjaantuu. Mun 6:ssa ei ole mitään muuta vikaa ollut kuin se, että bensaa pitää välillä tankata niin jo vittu maalaisjärkikin sanoo sen, että jos jotakin vikaa kaivelemalla hakee niin aina löytyy myös ratkaisu.
- Farm 6
Missä on se korjaamo joka saa MAZDA 6 puoltamisen pois...kerro heti niin vien omani sinne..Mun auto on käynyt 2 kertaa korjattavana ko.homman takia.Vaihtoivat myös yläpään laakerit.Jolloin "vika" hävisi.Mutta kun vaihdoin Talvirenkaat Auto puoltaa taas.Se ei mene tasaisella moottoritiellä 50 metriä suoraan,vaan välittömästi ojaan.Jos se on niin helppo korjata,MIKSI KORJAAMOT EI TEET SITÄ???
Kyllä 30000€ auto pitäis kulkea suoraan...turha väittää että tie on kallellaan,tai auto herkkä.Minulla oli Sijaisautona Micra (kun oma oli korjattavana)Se meni tosiaankin kuin "juna" samalla tiellä missä oma auto menee 40m.Mutta tällä palstalla ei kyllä uskalla enää puhua puoltamisesta..Leimaavat heti hulluksi.Mutta jos joku tietää voiko ko."ominaisuuden" saada pois jollain säädöillä,olisin kiitollinen.Luulisi olevan kaikkien etu jos asia korjaantuu pienillä säädöillä..Takuukin on vielä. - zoom-zoom
Farm 6 kirjoitti:
Missä on se korjaamo joka saa MAZDA 6 puoltamisen pois...kerro heti niin vien omani sinne..Mun auto on käynyt 2 kertaa korjattavana ko.homman takia.Vaihtoivat myös yläpään laakerit.Jolloin "vika" hävisi.Mutta kun vaihdoin Talvirenkaat Auto puoltaa taas.Se ei mene tasaisella moottoritiellä 50 metriä suoraan,vaan välittömästi ojaan.Jos se on niin helppo korjata,MIKSI KORJAAMOT EI TEET SITÄ???
Kyllä 30000€ auto pitäis kulkea suoraan...turha väittää että tie on kallellaan,tai auto herkkä.Minulla oli Sijaisautona Micra (kun oma oli korjattavana)Se meni tosiaankin kuin "juna" samalla tiellä missä oma auto menee 40m.Mutta tällä palstalla ei kyllä uskalla enää puhua puoltamisesta..Leimaavat heti hulluksi.Mutta jos joku tietää voiko ko."ominaisuuden" saada pois jollain säädöillä,olisin kiitollinen.Luulisi olevan kaikkien etu jos asia korjaantuu pienillä säädöillä..Takuukin on vielä.Omasta kutosesta(1,8 -03) ei puoltaminen lähtenyt muuten kuin autoa vaihtamalla!!! Nyt kulkee suoraan kun -06 mallinen 2,0.Toivottavasti et ole ostanut mun vanhaa...
- masakuski
zoom-zoom kirjoitti:
Omasta kutosesta(1,8 -03) ei puoltaminen lähtenyt muuten kuin autoa vaihtamalla!!! Nyt kulkee suoraan kun -06 mallinen 2,0.Toivottavasti et ole ostanut mun vanhaa...
Ostin juuri Mazda6:n kun niin kehuivat kaikin puolin. 500 kilsaa mittarissa ja ainoa mikä risaa, on nimenomaan tuo oikealle puoltaminen. Ei tuo tosiaankaan kuulu 30000 autoon!
- Make
masakuski kirjoitti:
Ostin juuri Mazda6:n kun niin kehuivat kaikin puolin. 500 kilsaa mittarissa ja ainoa mikä risaa, on nimenomaan tuo oikealle puoltaminen. Ei tuo tosiaankaan kuulu 30000 autoon!
Saitko auton yhteydessä ohjekirjan.
Itse olen odottanut kohta omaa 2 kk.
Hienoa palvelua....... :( muuten autoon tyytyväinen
eikä puolla oikeelle. - masakuski
Make kirjoitti:
eikä puolla oikeelle.Sain kyllä ohjekirjan joka on paksu kuin jatkoromaani. Ei sinne mappiin sitten muuta mahdukaan. Iloisia lukuhetkiä...jos sen onnistut saamaan.
- zoom zoom
Make kirjoitti:
eikä puolla oikeelle.Ei sillä ohjekirjalla nni paljon tekoa ole, se on täynnä ´´varoituksia`` tyyliin: älä aja käsijarru päällä! Ihme kyllä jos sulle ei sitä ole toimitettu, saattaa olla myyjältä unohtunut.
