Hirveän liukkaat tiet

Hullu kuin pullosta tullu...?

Niih, täällä lapissa kun äsustelen, nii olen huomannu liukkaat tiet. Ei uskalla enää missään ponin kans mennä, kun kokoajan kaviot pettää alta. Alkaa kohta sen verran energiaa olla että tuntuu olevan ku raketti. Kenttäkin varmaan ihan liukas, missäs sitte liikutellaan ?

5

425

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kesäponi liikenteessä

kun Länsi-pohjanmaalla asustaa ei aina niin liukasta ole, mutta sen verran kun asiasta tiedän, kannattaisi levittää kentälle vaikkapa hiekkaa taikka mursketta... Asiasta en paljoa tiedä mutta murskeesta ja soralajeista tiedän koska isäni on murske-(sora, hiekka jne.) paikan omistaja... elikkäs jos laitat liukkauden estoksi vaikkapa soraa tai mursketta niin eiköhän siinä jo uskalla ratsastaa...

Hauskaa Joulua!

• Kahlaaja

Ongelma on kyllä tuttu, vaikkakin parhaillaan täällä "etelämmässä" ovatkin tiet (onneksi) sulat. Jos sopivaan hiekotukseen tms. ei ole mahdollisuutta ja kenkiä ponilla ei ole (ja hokkeja lähinnä), niin eipä ainakaan minulle tule valitettavasti muuta mieleen kuin että paikka vaihtoon!

Löytyykö lähistöltä mitään paikkaa jossa olisi ihan vaikkapa lunta jään sijaan, ja jossa saisi ratsastaa? Itse tuttavaponin kanssa teemme jääkeleillä lenkit lähinnä metsässä rämpien, kun tiet ovat huonossa kunnossa. Metsässä kun yleensä ei tuota jää -ongelmaa ole.
      Valitettavasi en tiedä millaiset olosuhteet ympärilläsi on. Toivottavasti löydät jonkun ratsastusväylän sinulle ja ponillesi!

• Hullu kuin pullosta tullut =D

Kiitoksia vastauksistanne =) Yritän näitä nyt tähän hätään käyttää.. Lunta on tosin aika vähän ;D Ja jäätä joka paikassa. Täytynee kokeilla!

• .....

Tuli tässä muuten mieleen, että talvella kavioita ei kannata vuolla kovinkaan usein. Tällöin se ei pidä niin hyvin kuin vuolematon!

• heli

Onkos ponillasi kengät??? Hokit kannattaisi laittaa jos niin liukasta on... Ja voisithan vaikka käydä taluttelemassa ponia jos on kuin raketi. Vaikka tarhassa jos muualle et pysty menemään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      147
      3252
    2. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      223
      2995
    3. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      79
      1966
    4. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      78
      1592
    5. Exän käytös hämmentää (taas)

Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      239
      1437
    6. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      48
      1148
    7. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      99
      1041
    8. Helena Koivun rikosrekisteri

Kasvaa. Tällä kertaa murtautuminen...😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      119
      1014
    9. Sä tiedät rakas

Mitä toivon. Olisit vain rohkea ❤️
      Ikävä