Esim Valtralla on fiksu tapa toimittaa traktorin ohjekirja postitse viikkoa ennen koneen luovutusta, on sitten hyvä aika tutustua siihen.Tästä vois automaahantuojat ottaa oppia ! - sinne
Make kirjoitti:
eikä puolla oikeelle.liikkeeseen ja lyö nyrkkiä pöytään!!!!
- tiet
suomessa onko se käynyt mielessä?
- äm6
joo kokeilin ajaa peugeot 407
kyllä sekin sinne ojaan päin rupes meneen
ei ihan niin nopeaan kun mun mazda - ratissa
äm6 kirjoitti:
joo kokeilin ajaa peugeot 407
kyllä sekin sinne ojaan päin rupes meneen
ei ihan niin nopeaan kun mun mazdaMeilläpäin on totuttu ohjaamaan autoa siitä ratista kääntämällä. Menee just sinne minne kääntää.
- 3 kertaa korjattu
ratissa kirjoitti:
Meilläpäin on totuttu ohjaamaan autoa siitä ratista kääntämällä. Menee just sinne minne kääntää.
Arvasin että kohta joku FANAATIKKO (lue autoonsa rakastunut)kirjoittaa.että kädet pitää pitää kiinni ratissa kun ajaa autoa...HEI HALOO...JOS maksat autosta 30000€ ei se saa todellakaan lähteä käsistä tien päällä...sehän on jo vaarallinen...se pitäisi kieltää lailla..niinkuin kännykkään puhuminen..On koomista että autoon on laitettu kaikki maailman ajonhallintalaitteet,mutta perusjuttu että kestäisi tiellä on unohtunut...on muuten mukava ajaa 400km autolla jota pitää koko ajan vetää kasillä vasemmalle..vaikka pitäisi ratistakin kiinni.Mutta sinulle se ei tunnu olevan ongelma.
- vetelee
3 kertaa korjattu kirjoitti:
Arvasin että kohta joku FANAATIKKO (lue autoonsa rakastunut)kirjoittaa.että kädet pitää pitää kiinni ratissa kun ajaa autoa...HEI HALOO...JOS maksat autosta 30000€ ei se saa todellakaan lähteä käsistä tien päällä...sehän on jo vaarallinen...se pitäisi kieltää lailla..niinkuin kännykkään puhuminen..On koomista että autoon on laitettu kaikki maailman ajonhallintalaitteet,mutta perusjuttu että kestäisi tiellä on unohtunut...on muuten mukava ajaa 400km autolla jota pitää koko ajan vetää kasillä vasemmalle..vaikka pitäisi ratistakin kiinni.Mutta sinulle se ei tunnu olevan ongelma.
Heh, ei mulla ees oo oikeeta autoa. Ajelen 14v. vanhalla escolla jota varmasti pitää suitsia. Oon vaan uteliaisuudesta seuraillu teidän automiesten palstaa, kun ittellä ei oo varaa kalliisiin kulkupeleihin. Mun auton ratista on pakko pitää kiinni. Muuten pöpelikkö paukkuu.
- ohjaus
3 kertaa korjattu kirjoitti:
Tunnoton ohjaus autossa on paljon vaarallisempi ominaisuus, kuin tunnokas, tien kallistukset tuntava ohjaus. Kyllä lepikko kutsuu helpommin, jos ei saa infoa tiestä ratin kautta. Jos maksaa autosta 30 000€, niin kyllä siihen hintaan täytyy saada tunnokas ohjaus. Ajelin aikoinaan Avella samoja pitkiä matkoja, kuin nykyisin 6:lla ja kyllä Avella ajetun matkan jälkeen olin todella väsynyt, kutosella sama matka ei tunnu missään.
- jaa'a
Kutosissahan on ollut tuota puoltamisvikaa.
Mutta...
Jos mainitset että vetää oikealle voimakkaasti ja noin 50-75 metrin päässä on pöpelikössä jos on kädet irti ratista?
Onko tuo voimakkaasti vetämistä? Tuolla matkalla ehtii jo vaikuttamaan tien kallistukset.
Suomen teistä on vaikea löytää niin tasaisia että voi ajella tuollaista matkaa ratista kiinni pitämättä, tai jos voi, niin sellainen auto kyllä käyttäytyy jo todella oudosti.- voisi
testata siten, että yön hiljaisina aikoina kun ei satu muuta liikennettä olemaan, niin ajaa vastaantulevan kaistalla sopivalla suoralla. Jos on tiessä kova kallistus niin pitäisi vetää vasemmalle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1221721
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup161422Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA
Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR329992- 61990
J miehestä oikeaa
Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen90864- 66841
- 1770
- 46741
Kysyit firman bileissä..
.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta9671Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin
Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta62658